Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Fan ve Hararet Problemi (Camaro,Transam,Mustangler için)

50 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #327
      Angelus
      Katılımcı

      GeçtiğŸimiz haftalarda fanın devreye geç girmesi yüzünden hararet problemi yaşŸadım ve yeni bir fan ihtiyacımız doğŸdu.Bir süre çıkma fan,orijinal fan veya 0 uydurma fan seçenekleriyle uğŸraşŸtım her kafadan bir ses çıkıyordu kimisi mercedes fanı, kimisi volvo fanı takmamı söylüyordu . Arabayı götürdüğŸüm ustada en iyisinin 2 li tempra – fanı olduğŸunu parçanın ucuz ve bulunabilir olduğŸu için en iyi seçimin bu olduğŸunu söyledi. BaşŸladık araşŸtırmaya 370 milyonla – 471 milyon arası fiyatlar aldım tempra fanına. AraşŸtırma için gittiğŸim Atatürk sanayi sitesinde amerikan parçaları satan bir arkadaşŸa uğŸradığŸımda beni 2 ustaya götürdü bunlardan 1. ünlü yeni model amerikan arabaları satan bir galerinin servisi diğŸeride normal bir ustaydı. Bana söyledikleri Volvo,Opel veya ǖzellikle tekli Ford Mondeo fanı takmamdı. Neden Ford Mondeo diye sorduğŸumda aynı fan mustanglerde ve pek çok amerikan arabasında kullanılıyor cevabı aldım ve ford mondeo diye alırsam sıfırını aynı model farklı markadan 3 kat daha ucuza alacağŸımı söylediler.Peki volvo diye sorduğŸumda çıkma olacağŸını çalışŸma garantisi olmadığŸını söylediler..Opel fanı içinse aşŸırı pahalı olduğŸunu ve fordla aynı özelliklerde olduğŸundan problem olmayacağŸını söylediler.

      Gittim bostancı sanayii Ford bayine ustayla birlikte bize 95 model Ford Mondeo’ların 2 tane fanını çıkardılar 2 li ve tekli ustamız tamam teklisi olur dedi aldık davlumbazıyla birlikte 300 milyon eski türk lirasına . Ustamız fanı çok güzel uydurdu taktık arabamıza çıktık yola bi baktım hararetten artık eser yok. Tüm değŸerler ideal değŸerlerde..Dün tüm akşŸam trafiğŸin yoğŸun olduğŸu yerlerde dolaşŸmama rağŸmen herhangi bir hararet artması ve problemiyle karşŸılaşŸmadım ki fan değŸişŸmeden önce hararet göstergesi aynı şŸartlarda neredeyse kırmızı çizgiye yakın duruyordu ve sıcaklık direk sürücü kabinine yansıyordu….

      Herneyse özellikle yaz aylarında arabanızın suyuna ve soğŸutma sisteminin düzenli çalışŸtığŸına emin olun yolda kalmayın, başŸınıza çok büyük işŸler açabilir basit bir fan problemi ayrıca orijinal parça veya şŸu bu diye kazıklanmayın motor büyüklüğŸüne göre 90-95 arası sierra,mondeo veya scorpio ların fanlarını ford markasıyla 1 e alırken diğŸer bir markayla 4 e almanıza gerek yok… Ayrıca Opel’in vectra,omega modellerin fanlarıda tam uyumlu ama çok pahalı….

    • #5689
      piyu
      Anahtar yönetici

      Hakan yazdıkların için teşŸekkürler. Siteye zaman ve emek verip bunları yazman admin olarak benim çok hoşŸuma gidiyor. Senin gibi 50-60 üyemiz olduğŸunu düşŸünüyorumda, sadece Forum için bile yeni bir site açabilirim. 😆

      tek başŸıma olmadığŸımı görmek süper…

      (bu arada camaro nasıl doğŸdu gibi bir hikaye çeviri yapıyorum…yakında geliyor 😉 )

    • #5690
      piyu
      Anahtar yönetici

      Hakan yazdıkların için teşŸekkürler. Siteye zaman ve emek verip bunları yazman admin olarak benim çok hoşŸuma gidiyor. Senin gibi 50-60 üyemiz olduğŸunu düşŸünüyorumda, sadece Forum için bile yeni bir site açabilirim. 😆

      tek başŸıma olmadığŸımı görmek süper…

      (bu arada camaro nasıl doğŸdu gibi bir hikaye çeviri yapıyorum…yakında geliyor 😉 )

    • #5691
      illetyus
      Katılımcı

      Angelus yazdiklarin dogru gercekden……

      Opellerin fan i cok guzel ve cok sessiz ! calisiyor….. ama pahali.

      Ben simdiki sisitemi yapmadan once banada her danistigim kisi tempranin ikili fanini tavsiye etti ancak su sebepden : Tempra ikili fan ve komple plastik aksami Camarolarin radyator genisligine ve oturtulacak yere tam olarak uydugu bununla birlikde kolay bulunabilir oldugu icindi…..
      Ben daha sonra Camaro nun kendi plastik davlumbazinda ve gorunumunde degisiklik yapmadan baska bir yontem buldum hallettim.

      Bendeki devirdaim sistemi oldukca saglikli ve duzgun calismasina ragmen yinede sicak havalarda ve durgun trafikte tedirgin oluyordum acikcasi….
      Ama elektrikli otomatik fan sistemini yapinca simdi her sicak ve yol sartinda hararet aklima bile gelmiyor……

    • #5692
      Erman
      Katılımcı

      Camaro nasil dogdu çok güzel de
      peki ya firebird&transam

    • #5693
      piyu
      Anahtar yönetici

      onuda sen hazırla artık 😆

      onunda zamanı gelir… bulabildiklerimden güzel olanları seciyorum…ama sadece onu yapacak bir zaman dilimi bulamadıgımdan bir gun 1 cumle… 1 gun 1 paragraf parca parca yapıyorum.. tabi zaman geciyor…

    • #5694
      Erman
      Katılımcı


      Seni anlıyorum kolay gelsin…

    • #5695
      acmecamaro
      Katılımcı

      moral bozmak yada killik yapmak gibi olamsin ama 300 milyon pahali geldi bana, benzeri bir operasyonu, 150 milyona ikili peugeot partner fani ile hallettim… mako tarafindan yansanyi olarak uretiliyor ve icinde rolesi ivir ziviri ile birlikte yaz aylarinda 150 milyona almistim….

      Herkes sinirli butce ile birseyler yapmaya calistigi icin 150 milyon kabaca 100$ eder bu da arabaniza guzel bir iki aksesuar almak icin iyi bir bahane

    • #5696
      piyu
      Anahtar yönetici

      sogutmaya yeterli, sorunsuz ise kıllık degil kıyak denir buna… Angelus ya da bizim yüksek paralar ödemişŸ olmamız sorun değŸil, forum’ları uzun zaman sonrada da insanlar okuyup bilgilenebilir… güzel referans oluyor…

      eyvallah…

    • #5697
      Angelus
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      moral bozmak yada killik yapmak gibi olamsin ama 300 milyon pahali geldi bana, benzeri bir operasyonu, 150 milyona ikili peugeot partner fani ile hallettim… mako tarafindan yansanyi olarak uretiliyor ve icinde rolesi ivir ziviri ile birlikte yaz aylarinda 150 milyona almistim….

      Herkes sinirli butce ile birseyler yapmaya calistigi icin 150 milyon kabaca 100$ eder bu da arabaniza guzel bir iki aksesuar almak icin iyi bir bahane

      Peugeot partner veya Fiat Doblo 2’li fanlarla teoride işŸin görüleceğŸini banada söylemişŸlerdi fakat pratikte hele temmuz sıcağŸında kazın ayağŸının öyle olmadığŸı çıktı.Verim alamadım.Bende o aldığŸım 2’li fanı geri verip FORD MONDEO fanı taktırdım ve hararet olayını kontrol altına aldım o fanı taktırma sebeplerimde yukarıda yazılı fakat daha sonra en doğŸrusunun aslında modifiye ve düz V8 motorlar için yapılan turbo çok kanatlı 40-48 cm. çaplı fanlar taktırmak olduğŸuydu.Bu fanlarıda TR.’de buldum ve fiyat olarakda pek bir fark yoktu (48 cm turbo fan- 350$) ama işŸ işŸten geçmişŸti.Belki o fanlardan daha sonra taktırmayı düşŸünebilirim……

    • #5698
      illetyus
      Katılımcı

      Yaptirdiginiz sistemler icin bir kucuk tuyo :

      1-Mutlaka vardir ama eger yoksa, fani acacak olan hararet musurunu radyatorun alt hortumu uzerine yerlestirin….!
      Motor ile radyator arasindaki bu hortum arasina metal borudan “ek” yapilir ve musur bunun uzerine yerlestirilir.

      2-Kullanilacak musur’ un hangi marka icin oldugu onemli degil ancak ! acma/kapama degeri 87-92 C’ den yuksek olmamali !

      3-Kesinlikle Dashbboard’ in uygun bir yerine direkt acma butonu koyun…

      4- Sececeginiz fan ne tip yada ne marka olursa olsun hava debisi 2200Cfm. in altinda olmamali…! Deger yukseldikce ses artabilir ancak sogutma islemi kisa surer ve bu durum elektrik sisteminize faydali olur.

      5-Bendeki sistem su anda bu sekilde calisiyor ve iki yaz boyunca hic bir sorun yaratmadi.

    • #5699
      Anonim
      Ziyaretçi

      Yaw pervane var motora bağŸlı o dönüyor gaza basınca daha fazla dönüyor elektrikli fan bir kaç hp almak motoru rahatlmak için yapılıyor bide o yok fiat,mondeo nei işŸ belki işŸnizi görüyor ama racona uygun mu baklım arabanın namusu filan he 👿 👿

    • #5700
      illetyus
      Katılımcı

      elimizdeki otomobillerin “racon” nunu bozmamak icin onlara uygun olan sistemi getirelim tamam……da fiyat arastirdinmi peki hic…..

      Ustelik bazi modellerin boyle bir sistemide yok….Originalini aliim desende uzerindeki mevcut termikli sistemden baska modeli yok.

      Burdaki amac sadece + bir kac Hp. almak icin degil…!

      Benim arabada da termikli fan vardi….Evet motora bagli surekli donuyor.
      Ama bir farkla ! dur kalk trafikde agir donuyor yol acilip surat yapinca hizli donup dogru duzgun sogutma yapiyor……
      Zaten trafik acilipda biz suratlenene kadar motor hararet yuzunden pancar gibi oluyor…… 😆 Ustelik sogutma sisteminin her yani “0” ve saglikli olsa bile farketmez……

      Burada onemli olan su ; Eger arabanin original halini ve goruntusunu bozmak istemiyorsak……Mevcut duzen ve sekil icersine elektrikli fan sistemini aplike etmek..!! Ki burasi cok onemli !
      Ornegin Camaro lardaki yuksek profilli plastik davlumbaz sekil itibari ile 2 ise birden yariyor…..Birinci gorevi maalum, pervanenin disaridan cektigi havayi radyator uzerine odaklamasi. Ikinci gorevi ise genis’ den dar’ a dogru koniklesen tarafi ile motor blokunun uzerine dogru cektigi havayi direkt olarak yonlendirmesi…..
      Yani, ne kadar kuvvetli fan takarsaniz takin, ince profilli bir davlumbaz ile radyatoru sogutursunuz ama motor blogundaki yuzeysel isi aynen kalir. (ince profilli davlumbazlar sadece radyator uzerine odaklama yapar)
      Buda maddesel etkilesim sebebi ile sogutulan suyun motor icine girdigi zamanki yapmasi gereken etkiyi azaltir…! 😉

      Ben arabama uyguladigim sistemin resmini ceker yollarim bir ara…
      Hem randimanli ve kararli bir sogutma elde ettim,
      hemde “racon” a ters dusmedim Cihan aabi….kizma hemen dur… 😆

    • #5701
      Anonim
      Ziyaretçi

      saygı duyarım acaba bende mi geçsem ben güneşŸin alnında bmw ,japonlarla saatlerce itşŸip kakışŸtım ama yarıya bile gelmedi acaba benimki bozukmu bide usta araba daha bi rahatlar ama seninki sorounsuz dedi güç artarmı acaba hımm hem galiba sürekli pervane dönmediğŸi için motor sesi daha hoşŸ çıkıyormuşŸ .


      CıCııı CıCııı

    • #5702
      piyu
      Anahtar yönetici

      cihan senin fan’ın normal fan ise motor devrine baglı olarak doner fakat termikli ise termik’in icindeki demir parca ısındıkca daha cok surtunme yapacak ve donmesini saglayacaktır… yani illaki elektrikli fan almana gerek yok… benim camaro’da hararet sorunu hic olmadı bende termikli alıp kolay ısınmasını ve dogru motor ısısına kısa surede gelip sonra termikli fan’ın devreye girmesi ile dogru ısıda durmasını saglayabilirsin….. tabiki modifiye edilmis veya hararet problemi olan araclar icin surekli donen tavsiye edilir ya da elektrikli…. ama o zamanda Gurcan’ın dediklerine dikkat etmek lazım…

    • #5703
      acmecamaro
      Katılımcı

      harareti kontrol altinda tutmak icin en iyisi elektrikli fan bence… Gurcanin soyledigi sistemi kurdum ben…simdi rahatim…tabii aracin rotarda olup olmamasi da harareti etkileyen birsey….

      Bu arada radyator ile motor arasindaki davlumbaz ve pervaneden kurtulunca calismak icin cok guzel alan kaliyor

    • #5704
      illetyus
      Katılımcı
      Eleanor68 wrote:
      saygı duyarım acaba bende mi geçsem ben güneşŸin alnında bmw ,japonlarla saatlerce itşŸip kakışŸtım ama yarıya bile gelmedi acaba benimki bozukmu bide usta araba daha bi rahatlar ama seninki sorounsuz dedi güç artarmı acaba hımm hem galiba sürekli pervane dönmediğŸi için motor sesi daha hoşŸ çıkıyormuşŸ .

      Dilerim sogutma sistemin sorunsuz ve sagliklidir…!
      Ancak yariya bile gelmeyen bir gostergeden de suphe etmeden gecemicem acikcasi….. Sistemin her ne kadar saglikli ve duzgunde olsa sen yinede iyi bir elektrikciye gostergeni bi goster derim 😆 en azindan icin rahat olur…….

      Ancak, itisme kakismalar sirasinda muhtemelen yuksek devirde donen motor, haliyle rolanti seviyesinde (dur-kalk trafik ortami) calisan motora gore daha az isinir…..
      Ustanin sana soyledigi araba daha bir rahatlar lafi dogru…
      Cunki 4 yada bes kanatli pervane havayi tokatlayip onden geriye dogru cekerken oldukca buyuk bir yukle mucadele ediyor….Ve bu yuk toplami, direkt olarak motorun uzerine yukleniyor. Kisacasi klima kompresoru devreye girdigi zamn motorun gucunden ne kadar kaybettiriyorsa bir o kadarda pervane kaybettiriyor, yani cift klima komp. takmis gibi 😆

      Bendeki sistemde original Camaro davlumbazi aynen yerinde ve olmasi gerektigi gibi duruyor. Elektrikli fan’ in ayaklarini bu davlumbazin ic capina gore uyarladim ve baglanti noktalarinda ayak ile davlumbaz arasina vibrasyon emici lastikler yerlestirdim…Bunu tavsiye ederim.
      Bu arada, fan’ in mumkun oldugunca radyatore yakin durmasinda fayda var…

      Cep telefonu ile cektigim resimler pek net degil ama az cok fikir verebilir.

      [img]

      [img]

      [img]

    • #5705
      illetyus
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      harareti kontrol altinda tutmak icin en iyisi elektrikli fan bence… Gurcanin soyledigi sistemi kurdum ben…simdi rahatim…tabii aracin rotarda olup olmamasi da harareti etkileyen birsey….

      Bu arada radyator ile motor arasindaki davlumbaz ve pervaneden kurtulunca calismak icin cok guzel alan kaliyor

      Bak orasida dogru hakkaten……..
      Ama o davlumbaz cikincada benim gozume cok acaip gorundu be aabi.. 😆
      Sanki arabaya kucuk bir V4 takilmis gibi geld bi an… 😆 😆 😆

      ( V4′ ude nerden icat ettiysem… 🙄 )

    • #5706
      Anonim
      Ziyaretçi

      Hımm bakalım kışŸ geldi artık kapalı garaja kapattık atı yaza doğŸru 4 boğŸaza geçeicem(daha hızlı devir çevirme ) o zaman acaba ısınma problemi motora bağŸlı pervanenin halledmiyiceğŸi kadar ısıırsa elektrikliye geçişŸ yapmak mantıklı olur.

    • #5707
      piyu
      Anahtar yönetici

      senin suanda yapacagın karburator manifold degisikligi o kadar farkettirmez… problemin yoksa degistirme, sorun olacagını farkettiginde arastır, yoksa dertsiz basına dert alırsın….

    • #5708
      acmecamaro
      Katılımcı
      illetyus wrote:
      acmecamaro wrote:
      harareti kontrol altinda tutmak icin en iyisi elektrikli fan bence… Gurcanin soyledigi sistemi kurdum ben…simdi rahatim…tabii aracin rotarda olup olmamasi da harareti etkileyen birsey….

      Bu arada radyator ile motor arasindaki davlumbaz ve pervaneden kurtulunca calismak icin cok guzel alan kaliyor

      Bak orasida dogru hakkaten……..
      Ama o davlumbaz cikincada benim gozume cok acaip gorundu be aabi.. 😆
      Sanki arabaya kucuk bir V4 takilmis gibi geld bi an… 😆 😆 😆

      ( V4′ ude nerden icat ettiysem… 🙄 )

      hehehe v4 yamaha v-max de var dostum

      evt aslinda motoru kucuk gosteriyor ama sagi solu goruyorsun ve rhat calisiyorsun

    • #5709
      illetyus
      Katılımcı

      😆 😆 …..Yok aabi iki tekerli V4 kalsin ben almiim……..
      O govde icin tamam ama benim icin az bir guc.
      2 Ton u zip diye yerinden kaldiramayan motora v16 olsa motor demem ben 😆

    • #5710
      acmecamaro
      Katılımcı

      amerikada 56 chevy ye rolls royce 16 silindirli ucak makinasi takmislardi…icini de 2. dunya savasi ucaklari gibi yapmislar…fena bisiy…

    • #5711
      illetyus
      Katılımcı

      Su anda consept olarak hazirlanan bir Cadillac var……..

      Uretime gecsin hemen onun motorundan bi tane siparis edicem zaten,
      Standart V16 Net 1000 Hp……Beni anca keser… 😆 😆 😆

      Booyyykkkk igrenc bir espriydi kabul……
      Ama makina muhtesem hakikaten.. 😯

    • #5712
      piyu
      Anahtar yönetici

      o cadillac’la ilgili detay…. normalde 8 silindir ile kaymak gibi gidiyor… diger 8 silindir calısmıyor… sonra sen gaza asıldıgında digerleri devreye giriyor ama sanırım o da 4 4 yani 8-12-16 olarak kullanılıyor…. top gear’da test ettiler ama komikti… araba concept oldugundan yavas yavas kullandı… zaten motor gelistirm ehalinde filan falan dediler… adam oturup anlattı…icini filan tanıttı… motoru detaylı anlattı ama gazlamadı… cok ileri bir teknoloji filan dedi… v8 oldugunda inanılmaz az harcıyormus bide…

    • #5713
      Angelus
      Katılımcı
      piyu wrote:
      o cadillac’la ilgili detay…. normalde 8 silindir ile kaymak gibi gidiyor… diger 8 silindir calısmıyor… sonra sen gaza asıldıgında digerleri devreye giriyor ama sanırım o da 4 4 yani 8-12-16 olarak kullanılıyor…. top gear’da test ettiler ama komikti… araba concept oldugundan yavas yavas kullandı… zaten motor gelistirm ehalinde filan falan dediler… adam oturup anlattı…icini filan tanıttı… motoru detaylı anlattı ama gazlamadı… cok ileri bir teknoloji filan dedi… v8 oldugunda inanılmaz az harcıyormus bide…

      Amerikan standartlarina göre az harcıyordur o YanlışŸ bilmiyorsam Crysler hemi motorlardada öyle bir özellik var 4 silindir başŸlıyor sonra hıza göre 6-8 oluyor

    • #5714
      acmecamaro
      Katılımcı

      bmw yillar once yapmisti onu ,maalesef bizim amerikalilar yapana kadar hanslar eskitti bile arabayi

    • #5715
      Angelus
      Katılımcı

      Beyler

      Hemen hemen 1 aydir otoparkta arabam yatiyor bugun cikardim oldukca yogun trafikte her hangi bir problem cikarmadi 2 saat kadar dur kalk gittim hararet surekli 200-210 civarinda dolandi (fan 200 de acip 190 da duruyor) ne zaman otobana ciktim bastim hararet yukselmeye basladi 230-240 fh. civarina daha once hararetten basi yanan biri olarak arabayi ilk benzin istasyonuna cektim kaputu actim radyotor sicakligi asiri degildi ozellikle pervanenin karsisi radyotor soguktu yola akilli uslu devam ettim hararet gene normale dustu fakat ne zaman topuklasam birden hizka yukseldi daha once boyle bir problem yapmiyordu .Problem sizce ne olabilir. Tavsiyelerinizi bekliyorum ivedilikle

    • #5716
      illetyus
      Katılımcı

      En basta soylemek istedigim sey, 200-210 F. hararet bana normalden fazla geldi…!

      Saniyorum motorun 8……
      Eger oyle ise normal hararet degerlerin 191-192 F. olmasi gerekiyor.
      Fan bu egerlerde acip 180-185 F. de kapatmasi gerekiyor…..

      Dur kalk trafikte giderken hararetin yukselmeyip, gazladigin zaman yukselmesi durumu ise bana termostatin bozuldugunu yada bir sure kullanilmadigi icin sıkısmıs olabilecegini isaret ediyor…..
      Dikkatli ol !

      Hava sartlarindan dolayi, agir devir giderken hararetin yukselmeyebilir !
      Termostatin anormaligi yada acmamasi durumunda..ki bu kis mevsiminde ise seni aldatabilir….
      Termostat acilmadiginda ve sen gazladiginda, daha cok yanma sebebi ile sadece blok icinde kalan su kisa surede yuksek oranda isinir, bu sebeple radyatore dokundugun zaman fazla bir sicaklik olmamasi normaldir….

      Tavsiyem, bir an once termostatini kontrol etmen…!

    • #5717
      gtagucu
      Katılımcı

      3. nesil f-body’ler için 210F sıcaklık düşŸük bile sayılabilir. Bu araçlar düşŸük emisyon olayları yüzünden fabrika çıkışŸı yüksek sıcaklarda çalışŸmaya ayarlanmışŸ araçlar. Mesela benim araba fabrika çıkışŸlı olarak 195F’de radyatör devreye giriyor 220F’de 1. fan 240F’de 2. fan devreye giriyor.
      Benim fabrika çıkışŸı arabanın normal çalışŸma sıcaklığı 220F

      Ben mesela termostat’ı 180’de açılanla değişŸtirdim şŸimdide fanların 180’de açılması için özel çip yazdıracam. Şu anda otoban kullanımında 180’de stabil kalıyor sıcaklık. Trafiğe girince de 220’ye çıkıyor, fanlar devreye girince 180’e düşŸüyor tabi sonra fanlar devreden çıkıyor gene 220’ye çıkıyor sonuç olarak o civarlarda dolaşŸıyor.

      Bence Angelus’un sorunu 2 sebepten olabilir ya termostat açmıyordur yada ön tampon altındaki hava kesici yamulmuşŸ veya düşŸmüşŸ olabilir. O parça radyatörün hava alması için bayağı önemli bir parça o gitmişŸse yüksek hızda radyatör yeterli hava alamayıp tam soğutma yapamıyor olabilir.

      Angelus eğer sorunun termostattansa düşŸük sıcaklıkta açılan termostatlardan al (180F en uygun dereceymişŸ) bayağı faydası oluyor.

    • #5718
      Pontiac301
      Katılımcı

      termostat çok önemli birşŸeymişŸ, Trans Am le istanbuldan anakaraya giderken hararetin yükseldiğini farkettim ama oturdum gaza 130 mil sabit,adapazarını geçerken bembeyaz duman gelmişŸti,termostat kapamışŸ ve silindir kapağı elveda demişŸ,motor yağı b.k rengi olmuşŸtu,sonrada nefret edip arabayı o halde sattım zaten:)

    • #5719
      illetyus
      Katılımcı
      gtagucu wrote:
      3. nesil f-body’ler için 210F sıcaklık düşŸük bile sayılabilir. Bu araçlar düşŸük emisyon olayları yüzünden fabrika çıkışŸı yüksek sıcaklarda çalışŸmaya ayarlanmışŸ araçlar. Mesela benim araba fabrika çıkışŸlı olarak 195F’de radyatör devreye giriyor 220F’de 1. fan 240F’de 2. fan devreye giriyor.
      Benim fabrika çıkışŸı arabanın normal çalışŸma sıcaklığı 220F

      3. Nesil’ ler de sicaklik degerleri hakkinda bilgim yok…….2. generasyondan farklidir, dogrudur.

      Ama gazlayan arabada hararet yukselmesinde diger baska sebepler olsada (panel, su pompasi, boru deformasyonu) %90 ihtimalle termostat derim……
      Sonuc olarak yeni yada eski sistem, ne olursa olsun devirdaim mantigi ayni !

      Ve oncelikle tavsiyem, kesinlikle termostatin ucuzunu kullanmayin !

    • #5720
      Pontiac301
      Katılımcı

      ben termostattan çok çektim.en sonunda taksimden termostat almıyorum,opel parçacısından 88 derece lik GM termostat alıyorum.mallarda yeni olduğu için hiç problem çıkarmadı..ve yazın kışŸın sabit aynı termostatı kullanıyorum

    • #5721
      illetyus
      Katılımcı

      Taksim konusunda haklisin walla…..

      Cok detayina girmek istemiyorum ama bende ne zaman taksimden alsam termostatin
      omru fix olarak 45 gun !!!
      Ilginc ama 4 kere denedim ve her seferinde 46 gun demedi…..
      Ustelik uzerinden su degilde baska bir sey geciyormus gibi ne oluyorsa dagilmis vaziyette cikti hepsi.

      Aslinda oturacagi yuvayi, capi ve dereceyi tutturdukdan sonra hangi marka oldugu onemli degil…
      Yeterki adam gibi kalitede ve yapmasi gereken o onemli isi hatasiz yapsin…..

      Bende de Accel var su anda ve ikinci yilini doldurdu, arada bir sokup kontrol ediyorum hala ilk taktigim gun gibi piril piril….

    • #5722
      Angelus
      Katılımcı

      4 silindir motorlar 1.600 cfm hava akışŸı, 6 silindir motorlar 2.000 cfm, V8 motorlarda 3.000 cfm hava akışŸına ihtiyaç vardır. Daha büyük V8 motorlar için ise 4.500 cfm fanlar yeterlidir.

      Takacağınız fanın pozisyonu radyotörü ortalamalıdır.

      Şöyle bir bilgi var. 3. generation arabalarda davlumbaz kullanılmaz hava akışŸına engel olur diye. Hakikattende benim arızalanan fanda davlumbaz yoktu ve soğutmaya her koşŸulda yeterli idi.Şimdiki takılan fana davlumbazda eklendi ve yüksek devirli otoban kullanımında hararet yükseliyor.. Bundanmıdır olay?? Tecrübe eden varmı?

    • #5723
      piyu
      Anahtar yönetici

      suanda halen bu olay varsa…sok davlumbazı… en dogru bilgi tecrube edilen bilgi 😉

    • #5724
      Anonim
      Ziyaretçi

      bak bende 15” lik amerikan fanı var şŸu ana kadar çok menununm ,Davlumbazıda takmadılar bi bildikleri vardı söyledilerdi bana bi şŸeyler ama unutdum ,bide benimki sağ tarafa doğru motorun devir daim davaları oradan ya oraları soğuttumu miss.Tabi yazın ne olucak o önemli asıl.

    • #5725
      illetyus
      Katılımcı

      Boyle bilgi bana biraz supheli geldi acikcasi…….
      Her ne sartla olursa olsun davlumbazin motor tarafina bakan hava cikis agzi, motor bloku uzerine tam yonlenecek sekilde oturtuldugunda havayi engellemesi diye bir durum olamaz. Bir davlumbazin direkt olarak hava akisina engel olmasi gibi bir sey mantiga aykiri.

      Ancak, o modellerde havayi direkt radyator uzerinden degilde daha farkli kanallardan aliyorsa, yani radyatorun alt kismindan veya yanlarindan aliyorsa ve uygulanan davlumbazin yan/alt duvarlari bu kanallarin cikislari onunde engel olusturuyorsa saglanacak hava akimini kesmesi o zaman mumkun olur….ki yuksek devirde hararet yukselmesi bu duruma bagli olabilir……Yinede tam olarak gormeden, incelemeden olumlu yada olumsuz bisey soylemek zor….

    • #5726
      gtagucu
      Katılımcı

      3. genlerde radyatör havayı aracın alt tarafından alıyor davlumbaz alttan gelen havayı engelliyorsa ondan olabilir.

    • #5727
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam ArkadaşŸlar,

      Antalya’da yaşŸadığımdan ve birçok amerikan ile uğraşŸtığımdan bu soğutma sistemi ile ilgili ufak eklemeler yapmak istiyorum izninizle;

      1. Elektrikli fan iyi bir şŸey ancak olumsuz yanlarıda var. Motorlarımız genişŸ duvar döküm malzeme ve ara sıra çalışŸan elektrikli fanlar ön silindir ile arka silindirler arasında ısı farklarına sebep veriyor ve motor dengesiz aşŸınmaya başŸlıyor. Tabi bu arıza vermiyor ancak motoru toplamak için dünya para harcayıp 20 yıl gitmesini istiyorsanız, pek uygun değil.

      2. Aracınız yalnızca yazın 2 ay hararet yapıyorsa, o aylarda daha yüksek değerli termostat takın. Bu suyun radyatörde daha uzun kalmasını ve daha çok soğmasını sağlar ve çoğu zaman harareti keser.

      3. Hararet devamlı sorun yaratıyorsa ve elek. fan alınamıyorsa (maddi) devirdaim kasnağını küçültmek fayda sağlayabilir. Kasnağın küçültülmesi daha çok suyun devirdaim edilmesini sağlar ve motru biraz daha serin tutar.

      4. Mutlaka, ama mutlaka motorda antifreez kullanın düşŸük derecelerde de olsa. Antifriz suyun donmasını engellemek dışŸında, paslanmayı ve korozyonu önler, devirdaim salmastırasını yağlar.

      mustsed

    • #5728
      Angelus
      Katılımcı

      Bu başŸlıkta güzel bilgiler toplandı.. Umarım yedekleri vardır bunların.

    • #5729
      piyu
      Anahtar yönetici

      Mustsed’den gelecek cok bilgi var sanırım… keyifli gidiyor….

    • #5730
      Angelus
      Katılımcı
      illetyus wrote:
      gtagucu wrote:
      3. nesil f-body’ler için 210F sıcaklık düşŸük bile sayılabilir. Bu araçlar düşŸük emisyon olayları yüzünden fabrika çıkışŸı yüksek sıcaklarda çalışŸmaya ayarlanmışŸ araçlar. Mesela benim araba fabrika çıkışŸlı olarak 195F’de radyatör devreye giriyor 220F’de 1. fan 240F’de 2. fan devreye giriyor.
      Benim fabrika çıkışŸı arabanın normal çalışŸma sıcaklığı 220F

      3. Nesil’ ler de sicaklik degerleri hakkinda bilgim yok…….2. generasyondan farklidir, dogrudur.

      Ama gazlayan arabada hararet yukselmesinde diger baska sebepler olsada (panel, su pompasi, boru deformasyonu) %90 ihtimalle termostat derim……
      Sonuc olarak yeni yada eski sistem, ne olursa olsun devirdaim mantigi ayni !

      Ve oncelikle tavsiyem, kesinlikle termostatin ucuzunu kullanmayin !

      Ustad yanlışŸ hatırlamıyorsam senin head gasgetde yanıktı bende yaşŸadım aynı problemi geçen yaz yazdığın bu değerler tr için çok yüksek eğer arabanı sürekli kullanıyorsan termostadın ayarlarını mutlaka yaz için yaptırman ve düşŸük değerli termostat ile birlikte hararet müşŸürü kullanman gerek..

    • #5731
      NOMAD
      Katılımcı

      ArkadaşŸlar bahsi geçen rakamların çok yüksek oldugunu düşŸünüyorum, motor için ideal su sıcaklığının 170 F =76.67 C ve ideal yağ sıcaklığının 210 F=98.89 C olduğunu David Vizard ın Max Performance Chevy adlı kitabında okumuşŸtum. En azından 350 Chevy için bu rakamların ideal olduğunu söyleyebilirim.

      Farklı dizayn özelliklerine sahip olmalarından dolayı Ford, Chrysler ve diger hacimli Chevyler içinde birebir olmasada yakın değerlerin geçerli olduğunu düşŸünüyorum.

    • #5732
      scj351
      Katılımcı

      arkadaşŸlar selamlar
      bende mach1 351 motor yazın dur kalkta 100 dereceyi buluyor bu normal
      mi bilmiyorum ekstra fan da var onuda calışŸtırıyorum.Biraz daha düşŸürmek icin sıcaklığı ne yapmak lazım?

    • #5733
      XLR-V
      Katılımcı

      Biraz daha dusurmek icin eger varsa klimayi da acmak gerekir . Bende denedim daha once bir kac markada hepsinde klimayi acinda hararet biraz daha dustu .

    • #5734
      Angelus
      Katılımcı

      Klima değilde isitici fani acmak lazım .. Bu arada attığım maile sogutmaya yardımcı olmasi için 2,5 ” -24″ lik bir radyotörü ana radyötörün şŸanzıman yağ çıkışŸına seri bağla demişŸler. Şanzımanında ömrü uzar falan demişŸ adam…

    • #5735
      gtagucu
      Katılımcı
      scj351 wrote:
      arkadaşŸlar selamlar
      bende mach1 351 motor yazın dur kalkta 100 dereceyi buluyor bu normal
      mi bilmiyorum ekstra fan da var onuda calışŸtırıyorum.Biraz daha düşŸürmek icin sıcaklığı ne yapmak lazım?

      Radyatörün termostatını düşŸük dereceli bir termostatla değişŸtirmen gerekir büyük ihtimalle üstüne 90 yada 100 (195-220F) derecede açılan bir termostat vardır bunu 70 – 80 (160-180F) derece civarında açılan bir termostla değişŸtirirsen bayağı fark görmen lazım. Birde fanların açılma olayı radyatörün termostatınamı bağlı yoksa farklı bir yerden mi açılıyorlar onu öğren eğer radyatörün termostatına bağlı açılıyorsa onlarda bu sıcaklılarda açılmaya başŸlayacaklardır.

      Eğer bunları yaptıktan sonra yinede sıcaklık düşŸüşŸü hissetmezsen büyük ihtimalle radyatörün yada su pompan yeterli verimlilikte çalışŸmıyordur bunları kontrol ettir.

      Ek olarak bir güvenlik önlemi olması açısından fanların açılmasını arabanın içinde bir düğmeye bağlattırabilirsin bir arıza durumunda fanlar otomatik açılmazsa düğmeye basıp fanları açabilirsin.

      XLR-V wrote:
      Biraz daha dusurmek icin eger varsa klimayi da acmak gerekir . Bende denedim daha once bir kac markada hepsinde klimayi acinda hararet biraz daha dustu .

      Yeni nesil çift fanlı çoğu arabada (benimkide dahil) 2. fan klima açılınca çalışŸmaya başŸlıyor bu yüzden klimayı açınca motor daha çabuk soğuyor. Benim arabada mesela eski sahibi 2. fanı 1. fana bağlamışŸ şŸimdi 2. fanda 1. fanla beraber açılıyor daha verimli bir soğutma oluyor.

    • #5736
      Angelus
      Katılımcı

      O Olayı ben perma -cool aluminyum 16″ 2950 cfm fan ve aluminyum davlumbaz + 180 f termostat ve hararet müşŸürü ile çözdüm . Toplam 200$ a maloldu. Bir tanede şŸanzıman için seri radyotor kullanacagım oda 50$ a malolur artık…….Süper oldu… Hem görüntü olarak hemde ses olarak. Bu haftada edelbrock valve cover,metal sogutma borularını ve benzin sogutma radyotorunu takacağım headerslarla birlikte…. temmuz gibide adana – antalya yolları….

      Giren ise sadece ford mondeo fanı oldu…..KışŸı atlattık ama … herneyse tecrübe kazandık artık giren çıkanlarla.. ne diyeyimm …..

    • #5737
      XLR-V
      Katılımcı

      Aciklamalar icin tesekkurler boylece niye klima acilinca hararet dusuyor acikliga kavusmus oldu

    • #5738
      ebrar36
      Katılımcı

      aliminyum yada plastikgövdeli olmadıktan sonra elektrikli fan kullanmak iyi bir müşŸir ve termostat senkronizesi gerektirir.aracınızın genişŸ bir panjuru (grill) varsa onu plastik davlumbazlarla kısıtlamayın.hem yeni model araçlarda zaten fan varsa fanlar belli derecede biri sonra ikincisi olarak çalışŸırken hız belli bir değerin üstüne çıktığında vss ile kontrol edilerek kapatılır.

50 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version