Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › Headers olayları
- Bu konu 79 yanıt içerir, 13 izleyen vardır ve en son 18 yıl 3 ay önce kamaru tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
19 Temmuz 2005: 14:23 #299gtagucuKatılımcı
Arabama headers almayı düşünüyorum. Arabasına daha önce headers almış arkadaşlar tavsiyelerde bulunabilir mi?
Paslanmaz Çelik headers almaya niyetliyim. Paslanmaz çelikle normal çelik arasında çok fark varmıdır? Aldıktan 2-3 sene çürüyecek birşey almak istemiyorum, sonuçta ucuz bir parça değil almışken ömürlük birşey almak istiyorum. Kimileri normal çelikte kolay kolay paslanmıyor diyor doğrumudur? Seramik kaplama düşünmüyorum en kaliteli seramik kaplama bile bir süre sonra dökülüyormuş diye okumuştum. Onun yerine headers’lar için satılan özel ısı kağıtlarıyla kaplarım diye düşünüyorum.
Yurtiçinde sbc motorlar için headers yapan bir egzostçu varmı? Hani 3-5 bir paraya çok adi olmayan headers’lar yapan varsa yurtdışında almayayım. Bozuldukça yenisini yaptırırım diye düşünüyorum.
-
25 Temmuz 2005: 18:05 #5412roadrunnerKatılımcı
Abi kimsenin cevap verecegi yok. Ben Ankara’da headers yapan (v8 ler için) duymadım. Bence paşa paşa summit ten getirt. (79.90$ USA fiyatıydı galiba). Hem Summit’in ki en iyi el yapımından daha iyidir heralde…
-
25 Temmuz 2005: 20:18 #5413gtagucuKatılımcı
Summit’inkiler flowtech’in fason üretim olanlarıymış. Yabancı forumlarda summit’in header’ları hakkında bayağı kötü yorumlar var, ne tam olarak yerine oturuyormuş nede oturduktan sonra düzgün kalıyormuş.
-
25 Temmuz 2005: 21:36 #5414piyuAnahtar yönetici
roadrunner, gtagucu (ozgur) genelde internet üzerinden detaylı olarak araştırıyor, alternatifleri ve forum’ları takip ediyor o yüzden bildiklerimi yazmak istemedim, zaten onları çoktannnn öğrenmiştir diye…
ama bu konuda bir tecrubem olmadığından, tecrube eden birinin yazması daha yararlı olacaktır…
headers alanların %90ının ayaklarının piştiğini, yazın kullanmanın eziyet haline geldiğini de eklemem gerekir… ben alma derim…
-
25 Temmuz 2005: 23:25 #5415illetyusKatılımcı
Walla acik soylemek gerekirse benimde karsima sadece 1 ay kullanilmis cok temiz bir cift cikti gecenlerde ama…. Cekindim vazgectim..!
Tamam distan ve icten isi izolasyonu takviyesi ile buyuk olcude halledilir ama, bu sefer is uzayacak….Yaz sezonuna girerkende gozum kesmedi dogrusu !Gerci bunlari takipda sicakligindan sikayet edenlerinde arabalarindaki izolasyon durumu nasildir…bide onu hesaba katmak lazim ! Belkide normal sartlarda iceriye o kadar yansitmiyor olabilir…….
-
26 Temmuz 2005: 08:55 #5416LowriderKatılımcı
ben summit headers – xpipe – mufflers aldım. taktıktan sonra yorumlarımı iletirim
-
26 Temmuz 2005: 08:57 #5417gtagucuKatılımcı
Isı problemin headers’ları ısı kağıdı kaplayarak ve firewall’a ek kaplamalar yaparak çözerim sanırım (ki öyle bir problem olursa ; araştırmalarımda hiç öyle iç tarafa ısı yansıması problemi okumadım)
1 soru daha Türkiye’de seramik kaplama yapan yer varmı : Amerika’da 300 küsür $ fark alıyorlar seramik kaplama için. Hani burda ucuza güzel kaplama yapan yer varsa icabında çelik getirtip burdan kaplama yaptırabilirim.
Bunlardan birini almayı düşünüyorum fiyat/performans/kalite açısından bana uygun geldiler.
Hedman Street Hedders
Summitracing HED-68470 – $135.88> $220Hooker Competition Headers
Summitracing HOK-2460HKR – $149.88> $240 -
27 Temmuz 2005: 01:21 #5418illetyusKatılımcı
Bazi ozel sanayi malzemeleri icin burada seramik kaplama yapildigini duydum ama nerde ve hangi firma yapar bilmiyorum…..boyle bir seyi yaparlarmi bilmem…..Yani uygulama teknigi acisindan belirli bir kalip yada sekil ile calisiyorlarsa, bu ozel bir siparis olur ve sanirim pahaliya cikar….. 🙄
-
27 Temmuz 2005: 09:28 #5419gtagucuKatılımcı
Aslında çelik headers’a sahip birçok kişi var. ıcabında birleşip toptan yaptırmaya kalksak ucuza olabilir belki?
-
28 Temmuz 2005: 08:52 #5420illetyusKatılımcı
ıÇTEN YANMALI DıZEL MOTORLARINDA SERAMıK KAPLAMA KUSURLARI VE ıYıLEŞTıRME YÇNTEMLERı
Adnan PARLAK, Halit YAŞAR, Remzi GÇREN
ÇZET
Dizel motorlarında, Termal bariyer amaçlı kaplamalarda (TBK) soğutma sistemine transfer edilen enerjinin azaltılması, hatta soğutma sisteminin ortadan kaldırılması hedeflenmektedir. Bununla birlikte, TBK`ın dizel motorlarında maruz kaldığı şartların ağırlığı, kaplamanın dayanımı yönünde ortaya çıkan problemlerin çözümünü gerektirmektedir. Bu problemin en önemlileri ana malzeme, ara tabaka ve kaplama malzemesi arasındaki ısıl genleşme uyuşmazlığı ve oksidasyon problemidir. Araştırmalar göstermektedir ki kaplamanın oksidasyona karşı direnci arttıkça kaplamanın dayanımı önemli ölçüde artmaktadır. Bu çalışmada, TBK amaçlı olarak kullanılan seramik malzemelerde kusura neden olan mekanizmalar ve iyileştirme yöntemleri üzerinde durulmuştur.Anahtar Kelime: TBK, Oksidasyon, Isıl Genleşme Uyuşmazlığı
FAILURE MECHANISMS OF THERMAL BARRIER COATINGS IN INTERNAL COMBUSTION ENGINES AND
IMPROVEMENT METHODSSUMMARY
Mechanical properties of high performance ceramics have been improved to şe point where şeir use in heat engines is possible. The high temperature strengş and low şermal expansion properties of high performance ceramics offer an advantage over metals in şe development of non-water cooling engine. However, because hard environment in diesel engine combustion chamber, solving şe problem of durability of TBC is important. Durability of şermal barrier coatings(TBC) is limited by two main failure mechanisms; şermal expansion mismatch between bond coat and top coat and bond coat oxidation. Boş of şese can cause failure of şe ceramic top coat. Developments of recent years show şat bond coats wiş higher oxidation resistance tend to have better coating system cyclic lives.
Key words: TBC, Oxidation, Thermal Expantion Mismatch
1.GıRıŞ
Pekçok mühendislik dalında verimi arttırmak maksadıyla daha yüksek çalışma sıcaklığına doğru artan bir temayül vardır ve bilimsel veriler yüksek çalışma sıcaklığı ile daha yüksek verimde makina elde etmenin mümkün olduğunu söylemektedir(1,2). Dizayn gereksinimleri ve uzun süreli performans sağlamak için malzeme seçimi konusunda kompleks bir talep söz konusudur. Bu durum kompozitler, seramikler ve yüksek sıcaklığa dayanıklı süper alaşımlar gibi ileri malzemeleri gündeme getirmektedir. Günümüzde havacılık, uzay ve kara taşıtlarında kullanılan makine elemanlarında oksidasyon, korozyon, erozyon, aşınma önleyici ve yanma odalarında termal bariyer amaçlı olarak kaplanması yaygın bir kullanım alanı oluşturmaya başlamıştır(3). Termal bariyer kaplamalar dizel motorlarında parça ömrünü arttırmak ve korozyona karı bir bariyer vazifesi görmesi amacıyla düşünülmüştür. Bununla birlikte günümüzde yapılmakta olan çalışmaların çoğunluğunda TBK uygulaması düşük ısı kayıplı (DIK) bir motor düşüncesi ve dolayısıyla motor verimini arttırmak maksadıyla motor yanma odası elemanlarından ısı transferini azaltmayı hedeflemektedir(4).
2. DÇŞÇK ISI KAYIPLI DıZEL MOTORLARINDA KULLANILAN MALZEMELERıN ÇZELLıKLERı
Termal bariyer amaçlı kaplamalarda kullanılan seramik malzemeler için istenen önemli özellikler şunlardır(3,5,6,7):
Ç· Refrakter (ısıl dayanım) özellik,
Ç· Kimyasal olarak inert olma,
Ç· Yüksek kırılma tokluğu,
Ç· Düşük özgül ısı,
Ç· Mekanik dayanımve yüksek ısıl şok direnci,
Ç· Yüksek aşınma ve erozyon direnci,
Ç· Faz kararlılığı,
Ç· Düşük ısıl geçirgenlik,
Ç· Düşük maliyet,
Ç· Düşük elastisite modülü,
Ç· Isıl genleşme katsayısının ana malzeme ile uygunluğu.
DIK bir dizel motorunda istenen tipik malzeme özellikleri şunlardır:
* Sıcaklık limiti (ǺC) >1800
* Kırılma tokluğu,K >8.0
* Eğilme mukavemeti(Mpa) >800
* Termal geçirgenlik,k >0.01
* Termal şok direnci >500
* Genleşme katsayısı >10
ıçten yanmalı motorlarda kaplama yapılacak belli başlı motor elemanlarının maruz kaldıkları şartlar ve seramik malzeme ile yapılacak ya da kaplanacak malzemelerde istenen özellikler Tablo 1`de belirtilmiştir. Tablodan da görüleceği gibi malzemelerin tamamında termal şok özelliklerinin yüksek olması istenmektedir.Kısmi Stabilize Zirkonya(PSZ), istenen TBK özelliklerini bünyesinden barındıran birkaç oksitten birisidir. Isıl genleşme katsayısının yeterince uygun olmaması normal sıcaklık çevrimleri esnasında bile kaplama/altlık arasında kaplama kusuruna neden olabilecek yüksek gerilmelerin ortaya çıkmasına neden olur. Bu nedenle PSZ özelliklerinin iyileştirilmesi konusunda yoğun çalışmalar vardır -8-.
3. TBK KUSURLARI VE OLUŞUM MEKANıZMALARI
Plazma sprey kaplamalarda, kaplama işlemi esnasında kaplamanın çatlamasına veya ana malzemeden ayrılmasına yol açan basma ve çekme iç gerilmeleri meydana gelmektedir. Bu iç gerilmelere; sprey malzemesinin homojen olmayan dağılımı, kaplama ile ana malzeme arasındaki ısıl genleşme farklılığı, bağlayıcı tabakanın oksidasyonu, ana malzemenin homojen şekilde ısıtılmaması ve ana malzemenin şekil ve boyut özellikleri neden olmaktadır. Kaplamanın mukavemetini etkileyen temel parametre kaplama kalınlığıdır. Artan kaplama kalınlığı iç gerilmeleri arttıracağından, kaplamanın ana malzemeden ayrılmasını kolaylaştırmaktadır, yani mukavemeti düşürmektedir. Ayrıca, kaplamanın elastisite modülündeki artışlar, yüksek porozite ve oksit içerikleri, mukavemeti olumsuz yönde etkileyen diğer parametrelerdir(5). TBK hatası, seramik üst tabakanın bağlayıcı tabakadan ayrılarak kopması şeklinde ortaya çıkar. Dökülme çevrimsel ısıl genleşme uyuşmazlığı (termal yorulma) ve bağlayıcı tabaka oksidasyonunun neden olduğu gerilmelerin etkisiyle üst kaplama/bağlayıcı tabakada veya civarındaki çatlamalardan meydana gelir. TBK`ın çevrimsel ömrü bağlayıcı tabakanın yüksek sıcaklık ve açık hava gibi şiddetli okside edici ortamlarda kalması sonucunda azalır. oksidasyon bağlayıcı tabaka için önemli bir kötüleştirici mekanizma olmasına karşın bağlayıcı tabakayı etkileyen tek önemli faktör değildir. Çrneğin yüksek oranda Cr(%33) ve düşük oranda Al(%6) içeren NiCrAlY bağlayıcı tabaka kompozisyonu; %15-22 oranında Cr ve %6`dan daha fazla Al içeren kompozisyondan daha iyi bir bağlayıcılık özelliği sağlayarak üst kaplamanın ömrünü daha fazla arttırmaktadır. Bu bulgulardan hareketle bağlayıcı tabakanın elastisite modülü, termal genleşme katsayısı ve mukavemetin TBK ömrü açısından önemli faktörler olduğunu göstermektedir(9). Çatlama, altlık, metal bağlayıcı tabaka ve üst PSZ kaplama arasındaki termal genleşme katsayısı arasındaki fark %30`u geçmesi durumunda ara yüzeyler civarında gerilme yoğunluğunun artmasıyla başlar. Gözeneklere ve kaplama içerisindeki çatlaklara girmiş olan yoğuşumun donması kaplamanın zorlanma/şekil değiştirme toleransını azaltır ve kaplama kusurunun erkenden ortaya çıkmasına neden olur. Kaplama üzerinde yoğunlaşan herhangi bir birikim kaplama içerisine girerek bu şekilde bir mekanik kusura neden olur.
4. TBK ÇZELLıKLERıNıN ıYıLEŞTıRıLMESı
Monoklinik ve tetragonal zirkonyayı içeren iki fazlı bir bileşimde seramik malzemelerin yapısı içerisinde oluşan gerilmeler ile, malzemenin dayanımını ve ısıl şok dayanımını arttırmak mümkündür. Bu şekildeki iki fazlı, tamamen stabilize edilmemiş zirkonyaya kısmen stabilize zirkonya adı verilir.Y2O3 -PSZ`de (Y2O3 ile kısmen stabilize edilmiş zirkonya) zirkonyayı stabilize etmek için gerekli olan %6 mol Y2O3 miktarı %3-4 mol seviyelerine indirilerek dayanımın önemli ölçüde arttığı gözlenmiştir. Seramik bir ana faz içerisinde dağılmış halde bulunan zirkonya taneleri tdragonal yapıdan monoklinik yapıya dönüşüm sıcaklığının altına soğurken %5 civarında bir hacim artışına uğrarlar. Tanelerin çevresinde oluşan teğetsel gelişmeler tanelerin etrafında mikro çatlakların oluşmasına neden olur. Bu mikro çatlaklar malzeme içerisinde ilerleyen bir çatlağın enerjisini soğutarak ve yayarak çatlağın dallanmasını veya yön değiştirmesini ve böylece malzemenin tokluğunun artmasını sağlar(10). Uçak motorlarında hem eleman sıcaklığını düşürmek hem de oksidasyona karşı direnç sağlayabilmek için iki tabakalı kaplama yoluna gidilir. Takip edilen sıra iç kısma metalik tabaka, dış kısam ise yalıtıcı seramik tabaka şeklindedir.
Seramik tabaka tipik olarak ağırlığının %6-8 kadar Y2O3 ile kısmen stabilize edilmiş ZrO2`den oluşur. Şekil 1`de Stecura`nın(11) tespit ettiği ZrO2 içerisine % ağırlık olarak Y2O3 ilavesinin TBK kusuruna etkisi görülmektedir. Korozyona karşı dirençli kaplamaların mümkün olduğu kadar az gözenekli olması istenir. Ayrıca kullanıldığı ortama karşı inert olamalrı da gerekir(12,13,14). Ancak TBK amaçlı kaplamalarda ısıl geçirgenliğin düşük olması istendiğinden, porozite azaltılırken sınırlama söz konusudur. Şekil 2`de Botakis ve Vogan(14)`ın tespit ettiği poroziteye bağlı olarak ısıl geçirgenliğin değişimi görülmektedir.
Seramik malzemenin kaplama dayanımı malzemedeki mikron boyutlu gözenek ve çatlakların artmasıyla artış göstermektedir. Şekil değiştirme toleransı ve dolayısıyla kaplama ömrü kaplamanın yoğunluğu ile ilişkilidir. Şekil 3`te görüldüğü gibi kaplama ömrü yoğunluk arttıkça bir maksimuma kadar çıkmakta ve sonra yoğunluk artmaya devam ettikçe azalmaktadır. Çmür/yoğunluk ilişkisindeki maksimum, şekil değiştirme toleransı ve çatlak bağlantı noktası arasındaki bir dengeyi yansıtmaktadır. TBK`nın içindeki metalik bağlayıcı tabaka MCrAlY (M normalde Ni veya Ni+Co`dur) yaklaşık olarak 0.13 mm kalınlığındadır. Bağlayıcı tabaka, altlığı oksidasyona karşı korur ve aynı zamanda üst kaplamanın yapışması için kaba bir yüzey imkanı sağlar. Oksidasona dayanıklı ara bağlayıcı tabaka üst PSZ kaplamanın ana malzemeyi oksidasyona karşı çok az veya hiç koruyamadığı için gereklidir.
Oksijen zirkonyanın yüksek gözenekliliği ve iyonik geçirgenliği nedeniyle metalik bağlayıcı kaplamaya kolaylıkla difüze olabilir. Bağlayıcı kaplama oksidasyon oluşumundan olumsuz etkilenir. Bağlayıcı kaplama ve üst tabaka arasında bir oksit tabakası oluşur ve bununla ilişkili olarak hacimsel genleşme ara yüzeyde iç gerilmelerin oluşmasına neden olur. Oksit tabaka kritik kalınlığa ulaştığında ilk önce çatlaklar görülür. Oksidasyon kalınlığı daha da arttığında seramik dökülmeye başlar.
Bağlayıcı kaplama oksidasyonu aynı şekilde termal şok direncini de etkiler. Oksidasyonun artmasıyla termal şok hasar çevrimi azalmaktadır. Oksidasyondan kaynaklanan hasar mekanizmasının sonucu olarak oksidasyon direnci daha yüksek bağlayıcı kaplamalar geliştirilmiştir.En önemli gelişmeler:
Ç· Bağlayıcı kaplama kimyasal kompozisyonunun NiCr Çş¾ NiCrAl Çş¾ MCrAlY (M=Co veya Ni) şeklinde optimizasyonu,
Ç· Uygulama tekniklerinin iyileştirilmesi: Aynı kimyasal bağlayıcı kaplama kompozisyonu ile oksidasyon direncinde artış sağlanan hava basıncında plazma püskürtme yerine düşük basınçta plazma püskürtme tekniğinin kullanılması.
Son yıllardaki araştırmalar göstermiştir ki yüksek oksidasyon direncine sahip bağlayıcı tabakalar, kaplamanın çevrimsel ömrünü arttırmaktadır. Bir difüzyon bariyer kaplama uygulamasıyla (MCrAlY bağlayıcı tabaka üzerine 2-5 ǵm kalınlığında Al2O3 kaplama) bağlayıcı tabaka oksidasyonunda, test edilen 1173-1373 K sıcaklıkları arasında, önemli oranda düşmenin olduğu tespit edilmiştir. Oksidasyon kinetiği difüzyon bariyerinin kalınlığından, oksidasyon sıcaklığından ve bağlayıcı tabaka kompozisyonundan etkilenmektedir(15). Şekil 4`te değişik difüzyon bariyer kalınlığına çeşitli sıcaklıklardaki bekletilme sürelerine göre ara tabakada oluşan oksit kalınlığı görülmektedir. Şekil 5`te ise difüzyon kalınlığına bağlı olarak çeşitli sıcaklıklarda bekletilme sürelerine göre kaplamanın çekme mukavemetindeki değişim görülmektedir.
Kimyasal kompozisyonla ilgili olarak bağlayıcı kaplamanın oksidasyon direncinin optimizasyonuna ihtiyaç vardır. Oksidasyon direncinde daha fazla iyileştirme, oksijen difüzyon bariyerleri kullanılarak sağlanabilir. Oksidasyon direnci yüksek TBK üç tabakadan oluşmaktadır.Bu tabakalar altlıktan itibaren sırayla şöyledir(15):
Düşük basınçlı plazma püskürtme yöntemiyle MCrAlY bağlayıcı kaplama,
Kalınlığı 2-5 ǵm arasında olan Al2O3 difüzyon bariyeri,
Difüzyon bariyeri üzerine düşük basınçta plazma püskürtme yöntemiyle 200 ǵm kalınlığında ZrO2 – %8 Y2O3
Oksidasyon direnci bağlayıcı tabaka içerisindeki Al miktarına bağlıdır. Bununla birlikte Al miktarının artması kaplamanın kırılganlığını arttırmaktadır. Bu olumsuzluğu ortadan kaldırmak maksadıyla Siemens firması CoNiCrAl ara tabaka içerisine Re ilave etmiştir. Re aynı zamanda malzemenin mekanik özelliklerini de iyileştirmektedir(16). Tolukan ve ark.(17), Fiber-metal ara tabaka uygulamasının termal uyuşumsuzluktan kaynaklanan gerilimleri azaltma özelliğine sahip olduğunu, ağır şartlardaki termal şok testlerinden başarıyla geçtiğini, ve seramiğin ısıl direncinin artmasına katkıda bulunduğunu ve aynı zamanda oksidasyon direncinin yüksek olduğunu söylemişlerdir.
SONUÇLAR
ıçten yanmalı motorlarda ısıl genleşme uyuşmazlığının önüne geçmek ve oksidasyonu azaltmak maksadıyla çok tabakalı kaplama yapmanın olumlu sonuç verdiği ancak, oksidasyonu zalatmak için MCrAlY bağlayıcı tabaka üzerine 2-5 ǵm kalınlığında Al2O3`den bir difüzyon bariyeri oluşturmanın oksidasyon oluşumunu önemli ölçüde azalttığı görülmektedir. TBK`nın uzun süreli dayanımı için porozite, stabilizör oranı ve TBK yoğunluğunun önemli olduğu görülmektedir. Dolayısıyla kaplama yapılacak seramik malzemesinin tipi ve çalışacağı ortama göre bu özelliklerin optimize edilmesi gerektiği görülmektedir. Ancak yapılan çalışmalar içten yanmalı dizel motorları için %6-8 mol Y2O3 -PSZ, teorik TBK yoğunluğunun %90`ının en iyi sonucu verdiği belirtilmektedir.KAYNAKLAR
[1] Kamu R., Bryzik W., “Cummins/TACOM Advanced Adiabatic Engine”, SAE Paper No:840428, 1984[2] Taylor, R., Brandon,J., and Morell, P., “Microstructure, composit““““jon and Property Relationships of Plasma Spreyed Thermal Barrier Coatings”, Surface and Coating Technology, 50, pp.144-149, 1992
[3] Early Lee M., “The Relationship Between Microstructure and Thermal Conductivity of Thermal Barrier Coatings Deposited by Thermal Evaporation”, MSc, University of Manchester, October, 1992
[4] Brindley W.J., and Miller R.A., “TBCS for Better Engine Efficience”, Advanced Materials & Processes 8/89, 1989
[5] Grundling, H.W., “Mecanical Properties of Coated Systems”, Material Science & tech., 88, 1987
[6] Kamo R., Bryzik W., “Cummins-TARADCOM Adiabatic Turbocompound Engine Program”, SAE Paper No: 810011, 1981
[7] Woods, M.E., “CeramicInsulating Components for The Adiabatic Engine”, SAE Goverment/Industry Meeting & Exposition, Washington, D.C., 1984
[8] Çstel F., “Plazma Sprey Teknolojisi”, Yüksek Lisans Tezi, ıTÇ Fen Bilimleri Enstitüsü, 1994
[9] Marmarch M., “Toughened PSZ Ceramics-şeir Role as Advanced Engine Component”, SAE papers no. 830318
[10] Kınıkoğlu S., “ıleri Seramikler”, YTU Ders Notu
[11] Stecura S., “Optimisation of şe NiCrAlY/ZrO2-Y2O3 şermal Barrier System”, NASA Tech. Memo. 86905, 1985
[12] Kharlamow, Y.A., “Bonding of Detonation Sprayed coatings”, Thin Solid Films 54,271, 1978
[13] Çevik ı., “Zirkonya Esaslı Seramik Kaplamanın Fiziksel ve Kimyasal Çzelliklerinin Değiştirilmesi”, Doktora tezi, ıTÇ Fen Bilimleri Enstitüsü, 1990
[14] Batakıs A.P., and Vogan J.W., “Rocket Thrust Chamber Barrier Coatings”, NASA Contactor Report 175002, 1985
[15] Smişt-Thomas, Kh.G., and Dietl, U., 1994, “Thermal Barrier Coatings wiş Improved Oxidation Resistance”, Surface and Coating Technology, 68 69, p.113-115
[16] Chellini R., 1999, “Coatings for Gas Turbine Components”, Diesel & Gas Turbine Worldwide, January/February
[17] TOLOKAN, R.P., JARRABET, G.P., and BRADY, J.B., “Fiber Metal Thermal Barrier Systems for Advanced Engines”, SAE Paper, 840899, 1984
-
28 Temmuz 2005: 08:59 #5421illetyusKatılımcı
Yukaridaki yolladigim yazi
http://www.obitet.gazi.edu.tr/Makaleler/T17_Seramik.htm
Adresinden alinmadir.
Bu yazi disel motorlarda kullanilan ic parcalardan bahsediyor ama sonuc olarak Headers larda da ayni oranda yuksek isi durumu soz konusu.
Dokulme catlama hakkinda oldukca detayli bilgi veriyor.Headers gibi sekilli olan bir seyi Turkiyede yapiyorlarmi bilmiyorum ama bu sektorde dayaniklilik icin calismalar var.
Bu adres ise : http://www.sermedmuhendislik.com/sektorler.html
Uygulamayi yapan bir firma….Ancak belirli malzemeler ve sekiller uzerinde calisiyorlar gibi geldi bana. Yine de kontak kurup bilgi almakda fayda var…..
Bu arada benimde ne zamandir aklimda olan bir soru var…..
Bu Seramik Headers lar daha pahali ve kaliteli ancak, parcanin omrunu uzatmak ve bir sekilde isi yasitmasini indirgemek icin uygulanan bu islem acaba motor uzerinde bir performans artisi yapiyormu…! Yoksa sadece omur ve isi acisindanmi faydali…. 🙄 -
31 Ağustos 2005: 13:03 #5422AngelusKatılımcı
Bende şu headerslardan arabaya taktırmayı düşünüyorum.Camaro performance handbookta headerslar için olmazsa olmaz diyor.Fakat headersin paslanmaz çelik olması ve belli ölçülerde olması lazımmış.Ayrıca kısıtlı bir bütçeniz varsa GM’in ucuz fiyata orjinal performans headersları var diyor. Yerli headers yapan bir kaç yer var diyede duydum zaten baktığın zaman şekline yapması zor bir şeye benzemiyor eninde sonunda eğilip bükülmüş kaynaklanış bir boru sadece ustalık ve bilgelik istiyor ii bir usta bence yapar maliyetide 1/3 e indirir gibi geliyor
84 için
88 için
-
9 Kasım 2005: 01:25 #5423acmecamaroKatılımcı
baska birsey soyliyim…headersi summitten 70-80 dolarlik olanlardan alin cunku, yurdum yollarinda 350-400 dolarlik headerlariniz ilk hiz tumseginde garrrrchc diye bir ses ile vuruk, yamuk br headers olacagi icin ucuzunu alip curudukce gegistirirsiniz… saka yapmiyorum…headersi takip yola ciktigim ilk gun Vettes servisin onundeki tumsekten capraz gecmeme ragmen garrrrch sesini duydum…. benimki onu alcak…ama normal yukseklikteki kisilerde de ayni sorun var…
-
9 Kasım 2005: 01:51 #5424gtagucuKatılımcıacmecamaro wrote:baska birsey soyliyim…headersi summitten 70-80 dolarlik olanlardan alin cunku, yurdum yollarinda 350-400 dolarlik headerlariniz ilk hiz tumseginde garrrrchc diye bir ses ile vuruk, yamuk br headers olacagi icin ucuzunu alip curudukce gegistirirsiniz… saka yapmiyorum…headersi takip yola ciktigim ilk gun Vettes servisin onundeki tumsekten capraz gecmeme ragmen garrrrch sesini duydum…. benimki onu alcak…ama normal yukseklikteki kisilerde de ayni sorun var…
Senin headers’lar uzun tüp olanlarmıydı? Kısa tüp olanlardan alsak pek mesafe sorunu yaratacağını sanmıyorum.
-
9 Kasım 2005: 03:07 #5425acmecamaroKatılımcı
iki tur headers var, full lenght ve shortie.
Shortie headers full lenght kadar verimli degil… bu yuzden de o paraya yazik…
alacagin 80$lik summit headers 3 sene gider rahat rahat…3 sene sonra bir 80 daha harcar alirsin…lastik sarfiyatindan bile ucuza gelir aslina bakarsan…80 $ headersi vurunca altini cok uzulmezsin ama 350$ lik headersi vurdunmu uykun kacar
-
9 Kasım 2005: 03:08 #5426acmecamaroKatılımcı
bu arada evet bendekiler full lenght/ uzun yani…
-
9 Kasım 2005: 16:15 #5427LowriderKatılımcı
Abi peki susturucuları arkaya kadar uzatmayıp differansiyelin ordan vermenin bi yararı zararı nedir ?
-
9 Kasım 2005: 17:00 #5428Pontiac301Katılımcı
gürültü)) mesela ben o gürültüyü sevdiğim için sustuturcalrı difransiyelin önünde bıraktım novada…ve çok yakışıklı bir vibrasyon var arabamda…
-
9 Kasım 2005: 22:59 #5429acmecamaroKatılımcı
evet mehmetin dedigi gibi biraz gurultu oluyor arabanin icinde…ben 45 derecelik dirseklerle capraz verdim yine bile gurultu oluyor ama bana zara vermiyor…miril miril araba yapmak isteyen full lenght kit alir is biter
-
10 Kasım 2005: 00:47 #5430piyuAnahtar yönetici
Bu olayı Mehmet’in aklına sokan benim sanırım… benim 305 camaro’yu gordugunde sesine bayılmıstı… tam o sekilde kullanıyordum… diferansiyel hizasında kesince egsoz gazı yere-arabaya-yere gittiginden cok degisik bir vibrasyon ve ses oluyor… kesin tavsiye ederim…
-
10 Kasım 2005: 02:09 #5431Pontiac301Katılımcı
doğan abi ağzımdan aldın lafı))) hakikaten çok hoştu….ama itiraf et…bir süre sonra sende sıkılmıştın:)) gündelik kullandığın için beynini ütülüyordu hehehe:))) çok düzgün arabaydı hakikaten ucuza gitti…inşallah çöp olmamıştır…
-
10 Kasım 2005: 06:18 #5432piyuAnahtar yönetici
ankara’da alındıktan sonra 25 yıl boyunca canavar gibi sorunsuz calısan arabanın contalarını yakmıslar…sonra motor yapmıslar… dosemeler sıfırlanmıs ve sanırım birde boya yapılmıs…
super bisi degildi ama gercekten temizdi…
valla beni hic baymıyordu… hele en buyuk keyif alarm caldırma…moda’da dar sokaklardan gecerken etrafı bayag bir dagıtırdım…hele gece ortam sesi olmadıgında herhalde bomba dusmus gibi zannediyorlardır
ahhhhhhhhhhhhh ahhhhhhhhhhhhh ozledim cesurumu….
-
10 Kasım 2005: 07:08 #5433illetyusKatılımcı
Hakkaten yaw Dogan…….
Sen fazla bos kaldin kac sene oldu bak, bul artik kendine soyle yakisikli bi tane… 😆
-
10 Kasım 2005: 17:20 #5434piyuAnahtar yönetici
biraz daha beklemem lazım… suanda bakamam…
-
10 Kasım 2005: 22:41 #5435AngelusKatılımcı
Oyle bakamam yapamam olmaz Dogan Kardeş bakacan güzel bir araba alacan, katılcan drag’a laf söyletmiycen böyle Gider sanada söyle güzel,yakışıklı bir CAMARO yakışır açar seni çiçek gibi olursun
-
11 Kasım 2005: 02:45 #5436Pontiac301Katılımcı
düzgün araba kalmadıki….eskiden vardı tek tük..şimdi olarada saçma paralar istiyorlar….
-
11 Kasım 2005: 05:28 #5437illetyusKatılımcı
😆 😆 Hem yarislari duzenle, hemde kendin arabasiz ve kalkis yapmadan don gel……..
Iyi sabir walla…. 😆 😆Sen bul kendine bitane bul….Hemde en kisa zamanda…. 😆
-
11 Kasım 2005: 05:33 #5438piyuAnahtar yönetici
gaz vermeyelim arkadaslar… zaten kitt’in bir bölümünü seyrettim… bizim kayınbirader’in arabasına kitt modifikasyonu yapmak icin gaz verme niyetim var
-
11 Kasım 2005: 06:28 #5439illetyusKatılımcı
Ustelik birde bu siteyi yap, yayinla, idare et…….
Ama bir Amerikanin yok…cik cik cik olacak ismi bu kardesim…… 😆
Sen kayin biraderi gazlamayi birakda kendini gazla biraz 😆 😆 -
11 Kasım 2005: 06:45 #5440piyuAnahtar yönetici
hepsine zaman yetmez
siteyi mi kapatayım tercih edin
saka tabiki…
-
12 Kasım 2005: 04:24 #5441acmecamaroKatılımcı
site kac sn gidiyor
bu da saka tabii…
-
12 Kasım 2005: 04:27 #5442illetyusKatılımcıpiyu wrote:hepsine zaman yetmez
siteyi mi kapatayım tercih edin
saka tabiki…
Cocukda yaparim kariyerde…diye citir abla bas bas baariyor baksana… 😆
Site de gider araba da…..Sen fazla oyalanma bul bitane hadi….
-
12 Kasım 2005: 04:28 #5443illetyusKatılımcıacmecamaro wrote:site kac sn gidiyor
bu da saka tabii…
Site kac saniye gidiyor bilmem ama oldukca stabil gidiyor yol tutusu iyi…….
-
12 Kasım 2005: 05:01 #5444acmecamaroKatılımcı
hahaha iyiydi bu…bazen cok stabil gidiyor cevap yetistirecek adam bulamiyorum
-
12 Kasım 2005: 05:59 #5445piyuAnahtar yönetici
valla kendin bak…
Page Generation in 0.2015 seconds and 39 DB Queries in 0.0536 seconds
daha ne diyim top fuel
-
12 Kasım 2005: 06:21 #5446illetyusKatılımcı
Ne renk bakalim sana arabayi sen onu soole…….
Otomatik, duz….?
-
13 Kasım 2005: 08:52 #5447piyuAnahtar yönetici
kısmen otomatik, kısmen düz… renkte belli süreçlerde yenileniyor…(zuhah .oku çıktı)
-
13 Kasım 2005: 18:39 #5448gtagucuKatılımcı
acmecamaro’nun önerilerine uyup 130$’a Headman Long Tube Street headers siparişi verdim. Benim arabam orjinal yüksekliğinde o yüzden headers’ların yükseklik problemi çıkaracağını pek sanmıyorum. Tek endişem uzun tüp olduklarından alt devirleri çok güçsüzleştirecekleri.
Ayrıca Paslanmaz çelik Magnatech magnaflow son susturucu siparişide verdim. Taktırınca bir video çekip gönderirim buraya.
-
13 Kasım 2005: 23:28 #5449illetyusKatılımcıpiyu wrote:kısmen otomatik, kısmen düz… renkte belli süreçlerde yenileniyor…(zuhah .oku çıktı)
Dogan ben sana “Amerikan” almakdan bahsediyorum…..
Yeni nesil “ucan dairelerden” degil……Altina mavi neon filanda istiyonmu…?
😆 😆 😆 😆 -
14 Kasım 2005: 00:30 #5450acmecamaroKatılımcıgtagucu wrote:acmecamaro’nun önerilerine uyup 130$’a Headman Long Tube Street headers siparişi verdim. Benim arabam orjinal yüksekliğinde o yüzden headers’ların yükseklik problemi çıkaracağını pek sanmıyorum. Tek endişem uzun tüp olduklarından alt devirleri çok güçsüzleştirecekleri.
Ayrıca Paslanmaz çelik Magnatech magnaflow son susturucu siparişide verdim. Taktırınca bir video çekip gönderirim buraya.
Hayirli olsun ,
Araba ve headerslar std. ama hiz tumsekleri degil
Alt devirlerde birsey olmaz… zaten normal insan gidisi gidersin alt devirde… ust devir onemli… bu arada 2 1/2 inch lik borudan yaptir borularini… 64mm gibi bir olcu olur… burada en fazla 60lik borudan kiviririm…derler genelde… sen iyi biryerde 64 lik borudan yaptir derim ben…. susturucularin giris cikisi cap olcusu nedir?
-
14 Kasım 2005: 02:04 #5451gtagucuKatılımcı
3’lük boru var bende manifold’tan sonra 3’lük 2 boru 3’lük tek bir boruda birleşiyor (Orjinal hali). Çzerinde şu anda 2.5’luk girişi olan bir susturucu var onuda magnatech’in 3’lük girişi olan susturucu ile değiştirecem.
3″ ‘lik tek boru şu an için bana yeter ileride motoru yükseltirsem 2.5’luk yada 3’lük çift boruya geçerim.
Mesela bir egzost boy/güç tablosu atayım;
-
14 Kasım 2005: 03:23 #5452acmecamaroKatılımcı
Cok genis boru da back pressure i kacirdigi icin torque degerini dusurur…seninki orijinali, iki ye bir ise tek 3″ gibi dusunmelisin… hatta tek 2 1/2 gibi…cunku borunun akis kapasitesi en dar yerindeki akis kadardir…. sen 2 1/2 giris cikis ile tum 3 inch lik borularini 2 1/2 inchde topluyorsun… senin eksosunun akis kapasitesi 2 1/2 inclik boru kadar…eger 3 inch giris cikisa degistirebilirsen daha iyi olabilir ama makinen cok ypili degilse yada big blok degilse 3 inc fazla olur….
-
7 Mart 2006: 15:24 #5453AngelusKatılımcıgtagucu wrote:acmecamaro’nun önerilerine uyup 130$’a Headman Long Tube Street headers siparişi verdim. Benim arabam orjinal yüksekliğinde o yüzden headers’ların yükseklik problemi çıkaracağını pek sanmıyorum. Tek endişem uzun tüp olduklarından alt devirleri çok güçsüzleştirecekleri.
Ayrıca Paslanmaz çelik Magnatech magnaflow son susturucu siparişide verdim. Taktırınca bir video çekip gönderirim buraya.
Geldimi headersların herhangi bir problemin varmı uyup uymama veya vurma gibi. Bende summit den headers siparişi vereceğim fakat long,small olayı biraz kafamı karıştırdı.
-
7 Mart 2006: 15:53 #5454gtagucuKatılımcıAngelus wrote:Geldimi headersların herhangi bir problemin varmı uyup uymama veya vurma gibi. Bende summit den headers siparişi vereceğim fakat long,small olayı biraz kafamı karıştırdı.
Malesef headers’ı getirecek firma iflas etti ondan getirtemedim. Bu sefer seni bekliim bari sen al güzelse bende sipariş verecem.
Yabancı forumlardan okuduğum kadarıyla headmen headers’lar sorunsuz uyuyor. Long tube olanlar araç stanadart yükseklikteyse uygunmuş, alçaltılmışsa tavsiye etmiyorlar.
-
7 Mart 2006: 16:12 #5455AngelusKatılımcı
Benimkilerin gelmeside 1 ayı bulur sanırım şu ısı engelleyici bantlardanda 2 set vereceğim sipariş.Fakat long – small olayı biraz karışık gibi araştırmak lazım.
-
26 Nisan 2006: 03:48 #5456AngelusKatılımcı
Isı olaylarında şikayet varsa ısı yalıtım kaplama malzemesi olarak
http://www.enerjitasarrufu.com/şermax.htm kullanabilirsiniz. Seramik yününden 1200 dereceye kadar güvenli bir kumaş.
-
27 Nisan 2006: 02:38 #5457NOMADKatılımcı
Headers ı burada yaptırmakla uğraşmayın, maliyeti getirmekten yüksek olur. Kimi ustalar ucuz yaparız derler; yaptıkları headers, headers olmaz.
Long style tercih edin.
Egzoz sistemini difransiyelden once bitirmek çok güzel ses ve vibrasyon verir, ancak susturucuların difransiyele direk uflemesi uzun vadede sorun yaratır uclarına birer downpipe iyi olur.
Standart 350 chevy de ufak modlar olsa dahi 60mm boru çapı iyidir.
summit header lar herzaman olmamakla birlikte kimi zaman uyumsuzluk gösterebiliyor. Montajı kendiniz yapmıyacaksanız çokta buyuk bir problem sayılmaz halletmesi kolaydır.
insulating wrap adı verilen ve headerlara sarılan, ısıyı izole etmeye yarayan malzeme:
1) torq ve maximum devirde artış sağlar.
2) ısıyı izole ederek marş motoru, mekanik benzin pompası, buji kablolarının ömrunu uzatır.
3) Headersın içinde kalan ısı egzoz borularının daha fazla ısınmasına neden olur, ayaklarımızda ki yada kıçımızın altındaki aşırı ısının sebebi budur.
4)yapısı itibarıyle su ve çamur tutar headersın omru kısalır. -
27 Nisan 2006: 03:49 #5458acmecamaroKatılımcı
Meydan larrouse gibisin Nomadim
-
27 Nisan 2006: 10:22 #5459NOMADKatılımcı
O sizin “Ana Britanica” lığınız Acme bey;)
-
27 Nisan 2006: 20:11 #5460AngelusKatılımcıNOMAD wrote:Headers ı burada yaptırmakla uğraşmayın, maliyeti getirmekten yüksek olur. Kimi ustalar ucuz yaparız derler; yaptıkları headers, headers olmaz.
Long style tercih edin.
Egzoz sistemini difransiyelden once bitirmek çok güzel ses ve vibrasyon verir, ancak susturucuların difransiyele direk uflemesi uzun vadede sorun yaratır uclarına birer downpipe iyi olur.
Standart 350 chevy de ufak modlar olsa dahi 60mm boru çapı iyidir.
summit header lar herzaman olmamakla birlikte kimi zaman uyumsuzluk gösterebiliyor. Montajı kendiniz yapmıyacaksanız çokta buyuk bir problem sayılmaz halletmesi kolaydır.
insulating wrap adı verilen ve headerlara sarılan, ısıyı izole etmeye yarayan malzeme:
1) torq ve maximum devirde artış sağlar.
2) ısıyı izole ederek marş motoru, mekanik benzin pompası, buji kablolarının ömrunu uzatır.
3) Headersın içinde kalan ısı egzoz borularının daha fazla ısınmasına neden olur, ayaklarımızda ki yada kıçımızın altındaki aşırı ısının sebebi budur.
4)yapısı itibarıyle su ve çamur tutar headersın omru kısalır.Sarıverirsin insulating wrap üzerine aluminyum folyo ne su tutar nede camur….
-
27 Nisan 2006: 20:31 #5461NOMADKatılımcıAngelus wrote:Sarıverirsin insulating wrap üzerine aluminyum folyo ne su tutar nede camur….
Wrap te aluminyum folyo da tutar; ancak bunların üzerine hi-heat coating kullanarak geçici bir sure için çözüm sağlayabilirsin. Isınma ve soğumaya bağlı olarak olarak coating de bir sure sonra dokulecektir.
-
30 Haziran 2006: 23:14 #5462AngelusKatılımcı
Summit in headersları taktık bugün biraz sanayiden çıkıp 1 saat kadar uzadım.. Arabanın ses değişti daha tok bir ses oldu. Isı olayını kabinde pek hissetmedim fakat kaput altı yanıyorrrrrrrr…..Performansa ise hafta sonu bakacagız trafikte bakamadık… Bu arada egzost sistemide headerslara uygun şekilde değiştirildi…
-
30 Haziran 2006: 23:26 #5463NOMADKatılımcı
Yeni yapılan egzos sisteminin fotografını ekleyebilirmisin?
-
1 Temmuz 2006: 20:35 #5464AngelusKatılımcı
Bugün çıktık sanayi, otoban,beşiktaş dolandım durdum. Headerslar mahvetti beni.Beşiktaş hamamında gibiydim arabanın üstü açtım o bile yetmedi.. Çoraplar ayakkabıdan terden sırılsıklam olarak çıktı az önce baktım kuruyunca ayakkabı gibi kalıp şeklinde duruyor Sıcak acaip.. Yazın çıplak headerslar çekilmiyor yalıtım şart…….
Bu arada yalıtım dışında + tavsiyelerinizi duymaktan sevinirim.. Fotoları daha çekemedim (digital makina arkadaşta) çeker çekmez koyacağım buraya…
-
1 Temmuz 2006: 21:24 #5465firrebirdKatılımcı
Sanayi macerası bitti demek, en azından şimdilik
nasıl gidiyo, motorun gidişi farketti mi; hararet falan?? harcadığın zamana ve paraya değmiştir umarım 😉
-
1 Temmuz 2006: 21:35 #5466AngelusKatılımcıfirrebird wrote:Sanayi macerası bitti demek, en azından şimdilik
nasıl gidiyo, motorun gidişi farketti mi; hararet falan?? harcadığın zamana ve paraya değmiştir umarım 😉
Amerikanın varsa sanayii maceraları bitmez.. Zaten amerikanı alınca direk macerayı seven adam oluyon Herneyse summitten sipariş vereceğim soğutma sistemini bir nevi destekleyici siparişler.. Bu sefer işi şansa bırakmak gibi bir niyetim yok…
Arabanın gidiş değişti artık full patinaj çekiyor yeni kazıyor tekme üzerine tekme yiyoz kıçımıza
-
1 Temmuz 2006: 22:04 #5467firrebirdKatılımcı
valla öyle, bitmiyo sanayi-usta maceraları.. yani bitmiyomuş, ben de yeni yeni öğreniyom zaten bu kadar girişmişken bence de işi şansa bırakma, umarım iyi sonuç alırsın kardeş
lastiklerini çabuk bitirme sen yine de
-
1 Temmuz 2006: 23:25 #5468gtagucuKatılımcıAngelus wrote:Bugün çıktık sanayi, otoban,beşiktaş dolandım durdum. Headerslar mahvetti beni.Beşiktaş hamamında gibiydim arabanın üstü açtım o bile yetmedi.. Çoraplar ayakkabıdan terden sırılsıklam olarak çıktı az önce baktım kuruyunca ayakkabı gibi kalıp şeklinde duruyor
Klima varmı arabada?
-
1 Temmuz 2006: 23:31 #5469AngelusKatılımcı
Klima yok.
-
1 Temmuz 2006: 23:42 #5470gtagucuKatılımcı
Isı yalıtımı olarak summit’te firewall ve aracın tabanını kaplamak için özel yalıtım malzemeleri satılıyor. Onlar headers olayında bayağı fayda sağlıyormuş. Headers’ı kaplamak yerine bu tip birşeyde düşünebilirsin. Ayrıca bunlar dışarıdan gelen seside azaltıyormuş.
-
2 Temmuz 2006: 00:49 #5471AngelusKatılımcıgtagucu wrote:Isı yalıtımı olarak summit’te firewall ve aracın tabanını kaplamak için özel yalıtım malzemeleri satılıyor. Onlar headers olayında bayağı fayda sağlıyormuş. Headers’ı kaplamak yerine bu tip birşeyde düşünebilirsin. Ayrıca bunlar dışarıdan gelen seside azaltıyormuş.
Isı ve ses yalıtımı ile ilgili bir problemim daha önce yoktu 2-3 gün oldu takılalı headerslar bugün tecrübe ettim dayanılmayacak kadar sıcakk…. … Isı ve ses yalıtımı konusunda summitlere gitmeye gerek yok aynı malzemeler buralardada var fakat satanlar genelde yapı ve sıcak boru sektöründe olduğu için uyandırmamakta fayda var…
Bu arada klima ne faydası olabilir ?? ıçeriyi soğutur fakat kaput altı gene aşırı sıcak olmayacakmı? Güzel bir hava sirkülasyonu sağlamak lazım kaput altında.. Diğer taraftan birde klimanın radyotörü yük olacak sisteme.
-
2 Temmuz 2006: 01:25 #5472gtagucuKatılımcı
Klimayı seni soğutsun diye söyledim bende zaten
Mesela dodge viper’larda çift klima var diye okumuştum içerisi o kadar ısınıyormuş ki tek klima kesmiyormuş.
-
2 Temmuz 2006: 01:44 #5473AngelusKatılımcı
Teşekkürler… Headerslardan sonra bazı kablolarıda yalıtım yapmak lazım.. Çzellikler buji ve civalı su sıcaklığı göstergesi (varsa) Bende 2 tane gösterge var orjinal 90 gösterirken civalı 140 gösteriyor headers takmadan önce 2 side aşağı yukarı aynısını gösteriyor idi.
-
3 Temmuz 2006: 02:32 #5474AngelusKatılımcı
Bugün 3M den bir arkadaşla görüştüm ürün portföylerinde ısı yalıtımlı seramik yünlü kumaş,ses ve ısı yalıtım panelleri varmış.. +1060 dereceye kadar güvenli kullanılabilen aliminyum yüzeyli malzemelermiş bunlar… Detaylı bilgi ve numuneleri 1-2 gün içerisinde alacağım detayları yazarım….
-
3 Temmuz 2006: 21:58 #5475AngelusKatılımcı
Evet iş başa düştü… Gittim perşembe pazarına dükkanları dolaştım ve en sonunda istediğim şeyleri buldum.. Cam yünü dokuma yalıtım kumaşı ve seramik yünü şilte… ıkiside 1300 derece sıcaklığa kadar güvenli..Yalıtım kumaşının metresi 1.5 ytl. Şiltenin ise m2 si 30 ytl. Aldığım yerin sahibindede Dodge varmış kendiside headerslarda kullanıyormuş ve amerikan arabası söz konusu olunca oldukça ilgili davrandı.. ıhtiyacı olanlar bu tarz ısı ses yalıtım malzemelerine bilgisi.. Perşembe Pazarı – HUZUR Ticaret….
Seramik yünü ile headersları kaplayıp üzerine sargı bezlerini şilteyi fazla sıkıştırmayarak saracağız ve üzerine 600 derece ısıya dayanıklı siyah silikon spreyi sıkıp işi bitireceğim böylece headersların sıcaklığını %80-85 oranında yalıtacağım. Evde test ettim 300 derecede 2 malzemeyi ayrı ayrı ve birlikte denedim 2 si birlikte diğer tarafa ısı geçirmedi.
Ayrıca ses- firewall projesi içinse bu cam yününü uygun aliminyum yüzeye sarıp üzerine yalıtım kumaşı kaplayıp istediğiniz yerde yalıtım amaçlı kullanabilirsiniz..
-
3 Temmuz 2006: 22:25 #5476Pontiac301Katılımcı
yahu hakan bunun yerine canlıya kıyıp ceramic olanını getirseydiniz ya yahu!!! yok ben harbi tembelleştim!!!
-
4 Temmuz 2006: 00:11 #5477kamaruKatılımcı
Walla benim de ayaklarım yanıyooo.
Sonucu da bidirirsen sevinirim. Hemen uygularım
-
4 Temmuz 2006: 00:33 #5478AngelusKatılımcıPontiac301 wrote:yahu hakan bunun yerine canlıya kıyıp ceramic olanını getirseydiniz ya yahu!!! yok ben harbi tembelleştim!!!
Böle daha güzel oluyor.. Uğraşmak… hoş bazen başlarım böle işe diyorum.. ama sonunda çıkan işi görünce acaip hoş ve güzel oluyor.
-
4 Temmuz 2006: 01:23 #5479piyuAnahtar yönetici
ugras ugras… en keyiflisi en cok haz vereni o… sonra arabaya baktıgında sunu sunu sunu ben yaptım diyebilirsin… a’dan z’ye arabanı tanırsın….
cok onemli bisi… baska bir mesaj altında anlatmıstım… bende tavanın derisini vs vs yapmıstım… buyuk haz…
-
4 Temmuz 2006: 01:27 #5480Chevy_Killer_89Katılımcı
Kendin pişir, kendin ye olayi…
___________________________
ROCK CHEVY -
16 Temmuz 2006: 00:21 #5481AngelusKatılımcıkamaru wrote:Walla benim de ayaklarım yanıyooo.
Sonucu da bidirirsen sevinirim. Hemen uygularım
Bugun uğraştım hemde baya bi uğraştım sağ tarafı yaptım toplam 15 mt. sargı yarim m2 de elyaf gitti. sonuç sarılı headerslara dokunabiliyorum. yolcu tarafında ısı problemi kalktı .. malzeme bittiği için sol tarafta haftaya kaldı…
30 m almak gerekiyor cam elyaf kumaşı .. 5 cm genişlikte. Seramik yünü ise 1.5 m2 yetiyor.. Mümkünse arabayı çukura çekip alttan çalışmak işi dahada kolaylaştırıyor….
-
16 Temmuz 2006: 01:57 #5482Mustafa YÜKSELKatılımcı
hayırlı ısı yalıtımları
-
21 Temmuz 2006: 23:13 #5483kamaruKatılımcıAngelus wrote:Bugun uğraştım hemde baya bi uğraştım sağ tarafı yaptım toplam 15 mt. sargı yarim m2 de elyaf gitti. sonuç sarılı headerslara dokunabiliyorum. yolcu tarafında ısı problemi kalktı .. malzeme bittiği için sol tarafta haftaya kaldı…
30 m almak gerekiyor cam elyaf kumaşı .. 5 cm genişlikte. Seramik yünü ise 1.5 m2 yetiyor.. Mümkünse arabayı çukura çekip alttan çalışmak işi dahada kolaylaştırıyor….
Sökmeden mi yaptın?? Tamamen headers’ı söküp yapmak daha kolay ve düzgün olmaz mı?? Yoksa sökmesi çok mu zordur?? Pekiboya işini nasıl haledeceksin??
Heralde kaput altındaki ısıda birhayli düşmüştür Bir de bir resim olsa iyi olurdu.
Kolay gelsin
-
21 Temmuz 2006: 23:45 #5484AngelusKatılımcıkamaru wrote:Angelus wrote:Bugun uğraştım hemde baya bi uğraştım sağ tarafı yaptım toplam 15 mt. sargı yarim m2 de elyaf gitti. sonuç sarılı headerslara dokunabiliyorum. yolcu tarafında ısı problemi kalktı .. malzeme bittiği için sol tarafta haftaya kaldı…
30 m almak gerekiyor cam elyaf kumaşı .. 5 cm genişlikte. Seramik yünü ise 1.5 m2 yetiyor.. Mümkünse arabayı çukura çekip alttan çalışmak işi dahada kolaylaştırıyor….
Sökmeden mi yaptın?? Tamamen headers’ı söküp yapmak daha kolay ve düzgün olmaz mı?? Yoksa sökmesi çok mu zordur?? Pekiboya işini nasıl haledeceksin??
Heralde kaput altındaki ısıda birhayli düşmüştür Bir de bir resim olsa iyi olurdu.
Kolay gelsin
Sökmeden yaptım Yemedi sökmek… Geçen hafta cumartesi 1 tarafı yaptım 2 gün tüm kaburga ve karın kaslarım ayrıca bacak kaslarım agrıdı.. Malzeme bitti bugün malzeme aldım 5 ve 3 cm genişliğinde sargı yarında sağ tarafı yapcam… Bu arada aliminyum bant ta al..
bogazları sarmak için. Boya siyah sprey soba boyaları var 5 ytl 4 tane al boya üzerini…Ayrıca ısı yalıtım kumaşıda var m2 si 35 euro… Buji kablolalarını sarmak için ideal…
Yarın resimleri atarım….
-
22 Temmuz 2006: 00:46 #5485kamaruKatılımcıAngelus wrote:Sökmeden yaptım Yemedi sökmek… Geçen hafta cumartesi 1 tarafı yaptım 2 gün tüm kaburga ve karın kaslarım ayrıca bacak kaslarım agrıdı.. Malzeme bitti bugün malzeme aldım 5 ve 3 cm genişliğinde sargı yarında sağ tarafı yapcam… Bu arada aliminyum bant ta al..
bogazları sarmak için. Boya siyah sprey soba boyaları var 5 ytl 4 tane al boya üzerini…Ayrıca ısı yalıtım kumaşıda var m2 si 35 euro… Buji kablolalarını sarmak için ideal…
Yarın resimleri atarım….
peki sonuç bu kadar uğraşmaya değer mi? Ne diyorsun???
Boyaya gelince… Sprey boya zor olmaz mı??? sağı solu da boyamıyalım
Bir de bu Huzur ticaretin yeri tam olarak nerede???
-
22 Temmuz 2006: 01:22 #5486AngelusKatılımcıkamaru wrote:Angelus wrote:Sökmeden yaptım Yemedi sökmek… Geçen hafta cumartesi 1 tarafı yaptım 2 gün tüm kaburga ve karın kaslarım ayrıca bacak kaslarım agrıdı.. Malzeme bitti bugün malzeme aldım 5 ve 3 cm genişliğinde sargı yarında sağ tarafı yapcam… Bu arada aliminyum bant ta al..
bogazları sarmak için. Boya siyah sprey soba boyaları var 5 ytl 4 tane al boya üzerini…Ayrıca ısı yalıtım kumaşıda var m2 si 35 euro… Buji kablolalarını sarmak için ideal…
Yarın resimleri atarım….
peki sonuç bu kadar uğraşmaya değer mi? Ne diyorsun???
Boyaya gelince… Sprey boya zor olmaz mı??? sağı solu da boyamıyalım
Bir de bu Huzur ticaretin yeri tam olarak nerede???
Değdi bu kadar uğraşmaya ısıyı baya bir kesti içeriye yansıyan..Sprey boya uygulayacağın zaman boya olmasını istemediğin yerleri bir karton veya maskeleme bandı ile kapat..
Perşembepazarına gir 50 mt. ileride solda huzur ticaret.
-
22 Temmuz 2006: 01:33 #5487kamaruKatılımcıAngelus wrote:Değdi bu kadar uğraşmaya ısıyı baya bir kesti içeriye yansıyan..Sprey boya uygulayacağın zaman boya olmasını istemediğin yerleri bir karton veya maskeleme bandı ile kapat..
Perşembepazarına gir 50 mt. ileride solda huzur ticaret.
Aslında benim asıl derdim içeriye gelen değilde kaput altındaki sıcaklık. Gerçi içeriye gelen de var ama Sıkışık trafikte shifter ateş gibi oluyor bir de soğutucu var üstüne üstlük. Bu probleme yardımı olur diye düşünüyorum.
Maskeleme iyi de çok uğraşmak gerekmezmi her yeri kapatmak için.
-
22 Temmuz 2006: 01:40 #5488AngelusKatılımcıkamaru wrote:Angelus wrote:Değdi bu kadar uğraşmaya ısıyı baya bir kesti içeriye yansıyan..Sprey boya uygulayacağın zaman boya olmasını istemediğin yerleri bir karton veya maskeleme bandı ile kapat..
Perşembepazarına gir 50 mt. ileride solda huzur ticaret.
Aslında benim asıl derdim içeriye gelen değilde kaput altındaki sıcaklık. Gerçi içeriye gelen de var ama Sıkışık trafikte shifter ateş gibi oluyor bir de soğutucu var üstüne üstlük. Bu probleme yardımı olur diye düşünüyorum.
Maskeleme iyi de çok uğraşmak gerekmezmi her yeri kapatmak için.
Bak kaput altı sıcaklık için Bu tarz işlerde kullanılan bir blower fan getirttim.. Hortumla dışarıdan (genelde çamurluklardan) temiz havayı alıp kaput altına veriyor… Henüz takmaya fırsatım olmadı.. Evde denedim oldukça kuvvetli … 2 tane getirtmiştim 1 tanesini sana verebilirim..
-
22 Temmuz 2006: 01:46 #5489AngelusKatılımcı
Her yeri kapatmana gerek yok eline aliyorsun kartonu bulasmasini istemedigin yerlere tutup 25-30 cm uzaktan spreyi sıkıyorsun .. ama rüzgar almayan bir yerde yapman lazım bu işi..
-
22 Temmuz 2006: 01:48 #5490kamaruKatılımcıAngelus wrote:Bak kaput altı sıcaklık için Bu tarz işlerde kullanılan bir blower fan getirttim.. Hortumla dışarıdan (genelde çamurluklardan) temiz havayı alıp kaput altına veriyor… Henüz takmaya fırsatım olmadı.. Evde denedim oldukça kuvvetli … 2 tane getirtmiştim 1 tanesini sana verebilirim..
ıyi olur walla. sana pm attım.
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.