Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) aku hadidesi…

10 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #407
      oldsmobile
      Katılımcı

      selam amerikancilar evet anlayabileceginiz uzere bugunku merak konumuz aku yada türkçe klavyeyle akü :)
      sizler akuleriniz icin nasil bakim onlemi aliyorsunuz yada arabaniz belli sure yattiginda akunuz icin neler yapiyorsunuz yeni baslayanlar icin neler soyleyebilirsiniz vede aku bitmesin diye araci en az haftada 1 calistirmak gercekten gereklimi? bu konuda neler dusunuyorsunuz varsa birikimleriniz deneyimleriniz…. ayrica bu aku sarj aletleri (prizden veya jenerator tipi seylerden guc alabilenler)niye bizim memlekette bu kadar pahali satiliyo disarda 20 milyonluk sey burda 100 milyona satiliyor…(umarim aku ureticilerini desteklemek icin degildir bu)

    • #6756
      cuncak
      Katılımcı

      Dostum eger arabanın elektrik tesisatında herhangi bir kaçak veya kısa devre yoksa öyle 1 haftada falan akü boşŸalmaz. Ama yinede arabanı ne kadar yatıracağında önemli tabi ki.. Ayrıca haftada bir 3-5 dakka çalışŸtırmak da, boşŸalan bir aküyü doldurmaya yetmez. Yine de amerikanını çok yatırma.. unutmaki paslan demir ışŸıldar…
      :)

    • #6757
      cuncak
      Katılımcı

      yaw ata sözünü söyleyemedim demin pardon..
      :)))
      “işŸleyen demir ışŸıldar”

    • #6758
      oldsmobile
      Katılımcı

      :)
      bende isleyen demirin akusu bitmez diye biliyordum… ama kacak oldugunu sanmiyorum bizim basimiza geldide bir kac kere kacak macakta yoktu anladigimiz kadariyla ama tabi ne kadar sik kullanildigiylada alakali galiba az kullaniliyodu cunku haftada bir veya 2 ve bazen 3 haftada bir…
      yalniz su aku sarj cihazlari nerden ucuza alirim bilen varmi hakkaten cok fark var o cihazlarin fiyatlarinda gordugum kadariyla disardakiler cok ucuzken ayni model cok opahali burda

    • #6759
      XLR-V
      Katılımcı

      Aku biraz eskimisse, haftada 2-3 defa 10 ar dakika calistirilmasini tavsiye ederim.Birde kondisyonu ne durumda olursa olsun 4 yilda bir degistirilmesini oneririm.
      Bunun haricinde bir de aku conditioner isimli bir cihaz gordum.Belirli araliklarla akuden condescent yada current alip verip,akuyu canli tuttugu soyleniyor ama ne derece dogru bilemem tabii.
      Birde mutlaka bakimsiz kuru tip aku alin

    • #6760
      illetyus
      Katılımcı

      Selamlar……

      Akuler icin bu mevsimde yapilacak olan bakim cokda fazla degil aslinda.
      Mevsim diyorum cunki soguk havalarda akuler ic yapilarindan dolayi performans kaybederler..Bu durum sulu yada bakimsiz her tip aku icin gecerlidir…..

      Araciniz kapali ve korunmali bir garajda duruyorsa guc kaybi sorunu daha az yasanir. Ama acik havada duran bir otomobilin akusunu bir tur isi yalitkani ile sarmaniz yada kaplamaniz gerekir. Bu yalitkan aku kiliflari acikcasi piyasada mevcutmu hazir olarak satiliyormu bilmiyorum zira Turkiyede her hangi bir yerde rastlamadim…… Yurt disindan siparis edilebilir veya burada kendimizde yapabiliriz. Yapimarketlerde gri renkte ve rulo halinde satilan farkli kalinlikta cesitleri bulunan isi yalitkani bu is icin uygundur. Hatta bu malzemenin tek tarafi folyo kaplanmis olanini motor bolumunde gogus kismina kaplandigini gormussunuzdur….
      Aracinizdan akuyu cikarin, akunun yerlestirildigi aku sehpasini bu malzeme ile kaplayin gereken delikleri actiktan sonra akunuzu yine ayni sekilde kilitleme mekanizmasi ile yerine sabitleyin. Daha sonra ayni malzeme ile akunuzun tum yan yuzeylerini kaplayin. Son olarak, akunuzun uzerini kapatacak bir parca daha kesin. Ama bu parcada (+) ve (-) kutup baslikliklarini acikda birakacak olan oyuntulari kesin.
      Burada dikkat edilecek onemli nokta ise, isi yalitimi yapacak olan bu malzeme eger tek tarafi folyolu ise, ust taraf icin hazirlayacaginiz parcanin hic sekilde kutup baslarina temas ettirilmemesidir….!

      Akunuz her ne kadar yeni, saglikli ve guclu bile olsa unutulmamalidirki, kis mevsiminde iken otomobilinizin elektrik kaynagini daha cok kullaniyorsunuz !! Yaz mevsiminde akunuzden sadece motora gereken elektrigi cekiyorsunuz ve bu harcama sarj sistemi ile yeniden akuye geri donuyor. Ancak kis mevsiminde motorun kullandigi enerji disinda, silecekler, kalorifer sistemi, gece ise far lar ve kimi zaman arka cam resiztansi…….Ki bu resiztans ve gece yakilan farlar oldukca yuksek akim cekiyor. Tum bunlari calistirarak sehir icindeki trafik ortaminda aracimizi kullandigimizda, sarj sistemi ve akumuz ne kadar saglikli ve guclu olursa olsun, yuksek devirlere cikamadigimiz dolayisi ile sarj motorunu daha hizli ceviremedigimiz icin akumuz hemen hemen yari dolu bir vaziyette eve donuyoruz…..Buna birde soguk havadan dolayi guc kaybini ekleyin.

      Kontrol edilmesi gereken onemli noktalar ise sunlar :

      Sarj sistemindeki konjoktor degeri akumuze uyumlumu….!
      genellikle sarj motoru icinde bulunan bu parca arizalandigi zaman yenisi ile degistirilir fakat, aku Amperaji ile uyumlu olup olmadigi pek akla gelmez..!! Cok defa, saglikli ve yeni bir akuyu sarj edebilen ama yukarida saydigim kosullarada yeterli olmayan ve aku Amperajinda daha dusuk degerde takilmis konjoktore rastladim….!

      Ikinci asama, akunuz sulu ise su seviyelerini kontol edin…..
      Hucre kapaklarini actiginizda, akunuzun icinde bulunmasi gereken dogru su seviyesini belirten isaretlerden daha alt seviyede su varsa bunlari tamamlayin….Hic bir sekilde bu isaretlerin uzerinde su doldurmayin, bu durum akunuzde kaynama ve terleme yapar…
      Akunuzdeki eksilen suyu tamamlamak icin piyasada cok farkli yerlerden temin edilen ve icindeki suyun saflik orani belli olmayanlari tercih etmeyin…..Aku gercekten saf su ister.

      Bunlari kontol edip dogru ve uygunlugundan emin oldukdan sonra ucuncu asama, aracimizda aku cikis noktalarindan itibaren sigortaya oradanda tum ampul soketlerine kadar her hangi bir kisa devre, kacak yada izolasyonu siyrilmis kablo bulunup bulunmadigini kontrol etmek gerekir.
      Bu kacak ve kisa devreler sonucunda akunun durdugu yerde bosa enerji tuketmesi kacinilmaz….

      Akunuz, 3 yilini sorunsuz olarak tamamlamis, sisteminiz cok duzgun ve saglikli dahi olsada 4. yilda kontrollerde daha titiz davranin….Cunki akunuz yaslilik evresine giriyor..!!

      Yeni yada bir kac yil kullanilmis farketmez, araciniz yerinden cikartmasaniz dahi mutlaka 2 gunde bir 15 ile 20 dakika sureyle calistirin…Bu islem hem akunuz icin hemde motorunuz ve devirdaim sisteminiz icin faydalidir.

      Otomobil disinda aku sarj edebilecek sistem icin bana biraz musaade edin….
      Ziraa 48. uykusuz saati tamamlamak uzereyim klavyede tuslar yer degistirmeye basladi…..
      Biraz uyuduktan sonra ahkam kesmeye devam edicem yine merak etmeyin…..zzzzzzzzzzzzzzzzzz

    • #6761
      gtagucu
      Katılımcı

      Ben bosch marka akü kullanıyorum 75 amper. LJok şŸahane bir akü üzerinde güç durumunu belirten bir göstergesi var. Arabama ayda bir binsem bile direk marşŸ basıyor hiç zorlanmadan, ayrıca gücü azalmışŸsada 5dk. bir sürüşŸten sonra bile hemen doluyor, herkese tavsiye ederim.

    • #6762
      acmecamaro
      Katılımcı

      Aku kiliflari satilmiyor..ama Wolksvagen polo, bora vs arabalarda originalinde var… servis yada cikmacidan alinabilir…

      Kill switch yapmak da iyi bir fikir, basit bie anahtar ile aku devresini kesiyorsun…

      Eger + takili iken – yi kutup basina yaklastirinca atlama yapiyorsa kacak vardir…..

      Kutup baslarini bu is icin uretilmis gress ile yaglayip yalitmak gerek…bunun disinda aku sarj tutuyorsa ve alternator calisiyorsa problem cikmaz…

    • #6763
      Angelus
      Katılımcı

      Benim arabada bir zamazingo çubuğur akü yanında onu çıkardığın zaman tüm tesisatı kesiyor aküyü boşŸa alıyor.

      Arabayı yatıracaksan eğer çıkar kutup başŸlarını sar elyafa at bağaja akünü ne para harcıyacaksın.

    • #6764
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      al iyi bi akü sorun olmaz bizim rahmetlinin 3-4- ay hiç çalışŸmadan yattığını bilirim sonra tek marşŸ gravvvn

      tudor vardı calcium technoloji ama yalan bildiğimiz kurşŸun asit akü. hiç sorun yaşŸamadık

    • #6765
      illetyus
      Katılımcı

      Yeni alinan Aku :
      Son zamanlarda akuler asidi konmus, ambalajlanmıs ve kullanima hazir halde satilmaktalar.Yani ambalajindan cikardiktan sonra hemen kullanilabilir olarak hazirlanmis. Bu bir kolaylik gibi gorunsede pek tavsiye etmem. Bence bu sekilde alinmis bir aku kullanilmadan once yine de sarj edilmelidir. Zira aku uzunca bir zamandan beri rafta yatiyor olabilir. Araciniza takmadan once olcum yapip gerekiyorsa Akunuzun Amperajina bakip,bu degerin en fazla % 10Ǣ€™uyla sarj etmelisiniz. YaniǢ€¦.(Akunuz 60 Ah ise sarj akımı 6 Amperi gecmemelidir.)
      Piyasada cok cesitli marka, model ve gucde Redresor (aku sarj cihazi) bulunmaktadir.Ancak, bu konuda pek ucuza kacmasaniz iyi olurǢ€¦.Ideal ve guvenli calisan bir redresorde bulunmasi gereken iki ana ozellikden birincisi gercekten tasarlandigi degerde ve istikrarli sekilde akim verebilmesi, ikincisi ise aku doldugu anda verecegi akimi otomatik ve tam olarak kesip akuye gereginden fazla yukleme yapmamasidir.
      Alacaginiz redresorun sarjda saglayacagi guc degerlerini ise akunuze uygun olan degerlerde almaniz yada akim degeri manuel olarak ayarlanabilir bir model secmeniz gerekir. (otomatik algilayici olan modelleride mevcut)

      Eger asidi konmamis bir aku almissaniz, Aku yeni yani sıfırsa ilk kez sadece ozgul agirligi 1.285 olan saf sulfurik asit konur. Plakalarin uzerini 10-15 mm. gecinceye kadar asit doldurulduktan sonra aku en az iki saat dinlenmeye birakilir ve kullanilmaz. Bu dinlendirme islemini yaparsaniz akunuz daha uzun omurlu olacaktir. Artik akunuzu kullanabilirsiniz. Bir kac gunde bir aku gozleri acilarak su (elektrolit) seviyesi kontrol edilir. Seviye dusmusse sadece saf su ilave edilir. Artik bundan sonra asit konmaz.

      Aküler hakkında bilinmesi gerekenler:
      — Akunuzun uzun omurlu olmasi sizin elinizde, yani bakimla olacaktir.
      — Su seviyesi hic bir zaman plaka seviyesinin altina dusmemelidir.
      — Yaz aylarinda su daha da azalacagindan kontrolleri siklastirmakta fayda var.
      — Aku kisa devreden korunmali, uzerlerinde metal herhangi bir sey unutulmamali.
      — Ani sicaklik ve soguk, ates tehlikelidir. Patlama olabilir.
      — Kutup baslarinin, oksitten korunmalari icin gres veya vazelin ile kaplanmalidir.
      — Yag ve yakitin bulasmamasina dikkat edilmelidir.
      — Sarsintilardan etkilenmemeli. (Bunun icin akuyu sabitlemek ve gerekiyorsa aku etrafina sok emici malzeme dosemek gerekiyor)
      — Aku gozlerindeki tapalarin havalandirma delikleri acik olmali, ayrıca aku eger arabanizda degilse hava alacak bir yere konmalidir. Sarj olurken cikardigi gazlar insan sagligi icin tehlikelidir.
      — Aku baglanirken once pozitif (+), sonra negatif (-) ucu takilir. Sokerken ise bu islemin tersi yapilmalidir. (Ark yapmamasi icin)
      — Su ilave edilirken aku uzerinde bulunan seviyelere dikkat edin. (Max-Min cizgileri)
      — Dolu (asidi veya suyu olan) akuyu şŸarjǢ€™siz birakmamaya ozen gosterin.

      Eğer akunuzu uzun bir muddet kullanmayacaksaniz, aracinizdan sokup serin bir yerde birakin. Asla guneste altinda ve cok sicak ortamda birakmayin. Bu sekilde olan bekletmelerde bile, arada sirada sarj etmeyi ihmal etmeyin.

10 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.