Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › kompresyon oranı
- Bu konu 19 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 18 yıl 11 ay önce
Anonim tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
3 Aralık 2005: 21:13 #415
vipervenomKatılımcıarkadaslar kompresyon oranının ne oldugunu ayrıntılı olarak anlatırmısınız
sımdıden tesekkurler -
4 Aralık 2005: 05:19 #6860
piyuAnahtar yöneticibildiklerimi aktarayım…daha cok bilenler duzeltir ya da eklenti yapar…
pistonlar hareket ederken (yukarı asagı) yukarı cıktıklarında iceri hava-yakıt karısımını alır ve piston asagı inerken bu karısımı sıkıstırmaya baslar…sıkısan gazdaki molekuller daha hızlı hareket eder ve ısınır… en alt noktasına gelindiginde buji atesleme yapar ve patlama olur…bundan sonra piston geri donmemeye baslar…
daha kısa da anlatabilirdim ama kaptırdım
pistonun icine alınan hava-yakıt karısımının ne kadar sıkıstırıldıgı sıkıstırma oranıdır…
eklemek isteyen ?
-
5 Aralık 2005: 02:46 #6861
acmecamaroKatılımcısilindirin icindeki 1 birim hava/yakit karisiminin ust olu noktada kac kat sikistirildiginin oranidir…normal insan arabasinda 8.5-9 a 1 gibi oranlar olur mesela benim camaro 10.72:1 oranda…dizeller asiri sikistirmali olur 20 ye1 gibi falan…gunluk kullandigim opel carsa cdti da turbo olmasindan dolayi 18,5 e 1 gibi dusuk
bir sikistirma vardir…ama Grand cherokee de mesela 8.5 e 1 sikistirma var…insan araci bu databii kompresyonu arttirmak gucu de arttirir ama on gore cam shaft secmek gerekir…ve yakit oktanini da on gore secmek gere,
-
5 Aralık 2005: 03:11 #6862
oldsmobileKatılımcıyani insan arabasi derken 8.5.1 gucu yeterlimi oluyor yoksa gucsuzmu oluyor 8.5.1 olup performansli arac ta yokmu(benim bildigim varda) normal insan arabasi diyince at gitsin gibi anladim ben
? biraz anlatirmisiniz bunuda… ama ayrica borexstroke oranlarina gorede degerlendirmek gerekmiyormu sikistirma oranlarini? bunuda yanlis biliyor olabilirim -
5 Aralık 2005: 04:26 #6863
acmecamaroKatılımcı8.5 1 CR cevreyle dost ve std kompresyon verisidir… bu CR ile verim alabilecegin cam shaft lar sinirilidir/limitlidir…belli bir hp/torque dan sonra 8,5cr yetmeyecegi icin daha yuksek bir sikistirma ve ona gore bir cam sharft secmek zorunda kalacaksin…8,5cr ile cok iyi giden araba turbo olabilir, hatta 8,5 turbo icin yuksek bile sayilan bir CR.
Sikistirma elde etmek icin 1-dome yada flat top piston yani tepeli yada dus piston kullanmak
2-ince kapak contasi kullanmak
3-kapak ve motor blogu yuzeyinden taslama yapmak gibi yontemler kullanilir,
Bore ve stroke olayi biraz yaniltici…aslinda tum hesap silindirdeki max hacim ile min hacmin orani… bir de olcum yapinca psi degerini sikistirma orani diye yazarlar o da bzim sanayilere ozgu bir muhendisliktir -
5 Aralık 2005: 05:06 #6864
oldsmobileKatılımcıabi 80 lerin sonu V8 v6 larinde cok 8.5.1 li motor var tabi anlasilabiliyo malum emisyonlardan ancak bunlarin arasidna gene standardin ustunde guc veren var(hatta o 89 da felan bazi sedan gm lerin gucu ayni yilin gm sporlarinin (camaro firebird)un standart motorundan guclu misal 8.5.1 170 hp veren gm sedan v6 buick oldsmobile var obur yanda ayni yilin pontiac firebird v8 165 veriyo tabi o farktan cok bisy olmaz belki ama bir yanda o sedanlar 8.5.1 iken daha cok hp veriyo digeleri 9.1 daha az hp veriyo… tabi emisyon daha cok sorun gibi burda ama enteresan geldi bu isler cok…
yani turbosuz murbosuz yine guc mumkun o zaman oyle degilmi dusuk sikistirma ile turbosuz veya baskabiseysiz hacimle guc almak gene mumkun olarka anladim ben -
5 Aralık 2005: 13:06 #6865
acmecamaroKatılımcıyani 160hp std. makinayi en fazla 200 e yaklastirabilirsin…kapaklari islersin, citir bi eksantrik takarsin, headers ve 4bogaz karb. ile anca oralara yaklasirsin…
O bahsettigin fark zaten 2 bogaz 4 bogaz farkiyla bile kapanir…350makina icin konusursak, header + 4 bogaz carb 17-20 hp arasi kazandirir, kapaklar ile ustte 5 ile 25-30 arasi bir hp alabilirsin… mekanig lego gibi ne verirsen onu alirsin
-
5 Aralık 2005: 22:12 #6866
vipervenomKatılımcıarkadaslar cevablarınız ıcın cok tesekkur edrım
-
6 Aralık 2005: 02:07 #6867
piyuAnahtar yöneticisoru icin sagol… acıkcası yazarken bilgimi tekrar dusunup yanlıs yazmamak icin birazda arastırdım
malum sende bizim goruslerimize deger verip sormussun… sana sallama bilgi aktarırsak haksızlık olur…aklına takılan baska sorular varsa memnuniyetle bekleriz… herkes ufak tefek bisiler ogreniyordur bu arada tabiki…
-
6 Aralık 2005: 20:51 #6868
vipervenomKatılımcıtesekkur ederım sen de bılırsınkı amerıkan otomobılı kullanıyorsan yada ılgılenıyorsan elın anahtar tutucak sonuc olarak avrupa yada japon otolarıyla dızayn motor şase olarak cok farklı otomobıller ondan dolayı cok farklı teknık bılgı gerektırır bunun ıcın aklıma takılan bırsey olursa sızden dıger arkadasların cevaplarını beklerım TESEKKURLER
-
25 Aralık 2005: 16:12 #6869
AnonimZiyaretçiselam
sikistirma orani = silindirin hacminin yanma odasinin hacmine oranidir…
hatirlatma : zaten kataloglarda gormezmiyiz 350 icin kapak 76 cc mesela piston xxx sikistirma sudur diye
statik ve dinamik olarak incelenir
statik olan=krank in tam stroke yani alt olu noktadan uste cikmasiyla
dinamik olan emme sibobun kapanmasi da olaya girermesela 10.5:1 -11:1 oranda 1 makinayi duzgun 1 eksantrik secimi ile bizim benzinle calistirabilirsin ..tabi diger combinasyon da onemli ve ne amacla kullanilacagi…cadde icin yapilmis 1 makinaya cok dusuk 1 eksantrik koyup 11 :1 yapmak pek akillica degil
saygilar
sami -
26 Aralık 2005: 07:39 #6870
transamumutKatılımcıamerikanci abilerim merhaba.
sıkıştırma oranı pistonun üst ölü noktada tam 0 olduğu andaki yerle silindir kapağının yanma odasının hacmine eşittir.Bu arada sıkıştırmanın 10.5.1 üstü olması benzini da seçicici hale getiriyor benzinli makinalarda.en ideal secim 9.5 la 10.1 arası dır bu oranlarda i bir egzantirikle cadede i bir iş yapabileceğiniz oranlardir.TABı EKSANTRıÐıN POWER BAND LARININ AŞAÐIDAN YÇKSEK KAVRAMASI PEK FAZLA ı OLMUYOR 1500-6500 RPM ORANLARıNDA Bı EGZANTıRıKLE ÇOK ı ıŞ OLUR O SIKIŞTIRMALARLA YALNIZ MANıFOLD TA BÇYÇK Bı FAKTÇRDÇR ,SEÇECEYıNıZ MANıFOLDU EGZANTıRıKLE UYMASINA DA DıKKAT ETMEK LAZIM.. -
26 Aralık 2005: 16:59 #6871
acmecamaroKatılımcıee madem bir is yapiyoruz tam yapalim,
Manifold, egsantrik, torque convertoru,ayna mahruti ve lastik capi birbirine uygun olmazsa ya bagirip da gidemeyen, yada hic bagiramayan ama her ik idurumdada gidemeyen bir araciniz olur
performanis dusuk bir manifolda iyi bir camshaft takarsan o cam in gerektirdigi yakit hava karisimini alamazsin ve araba beklendigi gibi gitemz…hadi onu dogru secim yapip taktin bu sefer makinen orent:2000rpm de iyi tork vermeye basladi…converter daha o devre gelmeden 1800 de kavradi yine iyi bir sonuc yok….hadi onu da degistirdin… ayna mahruti disli oranin ve lastik capini da ona gore secmen gere….yani ya hep ya hic
-
26 Aralık 2005: 17:00 #6872
acmecamaroKatılımcıaaa tabii egsantrigi takmakla bitmiyor is …lift arttikca kapaktaki saplamalardan, yaylarina kadar hatta valve geometrisine kadar cok sey degisiyor…adam gibi bir is icin kapaga en az 500$ gommek gerekiyor ama bunu da kimseye anlatamazsin….
-
26 Aralık 2005: 21:27 #6873
transamumutKatılımcıonun için chevy 350cid makina alip 383 stroker kits takip.dart 64cc kapaklarla i bi sıkıştırma elde etmeli bence en önemli olan kapaklar abim doğru diyor hiç uğraşmıycan kapakları taşlatmaya diye direk aleminyum kapak alıcan ısı transferide düzene girecek,motorda geriside var ama uzun hikayeeeeeeeeeee…….şimdilik bu kadar yeter 😆
-
26 Aralık 2005: 21:37 #6874
transamumutKatılımcıTabi abim gene hakli aktarmada önemli.Ya bu modifiye işi takım halinde olmalı ve ince hesapşarla yapılmalı herşey bi egzantirikle sıkıştırmayla bitmiyo ya bu iş kötü iş bu işe bulaşmayın alın arabanızı binin paşalar gibi standart gezin tozun ne gerek var modifiyeye yeterki standart temiz güldür güldür çalışan bi makinan olsun.Bu işe girdimmi çıkış olmuyo.
-
26 Aralık 2005: 21:49 #6875
acmecamaroKatılımcıaslinda modifiye cok zevkli sadece dogru ve sabirla yapmak…bak benim camaro bitti fena da oldu..yan yan gidiyor… goruntude tamamen std. ama gidisi fena…
-
27 Aralık 2005: 02:22 #6876
piyuAnahtar yöneticihikayesini ve fotolarını alalım…siteye ekleyelim… bos durmayalım gonderelim… onumuz bayram ekleriz siteye guzel olur… eski hali restorasyonda neler oldu…durumu nedir? filan falan yazıp bana gondersene…
-
27 Aralık 2005: 03:51 #6877
acmecamaroKatılımcıolur, fotolari duzenlemem gerek… kaporta yapilirken cekilen fotolar laptop calininca gitti bu yuzden sadece boyadan geldikten sonraki fotolar var…. bir de yapilan isleri altina yazip siraya koymak gerek…cunki mesela cooling system 3 kere set up degistirdi..hepsini gerekceleri ile anlatmak gerek…iki kere boyandi…nden ikinci boya atildi vs…. makinede bazi degisiklikler yapildi nedenleri ile anlatmak gerek ki okuyanlar anlasin biseyler…
-
27 Aralık 2005: 04:12 #6878
AnonimZiyaretçiselam..
tam olarak formul bu .. sikistirma oranin
Formula for CR
CR = COMPRESSION RATIO = CYL. VOLUME @ BDC Ç· CYLINDER VOLUME @ TDC= 1 + (SWEPT VOLUME Ç· VOL @ TDC)
= 1+ (0.7854 x BORE x BORE x STROKE) Ç· (CCV + HGV + PDV)
CCV = Combustion Chamber Volume, in cubic inchesNote: if volume is given in ccÇ¢â¬â¢s şen Ç· 16.4 to get cubic inches.
HGV = Head Gasket Volume, in cubic inches,
= Head gasket compressed şickness x 0.7854 x bore x bore
PDV = (Piston Deck Volume) + (Piston Dome Effective Volume)
= (0.7854 x bore x bore x deck to piston distance) + (volume of piston depressions – volume of piston bumps)Example: What is CR of şe engine in #9 if heads have 72 cc chamber, head gasket is compressed to 0.040 inch and flat top pistons give 0.025 deck clearance at TDC?
CCV = 72 Ç· 16.4 = 4.39 cubic inches
HGV = 0.040 x 0.7854 x 4.030 x 4.030 = 0.51 c.i.
PDV = 0.025 x 0.7854 x 4.030 x 4.030+ 0- 0 = 0.32 c.i.
CR = 1+ (0.7854 x 4.030 x 4.030 x 3.48 Ç· (4.39 + 0.51+ 0.32))
= 1+ (44.39 Ç· 5.22) = 9.5 CRalinti : http://www.edelbrock.com
saygilar
sami
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.