Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Stand Alone Fuel Management System

17 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #275
      Angelus
      Katılımcı

      Beyler kısa bir araşŸtırma yaptım.Stand alone fuel management system denilen bir elektronik cihaz buldum benim 2 arkadaşŸta amerikadan bunu getirtmişŸ kullanıyorlarmışŸ benzinde en az %25 tasarruf saglıyor performansıda düzeltiyormuşŸ. Cihazın çalışŸma prensibi. gaza yapılan hareketler sonucunda motora göre proğŸramlanmışŸ cihaz en uygun seviyede yakıtı motora gönderip gereksiz sarfiyatın önüne geçiyormuşŸ. AraşŸtırmadayım halaa detaylı bilgileri gireceğŸim buraya. Bu konuda başŸka bilgisi olan arkadaşŸ varsa buraya yazarsa bence ii olur.

      Birde amerika’da bosch’un 4 tırnaklı bujileri varmışŸ hem araca 1-2 bg. fazladan güç veriyor hemde benzinin tam yanmasını sağŸlıyormuşŸ. Bir amerikalı arkadaşŸta msn de görüşŸtüğŸüm bana mobilin tam sentetik yağŸını kullanmamı söyledi ben motorun normal motor oldugunu karb. li olduğŸunu soyleyince hiç bir problem çıkmaz aksine performansı bu tür motorlarda 4-5 bg civarı arttırır benzin tüketiminide düşŸürür dedi….

      AraşŸtırdıkça neler çıkıyor yaww..l

    • #5043
      gtagucu
      Katılımcı

      Stand Alone Fuel Management system Enjeksiyonlu sistemin gelişŸmişŸi oluyor. Senin anlattıklarını her enjeksiyonlu sistem yapar. Tasarruf istiyorsan enjeksiyonlu sisteme geçmen gerekir. Bu işŸin maliyeti 1000-2000$ arası tutabilir 0 parça getirtirsen, hurdacılardan bulurum dersen çok daha ucuzada çıkabilir.

      O bujilerden burda da satılıyor ama tek başŸına buji almak işŸe yaramaz buji+buji kablosu+ateşŸleme bobinini komple performas parçalarından alırsan bir fark görebilirsin hatta üstüne birde ateşŸleme anfisi alırsan yakıtta ve performansta da çok belirgin farklar görebilirsin.

      Senin motorun durumunu bilmiyorum ama motorunda aşŸınma varsa çokta ince yağŸ kullanmaman lazım aksi taktirde yağŸ yakabilirsin.

    • #5044
      piyu
      Anahtar yönetici

      shell ro tel la 20-50 😆

      rahat ol… benim bildigim bu kalınlık(yeni araclara gore kalın oluyor) kullanılıyor ama fabrika verisini kullan herzaman…

    • #5045
      illetyus
      Katılımcı

      Anlattigin sistemi duydum….Hakkinda cok detayli arastirma yapmadim ama, genel olarak yeni nesil enjeksiyonlu araclarda bulunan ve burada adina ( akısmetre ) denen bas belasi bir sisteme cok benziyor, hemen hemen ayni mantikla calisiyor. Ayari kendine gore veya programlamaya gore. Yani sen pedali yerinden bile koparsan o yine motora istedigi kadar benzin yolluyor. Ekonomi icin ayarlarsan performans bekleme….Performans icin ayarlarsan ekonomi bekleme….Cogunlukla benzin secer, hatta bununlada kalmayip benzinciyi bile secer…..Arizasi durumunda fena halde can yakar….

    • #5046
      Angelus
      Katılımcı

      http://www.fueleconomy.gov/feg/findacar.htm oldukça iyii bir site inceleyin bence.

    • #5047
      gtagucu
      Katılımcı

      Benim arabanın fabrika verisi olarak benzin tüketimi şŸehir içi 14.3lt. şŸehir dışŸı 9.8lt. , pekte fena değŸil aslında.

    • #5048
      Pontiac301
      Katılımcı

      Ben bu cihaz işŸlerinden anlamam hava cıva geliyor.En iyisi düz mantıkla hareket etmek.Ekonomik gitmek istiyorsan ayak bileğŸine hakim olacaksın.Konunun özü bu.

    • #5049
      illetyus
      Katılımcı

      Gercekden ekonomi yaptiran bir seyide piyasada satabilmek icin galiba bir kac “petrol devinden” ve bazi “isimlerden” daha buyuk falan olmak gerekiyor sanirim….. 🙄 🙄 Bizim 10 yil once “0” yakitli otomobil projesi resmen onay aldikdan sonra bu kitipiyoz ulkede bile basimiza gelenleri hatirliyomda…..Pek mumkun gorunmuyor acikcasi…. Ama eskiden beri bu tip yuzlerce sey surulmustur piyasaya, olmayada devam edecek……

    • #5050
      Angelus
      Katılımcı

      Beyler,

      Kartal oto sanayide bir yere gittim tavsiye üzerine. Karburator temizliğŸi ayarı falan yapıyorlar büyük ve temiz bir yer benim araba ilede direk firmanın sahibi ilgilendi -elinde çok işŸ olmasına rağŸmen eski amerikancıymışŸ kendisi -.4-5 saatlik bir işŸlemden sonra 2 kere karbüratoru söküp taktı bilgisayarla ölçümler yaptı sonrasında hakkatten hem arabanın çekişŸi değŸişŸti hemde benzin tüketimi oldukça düşŸtü. .

      Ayrıca söylediğŸine göre Edelbrog karburatorler rochestarlardan daha iyi daha verimli karbüratörlermişŸ dezavantajı ise hava şŸartlarına göre 5.000 km’de bir mutlaka ayar ve temizlik gerektiriyormuşŸ. ısteyen arkadaşŸlara
      telefon no ve adres verebilirim..Bu arada enjeksiyon motorlu arabalarada çok özel sistemler yapıyorlar.ılginç geldi bana baya

    • #5051
      piyu
      Anahtar yönetici

      Angelus sistemi anlatsana…ya da gorduklerini… bu arada adres ve telefonları isteyen özelden mesajlassın arkadaslar… sitede firma adı ve adresi gecmesi ile ilgili tereddutlerim ve netlestirmem gereken konular var, daha sonra her detay’ı yazabiliriz.

    • #5052
      Angelus
      Katılımcı

      ılk önce arabayı egzoslarindan ölçüm bilgisayarına bağŸlayıp rölanti ve gaz vererek sırayla atık gazları ölçtüler.çıkan değŸerlere göre arabanın normalin 3 katı benzin yaktığŸını ve benzini çiğŸ attığŸını söyledi hakkattende monitörde tüm değŸerler kırmızı idi (yeşŸil veya sarı olması gerekiyormuşŸ) sonra arkadaşŸ karbüratörü söküp dağŸıttı iyi bir temizledi yenilenmesi gereken parçaları yeniledi ve geri taktı motoru egzostan tekrar ölçüm bilgisayarına bağŸlayıp karbüratör memelerini ayarladı değŸerler ekranda sarı-yeşŸile düşŸtü bana çıkan değŸerler hala yüksek dedi karbüratörü tekrar söktü dağŸıttı aynı işŸlemleri yaptı ve geri taktı. Bu sefer monitördeki değŸerler tam olması gerektiğŸi gibi çıktı ve gaz verdiğŸimizde bile kırmızıya geçmedi.
      Sonra arabayı alıp dolaşŸtık biraz, motorun daha sessiz ve daha kararlı bir çalışŸtığŸını çekişŸinde arttığŸını gördük….

      Enjeksiyonlu sistemlerdede motoru direk özel bir bilgisayara bağŸlayıp yakıt yakma sistemini ayarlıyorlar.ArkadaşŸ bana yeni nesil teknoloji LPG sistemindende bahsetti bu sistemde enjeksiyon bölümüne elektronik bir cihaz bağŸlıyorlar bu cihaz sayesinde motorda harabiyet ortadan kalkıyor beygir gücüde düşŸmüyor.Firma 2.000 cc opel vectrada 270.000 km kullanarak test etmişŸ bu yeni sistemi. Test sonucunda dynoya soktuklarında aracın beygir gücünde herhangi bir düşŸme görmedikleri gibi motor testlerindende başŸarılı geçmişŸ (LPG taktırmayı düşŸünenlere)

    • #5053
      Angelus
      Katılımcı

      Birde yakıt tasarruf sistemleri hakkında bir bilgi vereyim.

      Bu sistemi mahmutbey-istoç da bir şŸirket takıyor fiyat montaj ,kdv dahil 212$. 4.000 cc ve üzeri araçlarda %20-30 arasında bir yakıt tasarrufu sağŸlıyor.Adamla konuşŸtum yarın bir gidip bakacağŸım söylediğŸine göre amerikan arabalarindan,cherokee’lerden tutunda cadillac escaladelere kadar bir sürü araça bu sistemi takmışŸlar. Sistem enjeksiyonlu araçlarda benzin tüketimini düşŸürüyor karbüratörlü sistemlerde ise benzin tüketimini düşŸürdüğŸü gibi aracın motor gücünüde maksimum performansta kullanmasını sağŸlıyormuşŸ. Tek dezavantajı ise 2 depo benzin kullandıktan sonra cihazın aktif hale gelmesi.Yarın gidip göreceğŸim detaylı bilgi veririm.

    • #5054
      piyu
      Anahtar yönetici

      Manyetik tasarruf sisteminden ise o fiyata alma…sanırım yarısı gibi bir fiyata sana bulabilirim(ne oldugunu yazmadıgından soyledim)

    • #5055
      Angelus
      Katılımcı

      [quote:31be32ad32=”piyu”]Manyetik tasarruf sisteminden ise o fiyata alma…sanırım yarısı gibi bir fiyata sana bulabilirim(ne oldugunu yazmadıgından soyledim)[/quote:31be32ad32]

      Bu cihaz proğŸramlanabilir elektronik bir cihazmışŸ .. Manyetik cihazlar nasıl peki denedinizmi?

    • #5056
      piyu
      Anahtar yönetici

      duz mantıkla calısıyor… duran benzin’in molekulleri toplanıyormus ve tam yanma olmadan atılıyormus… bu parca yuksek manyetik guc ile bu molekulleri parcalıyor ve yanmayı verimli hale getiriyor…

      urune ait odtu makine bol. testleri ve raporları vardı %10 civarı guc ve ekonomi saglıyormus… kullandıgım zaman bir degisiklik hissettim fakat bunun psikolojik olup olmadgını tam olarak cozemedim fakat sonucta saglam bir unv. raporu oldugundan guveniyor ve yararının oldgunu dusunuyorum.

      bir tanıdıgım bayilik yapmak üzere aldı fakat sonra piyasada cok bayi oldugundan vazgecti… suanda elinde 5-6 tane var, istersen maliyet fiyatından verebiliriz. hatta biraz kullanırsın ve fayda etmedi dersen iade edebilirsin. istiyorsan bana admin@amerikanaraba.com adresinden veya özel mesaj’la ulasabilirsin…

    • #5057
      illetyus
      Katılımcı

      Dogan bu anlattigin seyi bende gordum…….Bir kac degisik modelini hemde. Hatta bir keresinde tanidigim birinin arabasina benim yanimda takildi ve adami bir sure sonra tekrar gordugumde merak edip sordum….Hic bir fark olmadigini soyledi….Kendim denemedim tabii bilemem ama molekuler duzenleme yapmakla tatminkar bir sonuc elde edilcekse sayet o kadar para vermeyede gerek yok…. Ben sana iki tane SubWoofer miknatisi vereyim tanesi bes milyona….Aslanlar gibi manyetik guc…yapistigi yerden iki kisi zor ayirir….. Oda olmazsa depodan karburtore kadar tum boruyu miknatisla kaplatabilirim isterseniz……Bilmiyorum ama bana pek mantikli gelmiyor acikcasi.
      Diger sistemlere gelince…..Hadi iki yuz yuz kusur dolar verenler cok diyelim..( takan kisinin soyledigi dogru varsayarsak ) Boyle bir durumda yeni sistem arabalarin tum beyni allak bullak olacak…….Bunu duzeltmek icin beyinde ayarlamalar yapilmasi gerekecek…. Eh bu arabalarinda henuz yaslari itibari ile servis kapsaminda oldugunu dusunursek, servis bu oynamalari kabul etmeyecek….Herhangi bir ariza yada bakim durumunda ne olacak…….?Acikcasi bir Escalade’ i yada Lincoln’ u servisi disinda nereye goturebilirsin….? Mercedes ve Bmw gibi hava/yakit karisimi konusunda en nazli olanlari dusunemiyorum bile….. Bizim sokakta da bir karburatorcu var……Bu adamda 3 mt. akvaryum hortumu ve iki adet kullanilmamis benzin filitresi ile %20 tasarruf vaad ediyor….Hemde 40 milyona…!!! 🙄 🙄

    • #5058
      Angelus
      Katılımcı

      Edirne’de acaip bir benzin tasarruf sistemi yapmışŸlar tamamen Türk mühendislerinin ve Türk teknolojisinin başŸarısı hafta sonu gitcem taktırmaya. Şimdi efendim sistem söyle çalışŸıyor,

      ılk önce arabanıza atlayıp Edirne oto sanayiye arnavut üzeyir ustaya gidiyorsunuz amerikanınızı genel bir motor kontrolünden geçirdikten sonra karbüratörü söküyor temizliyor karbüratöre gelen benzin hortumuna zaman ayarlı otomatik bir 3’lü valf takıyor valfın bir ucundan çıkan hortumu tekel bayiden almışŸ olduğŸunuz bir büyük yeni rakı şŸişŸesinin içine hava almayacak şŸekilde bağŸlıyor burada önemli olan hortumun rakı şŸişŸesinin dibine kadar inmişŸ olması.Daha sonra karbüratörünüzü 1lt/ 1cl benzin – rakı karışŸımına göre ayarladıktan sonra benzin hortumunu ortası dikkatlice delinmişŸ olan daha önceden almışŸ olduğŸunuz KırkağŸaç kavununun tam ortasından geçirip kelepçeyle sabitliyor. Bu şŸekilde kavun benzinin tam olarak moleküler düzeyde proton,nötron,karbon,aseton gibi birleşŸiklerinin düz bir sıraya girmesini rakıyla karışŸımında motoru boğŸmamasını sağŸlıyor . Artık yollar sizin 1 lt benzin- 1 cl yeni rakı karışŸımı ile ortalama şŸehirdışŸında 35 km şŸehir içinde ise 26.4 km yapıyorsunuz. Aracınızın çekişŸi artıyor ortalama 30 ile 70 bg. arasında ek güç elde ettiğŸiniz gibi vitesinizinde 1 büyüdüğŸünü görüyorsunuz… Artık yollar sizin sizi kimse tutamazzzz!!!!

      ışŸte böyle arkadaşŸlar yaptığŸım araşŸtırmalar sonucunda manyetik alanla benzin tasarrufundan, ızmir narlıderede suyla , boraks la benzin tasarrufuna kadar bir sürü olayla karşŸılaşŸtım.. En iyi tasarruf yöntemini ise seyrantepe oto sanayide bi usta söyledi. Arabayı görünce
      vayy vayy vayyy dedi buna birde isuzi dizel motor atcan ne gider be dedi ..Koptum.. Dizel isuzi motorlu camaro

    • #5059
      illetyus
      Katılımcı

      Edirneden az otede de “Erik rakisi” satilan Bulgaristana yada “Iskenderbey konyagi” satilan Arnavutluga gidildiginde ve bunlar araca uygulandiginda anlattigin sistemin uzerine ilave olarak NOS etkisi yapiyor…Tavsiye ederim…..

17 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version