Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › Eksantirik mili nedir ozellikleri bolum 1
- Bu konu 2 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 19 yıl 3 ay önce Anonim tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
27 Ağustos 2005: 11:32 #332AnonimZiyaretçi
Eksantirik mili belkide encok yanlis anlasilan ve konusulan parcadir.peki nedir bu eksantirik mili.
eksantirik mili uzerinde lobe ve yatak yerleri olan metal 1 parcadir.Silindir kapaginin uzerindeki siboplarinacma ve kapamalarini kontrol eder.Acma kapama derken bu sibobun ne zaman acilip-kapanacagini,ne
kadar hizda acilip kapanacagini ,ne kadar yuksege cikacagini kontrol eder.
Eksantirik mili ile ilgili bazi tabirlar kullanilir sindi onlara bakalim:
lobe :eksantirik mili uzerindeki cikintilara denir.
base circle :lobun cikintisi haric yuvarlak alandir
nose :lobun uc kismidir
lift : nekadar yuksege cikacagini gosterir
valve timing : sibobun nezamn acilip kapabacagidir
duration : acma ve kapama zamanlari farkidir
overlap : emme ve eksoz siboblarinin ayni anda acik olduklari an
overlap=az ise alt devir torku yuksek ama ust devir gucu zayiflar…rolanti yumusak..ama at devirde
beygir gibi ceker
overlap=fazla alt devir tork dusuk ama ust devir gucu artar…rolanti problemi yasanabilir patir catir isibaska 1 degisle: overlap in dusuk olmasi alt devirde eksoz gazinin emme manifoltuna dolmasini engeller
ama ust devirlerde emis rahat yapamaz..
: overlap buyuk olursa alt devirde eksoz gazi emmeye dogru geriye itilir ama ust devirlerdenefes alma hava ve yakitin dolmasi rahatlar ..zaten bu yuzden trum trum tum diye calisirlar..koc gibi
duration :sibobun acildinda krank uzerindeki olcum zamanidir.mesela 220 derece duration denirse…sibop
acildiginda krank 220 dereceye dogru donuyor demektir…
advertised duration :sibobun yatagindan cikip tekrar yataga deymesi..kimine gore .004 kimine gore
.006dir uygun olan @0.050 std dir bana gore…
duration @ 0.050 :endustiyel 1 standarttir…iticinin 0.050 yukari ittigindeki andir 1 den fazla eksantirik
milini karsilastirma yapmak icin ideal olan budur.
lobe center angle : 2 lobun merkezlerinin derece olarak aralarindaki mesafedir.
duration fazla ise overlap fazla
LCA az ise overlap fazla tepe tork erken ve cabuk uretilir ama hizli duser
LCA fazla ise overlap az tork yavasca uretilir ..banda yayilmistir guc..uyumlu 1 egri cizeroverlap in fazla olmasi guc bandini tamamen yukari tasir.
soyle daha detayli anlatmak gerekirse:
duration az ve genis LCA =cekme mesela tekne karavan..kuvvetle alt tork
duartion uzun ve kisa LCA =yuksek devir yaris..keskin tork ustte
duration orta ve genis LCA =her teldenArkadaslar insallah faydasi olur
notlarimdan aktardim kontrol ettim yanlisim varsa duzeltelim
eger eksik yada ilave varsa lutfen ekliyelimsaygilar
-
27 Ağustos 2005: 20:48 #5803piyuAnahtar yönetici
Sami yazdıkların icin teşekkürler… ben bunların cogunu bilmiyordum (teknik bilgim bayag zayıf) cok yararlı oldu…
(bir elestri= diger mesajlarında cok yararlı ama ingilizce bu bilgilerden kaynıyor…onemli olan bunlarında turkce olması yani en azından olcu donusumu turkce olabilirdi… ama gene de teşekkürler…olmadı oturup ceviricez 😆 )
-
27 Ağustos 2005: 21:09 #5804AnonimZiyaretçi
piyu
tabirleri masus cevirmedim ki katalok larda gectigi sekilde rahat anlasilir diye…insallah 1 daha ki sefere bu hususa ozen gostercegim
saygilar
sami
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.