Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › Stand Alone Fuel Management System
- Bu konu 17 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 19 yıl 5 ay önce illetyus tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
13 Haziran 2005: 15:03 #275AngelusKatılımcı
Beyler kısa bir araştırma yaptım.Stand alone fuel management system denilen bir elektronik cihaz buldum benim 2 arkadaşta amerikadan bunu getirtmiş kullanıyorlarmış benzinde en az %25 tasarruf saglıyor performansıda düzeltiyormuş. Cihazın çalışma prensibi. gaza yapılan hareketler sonucunda motora göre proğramlanmış cihaz en uygun seviyede yakıtı motora gönderip gereksiz sarfiyatın önüne geçiyormuş. Araştırmadayım halaa detaylı bilgileri gireceğim buraya. Bu konuda başka bilgisi olan arkadaş varsa buraya yazarsa bence ii olur.
Birde amerika’da bosch’un 4 tırnaklı bujileri varmış hem araca 1-2 bg. fazladan güç veriyor hemde benzinin tam yanmasını sağlıyormuş. Bir amerikalı arkadaşta msn de görüştüğüm bana mobilin tam sentetik yağını kullanmamı söyledi ben motorun normal motor oldugunu karb. li olduğunu soyleyince hiç bir problem çıkmaz aksine performansı bu tür motorlarda 4-5 bg civarı arttırır benzin tüketiminide düşürür dedi….
Araştırdıkça neler çıkıyor yaww..l
-
13 Haziran 2005: 20:55 #5043gtagucuKatılımcı
Stand Alone Fuel Management system Enjeksiyonlu sistemin gelişmişi oluyor. Senin anlattıklarını her enjeksiyonlu sistem yapar. Tasarruf istiyorsan enjeksiyonlu sisteme geçmen gerekir. Bu işin maliyeti 1000-2000$ arası tutabilir 0 parça getirtirsen, hurdacılardan bulurum dersen çok daha ucuzada çıkabilir.
O bujilerden burda da satılıyor ama tek başına buji almak işe yaramaz buji+buji kablosu+ateşleme bobinini komple performas parçalarından alırsan bir fark görebilirsin hatta üstüne birde ateşleme anfisi alırsan yakıtta ve performansta da çok belirgin farklar görebilirsin.
Senin motorun durumunu bilmiyorum ama motorunda aşınma varsa çokta ince yağ kullanmaman lazım aksi taktirde yağ yakabilirsin.
-
13 Haziran 2005: 21:03 #5044piyuAnahtar yönetici
shell ro tel la 20-50 😆
rahat ol… benim bildigim bu kalınlık(yeni araclara gore kalın oluyor) kullanılıyor ama fabrika verisini kullan herzaman…
-
13 Haziran 2005: 21:29 #5045illetyusKatılımcı
Anlattigin sistemi duydum….Hakkinda cok detayli arastirma yapmadim ama, genel olarak yeni nesil enjeksiyonlu araclarda bulunan ve burada adina ( akısmetre ) denen bas belasi bir sisteme cok benziyor, hemen hemen ayni mantikla calisiyor. Ayari kendine gore veya programlamaya gore. Yani sen pedali yerinden bile koparsan o yine motora istedigi kadar benzin yolluyor. Ekonomi icin ayarlarsan performans bekleme….Performans icin ayarlarsan ekonomi bekleme….Cogunlukla benzin secer, hatta bununlada kalmayip benzinciyi bile secer…..Arizasi durumunda fena halde can yakar….
-
14 Haziran 2005: 09:57 #5046AngelusKatılımcı
http://www.fueleconomy.gov/feg/findacar.htm oldukça iyii bir site inceleyin bence.
-
14 Haziran 2005: 12:11 #5047gtagucuKatılımcı
Benim arabanın fabrika verisi olarak benzin tüketimi şehir içi 14.3lt. şehir dışı 9.8lt. , pekte fena değil aslında.
-
15 Haziran 2005: 18:21 #5048Pontiac301Katılımcı
Ben bu cihaz işlerinden anlamam hava cıva geliyor.En iyisi düz mantıkla hareket etmek.Ekonomik gitmek istiyorsan ayak bileğine hakim olacaksın.Konunun özü bu.
-
15 Haziran 2005: 20:34 #5049illetyusKatılımcı
Gercekden ekonomi yaptiran bir seyide piyasada satabilmek icin galiba bir kac “petrol devinden” ve bazi “isimlerden” daha buyuk falan olmak gerekiyor sanirim….. 🙄 🙄 Bizim 10 yil once “0” yakitli otomobil projesi resmen onay aldikdan sonra bu kitipiyoz ulkede bile basimiza gelenleri hatirliyomda…..Pek mumkun gorunmuyor acikcasi…. Ama eskiden beri bu tip yuzlerce sey surulmustur piyasaya, olmayada devam edecek……
-
17 Haziran 2005: 08:09 #5050AngelusKatılımcı
Beyler,
Kartal oto sanayide bir yere gittim tavsiye üzerine. Karburator temizliği ayarı falan yapıyorlar büyük ve temiz bir yer benim araba ilede direk firmanın sahibi ilgilendi -elinde çok iş olmasına rağmen eski amerikancıymış kendisi -.4-5 saatlik bir işlemden sonra 2 kere karbüratoru söküp taktı bilgisayarla ölçümler yaptı sonrasında hakkatten hem arabanın çekişi değişti hemde benzin tüketimi oldukça düştü. .
Ayrıca söylediğine göre Edelbrog karburatorler rochestarlardan daha iyi daha verimli karbüratörlermiş dezavantajı ise hava şartlarına göre 5.000 km’de bir mutlaka ayar ve temizlik gerektiriyormuş. ısteyen arkadaşlara
telefon no ve adres verebilirim..Bu arada enjeksiyon motorlu arabalarada çok özel sistemler yapıyorlar.ılginç geldi bana baya -
17 Haziran 2005: 09:37 #5051piyuAnahtar yönetici
Angelus sistemi anlatsana…ya da gorduklerini… bu arada adres ve telefonları isteyen özelden mesajlassın arkadaslar… sitede firma adı ve adresi gecmesi ile ilgili tereddutlerim ve netlestirmem gereken konular var, daha sonra her detay’ı yazabiliriz.
-
17 Haziran 2005: 10:04 #5052AngelusKatılımcı
ılk önce arabayı egzoslarindan ölçüm bilgisayarına bağlayıp rölanti ve gaz vererek sırayla atık gazları ölçtüler.çıkan değerlere göre arabanın normalin 3 katı benzin yaktığını ve benzini çiğ attığını söyledi hakkattende monitörde tüm değerler kırmızı idi (yeşil veya sarı olması gerekiyormuş) sonra arkadaş karbüratörü söküp dağıttı iyi bir temizledi yenilenmesi gereken parçaları yeniledi ve geri taktı motoru egzostan tekrar ölçüm bilgisayarına bağlayıp karbüratör memelerini ayarladı değerler ekranda sarı-yeşile düştü bana çıkan değerler hala yüksek dedi karbüratörü tekrar söktü dağıttı aynı işlemleri yaptı ve geri taktı. Bu sefer monitördeki değerler tam olması gerektiği gibi çıktı ve gaz verdiğimizde bile kırmızıya geçmedi.
Sonra arabayı alıp dolaştık biraz, motorun daha sessiz ve daha kararlı bir çalıştığını çekişinde arttığını gördük….Enjeksiyonlu sistemlerdede motoru direk özel bir bilgisayara bağlayıp yakıt yakma sistemini ayarlıyorlar.Arkadaş bana yeni nesil teknoloji LPG sistemindende bahsetti bu sistemde enjeksiyon bölümüne elektronik bir cihaz bağlıyorlar bu cihaz sayesinde motorda harabiyet ortadan kalkıyor beygir gücüde düşmüyor.Firma 2.000 cc opel vectrada 270.000 km kullanarak test etmiş bu yeni sistemi. Test sonucunda dynoya soktuklarında aracın beygir gücünde herhangi bir düşme görmedikleri gibi motor testlerindende başarılı geçmiş (LPG taktırmayı düşünenlere)
-
17 Haziran 2005: 10:50 #5053AngelusKatılımcı
Birde yakıt tasarruf sistemleri hakkında bir bilgi vereyim.
Bu sistemi mahmutbey-istoç da bir şirket takıyor fiyat montaj ,kdv dahil 212$. 4.000 cc ve üzeri araçlarda %20-30 arasında bir yakıt tasarrufu sağlıyor.Adamla konuştum yarın bir gidip bakacağım söylediğine göre amerikan arabalarindan,cherokee’lerden tutunda cadillac escaladelere kadar bir sürü araça bu sistemi takmışlar. Sistem enjeksiyonlu araçlarda benzin tüketimini düşürüyor karbüratörlü sistemlerde ise benzin tüketimini düşürdüğü gibi aracın motor gücünüde maksimum performansta kullanmasını sağlıyormuş. Tek dezavantajı ise 2 depo benzin kullandıktan sonra cihazın aktif hale gelmesi.Yarın gidip göreceğim detaylı bilgi veririm.
-
17 Haziran 2005: 11:48 #5054piyuAnahtar yönetici
Manyetik tasarruf sisteminden ise o fiyata alma…sanırım yarısı gibi bir fiyata sana bulabilirim(ne oldugunu yazmadıgından soyledim)
-
17 Haziran 2005: 12:05 #5055AngelusKatılımcı
[quote:31be32ad32=”piyu”]Manyetik tasarruf sisteminden ise o fiyata alma…sanırım yarısı gibi bir fiyata sana bulabilirim(ne oldugunu yazmadıgından soyledim)[/quote:31be32ad32]
Bu cihaz proğramlanabilir elektronik bir cihazmış .. Manyetik cihazlar nasıl peki denedinizmi?
-
17 Haziran 2005: 13:31 #5056piyuAnahtar yönetici
duz mantıkla calısıyor… duran benzin’in molekulleri toplanıyormus ve tam yanma olmadan atılıyormus… bu parca yuksek manyetik guc ile bu molekulleri parcalıyor ve yanmayı verimli hale getiriyor…
urune ait odtu makine bol. testleri ve raporları vardı %10 civarı guc ve ekonomi saglıyormus… kullandıgım zaman bir degisiklik hissettim fakat bunun psikolojik olup olmadgını tam olarak cozemedim fakat sonucta saglam bir unv. raporu oldugundan guveniyor ve yararının oldgunu dusunuyorum.
bir tanıdıgım bayilik yapmak üzere aldı fakat sonra piyasada cok bayi oldugundan vazgecti… suanda elinde 5-6 tane var, istersen maliyet fiyatından verebiliriz. hatta biraz kullanırsın ve fayda etmedi dersen iade edebilirsin. istiyorsan bana admin@amerikanaraba.com adresinden veya özel mesaj’la ulasabilirsin…
-
17 Haziran 2005: 23:45 #5057illetyusKatılımcı
Dogan bu anlattigin seyi bende gordum…….Bir kac degisik modelini hemde. Hatta bir keresinde tanidigim birinin arabasina benim yanimda takildi ve adami bir sure sonra tekrar gordugumde merak edip sordum….Hic bir fark olmadigini soyledi….Kendim denemedim tabii bilemem ama molekuler duzenleme yapmakla tatminkar bir sonuc elde edilcekse sayet o kadar para vermeyede gerek yok…. Ben sana iki tane SubWoofer miknatisi vereyim tanesi bes milyona….Aslanlar gibi manyetik guc…yapistigi yerden iki kisi zor ayirir….. Oda olmazsa depodan karburtore kadar tum boruyu miknatisla kaplatabilirim isterseniz……Bilmiyorum ama bana pek mantikli gelmiyor acikcasi.
Diger sistemlere gelince…..Hadi iki yuz yuz kusur dolar verenler cok diyelim..( takan kisinin soyledigi dogru varsayarsak ) Boyle bir durumda yeni sistem arabalarin tum beyni allak bullak olacak…….Bunu duzeltmek icin beyinde ayarlamalar yapilmasi gerekecek…. Eh bu arabalarinda henuz yaslari itibari ile servis kapsaminda oldugunu dusunursek, servis bu oynamalari kabul etmeyecek….Herhangi bir ariza yada bakim durumunda ne olacak…….?Acikcasi bir Escalade’ i yada Lincoln’ u servisi disinda nereye goturebilirsin….? Mercedes ve Bmw gibi hava/yakit karisimi konusunda en nazli olanlari dusunemiyorum bile….. Bizim sokakta da bir karburatorcu var……Bu adamda 3 mt. akvaryum hortumu ve iki adet kullanilmamis benzin filitresi ile %20 tasarruf vaad ediyor….Hemde 40 milyona…!!! 🙄 🙄 -
21 Haziran 2005: 08:12 #5058AngelusKatılımcı
Edirne’de acaip bir benzin tasarruf sistemi yapmışlar tamamen Türk mühendislerinin ve Türk teknolojisinin başarısı hafta sonu gitcem taktırmaya. Şimdi efendim sistem söyle çalışıyor,
ılk önce arabanıza atlayıp Edirne oto sanayiye arnavut üzeyir ustaya gidiyorsunuz amerikanınızı genel bir motor kontrolünden geçirdikten sonra karbüratörü söküyor temizliyor karbüratöre gelen benzin hortumuna zaman ayarlı otomatik bir 3’lü valf takıyor valfın bir ucundan çıkan hortumu tekel bayiden almış olduğunuz bir büyük yeni rakı şişesinin içine hava almayacak şekilde bağlıyor burada önemli olan hortumun rakı şişesinin dibine kadar inmiş olması.Daha sonra karbüratörünüzü 1lt/ 1cl benzin – rakı karışımına göre ayarladıktan sonra benzin hortumunu ortası dikkatlice delinmiş olan daha önceden almış olduğunuz Kırkağaç kavununun tam ortasından geçirip kelepçeyle sabitliyor. Bu şekilde kavun benzinin tam olarak moleküler düzeyde proton,nötron,karbon,aseton gibi birleşiklerinin düz bir sıraya girmesini rakıyla karışımında motoru boğmamasını sağlıyor . Artık yollar sizin 1 lt benzin- 1 cl yeni rakı karışımı ile ortalama şehirdışında 35 km şehir içinde ise 26.4 km yapıyorsunuz. Aracınızın çekişi artıyor ortalama 30 ile 70 bg. arasında ek güç elde ettiğiniz gibi vitesinizinde 1 büyüdüğünü görüyorsunuz… Artık yollar sizin sizi kimse tutamazzzz!!!!
ışte böyle arkadaşlar yaptığım araştırmalar sonucunda manyetik alanla benzin tasarrufundan, ızmir narlıderede suyla , boraks la benzin tasarrufuna kadar bir sürü olayla karşılaştım.. En iyi tasarruf yöntemini ise seyrantepe oto sanayide bi usta söyledi. Arabayı görünce
vayy vayy vayyy dedi buna birde isuzi dizel motor atcan ne gider be dedi ..Koptum.. Dizel isuzi motorlu camaro -
21 Haziran 2005: 09:16 #5059illetyusKatılımcı
Edirneden az otede de “Erik rakisi” satilan Bulgaristana yada “Iskenderbey konyagi” satilan Arnavutluga gidildiginde ve bunlar araca uygulandiginda anlattigin sistemin uzerine ilave olarak NOS etkisi yapiyor…Tavsiye ederim…..
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.