Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Amerikan arabalarında kullanılan motorlar

1 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #329
      Angelus
      Katılımcı

      Benzinli Motor Biçimleri

      1- V TıPı MOTORLAR

      V tipi motorlar birbirlerine genellikle 90 derece açıyla yerleşŸtirilmişŸ 2 sıra sıralı silindirlerden oluşŸmuşŸlardır. Avantajları motorun kısa olması,motor bloğŸunun dayanıklı olması, ağŸır krank miline sahip olması ve çekici düşŸük bir profile sahip olmasıdır. (düşŸük kaputlu araçlar için) . Bu tip motorlar çok yüksek sıkışŸtırma oranlarında tam yükte motor bloklarında distorsiyon yapmazlar. Bükülme vibrasyonuna dirençlidirler ve yolcu kabinine herhangi bir girişŸ yapmadan arabanın uzunluğŸunun makul seviyelerde olması için idealdirler. V8 motorlar 1914 yılında ilk defa CADILLAC tarafından kullanılmışŸlardır.

      2- DǜZ SIRALI TıP MOTORLAR

      Ard arda düzgün aynı aralıkta sıralanan silindirlere sahip motorlara verilen addır.ǖzellikle 4 silindir ve 6 sıralı silindir modelleri vardır.Sınırlı sayıda 5 silindire sahip modelleride üretilmişŸtir. Bu tip motoru Avrupalılar bulmuşŸtur.Orta sınıf amerikan arabalarında kullanılmışŸtır

      3- DǜZ (YATAY-KARŞIT) MOTORLAR

      Yatay karşŸıt motorlar V tipi motorlara benzerler.Silindirler düz bir düzlemde yatay olarak yerleşŸtirilmişŸ bankların içindedir.DüşŸey boşŸluğŸun kısıtlı olduğŸu yerlerde kullanılmaları ideal motorlardır.Yatay – karşŸıt silindirli motorlar genellikle 4 veya 6 silindirli olur ve günümüzde Subaru, Porsche gibi arabalarda kullanılmaktadirlar.

      4- WANKEL MOTORLAR

      Wankel motorlarda piston yoktur. Genellikle 2 adet rotor (döngeç) bulunur. Bu motor ufaktır ve kavislidir içi dikdörtgen şŸeklindedir. Merkez rotor sadece tek bir yönde döner fakat ama 4 görevi yerine getirir (alışŸ,kompresyon,güç ve egzost) . Herkes tarafından 1955 yılında Felix Wankel tarafından yapıldığŸı bilinsede, aslında 1893 yılında Elwood Haynes bu motordan 1 tane yapmışŸtı..
      Wankel motorlar gücü direk şŸanzımana verirler yapısı küçük olmasına rağŸmen standart bir motordan 2 kat daha güçlüdür.Standart motorlardan ortalama %20 fazla benzin yakmaları ve çevreyi kirletmeleri dezavantajlarıdır. Büyük boy arabalarda 3 veya 4 rotorlu motor tipleri kullanılmışŸtır.

      5- ELEKTRıKLı MOTORLAR

      1900 yılında New York’ta düzenlenen 1. Otomobil fuarında elektrik motorlu otomobillerde sergilenmişŸti. Bu motor benzinli motorlara göre çok gürültülü,verimsiz vede büyüktü.ǖzellikle benzinli motorların tehlikeli olduğŸuna inanan bazı çevreler bu motorlu arabaların üretime destek versede verimsiz oldukları için ve firmaların benzinli motor teknolojisine yatırım yapmasında dolayı diğŸer tip motorlarla aynı paralelde gelişŸememişŸtirler.

    • #5749
      piyu
      Anahtar yönetici

      Hakan ellerine sağŸlık…

      ArkadaşŸlar bu konuyu kilitliyorum… en kısa sürede sitedeki teknik bilgiler bölümüne eklenecektir… 😉

1 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version