Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) kompresyon oranı

  • Bu konu 19 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 18 yıl 11 ay önce Anonim tarafından güncellenmiştir.
19 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #415
      vipervenom
      Katılımcı

      arkadaslar kompresyon oranının ne oldugunu ayrıntılı olarak anlatırmısınız sımdıden tesekkurler

    • #6860
      piyu
      Anahtar yönetici

      bildiklerimi aktarayım…daha cok bilenler duzeltir ya da eklenti yapar…

      pistonlar hareket ederken (yukarı asagı) yukarı cıktıklarında iceri hava-yakıt karısımını alır ve piston asagı inerken bu karısımı sıkıstırmaya baslar…sıkısan gazdaki molekuller daha hızlı hareket eder ve ısınır… en alt noktasına gelindiginde buji atesleme yapar ve patlama olur…bundan sonra piston geri donmemeye baslar…

      daha kısa da anlatabilirdim ama kaptırdım

      pistonun icine alınan hava-yakıt karısımının ne kadar sıkıstırıldıgı sıkıstırma oranıdır…

      eklemek isteyen ?

    • #6861
      acmecamaro
      Katılımcı

      silindirin icindeki 1 birim hava/yakit karisiminin ust olu noktada kac kat sikistirildiginin oranidir…normal insan arabasinda 8.5-9 a 1 gibi oranlar olur mesela benim camaro 10.72:1 oranda…dizeller asiri sikistirmali olur 20 ye1 gibi falan…gunluk kullandigim opel carsa cdti da turbo olmasindan dolayi 18,5 e 1 gibi dusuk bir sikistirma vardir…ama Grand cherokee de mesela 8.5 e 1 sikistirma var…insan araci bu da

      tabii kompresyonu arttirmak gucu de arttirir ama on gore cam shaft secmek gerekir…ve yakit oktanini da on gore secmek gere,

    • #6862
      oldsmobile
      Katılımcı

      yani insan arabasi derken 8.5.1 gucu yeterlimi oluyor yoksa gucsuzmu oluyor 8.5.1 olup performansli arac ta yokmu(benim bildigim varda) normal insan arabasi diyince at gitsin gibi anladim ben ? biraz anlatirmisiniz bunuda… ama ayrica borexstroke oranlarina gorede degerlendirmek gerekmiyormu sikistirma oranlarini? bunuda yanlis biliyor olabilirim

    • #6863
      acmecamaro
      Katılımcı

      8.5 1 CR cevreyle dost ve std kompresyon verisidir… bu CR ile verim alabilecegin cam shaft lar sinirilidir/limitlidir…belli bir hp/torque dan sonra 8,5cr yetmeyecegi icin daha yuksek bir sikistirma ve ona gore bir cam sharft secmek zorunda kalacaksin…8,5cr ile cok iyi giden araba turbo olabilir, hatta 8,5 turbo icin yuksek bile sayilan bir CR.
      Sikistirma elde etmek icin 1-dome yada flat top piston yani tepeli yada dus piston kullanmak
      2-ince kapak contasi kullanmak
      3-kapak ve motor blogu yuzeyinden taslama yapmak gibi yontemler kullanilir,
      Bore ve stroke olayi biraz yaniltici…aslinda tum hesap silindirdeki max hacim ile min hacmin orani… bir de olcum yapinca psi degerini sikistirma orani diye yazarlar o da bzim sanayilere ozgu bir muhendisliktir

    • #6864
      oldsmobile
      Katılımcı

      abi 80 lerin sonu V8 v6 larinde cok 8.5.1 li motor var tabi anlasilabiliyo malum emisyonlardan ancak bunlarin arasidna gene standardin ustunde guc veren var(hatta o 89 da felan bazi sedan gm lerin gucu ayni yilin gm sporlarinin (camaro firebird)un standart motorundan guclu misal 8.5.1 170 hp veren gm sedan v6 buick oldsmobile var obur yanda ayni yilin pontiac firebird v8 165 veriyo tabi o farktan cok bisy olmaz belki ama bir yanda o sedanlar 8.5.1 iken daha cok hp veriyo digeleri 9.1 daha az hp veriyo… tabi emisyon daha cok sorun gibi burda ama enteresan geldi bu isler cok…
      yani turbosuz murbosuz yine guc mumkun o zaman oyle degilmi dusuk sikistirma ile turbosuz veya baskabiseysiz hacimle guc almak gene mumkun olarka anladim ben

    • #6865
      acmecamaro
      Katılımcı

      yani 160hp std. makinayi en fazla 200 e yaklastirabilirsin…kapaklari islersin, citir bi eksantrik takarsin, headers ve 4bogaz karb. ile anca oralara yaklasirsin…

      O bahsettigin fark zaten 2 bogaz 4 bogaz farkiyla bile kapanir…350makina icin konusursak, header + 4 bogaz carb 17-20 hp arasi kazandirir, kapaklar ile ustte 5 ile 25-30 arasi bir hp alabilirsin… mekanig lego gibi ne verirsen onu alirsin

    • #6866
      vipervenom
      Katılımcı

      arkadaslar cevablarınız ıcın cok tesekkur edrım

    • #6867
      piyu
      Anahtar yönetici

      soru icin sagol… acıkcası yazarken bilgimi tekrar dusunup yanlıs yazmamak icin birazda arastırdım malum sende bizim goruslerimize deger verip sormussun… sana sallama bilgi aktarırsak haksızlık olur…

      aklına takılan baska sorular varsa memnuniyetle bekleriz… herkes ufak tefek bisiler ogreniyordur bu arada tabiki…

    • #6868
      vipervenom
      Katılımcı

      tesekkur ederım sen de bılırsınkı amerıkan otomobılı kullanıyorsan yada ılgılenıyorsan elın anahtar tutucak sonuc olarak avrupa yada japon otolarıyla dızayn motor şŸase olarak cok farklı otomobıller ondan dolayı cok farklı teknık bılgı gerektırır bunun ıcın aklıma takılan bırsey olursa sızden dıger arkadasların cevaplarını beklerım TESEKKURLER

    • #6869
      Anonim
      Ziyaretçi

      selam

      sikistirma orani = silindirin hacminin yanma odasinin hacmine oranidir…

      hatirlatma : zaten kataloglarda gormezmiyiz 350 icin kapak 76 cc mesela piston xxx sikistirma sudur diye

      statik ve dinamik olarak incelenir

      statik olan=krank in tam stroke yani alt olu noktadan uste cikmasiyla
      dinamik olan emme sibobun kapanmasi da olaya girer

      mesela 10.5:1 -11:1 oranda 1 makinayi duzgun 1 eksantrik secimi ile bizim benzinle calistirabilirsin ..tabi diger combinasyon da onemli ve ne amacla kullanilacagi…cadde icin yapilmis 1 makinaya cok dusuk 1 eksantrik koyup 11 :1 yapmak pek akillica degil

      saygilar
      sami

    • #6870
      transamumut
      Katılımcı

      amerikanci abilerim merhaba.
      sıkışŸtırma oranı pistonun üst ölü noktada tam 0 olduğu andaki yerle silindir kapağının yanma odasının hacmine eşŸittir.Bu arada sıkışŸtırmanın 10.5.1 üstü olması benzini da seçicici hale getiriyor benzinli makinalarda.en ideal secim 9.5 la 10.1 arası dır bu oranlarda i bir egzantirikle cadede i bir işŸ yapabileceğiniz oranlardir.TABı EKSANTRıÐıN POWER BAND LARININ AŞAÐIDAN YǜKSEK KAVRAMASI PEK FAZLA ı OLMUYOR 1500-6500 RPM ORANLARıNDA Bı EGZANTıRıKLE LJOK ı ıŞ OLUR O SIKIŞTIRMALARLA YALNIZ MANıFOLD TA BǜYǜK Bı FAKTǖRDǜR ,SELJECEYıNıZ MANıFOLDU EGZANTıRıKLE UYMASINA DA DıKKAT ETMEK LAZIM..

    • #6871
      acmecamaro
      Katılımcı

      ee madem bir is yapiyoruz tam yapalim,

      Manifold, egsantrik, torque convertoru,ayna mahruti ve lastik capi birbirine uygun olmazsa ya bagirip da gidemeyen, yada hic bagiramayan ama her ik idurumdada gidemeyen bir araciniz olur

      performanis dusuk bir manifolda iyi bir camshaft takarsan o cam in gerektirdigi yakit hava karisimini alamazsin ve araba beklendigi gibi gitemz…hadi onu dogru secim yapip taktin bu sefer makinen orent:2000rpm de iyi tork vermeye basladi…converter daha o devre gelmeden 1800 de kavradi yine iyi bir sonuc yok….hadi onu da degistirdin… ayna mahruti disli oranin ve lastik capini da ona gore secmen gere….yani ya hep ya hic

    • #6872
      acmecamaro
      Katılımcı

      aaa tabii egsantrigi takmakla bitmiyor is …lift arttikca kapaktaki saplamalardan, yaylarina kadar hatta valve geometrisine kadar cok sey degisiyor…adam gibi bir is icin kapaga en az 500$ gommek gerekiyor ama bunu da kimseye anlatamazsin….

    • #6873
      transamumut
      Katılımcı

      onun için chevy 350cid makina alip 383 stroker kits takip.dart 64cc kapaklarla i bi sıkışŸtırma elde etmeli bence en önemli olan kapaklar abim doğru diyor hiç uğraşŸmıycan kapakları taşŸlatmaya diye direk aleminyum kapak alıcan ısı transferide düzene girecek,motorda geriside var ama uzun hikayeeeeeeeeeee…….şŸimdilik bu kadar yeter 😆

    • #6874
      transamumut
      Katılımcı

      Tabi abim gene hakli aktarmada önemli.Ya bu modifiye işŸi takım halinde olmalı ve ince hesapşŸarla yapılmalı herşŸey bi egzantirikle sıkışŸtırmayla bitmiyo ya bu işŸ kötü işŸ bu işŸe bulaşŸmayın alın arabanızı binin paşŸalar gibi standart gezin tozun ne gerek var modifiyeye yeterki standart temiz güldür güldür çalışŸan bi makinan olsun.Bu işŸe girdimmi çıkışŸ olmuyo.

    • #6875
      acmecamaro
      Katılımcı

      aslinda modifiye cok zevkli sadece dogru ve sabirla yapmak…bak benim camaro bitti fena da oldu..yan yan gidiyor… goruntude tamamen std. ama gidisi fena…

    • #6876
      piyu
      Anahtar yönetici

      hikayesini ve fotolarını alalım…siteye ekleyelim… bos durmayalım gonderelim… onumuz bayram ekleriz siteye guzel olur… eski hali restorasyonda neler oldu…durumu nedir? filan falan yazıp bana gondersene…

    • #6877
      acmecamaro
      Katılımcı

      olur, fotolari duzenlemem gerek… kaporta yapilirken cekilen fotolar laptop calininca gitti bu yuzden sadece boyadan geldikten sonraki fotolar var…. bir de yapilan isleri altina yazip siraya koymak gerek…cunki mesela cooling system 3 kere set up degistirdi..hepsini gerekceleri ile anlatmak gerek…iki kere boyandi…nden ikinci boya atildi vs…. makinede bazi degisiklikler yapildi nedenleri ile anlatmak gerek ki okuyanlar anlasin biseyler…

    • #6878
      Anonim
      Ziyaretçi

      selam..

      tam olarak formul bu .. sikistirma oranin

      Formula for CR
      CR = COMPRESSION RATIO = CYL. VOLUME @ BDC ǃ· CYLINDER VOLUME @ TDC

      = 1 + (SWEPT VOLUME ǃ· VOL @ TDC)
      = 1+ (0.7854 x BORE x BORE x STROKE) ǃ· (CCV + HGV + PDV)
      CCV = Combustion Chamber Volume, in cubic inches

      Note: if volume is given in ccǢ€™s şŸen ǃ· 16.4 to get cubic inches.

      HGV = Head Gasket Volume, in cubic inches,
      = Head gasket compressed şŸickness x 0.7854 x bore x bore
      PDV = (Piston Deck Volume) + (Piston Dome Effective Volume)
      = (0.7854 x bore x bore x deck to piston distance) + (volume of piston depressions – volume of piston bumps)

      Example: What is CR of şŸe engine in #9 if heads have 72 cc chamber, head gasket is compressed to 0.040 inch and flat top pistons give 0.025 deck clearance at TDC?

      CCV = 72 ǃ· 16.4 = 4.39 cubic inches
      HGV = 0.040 x 0.7854 x 4.030 x 4.030 = 0.51 c.i.
      PDV = 0.025 x 0.7854 x 4.030 x 4.030+ 0- 0 = 0.32 c.i.
      CR = 1+ (0.7854 x 4.030 x 4.030 x 3.48 ǃ· (4.39 + 0.51+ 0.32))
      = 1+ (44.39 ǃ· 5.22) = 9.5 CR

      alinti : http://www.edelbrock.com

      saygilar
      sami

19 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version