Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Headers olayları

79 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #299
      gtagucu
      Katılımcı

      Arabama headers almayı düşŸünüyorum. Arabasına daha önce headers almışŸ arkadaşŸlar tavsiyelerde bulunabilir mi?

      Paslanmaz Çelik headers almaya niyetliyim. Paslanmaz çelikle normal çelik arasında çok fark varmıdır? Aldıktan 2-3 sene çürüyecek birşŸey almak istemiyorum, sonuçta ucuz bir parça değŸil almışŸken ömürlük birşŸey almak istiyorum. Kimileri normal çelikte kolay kolay paslanmıyor diyor doğŸrumudur? Seramik kaplama düşŸünmüyorum en kaliteli seramik kaplama bile bir süre sonra dökülüyormuşŸ diye okumuşŸtum. Onun yerine headers’lar için satılan özel ısı kağŸıtlarıyla kaplarım diye düşŸünüyorum.

      Yurtiçinde sbc motorlar için headers yapan bir egzostçu varmı? Hani 3-5 bir paraya çok adi olmayan headers’lar yapan varsa yurtdışŸında almayayım. Bozuldukça yenisini yaptırırım diye düşŸünüyorum.

    • #5412
      roadrunner
      Katılımcı

      Abi kimsenin cevap verecegi yok. Ben Ankara’da headers yapan (v8 ler için) duymadım. Bence paşŸa paşŸa summit ten getirt. (79.90$ USA fiyatıydı galiba). Hem Summit’in ki en iyi el yapımından daha iyidir heralde…

    • #5413
      gtagucu
      Katılımcı

      Summit’inkiler flowtech’in fason üretim olanlarıymışŸ. Yabancı forumlarda summit’in header’ları hakkında bayağŸı kötü yorumlar var, ne tam olarak yerine oturuyormuşŸ nede oturduktan sonra düzgün kalıyormuşŸ.

    • #5414
      piyu
      Anahtar yönetici

      roadrunner, gtagucu (ozgur) genelde internet üzerinden detaylı olarak araşŸtırıyor, alternatifleri ve forum’ları takip ediyor o yüzden bildiklerimi yazmak istemedim, zaten onları çoktannnn öğŸrenmişŸtir diye…

      ama bu konuda bir tecrubem olmadığŸından, tecrube eden birinin yazması daha yararlı olacaktır…

      headers alanların %90ının ayaklarının pişŸtiğŸini, yazın kullanmanın eziyet haline geldiğŸini de eklemem gerekir… ben alma derim…

    • #5415
      illetyus
      Katılımcı

      Walla acik soylemek gerekirse benimde karsima sadece 1 ay kullanilmis cok temiz bir cift cikti gecenlerde ama…. Cekindim vazgectim..!
      Tamam distan ve icten isi izolasyonu takviyesi ile buyuk olcude halledilir ama, bu sefer is uzayacak….Yaz sezonuna girerkende gozum kesmedi dogrusu !

      Gerci bunlari takipda sicakligindan sikayet edenlerinde arabalarindaki izolasyon durumu nasildir…bide onu hesaba katmak lazim ! Belkide normal sartlarda iceriye o kadar yansitmiyor olabilir…….

    • #5416
      Lowrider
      Katılımcı

      ben summit headers – xpipe – mufflers aldım. taktıktan sonra yorumlarımı iletirim

    • #5417
      gtagucu
      Katılımcı

      Isı problemin headers’ları ısı kağŸıdı kaplayarak ve firewall’a ek kaplamalar yaparak çözerim sanırım (ki öyle bir problem olursa ; araşŸtırmalarımda hiç öyle iç tarafa ısı yansıması problemi okumadım)

      1 soru daha Türkiye’de seramik kaplama yapan yer varmı : Amerika’da 300 küsür $ fark alıyorlar seramik kaplama için. Hani burda ucuza güzel kaplama yapan yer varsa icabında çelik getirtip burdan kaplama yaptırabilirim.

      Bunlardan birini almayı düşŸünüyorum fiyat/performans/kalite açısından bana uygun geldiler.

      Hedman Street Hedders
      Summitracing HED-68470 – $135.88> $220

      Hooker Competition Headers
      Summitracing HOK-2460HKR – $149.88> $240

    • #5418
      illetyus
      Katılımcı

      Bazi ozel sanayi malzemeleri icin burada seramik kaplama yapildigini duydum ama nerde ve hangi firma yapar bilmiyorum…..boyle bir seyi yaparlarmi bilmem…..Yani uygulama teknigi acisindan belirli bir kalip yada sekil ile calisiyorlarsa, bu ozel bir siparis olur ve sanirim pahaliya cikar….. 🙄

    • #5419
      gtagucu
      Katılımcı

      Aslında çelik headers’a sahip birçok kişŸi var. ıcabında birleşŸip toptan yaptırmaya kalksak ucuza olabilir belki?

    • #5420
      illetyus
      Katılımcı

      ıÇTEN YANMALI DıZEL MOTORLARINDA SERAMıK KAPLAMA KUSURLARI VE ıYıLEŞTıRME YǖNTEMLERı

      Adnan PARLAK, Halit YAŞAR, Remzi GǖREN

      ǖZET
      Dizel motorlarında, Termal bariyer amaçlı kaplamalarda (TBK) soğŸutma sistemine transfer edilen enerjinin azaltılması, hatta soğŸutma sisteminin ortadan kaldırılması hedeflenmektedir. Bununla birlikte, TBK`ın dizel motorlarında maruz kaldığŸı şŸartların ağŸırlığŸı, kaplamanın dayanımı yönünde ortaya çıkan problemlerin çözümünü gerektirmektedir. Bu problemin en önemlileri ana malzeme, ara tabaka ve kaplama malzemesi arasındaki ısıl genleşŸme uyuşŸmazlığŸı ve oksidasyon problemidir. AraşŸtırmalar göstermektedir ki kaplamanın oksidasyona karşŸı direnci arttıkça kaplamanın dayanımı önemli ölçüde artmaktadır. Bu çalışŸmada, TBK amaçlı olarak kullanılan seramik malzemelerde kusura neden olan mekanizmalar ve iyileşŸtirme yöntemleri üzerinde durulmuşŸtur.

      Anahtar Kelime: TBK, Oksidasyon, Isıl GenleşŸme UyuşŸmazlığŸı

      FAILURE MECHANISMS OF THERMAL BARRIER COATINGS IN INTERNAL COMBUSTION ENGINES AND
      IMPROVEMENT METHODS

      SUMMARY

      Mechanical properties of high performance ceramics have been improved to şŸe point where şŸeir use in heat engines is possible. The high temperature strengşŸ and low şŸermal expansion properties of high performance ceramics offer an advantage over metals in şŸe development of non-water cooling engine. However, because hard environment in diesel engine combustion chamber, solving şŸe problem of durability of TBC is important. Durability of şŸermal barrier coatings(TBC) is limited by two main failure mechanisms; şŸermal expansion mismatch between bond coat and top coat and bond coat oxidation. BoşŸ of şŸese can cause failure of şŸe ceramic top coat. Developments of recent years show şŸat bond coats wişŸ higher oxidation resistance tend to have better coating system cyclic lives.

      Key words: TBC, Oxidation, Thermal Expantion Mismatch

      1.GıRıŞ

      Pekçok mühendislik dalında verimi arttırmak maksadıyla daha yüksek çalışŸma sıcaklığŸına doğŸru artan bir temayül vardır ve bilimsel veriler yüksek çalışŸma sıcaklığŸı ile daha yüksek verimde makina elde etmenin mümkün olduğŸunu söylemektedir(1,2). Dizayn gereksinimleri ve uzun süreli performans sağŸlamak için malzeme seçimi konusunda kompleks bir talep söz konusudur. Bu durum kompozitler, seramikler ve yüksek sıcaklığŸa dayanıklı süper alaşŸımlar gibi ileri malzemeleri gündeme getirmektedir. Günümüzde havacılık, uzay ve kara taşŸıtlarında kullanılan makine elemanlarında oksidasyon, korozyon, erozyon, aşŸınma önleyici ve yanma odalarında termal bariyer amaçlı olarak kaplanması yaygın bir kullanım alanı oluşŸturmaya başŸlamışŸtır(3). Termal bariyer kaplamalar dizel motorlarında parça ömrünü arttırmak ve korozyona karı bir bariyer vazifesi görmesi amacıyla düşŸünülmüşŸtür. Bununla birlikte günümüzde yapılmakta olan çalışŸmaların çoğŸunluğŸunda TBK uygulaması düşŸük ısı kayıplı (DIK) bir motor düşŸüncesi ve dolayısıyla motor verimini arttırmak maksadıyla motor yanma odası elemanlarından ısı transferini azaltmayı hedeflemektedir(4).

      2. DǜŞÇœK ISI KAYIPLI DıZEL MOTORLARINDA KULLANILAN MALZEMELERıN ǖZELLıKLERı

      Termal bariyer amaçlı kaplamalarda kullanılan seramik malzemeler için istenen önemli özellikler şŸunlardır(3,5,6,7):

      ǂ· Refrakter (ısıl dayanım) özellik,

      ǂ· Kimyasal olarak inert olma,

      ǂ· Yüksek kırılma tokluğŸu,

      ǂ· DüşŸük özgül ısı,

      ǂ· Mekanik dayanımve yüksek ısıl şŸok direnci,

      ǂ· Yüksek aşŸınma ve erozyon direnci,

      ǂ· Faz kararlılığŸı,

      ǂ· DüşŸük ısıl geçirgenlik,

      ǂ· DüşŸük maliyet,

      ǂ· DüşŸük elastisite modülü,

      ǂ· Isıl genleşŸme katsayısının ana malzeme ile uygunluğŸu.

      DIK bir dizel motorunda istenen tipik malzeme özellikleri şŸunlardır:

      * Sıcaklık limiti (ǂºC) >1800

      * Kırılma tokluğŸu,K >8.0

      * EğŸilme mukavemeti(Mpa) >800

      * Termal geçirgenlik,k >0.01

      * Termal şŸok direnci >500

      * GenleşŸme katsayısı >10

      ıçten yanmalı motorlarda kaplama yapılacak belli başŸlı motor elemanlarının maruz kaldıkları şŸartlar ve seramik malzeme ile yapılacak ya da kaplanacak malzemelerde istenen özellikler Tablo 1`de belirtilmişŸtir. Tablodan da görüleceğŸi gibi malzemelerin tamamında termal şŸok özelliklerinin yüksek olması istenmektedir.Kısmi Stabilize Zirkonya(PSZ), istenen TBK özelliklerini bünyesinden barındıran birkaç oksitten birisidir. Isıl genleşŸme katsayısının yeterince uygun olmaması normal sıcaklık çevrimleri esnasında bile kaplama/altlık arasında kaplama kusuruna neden olabilecek yüksek gerilmelerin ortaya çıkmasına neden olur. Bu nedenle PSZ özelliklerinin iyileşŸtirilmesi konusunda yoğŸun çalışŸmalar vardır -8-.

      3. TBK KUSURLARI VE OLUŞUM MEKANıZMALARI

      Plazma sprey kaplamalarda, kaplama işŸlemi esnasında kaplamanın çatlamasına veya ana malzemeden ayrılmasına yol açan basma ve çekme iç gerilmeleri meydana gelmektedir. Bu iç gerilmelere; sprey malzemesinin homojen olmayan dağŸılımı, kaplama ile ana malzeme arasındaki ısıl genleşŸme farklılığŸı, bağŸlayıcı tabakanın oksidasyonu, ana malzemenin homojen şŸekilde ısıtılmaması ve ana malzemenin şŸekil ve boyut özellikleri neden olmaktadır. Kaplamanın mukavemetini etkileyen temel parametre kaplama kalınlığŸıdır. Artan kaplama kalınlığŸı iç gerilmeleri arttıracağŸından, kaplamanın ana malzemeden ayrılmasını kolaylaşŸtırmaktadır, yani mukavemeti düşŸürmektedir. Ayrıca, kaplamanın elastisite modülündeki artışŸlar, yüksek porozite ve oksit içerikleri, mukavemeti olumsuz yönde etkileyen diğŸer parametrelerdir(5). TBK hatası, seramik üst tabakanın bağŸlayıcı tabakadan ayrılarak kopması şŸeklinde ortaya çıkar. Dökülme çevrimsel ısıl genleşŸme uyuşŸmazlığŸı (termal yorulma) ve bağŸlayıcı tabaka oksidasyonunun neden olduğŸu gerilmelerin etkisiyle üst kaplama/bağŸlayıcı tabakada veya civarındaki çatlamalardan meydana gelir. TBK`ın çevrimsel ömrü bağŸlayıcı tabakanın yüksek sıcaklık ve açık hava gibi şŸiddetli okside edici ortamlarda kalması sonucunda azalır. oksidasyon bağŸlayıcı tabaka için önemli bir kötüleşŸtirici mekanizma olmasına karşŸın bağŸlayıcı tabakayı etkileyen tek önemli faktör değŸildir. ǖrneğŸin yüksek oranda Cr(%33) ve düşŸük oranda Al(%6) içeren NiCrAlY bağŸlayıcı tabaka kompozisyonu; %15-22 oranında Cr ve %6`dan daha fazla Al içeren kompozisyondan daha iyi bir bağŸlayıcılık özelliğŸi sağŸlayarak üst kaplamanın ömrünü daha fazla arttırmaktadır. Bu bulgulardan hareketle bağŸlayıcı tabakanın elastisite modülü, termal genleşŸme katsayısı ve mukavemetin TBK ömrü açısından önemli faktörler olduğŸunu göstermektedir(9). Çatlama, altlık, metal bağŸlayıcı tabaka ve üst PSZ kaplama arasındaki termal genleşŸme katsayısı arasındaki fark %30`u geçmesi durumunda ara yüzeyler civarında gerilme yoğŸunluğŸunun artmasıyla başŸlar. Gözeneklere ve kaplama içerisindeki çatlaklara girmişŸ olan yoğŸuşŸumun donması kaplamanın zorlanma/şŸekil değŸişŸtirme toleransını azaltır ve kaplama kusurunun erkenden ortaya çıkmasına neden olur. Kaplama üzerinde yoğŸunlaşŸan herhangi bir birikim kaplama içerisine girerek bu şŸekilde bir mekanik kusura neden olur.

      4. TBK ǖZELLıKLERıNıN ıYıLEŞTıRıLMESı

      Monoklinik ve tetragonal zirkonyayı içeren iki fazlı bir bileşŸimde seramik malzemelerin yapısı içerisinde oluşŸan gerilmeler ile, malzemenin dayanımını ve ısıl şŸok dayanımını arttırmak mümkündür. Bu şŸekildeki iki fazlı, tamamen stabilize edilmemişŸ zirkonyaya kısmen stabilize zirkonya adı verilir.Y2O3 -PSZ`de (Y2O3 ile kısmen stabilize edilmişŸ zirkonya) zirkonyayı stabilize etmek için gerekli olan %6 mol Y2O3 miktarı %3-4 mol seviyelerine indirilerek dayanımın önemli ölçüde arttığŸı gözlenmişŸtir. Seramik bir ana faz içerisinde dağŸılmışŸ halde bulunan zirkonya taneleri tdragonal yapıdan monoklinik yapıya dönüşŸüm sıcaklığŸının altına soğŸurken %5 civarında bir hacim artışŸına uğŸrarlar. Tanelerin çevresinde oluşŸan teğŸetsel gelişŸmeler tanelerin etrafında mikro çatlakların oluşŸmasına neden olur. Bu mikro çatlaklar malzeme içerisinde ilerleyen bir çatlağŸın enerjisini soğŸutarak ve yayarak çatlağŸın dallanmasını veya yön değŸişŸtirmesini ve böylece malzemenin tokluğŸunun artmasını sağŸlar(10). Uçak motorlarında hem eleman sıcaklığŸını düşŸürmek hem de oksidasyona karşŸı direnç sağŸlayabilmek için iki tabakalı kaplama yoluna gidilir. Takip edilen sıra iç kısma metalik tabaka, dışŸ kısam ise yalıtıcı seramik tabaka şŸeklindedir.

      Seramik tabaka tipik olarak ağŸırlığŸının %6-8 kadar Y2O3 ile kısmen stabilize edilmişŸ ZrO2`den oluşŸur. Şekil 1`de Stecura`nın(11) tespit ettiğŸi ZrO2 içerisine % ağŸırlık olarak Y2O3 ilavesinin TBK kusuruna etkisi görülmektedir. Korozyona karşŸı dirençli kaplamaların mümkün olduğŸu kadar az gözenekli olması istenir. Ayrıca kullanıldığŸı ortama karşŸı inert olamalrı da gerekir(12,13,14). Ancak TBK amaçlı kaplamalarda ısıl geçirgenliğŸin düşŸük olması istendiğŸinden, porozite azaltılırken sınırlama söz konusudur. Şekil 2`de Botakis ve Vogan(14)`ın tespit ettiğŸi poroziteye bağŸlı olarak ısıl geçirgenliğŸin değŸişŸimi görülmektedir.

      Seramik malzemenin kaplama dayanımı malzemedeki mikron boyutlu gözenek ve çatlakların artmasıyla artışŸ göstermektedir. Şekil değŸişŸtirme toleransı ve dolayısıyla kaplama ömrü kaplamanın yoğŸunluğŸu ile ilişŸkilidir. Şekil 3`te görüldüğŸü gibi kaplama ömrü yoğŸunluk arttıkça bir maksimuma kadar çıkmakta ve sonra yoğŸunluk artmaya devam ettikçe azalmaktadır. ǖmür/yoğŸunluk ilişŸkisindeki maksimum, şŸekil değŸişŸtirme toleransı ve çatlak bağŸlantı noktası arasındaki bir dengeyi yansıtmaktadır. TBK`nın içindeki metalik bağŸlayıcı tabaka MCrAlY (M normalde Ni veya Ni+Co`dur) yaklaşŸık olarak 0.13 mm kalınlığŸındadır. BağŸlayıcı tabaka, altlığŸı oksidasyona karşŸı korur ve aynı zamanda üst kaplamanın yapışŸması için kaba bir yüzey imkanı sağŸlar. Oksidasona dayanıklı ara bağŸlayıcı tabaka üst PSZ kaplamanın ana malzemeyi oksidasyona karşŸı çok az veya hiç koruyamadığŸı için gereklidir.

      Oksijen zirkonyanın yüksek gözenekliliğŸi ve iyonik geçirgenliğŸi nedeniyle metalik bağŸlayıcı kaplamaya kolaylıkla difüze olabilir. BağŸlayıcı kaplama oksidasyon oluşŸumundan olumsuz etkilenir. BağŸlayıcı kaplama ve üst tabaka arasında bir oksit tabakası oluşŸur ve bununla ilişŸkili olarak hacimsel genleşŸme ara yüzeyde iç gerilmelerin oluşŸmasına neden olur. Oksit tabaka kritik kalınlığŸa ulaşŸtığŸında ilk önce çatlaklar görülür. Oksidasyon kalınlığŸı daha da arttığŸında seramik dökülmeye başŸlar.

      BağŸlayıcı kaplama oksidasyonu aynı şŸekilde termal şŸok direncini de etkiler. Oksidasyonun artmasıyla termal şŸok hasar çevrimi azalmaktadır. Oksidasyondan kaynaklanan hasar mekanizmasının sonucu olarak oksidasyon direnci daha yüksek bağŸlayıcı kaplamalar gelişŸtirilmişŸtir.En önemli gelişŸmeler:

      ǂ· BağŸlayıcı kaplama kimyasal kompozisyonunun NiCr ǂş¾ NiCrAl ǂş¾ MCrAlY (M=Co veya Ni) şŸeklinde optimizasyonu,

      ǂ· Uygulama tekniklerinin iyileşŸtirilmesi: Aynı kimyasal bağŸlayıcı kaplama kompozisyonu ile oksidasyon direncinde artışŸ sağŸlanan hava basıncında plazma püskürtme yerine düşŸük basınçta plazma püskürtme tekniğŸinin kullanılması.

      Son yıllardaki araşŸtırmalar göstermişŸtir ki yüksek oksidasyon direncine sahip bağŸlayıcı tabakalar, kaplamanın çevrimsel ömrünü arttırmaktadır. Bir difüzyon bariyer kaplama uygulamasıyla (MCrAlY bağŸlayıcı tabaka üzerine 2-5 ǂµm kalınlığŸında Al2O3 kaplama) bağŸlayıcı tabaka oksidasyonunda, test edilen 1173-1373 K sıcaklıkları arasında, önemli oranda düşŸmenin olduğŸu tespit edilmişŸtir. Oksidasyon kinetiğŸi difüzyon bariyerinin kalınlığŸından, oksidasyon sıcaklığŸından ve bağŸlayıcı tabaka kompozisyonundan etkilenmektedir(15). Şekil 4`te değŸişŸik difüzyon bariyer kalınlığŸına çeşŸitli sıcaklıklardaki bekletilme sürelerine göre ara tabakada oluşŸan oksit kalınlığŸı görülmektedir. Şekil 5`te ise difüzyon kalınlığŸına bağŸlı olarak çeşŸitli sıcaklıklarda bekletilme sürelerine göre kaplamanın çekme mukavemetindeki değŸişŸim görülmektedir.

      Kimyasal kompozisyonla ilgili olarak bağŸlayıcı kaplamanın oksidasyon direncinin optimizasyonuna ihtiyaç vardır. Oksidasyon direncinde daha fazla iyileşŸtirme, oksijen difüzyon bariyerleri kullanılarak sağŸlanabilir. Oksidasyon direnci yüksek TBK üç tabakadan oluşŸmaktadır.Bu tabakalar altlıktan itibaren sırayla şŸöyledir(15):

      DüşŸük basınçlı plazma püskürtme yöntemiyle MCrAlY bağŸlayıcı kaplama,

      KalınlığŸı 2-5 ǂµm arasında olan Al2O3 difüzyon bariyeri,

      Difüzyon bariyeri üzerine düşŸük basınçta plazma püskürtme yöntemiyle 200 ǂµm kalınlığŸında ZrO2 – %8 Y2O3

      Oksidasyon direnci bağŸlayıcı tabaka içerisindeki Al miktarına bağŸlıdır. Bununla birlikte Al miktarının artması kaplamanın kırılganlığŸını arttırmaktadır. Bu olumsuzluğŸu ortadan kaldırmak maksadıyla Siemens firması CoNiCrAl ara tabaka içerisine Re ilave etmişŸtir. Re aynı zamanda malzemenin mekanik özelliklerini de iyileşŸtirmektedir(16). Tolukan ve ark.(17), Fiber-metal ara tabaka uygulamasının termal uyuşŸumsuzluktan kaynaklanan gerilimleri azaltma özelliğŸine sahip olduğŸunu, ağŸır şŸartlardaki termal şŸok testlerinden başŸarıyla geçtiğŸini, ve seramiğŸin ısıl direncinin artmasına katkıda bulunduğŸunu ve aynı zamanda oksidasyon direncinin yüksek olduğŸunu söylemişŸlerdir.

      SONUÇLAR
      ıçten yanmalı motorlarda ısıl genleşŸme uyuşŸmazlığŸının önüne geçmek ve oksidasyonu azaltmak maksadıyla çok tabakalı kaplama yapmanın olumlu sonuç verdiğŸi ancak, oksidasyonu zalatmak için MCrAlY bağŸlayıcı tabaka üzerine 2-5 ǂµm kalınlığŸında Al2O3`den bir difüzyon bariyeri oluşŸturmanın oksidasyon oluşŸumunu önemli ölçüde azalttığŸı görülmektedir. TBK`nın uzun süreli dayanımı için porozite, stabilizör oranı ve TBK yoğŸunluğŸunun önemli olduğŸu görülmektedir. Dolayısıyla kaplama yapılacak seramik malzemesinin tipi ve çalışŸacağŸı ortama göre bu özelliklerin optimize edilmesi gerektiğŸi görülmektedir. Ancak yapılan çalışŸmalar içten yanmalı dizel motorları için %6-8 mol Y2O3 -PSZ, teorik TBK yoğŸunluğŸunun %90`ının en iyi sonucu verdiğŸi belirtilmektedir.

      KAYNAKLAR
      [1] Kamu R., Bryzik W., “Cummins/TACOM Advanced Adiabatic Engine”, SAE Paper No:840428, 1984

      [2] Taylor, R., Brandon,J., and Morell, P., “Microstructure, composit““““jon and Property Relationships of Plasma Spreyed Thermal Barrier Coatings”, Surface and Coating Technology, 50, pp.144-149, 1992

      [3] Early Lee M., “The Relationship Between Microstructure and Thermal Conductivity of Thermal Barrier Coatings Deposited by Thermal Evaporation”, MSc, University of Manchester, October, 1992

      [4] Brindley W.J., and Miller R.A., “TBCS for Better Engine Efficience”, Advanced Materials & Processes 8/89, 1989

      [5] Grundling, H.W., “Mecanical Properties of Coated Systems”, Material Science & tech., 88, 1987

      [6] Kamo R., Bryzik W., “Cummins-TARADCOM Adiabatic Turbocompound Engine Program”, SAE Paper No: 810011, 1981

      [7] Woods, M.E., “CeramicInsulating Components for The Adiabatic Engine”, SAE Goverment/Industry Meeting & Exposition, Washington, D.C., 1984

      [8] ǜstel F., “Plazma Sprey Teknolojisi”, Yüksek Lisans Tezi, ıTǜ Fen Bilimleri Enstitüsü, 1994

      [9] Marmarch M., “Toughened PSZ Ceramics-şŸeir Role as Advanced Engine Component”, SAE papers no. 830318

      [10] KınıkoğŸlu S., “ıleri Seramikler”, YTU Ders Notu

      [11] Stecura S., “Optimisation of şŸe NiCrAlY/ZrO2-Y2O3 şŸermal Barrier System”, NASA Tech. Memo. 86905, 1985

      [12] Kharlamow, Y.A., “Bonding of Detonation Sprayed coatings”, Thin Solid Films 54,271, 1978

      [13] Çevik ı., “Zirkonya Esaslı Seramik Kaplamanın Fiziksel ve Kimyasal ǖzelliklerinin DeğŸişŸtirilmesi”, Doktora tezi, ıTǜ Fen Bilimleri Enstitüsü, 1990

      [14] Batakıs A.P., and Vogan J.W., “Rocket Thrust Chamber Barrier Coatings”, NASA Contactor Report 175002, 1985

      [15] SmişŸt-Thomas, Kh.G., and Dietl, U., 1994, “Thermal Barrier Coatings wişŸ Improved Oxidation Resistance”, Surface and Coating Technology, 68 69, p.113-115

      [16] Chellini R., 1999, “Coatings for Gas Turbine Components”, Diesel & Gas Turbine Worldwide, January/February

      [17] TOLOKAN, R.P., JARRABET, G.P., and BRADY, J.B., “Fiber Metal Thermal Barrier Systems for Advanced Engines”, SAE Paper, 840899, 1984

    • #5421
      illetyus
      Katılımcı

      Yukaridaki yolladigim yazi

      http://www.obitet.gazi.edu.tr/Makaleler/T17_Seramik.htm

      Adresinden alinmadir.

      Bu yazi disel motorlarda kullanilan ic parcalardan bahsediyor ama sonuc olarak Headers larda da ayni oranda yuksek isi durumu soz konusu.
      Dokulme catlama hakkinda oldukca detayli bilgi veriyor.

      Headers gibi sekilli olan bir seyi Turkiyede yapiyorlarmi bilmiyorum ama bu sektorde dayaniklilik icin calismalar var.

      Bu adres ise : http://www.sermedmuhendislik.com/sektorler.html

      Uygulamayi yapan bir firma….Ancak belirli malzemeler ve sekiller uzerinde calisiyorlar gibi geldi bana. Yine de kontak kurup bilgi almakda fayda var…..

      Bu arada benimde ne zamandir aklimda olan bir soru var…..
      Bu Seramik Headers lar daha pahali ve kaliteli ancak, parcanin omrunu uzatmak ve bir sekilde isi yasitmasini indirgemek icin uygulanan bu islem acaba motor uzerinde bir performans artisi yapiyormu…! Yoksa sadece omur ve isi acisindanmi faydali…. 🙄

    • #5422
      Angelus
      Katılımcı

      Bende şŸu headerslardan arabaya taktırmayı düşŸünüyorum.Camaro performance handbookta headerslar için olmazsa olmaz diyor.Fakat headersin paslanmaz çelik olması ve belli ölçülerde olması lazımmışŸ.Ayrıca kısıtlı bir bütçeniz varsa GM’in ucuz fiyata orjinal performans headersları var diyor. Yerli headers yapan bir kaç yer var diyede duydum zaten baktığŸın zaman şŸekline yapması zor bir şŸeye benzemiyor eninde sonunda eğŸilip bükülmüşŸ kaynaklanışŸ bir boru sadece ustalık ve bilgelik istiyor ii bir usta bence yapar maliyetide 1/3 e indirir gibi geliyor

      84 için

      http://www.performancepartswholesale.com/performance/brands.php?make=5&year=1984&model=30&part_name=24

      http://www.performancepartswholesale.com/performance/buy.php?make=5&year=1984&model=30&part_name=24&brand=110

      88 için

      http://www.performancepartswholesale.com/performance/brands.php?make=5&year=1988&model=30&part_name=24

    • #5423
      acmecamaro
      Katılımcı

      baska birsey soyliyim…headersi summitten 70-80 dolarlik olanlardan alin cunku, yurdum yollarinda 350-400 dolarlik headerlariniz ilk hiz tumseginde garrrrchc diye bir ses ile vuruk, yamuk br headers olacagi icin ucuzunu alip curudukce gegistirirsiniz… saka yapmiyorum…headersi takip yola ciktigim ilk gun Vettes servisin onundeki tumsekten capraz gecmeme ragmen garrrrch sesini duydum…. benimki onu alcak…ama normal yukseklikteki kisilerde de ayni sorun var…

    • #5424
      gtagucu
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      baska birsey soyliyim…headersi summitten 70-80 dolarlik olanlardan alin cunku, yurdum yollarinda 350-400 dolarlik headerlariniz ilk hiz tumseginde garrrrchc diye bir ses ile vuruk, yamuk br headers olacagi icin ucuzunu alip curudukce gegistirirsiniz… saka yapmiyorum…headersi takip yola ciktigim ilk gun Vettes servisin onundeki tumsekten capraz gecmeme ragmen garrrrch sesini duydum…. benimki onu alcak…ama normal yukseklikteki kisilerde de ayni sorun var…

      Senin headers’lar uzun tüp olanlarmıydı? Kısa tüp olanlardan alsak pek mesafe sorunu yaratacağŸını sanmıyorum.

    • #5425
      acmecamaro
      Katılımcı

      iki tur headers var, full lenght ve shortie.

      Shortie headers full lenght kadar verimli degil… bu yuzden de o paraya yazik…

      alacagin 80$lik summit headers 3 sene gider rahat rahat…3 sene sonra bir 80 daha harcar alirsin…lastik sarfiyatindan bile ucuza gelir aslina bakarsan…80 $ headersi vurunca altini cok uzulmezsin ama 350$ lik headersi vurdunmu uykun kacar

    • #5426
      acmecamaro
      Katılımcı

      bu arada evet bendekiler full lenght/ uzun yani…

    • #5427
      Lowrider
      Katılımcı

      Abi peki susturucuları arkaya kadar uzatmayıp differansiyelin ordan vermenin bi yararı zararı nedir ?

    • #5428
      Pontiac301
      Katılımcı

      gürültü)) mesela ben o gürültüyü sevdiğŸim için sustuturcalrı difransiyelin önünde bıraktım novada…ve çok yakışŸıklı bir vibrasyon var arabamda…

    • #5429
      acmecamaro
      Katılımcı

      evet mehmetin dedigi gibi biraz gurultu oluyor arabanin icinde…ben 45 derecelik dirseklerle capraz verdim yine bile gurultu oluyor ama bana zara vermiyor…miril miril araba yapmak isteyen full lenght kit alir is biter

    • #5430
      piyu
      Anahtar yönetici

      Bu olayı Mehmet’in aklına sokan benim sanırım… benim 305 camaro’yu gordugunde sesine bayılmıstı… tam o sekilde kullanıyordum… diferansiyel hizasında kesince egsoz gazı yere-arabaya-yere gittiginden cok degisik bir vibrasyon ve ses oluyor… kesin tavsiye ederim…

    • #5431
      Pontiac301
      Katılımcı

      doğŸan abi ağŸzımdan aldın lafı))) hakikaten çok hoşŸtu….ama itiraf et…bir süre sonra sende sıkılmışŸtın:)) gündelik kullandığŸın için beynini ütülüyordu hehehe:))) çok düzgün arabaydı hakikaten ucuza gitti…inşŸallah çöp olmamışŸtır…

    • #5432
      piyu
      Anahtar yönetici

      ankara’da alındıktan sonra 25 yıl boyunca canavar gibi sorunsuz calısan arabanın contalarını yakmıslar…sonra motor yapmıslar… dosemeler sıfırlanmıs ve sanırım birde boya yapılmıs…

      super bisi degildi ama gercekten temizdi…

      valla beni hic baymıyordu… hele en buyuk keyif alarm caldırma…moda’da dar sokaklardan gecerken etrafı bayag bir dagıtırdım…hele gece ortam sesi olmadıgında herhalde bomba dusmus gibi zannediyorlardır

      ahhhhhhhhhhhhh ahhhhhhhhhhhhh ozledim cesurumu….

    • #5433
      illetyus
      Katılımcı

      Hakkaten yaw Dogan…….

      Sen fazla bos kaldin kac sene oldu bak, bul artik kendine soyle yakisikli bi tane… 😆

    • #5434
      piyu
      Anahtar yönetici

      biraz daha beklemem lazım… suanda bakamam…

    • #5435
      Angelus
      Katılımcı

      Oyle bakamam yapamam olmaz Dogan KardeşŸ bakacan güzel bir araba alacan, katılcan drag’a laf söyletmiycen böyle Gider sanada söyle güzel,yakışŸıklı bir CAMARO yakışŸır açar seni çiçek gibi olursun

    • #5436
      Pontiac301
      Katılımcı

      düzgün araba kalmadıki….eskiden vardı tek tük..şŸimdi olarada saçma paralar istiyorlar….

    • #5437
      illetyus
      Katılımcı

      😆 😆 Hem yarislari duzenle, hemde kendin arabasiz ve kalkis yapmadan don gel……..
      Iyi sabir walla…. 😆 😆

      Sen bul kendine bitane bul….Hemde en kisa zamanda…. 😆

    • #5438
      piyu
      Anahtar yönetici

      gaz vermeyelim arkadaslar… zaten kitt’in bir bölümünü seyrettim… bizim kayınbirader’in arabasına kitt modifikasyonu yapmak icin gaz verme niyetim var

    • #5439
      illetyus
      Katılımcı

      Ustelik birde bu siteyi yap, yayinla, idare et…….
      Ama bir Amerikanin yok…cik cik cik olacak ismi bu kardesim…… 😆
      Sen kayin biraderi gazlamayi birakda kendini gazla biraz 😆 😆

    • #5440
      piyu
      Anahtar yönetici

      hepsine zaman yetmez

      siteyi mi kapatayım tercih edin

      saka tabiki…

    • #5441
      acmecamaro
      Katılımcı

      site kac sn gidiyor

      bu da saka tabii…

    • #5442
      illetyus
      Katılımcı
      piyu wrote:
      hepsine zaman yetmez

      siteyi mi kapatayım tercih edin

      saka tabiki…

      Cocukda yaparim kariyerde…diye citir abla bas bas baariyor baksana… 😆

      Site de gider araba da…..Sen fazla oyalanma bul bitane hadi….

    • #5443
      illetyus
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      site kac sn gidiyor

      bu da saka tabii…

      Site kac saniye gidiyor bilmem ama oldukca stabil gidiyor yol tutusu iyi…….

    • #5444
      acmecamaro
      Katılımcı

      hahaha iyiydi bu…bazen cok stabil gidiyor cevap yetistirecek adam bulamiyorum

    • #5445
      piyu
      Anahtar yönetici

      valla kendin bak…

      Page Generation in 0.2015 seconds and 39 DB Queries in 0.0536 seconds

      daha ne diyim top fuel

    • #5446
      illetyus
      Katılımcı

      Ne renk bakalim sana arabayi sen onu soole…….

      Otomatik, duz….?

    • #5447
      piyu
      Anahtar yönetici

      kısmen otomatik, kısmen düz… renkte belli süreçlerde yenileniyor…(zuhah .oku çıktı)

    • #5448
      gtagucu
      Katılımcı

      acmecamaro’nun önerilerine uyup 130$’a Headman Long Tube Street headers siparişŸi verdim. Benim arabam orjinal yüksekliğŸinde o yüzden headers’ların yükseklik problemi çıkaracağŸını pek sanmıyorum. Tek endişŸem uzun tüp olduklarından alt devirleri çok güçsüzleşŸtirecekleri.

      Ayrıca Paslanmaz çelik Magnatech magnaflow son susturucu siparişŸide verdim. Taktırınca bir video çekip gönderirim buraya.

    • #5449
      illetyus
      Katılımcı
      piyu wrote:
      kısmen otomatik, kısmen düz… renkte belli süreçlerde yenileniyor…(zuhah .oku çıktı)

      Dogan ben sana “Amerikan” almakdan bahsediyorum…..
      Yeni nesil “ucan dairelerden” degil……Altina mavi neon filanda istiyonmu…?
      😆 😆 😆 😆

    • #5450
      acmecamaro
      Katılımcı
      gtagucu wrote:
      acmecamaro’nun önerilerine uyup 130$’a Headman Long Tube Street headers siparişŸi verdim. Benim arabam orjinal yüksekliğŸinde o yüzden headers’ların yükseklik problemi çıkaracağŸını pek sanmıyorum. Tek endişŸem uzun tüp olduklarından alt devirleri çok güçsüzleşŸtirecekleri.

      Ayrıca Paslanmaz çelik Magnatech magnaflow son susturucu siparişŸide verdim. Taktırınca bir video çekip gönderirim buraya.

      Hayirli olsun ,

      Araba ve headerslar std. ama hiz tumsekleri degil

      Alt devirlerde birsey olmaz… zaten normal insan gidisi gidersin alt devirde… ust devir onemli… bu arada 2 1/2 inch lik borudan yaptir borularini… 64mm gibi bir olcu olur… burada en fazla 60lik borudan kiviririm…derler genelde… sen iyi biryerde 64 lik borudan yaptir derim ben…. susturucularin giris cikisi cap olcusu nedir?

    • #5451
      gtagucu
      Katılımcı

      3’lük boru var bende manifold’tan sonra 3’lük 2 boru 3’lük tek bir boruda birleşŸiyor (Orjinal hali). ǜzerinde şŸu anda 2.5’luk girişŸi olan bir susturucu var onuda magnatech’in 3’lük girişŸi olan susturucu ile değŸişŸtirecem.

      3″ ‘lik tek boru şŸu an için bana yeter ileride motoru yükseltirsem 2.5’luk yada 3’lük çift boruya geçerim.

      Mesela bir egzost boy/güç tablosu atayım;

    • #5452
      acmecamaro
      Katılımcı

      Cok genis boru da back pressure i kacirdigi icin torque degerini dusurur…seninki orijinali, iki ye bir ise tek 3″ gibi dusunmelisin… hatta tek 2 1/2 gibi…cunku borunun akis kapasitesi en dar yerindeki akis kadardir…. sen 2 1/2 giris cikis ile tum 3 inch lik borularini 2 1/2 inchde topluyorsun… senin eksosunun akis kapasitesi 2 1/2 inclik boru kadar…eger 3 inch giris cikisa degistirebilirsen daha iyi olabilir ama makinen cok ypili degilse yada big blok degilse 3 inc fazla olur….

    • #5453
      Angelus
      Katılımcı
      gtagucu wrote:
      acmecamaro’nun önerilerine uyup 130$’a Headman Long Tube Street headers siparişŸi verdim. Benim arabam orjinal yüksekliğinde o yüzden headers’ların yükseklik problemi çıkaracağını pek sanmıyorum. Tek endişŸem uzun tüp olduklarından alt devirleri çok güçsüzleşŸtirecekleri.

      Ayrıca Paslanmaz çelik Magnatech magnaflow son susturucu siparişŸide verdim. Taktırınca bir video çekip gönderirim buraya.

      Geldimi headersların herhangi bir problemin varmı uyup uymama veya vurma gibi. Bende summit den headers siparişŸi vereceğim fakat long,small olayı biraz kafamı karışŸtırdı.

    • #5454
      gtagucu
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Geldimi headersların herhangi bir problemin varmı uyup uymama veya vurma gibi. Bende summit den headers siparişŸi vereceğim fakat long,small olayı biraz kafamı karışŸtırdı.

      Malesef headers’ı getirecek firma iflas etti ondan getirtemedim. Bu sefer seni bekliim bari sen al güzelse bende siparişŸ verecem.

      Yabancı forumlardan okuduğum kadarıyla headmen headers’lar sorunsuz uyuyor. Long tube olanlar araç stanadart yükseklikteyse uygunmuşŸ, alçaltılmışŸsa tavsiye etmiyorlar.

    • #5455
      Angelus
      Katılımcı

      Benimkilerin gelmeside 1 ayı bulur sanırım şŸu ısı engelleyici bantlardanda 2 set vereceğim siparişŸ.Fakat long – small olayı biraz karışŸık gibi araşŸtırmak lazım.

    • #5456
      Angelus
      Katılımcı

      Isı olaylarında şŸikayet varsa ısı yalıtım kaplama malzemesi olarak

      http://www.enerjitasarrufu.com/şŸermax.htm kullanabilirsiniz. Seramik yününden 1200 dereceye kadar güvenli bir kumaşŸ.

    • #5457
      NOMAD
      Katılımcı

      Headers ı burada yaptırmakla uğraşŸmayın, maliyeti getirmekten yüksek olur. Kimi ustalar ucuz yaparız derler; yaptıkları headers, headers olmaz.

      Long style tercih edin.

      Egzoz sistemini difransiyelden once bitirmek çok güzel ses ve vibrasyon verir, ancak susturucuların difransiyele direk uflemesi uzun vadede sorun yaratır uclarına birer downpipe iyi olur.

      Standart 350 chevy de ufak modlar olsa dahi 60mm boru çapı iyidir.

      summit header lar herzaman olmamakla birlikte kimi zaman uyumsuzluk gösterebiliyor. Montajı kendiniz yapmıyacaksanız çokta buyuk bir problem sayılmaz halletmesi kolaydır.

      insulating wrap adı verilen ve headerlara sarılan, ısıyı izole etmeye yarayan malzeme:
      1) torq ve maximum devirde artışŸ sağlar.
      2) ısıyı izole ederek marşŸ motoru, mekanik benzin pompası, buji kablolarının ömrunu uzatır.
      3) Headersın içinde kalan ısı egzoz borularının daha fazla ısınmasına neden olur, ayaklarımızda ki yada kıçımızın altındaki aşŸırı ısının sebebi budur.
      4)yapısı itibarıyle su ve çamur tutar headersın omru kısalır.

    • #5458
      acmecamaro
      Katılımcı

      Meydan larrouse gibisin Nomadim

    • #5459
      NOMAD
      Katılımcı

      O sizin “Ana Britanica” lığınız Acme bey;)

    • #5460
      Angelus
      Katılımcı
      NOMAD wrote:
      Headers ı burada yaptırmakla uğraşŸmayın, maliyeti getirmekten yüksek olur. Kimi ustalar ucuz yaparız derler; yaptıkları headers, headers olmaz.

      Long style tercih edin.

      Egzoz sistemini difransiyelden once bitirmek çok güzel ses ve vibrasyon verir, ancak susturucuların difransiyele direk uflemesi uzun vadede sorun yaratır uclarına birer downpipe iyi olur.

      Standart 350 chevy de ufak modlar olsa dahi 60mm boru çapı iyidir.

      summit header lar herzaman olmamakla birlikte kimi zaman uyumsuzluk gösterebiliyor. Montajı kendiniz yapmıyacaksanız çokta buyuk bir problem sayılmaz halletmesi kolaydır.

      insulating wrap adı verilen ve headerlara sarılan, ısıyı izole etmeye yarayan malzeme:
      1) torq ve maximum devirde artışŸ sağlar.
      2) ısıyı izole ederek marşŸ motoru, mekanik benzin pompası, buji kablolarının ömrunu uzatır.
      3) Headersın içinde kalan ısı egzoz borularının daha fazla ısınmasına neden olur, ayaklarımızda ki yada kıçımızın altındaki aşŸırı ısının sebebi budur.
      4)yapısı itibarıyle su ve çamur tutar headersın omru kısalır.

      Sarıverirsin insulating wrap üzerine aluminyum folyo ne su tutar nede camur….

    • #5461
      NOMAD
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Sarıverirsin insulating wrap üzerine aluminyum folyo ne su tutar nede camur….

      Wrap te aluminyum folyo da tutar; ancak bunların üzerine hi-heat coating kullanarak geçici bir sure için çözüm sağlayabilirsin. Isınma ve soğumaya bağlı olarak olarak coating de bir sure sonra dokulecektir.

    • #5462
      Angelus
      Katılımcı

      Summit in headersları taktık bugün biraz sanayiden çıkıp 1 saat kadar uzadım.. Arabanın ses değişŸti daha tok bir ses oldu. Isı olayını kabinde pek hissetmedim fakat kaput altı yanıyorrrrrrrr…..Performansa ise hafta sonu bakacagız trafikte bakamadık… Bu arada egzost sistemide headerslara uygun şŸekilde değişŸtirildi…

    • #5463
      NOMAD
      Katılımcı

      Yeni yapılan egzos sisteminin fotografını ekleyebilirmisin?

    • #5464
      Angelus
      Katılımcı

      Bugün çıktık sanayi, otoban,beşŸiktaşŸ dolandım durdum. Headerslar mahvetti beni.BeşŸiktaşŸ hamamında gibiydim arabanın üstü açtım o bile yetmedi.. LJoraplar ayakkabıdan terden sırılsıklam olarak çıktı az önce baktım kuruyunca ayakkabı gibi kalıp şŸeklinde duruyor Sıcak acaip.. Yazın çıplak headerslar çekilmiyor yalıtım şŸart…….

      Bu arada yalıtım dışŸında + tavsiyelerinizi duymaktan sevinirim.. Fotoları daha çekemedim (digital makina arkadaşŸta) çeker çekmez koyacağım buraya…

    • #5465
      firrebird
      Katılımcı

      Sanayi macerası bitti demek, en azından şŸimdilik

      nasıl gidiyo, motorun gidişŸi farketti mi; hararet falan?? harcadığın zamana ve paraya değmişŸtir umarım 😉

    • #5466
      Angelus
      Katılımcı
      firrebird wrote:
      Sanayi macerası bitti demek, en azından şŸimdilik

      nasıl gidiyo, motorun gidişŸi farketti mi; hararet falan?? harcadığın zamana ve paraya değmişŸtir umarım 😉

      Amerikanın varsa sanayii maceraları bitmez.. Zaten amerikanı alınca direk macerayı seven adam oluyon Herneyse summitten siparişŸ vereceğim soğutma sistemini bir nevi destekleyici siparişŸler.. Bu sefer işŸi şŸansa bırakmak gibi bir niyetim yok…

      Arabanın gidişŸ değişŸti artık full patinaj çekiyor yeni kazıyor tekme üzerine tekme yiyoz kıçımıza

    • #5467
      firrebird
      Katılımcı

      valla öyle, bitmiyo sanayi-usta maceraları.. yani bitmiyomuşŸ, ben de yeni yeni öğreniyom zaten bu kadar girişŸmişŸken bence de işŸi şŸansa bırakma, umarım iyi sonuç alırsın kardeşŸ

      lastiklerini çabuk bitirme sen yine de

    • #5468
      gtagucu
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Bugün çıktık sanayi, otoban,beşŸiktaşŸ dolandım durdum. Headerslar mahvetti beni.BeşŸiktaşŸ hamamında gibiydim arabanın üstü açtım o bile yetmedi.. LJoraplar ayakkabıdan terden sırılsıklam olarak çıktı az önce baktım kuruyunca ayakkabı gibi kalıp şŸeklinde duruyor

      Klima varmı arabada?

    • #5469
      Angelus
      Katılımcı

      Klima yok.

    • #5470
      gtagucu
      Katılımcı

      Isı yalıtımı olarak summit’te firewall ve aracın tabanını kaplamak için özel yalıtım malzemeleri satılıyor. Onlar headers olayında bayağı fayda sağlıyormuşŸ. Headers’ı kaplamak yerine bu tip birşŸeyde düşŸünebilirsin. Ayrıca bunlar dışŸarıdan gelen seside azaltıyormuşŸ.

    • #5471
      Angelus
      Katılımcı
      gtagucu wrote:
      Isı yalıtımı olarak summit’te firewall ve aracın tabanını kaplamak için özel yalıtım malzemeleri satılıyor. Onlar headers olayında bayağı fayda sağlıyormuşŸ. Headers’ı kaplamak yerine bu tip birşŸeyde düşŸünebilirsin. Ayrıca bunlar dışŸarıdan gelen seside azaltıyormuşŸ.

      Isı ve ses yalıtımı ile ilgili bir problemim daha önce yoktu 2-3 gün oldu takılalı headerslar bugün tecrübe ettim dayanılmayacak kadar sıcakk…. … Isı ve ses yalıtımı konusunda summitlere gitmeye gerek yok aynı malzemeler buralardada var fakat satanlar genelde yapı ve sıcak boru sektöründe olduğu için uyandırmamakta fayda var…

      Bu arada klima ne faydası olabilir ?? ıçeriyi soğutur fakat kaput altı gene aşŸırı sıcak olmayacakmı? Güzel bir hava sirkülasyonu sağlamak lazım kaput altında.. Diğer taraftan birde klimanın radyotörü yük olacak sisteme.

    • #5472
      gtagucu
      Katılımcı

      Klimayı seni soğutsun diye söyledim bende zaten

      Mesela dodge viper’larda çift klima var diye okumuşŸtum içerisi o kadar ısınıyormuşŸ ki tek klima kesmiyormuşŸ.

    • #5473
      Angelus
      Katılımcı

      TeşŸekkürler… Headerslardan sonra bazı kablolarıda yalıtım yapmak lazım.. ǖzellikler buji ve civalı su sıcaklığı göstergesi (varsa) Bende 2 tane gösterge var orjinal 90 gösterirken civalı 140 gösteriyor headers takmadan önce 2 side aşŸağı yukarı aynısını gösteriyor idi.

    • #5474
      Angelus
      Katılımcı

      Bugün 3M den bir arkadaşŸla görüşŸtüm ürün portföylerinde ısı yalıtımlı seramik yünlü kumaşŸ,ses ve ısı yalıtım panelleri varmışŸ.. +1060 dereceye kadar güvenli kullanılabilen aliminyum yüzeyli malzemelermişŸ bunlar… Detaylı bilgi ve numuneleri 1-2 gün içerisinde alacağım detayları yazarım….

    • #5475
      Angelus
      Katılımcı

      Evet işŸ başŸa düşŸtü… Gittim perşŸembe pazarına dükkanları dolaşŸtım ve en sonunda istediğim şŸeyleri buldum.. Cam yünü dokuma yalıtım kumaşŸı ve seramik yünü şŸilte… ıkiside 1300 derece sıcaklığa kadar güvenli..Yalıtım kumaşŸının metresi 1.5 ytl. Şiltenin ise m2 si 30 ytl. Aldığım yerin sahibindede Dodge varmışŸ kendiside headerslarda kullanıyormuşŸ ve amerikan arabası söz konusu olunca oldukça ilgili davrandı.. ıhtiyacı olanlar bu tarz ısı ses yalıtım malzemelerine bilgisi.. PerşŸembe Pazarı – HUZUR Ticaret….

      Seramik yünü ile headersları kaplayıp üzerine sargı bezlerini şŸilteyi fazla sıkışŸtırmayarak saracağız ve üzerine 600 derece ısıya dayanıklı siyah silikon spreyi sıkıp işŸi bitireceğim böylece headersların sıcaklığını %80-85 oranında yalıtacağım. Evde test ettim 300 derecede 2 malzemeyi ayrı ayrı ve birlikte denedim 2 si birlikte diğer tarafa ısı geçirmedi.

      Ayrıca ses- firewall projesi içinse bu cam yününü uygun aliminyum yüzeye sarıp üzerine yalıtım kumaşŸı kaplayıp istediğiniz yerde yalıtım amaçlı kullanabilirsiniz..

    • #5476
      Pontiac301
      Katılımcı

      yahu hakan bunun yerine canlıya kıyıp ceramic olanını getirseydiniz ya yahu!!! yok ben harbi tembelleşŸtim!!!

    • #5477
      kamaru
      Katılımcı

      Walla benim de ayaklarım yanıyooo.

      Sonucu da bidirirsen sevinirim. Hemen uygularım

    • #5478
      Angelus
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      yahu hakan bunun yerine canlıya kıyıp ceramic olanını getirseydiniz ya yahu!!! yok ben harbi tembelleşŸtim!!!

      Böle daha güzel oluyor.. UğraşŸmak… hoşŸ bazen başŸlarım böle işŸe diyorum.. ama sonunda çıkan işŸi görünce acaip hoşŸ ve güzel oluyor.

    • #5479
      piyu
      Anahtar yönetici

      ugras ugras… en keyiflisi en cok haz vereni o… sonra arabaya baktıgında sunu sunu sunu ben yaptım diyebilirsin… a’dan z’ye arabanı tanırsın….

      cok onemli bisi… baska bir mesaj altında anlatmıstım… bende tavanın derisini vs vs yapmıstım… buyuk haz…

    • #5480
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      Kendin pişŸir, kendin ye olayi…
      ___________________________
      ROCK CHEVY

    • #5481
      Angelus
      Katılımcı
      kamaru wrote:
      Walla benim de ayaklarım yanıyooo.

      Sonucu da bidirirsen sevinirim. Hemen uygularım

      Bugun uğraşŸtım hemde baya bi uğraşŸtım sağ tarafı yaptım toplam 15 mt. sargı yarim m2 de elyaf gitti. sonuç sarılı headerslara dokunabiliyorum. yolcu tarafında ısı problemi kalktı .. malzeme bittiği için sol tarafta haftaya kaldı…

      30 m almak gerekiyor cam elyaf kumaşŸı .. 5 cm genişŸlikte. Seramik yünü ise 1.5 m2 yetiyor.. Mümkünse arabayı çukura çekip alttan çalışŸmak işŸi dahada kolaylaşŸtırıyor….

    • #5482
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      hayırlı ısı yalıtımları

    • #5483
      kamaru
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Bugun uğraşŸtım hemde baya bi uğraşŸtım sağ tarafı yaptım toplam 15 mt. sargı yarim m2 de elyaf gitti. sonuç sarılı headerslara dokunabiliyorum. yolcu tarafında ısı problemi kalktı .. malzeme bittiği için sol tarafta haftaya kaldı…

      30 m almak gerekiyor cam elyaf kumaşŸı .. 5 cm genişŸlikte. Seramik yünü ise 1.5 m2 yetiyor.. Mümkünse arabayı çukura çekip alttan çalışŸmak işŸi dahada kolaylaşŸtırıyor….

      Sökmeden mi yaptın?? Tamamen headers’ı söküp yapmak daha kolay ve düzgün olmaz mı?? Yoksa sökmesi çok mu zordur?? Pekiboya işŸini nasıl haledeceksin??

      Heralde kaput altındaki ısıda birhayli düşŸmüşŸtür Bir de bir resim olsa iyi olurdu.

      Kolay gelsin

    • #5484
      Angelus
      Katılımcı
      kamaru wrote:
      Angelus wrote:
      Bugun uğraşŸtım hemde baya bi uğraşŸtım sağ tarafı yaptım toplam 15 mt. sargı yarim m2 de elyaf gitti. sonuç sarılı headerslara dokunabiliyorum. yolcu tarafında ısı problemi kalktı .. malzeme bittiği için sol tarafta haftaya kaldı…

      30 m almak gerekiyor cam elyaf kumaşŸı .. 5 cm genişŸlikte. Seramik yünü ise 1.5 m2 yetiyor.. Mümkünse arabayı çukura çekip alttan çalışŸmak işŸi dahada kolaylaşŸtırıyor….

      Sökmeden mi yaptın?? Tamamen headers’ı söküp yapmak daha kolay ve düzgün olmaz mı?? Yoksa sökmesi çok mu zordur?? Pekiboya işŸini nasıl haledeceksin??

      Heralde kaput altındaki ısıda birhayli düşŸmüşŸtür Bir de bir resim olsa iyi olurdu.

      Kolay gelsin

      Sökmeden yaptım Yemedi sökmek… Geçen hafta cumartesi 1 tarafı yaptım 2 gün tüm kaburga ve karın kaslarım ayrıca bacak kaslarım agrıdı.. Malzeme bitti bugün malzeme aldım 5 ve 3 cm genişŸliğinde sargı yarında sağ tarafı yapcam… Bu arada aliminyum bant ta al..
      bogazları sarmak için. Boya siyah sprey soba boyaları var 5 ytl 4 tane al boya üzerini…

      Ayrıca ısı yalıtım kumaşŸıda var m2 si 35 euro… Buji kablolalarını sarmak için ideal…

      Yarın resimleri atarım….

    • #5485
      kamaru
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Sökmeden yaptım Yemedi sökmek… Geçen hafta cumartesi 1 tarafı yaptım 2 gün tüm kaburga ve karın kaslarım ayrıca bacak kaslarım agrıdı.. Malzeme bitti bugün malzeme aldım 5 ve 3 cm genişŸliğinde sargı yarında sağ tarafı yapcam… Bu arada aliminyum bant ta al..
      bogazları sarmak için. Boya siyah sprey soba boyaları var 5 ytl 4 tane al boya üzerini…

      Ayrıca ısı yalıtım kumaşŸıda var m2 si 35 euro… Buji kablolalarını sarmak için ideal…

      Yarın resimleri atarım….

      peki sonuç bu kadar uğraşŸmaya değer mi? Ne diyorsun???

      Boyaya gelince… Sprey boya zor olmaz mı??? sağı solu da boyamıyalım

      Bir de bu Huzur ticaretin yeri tam olarak nerede???

    • #5486
      Angelus
      Katılımcı
      kamaru wrote:
      Angelus wrote:
      Sökmeden yaptım Yemedi sökmek… Geçen hafta cumartesi 1 tarafı yaptım 2 gün tüm kaburga ve karın kaslarım ayrıca bacak kaslarım agrıdı.. Malzeme bitti bugün malzeme aldım 5 ve 3 cm genişŸliğinde sargı yarında sağ tarafı yapcam… Bu arada aliminyum bant ta al..
      bogazları sarmak için. Boya siyah sprey soba boyaları var 5 ytl 4 tane al boya üzerini…

      Ayrıca ısı yalıtım kumaşŸıda var m2 si 35 euro… Buji kablolalarını sarmak için ideal…

      Yarın resimleri atarım….

      peki sonuç bu kadar uğraşŸmaya değer mi? Ne diyorsun???

      Boyaya gelince… Sprey boya zor olmaz mı??? sağı solu da boyamıyalım

      Bir de bu Huzur ticaretin yeri tam olarak nerede???

      Değdi bu kadar uğraşŸmaya ısıyı baya bir kesti içeriye yansıyan..Sprey boya uygulayacağın zaman boya olmasını istemediğin yerleri bir karton veya maskeleme bandı ile kapat..

      PerşŸembepazarına gir 50 mt. ileride solda huzur ticaret.

    • #5487
      kamaru
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Değdi bu kadar uğraşŸmaya ısıyı baya bir kesti içeriye yansıyan..Sprey boya uygulayacağın zaman boya olmasını istemediğin yerleri bir karton veya maskeleme bandı ile kapat..

      PerşŸembepazarına gir 50 mt. ileride solda huzur ticaret.

      Aslında benim asıl derdim içeriye gelen değilde kaput altındaki sıcaklık. Gerçi içeriye gelen de var ama SıkışŸık trafikte shifter ateşŸ gibi oluyor bir de soğutucu var üstüne üstlük. Bu probleme yardımı olur diye düşŸünüyorum.

      Maskeleme iyi de çok uğraşŸmak gerekmezmi her yeri kapatmak için.

    • #5488
      Angelus
      Katılımcı
      kamaru wrote:
      Angelus wrote:
      Değdi bu kadar uğraşŸmaya ısıyı baya bir kesti içeriye yansıyan..Sprey boya uygulayacağın zaman boya olmasını istemediğin yerleri bir karton veya maskeleme bandı ile kapat..

      PerşŸembepazarına gir 50 mt. ileride solda huzur ticaret.

      Aslında benim asıl derdim içeriye gelen değilde kaput altındaki sıcaklık. Gerçi içeriye gelen de var ama SıkışŸık trafikte shifter ateşŸ gibi oluyor bir de soğutucu var üstüne üstlük. Bu probleme yardımı olur diye düşŸünüyorum.

      Maskeleme iyi de çok uğraşŸmak gerekmezmi her yeri kapatmak için.

      Bak kaput altı sıcaklık için Bu tarz işŸlerde kullanılan bir blower fan getirttim.. Hortumla dışŸarıdan (genelde çamurluklardan) temiz havayı alıp kaput altına veriyor… Henüz takmaya fırsatım olmadı.. Evde denedim oldukça kuvvetli … 2 tane getirtmişŸtim 1 tanesini sana verebilirim..

    • #5489
      Angelus
      Katılımcı

      Her yeri kapatmana gerek yok eline aliyorsun kartonu bulasmasini istemedigin yerlere tutup 25-30 cm uzaktan spreyi sıkıyorsun .. ama rüzgar almayan bir yerde yapman lazım bu işŸi..

    • #5490
      kamaru
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Bak kaput altı sıcaklık için Bu tarz işŸlerde kullanılan bir blower fan getirttim.. Hortumla dışŸarıdan (genelde çamurluklardan) temiz havayı alıp kaput altına veriyor… Henüz takmaya fırsatım olmadı.. Evde denedim oldukça kuvvetli … 2 tane getirtmişŸtim 1 tanesini sana verebilirim..

      ıyi olur walla. sana pm attım.

79 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version