Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › Amerikan Benzinli Motor Türleri
- Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 19 yıl 2 ay önce
Angelus tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
6 Eylül 2005: 14:08 #347
AngelusKatılımcı[size=18:3356404d47][b:3356404d47]Benzinli Motor Türleri[/b:3356404d47][/size:3356404d47]
1- V TıPı MOTORLAR
V tipi motorlar birbirlerine genellikle 90 derece açıyla yerleştirilmiş 2 sıra sıralı silindirlerden oluşmuşlardır. Avantajları motorun kısa olması,motor bloğunun dayanıklı olması, ağır krank miline sahip olmas ve çekici düşük bir profile sahip olmasıdır. (düşük kaputlu araçlar için) . Bu tip motorlar çok yüksek sıkıştırma oranlarında tam yükte motor bloklarında distorsiyon yapmazlar. Bükülme vibrasyonuna dirençlidirler ve motor bölümüyolcu kabinine herhangi bir giriş yapmadan arabanın uzunluğunun makul seviyelerde olması için idealdirler. V8 motorlar 1914 yılında ilk defa CADILLAC tarafından kullanılmışlardır.
2- DÇZ SIRALI TıP MOTORLAR
Ard arda düzgün aynı aralıkta sıralanan silindirlere sahip motorlara verilen addır.Çzellikle 4 silindir ve 6 sıralı silindir modelleri vardır.Sınırlı sayıda 5 silindire sahip modelleride üretilmiştir. Bu tip motoru Avrupalılar bulmuştur.Bu motor tipleri genellikle orta sınıf amerikan arabalarında kullanılmıştır.
3- DÇZ (YATAY-KARŞIT) MOTORLAR
Yatay karşıt motorlar V tipi motorlara benzerler.Silindirler düz bir düzlemde yatay olarak yerleştirilmiş bankların içindedir.Düşey boşluğun kısıtlı olduğu yerlerde kullanılmaları ideal motorlardır.Yatay – karşıt silindirli motorlar genellikle 4 veya 6 silindirli olur ve günümüzde Subaru, Porsche gibi arabalarda kullanılmaktadirlar.
4- WANKEL MOTORLAR
Wankel motorlarda piston yoktur. Genellikle 2 adet rotor (döngeç) bulunur. Bu motor ufaktır ve kavislidir içi dikdörtgen şeklindedir. Merkez rotor sadece tek bir yönde döner fakat ama 4 görevi yerine getirir (alış,kompresyon,gü ve egzost) . Herkes tarafından 1955 yılında Felix Wankel tarafından yapıldığı bilinsede, aslında 1893 yılında Elwood Haynes bu motordan 1 tane yapmıştı..
Wankel motorlar gücü direk şanzımana verirler yapısı küçük olmasına rağmen standart bir motordan 2 kat daha güçlüdür.Standart motorlardan ortalama %20 fazla benzin yakmaları ve çevreyi kirletmeleri dezavantajlarıdır. Büyük boy ağır arabalarda 3 veya 4 rotorlu motor tipleri kullanılmıştır.5- ELEKTRıKL MOTORLAR
1900 yılında New York’ta düzenlenen 1. Otomobil fuarında elektrik motorlu otomobillerde sergilenmişti. Bu motor benzinli motorlara göre çok gürültülü,verimsiz vede büyüktü.Çzellikle benzinli motorların tehlikeli olduğuna inanan bazı çevreler bu motorlu arabaların üretime destek versede verimsiz oldukları için ve firmaların benzinli motor teknolojisine yatırım yapmasında dolayı diğer tip motorlarla aynı paralelde gelişememiştirler.Fakat son 5 yıl içinde oldukça büyük bir gelişme kaydetmişlerdir.
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.