Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › vantilatör pervanesinin iptali güç katıyormu ?
- Bu konu 9 yanıt içerir, 7 izleyen vardır ve en son 19 yıl 7 ay önce
illetyus tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
2 Nisan 2005: 16:18 #187
chevymanKatılımcıarkadaşlar yaptığım araştırmalara ve edindiğim bilgilere göre pervanenin iptal edilerek yerine fan takılması yaklaşık 8 – 10 beygir gücü tekrar motora geri kazandırıyormuş bu konuda teknik bilgisi olan varsa paylaşmasını rica ediyorum.
-
2 Nisan 2005: 17:52 #3562
Pontiac301KatılımcıGüç veriyor diye birşey dumadım ama yazın arabasını gündelikte kullananlar için gayet mantıklı bir çözüm…Hararet problemini ortalıktan kaldırıyor….
-
2 Nisan 2005: 18:50 #3563
gtagucuKatılımcıBuna belt-driven fan sistemini electric fan sistemine çevirmek deniyor. Pervane=Fan aynı şeyler. Eski Amerikanlarda fanlar, su pompası vs. gücünü direk kayıştan alır buda sürekli olarak güç çekildiği için belirli bir güç kaybına yol açar. Bu ekipmanları kayıştan beslemek yerine aküden besleyerek bu güç kaybını yokedebiliyorsunuz. Yeni arabaların hemen hepsinde bu ekipmanlar aküden beslenir (Benim arabamda da aküden besleniyor mesela).
Ayrıca fanlar aküden beslendiği zaman motordan bağımsız olarak çalışmaya ayarlayabiliyorsunuz bu sayede motor düşük devir çevirirken (sıkışık trafik) fanlar hep ihtiyaç olunan hızda çalışabiliyor hararet olayı engellenebiliyor.
Bu olayları arabanıza uygulamak için parça satan sitelerden
Electric Fan, Electric Water Pump vs. şeklinde aratın. -
2 Nisan 2005: 21:30 #3564
piyuAnahtar yöneticisurekli olarak baglı olan ve donen bir pervane varsa…arabanda hararet sorunu da yoksa bunu termikli yani ısınınca dönen fan ile degistirmen yararlı olur, yok hararet kolay yukseliyorsa sürekli dönmesi daha iyidir…
bunlara 2 alternatif daha var… biri elektrikli fan bu da gucu usttekilerden ayrı olarak kayıstan almıyor aku’den alıyor… elektrikli fanda motorsun calısma ısısına göre kucuk veya buyuk olabilir… avantajları oldugu gibi dezavantajı da var… nedir? eger elektriksel bir sorun varsa musur bozuldu veya aku baglantılarında sorun varsa fan calısmaz araban hararet yapar….
sonuncusu da gtagucu’nun anlattıgıdır… bunu cok kullanan oldugunu sanmıyorum ama avantaj saglayacagı da kesindir…
-
3 Nisan 2005: 13:46 #3565
Mustafa YÜKSELKatılımcıbence termik pervane kullan… devirdayim pompası belki 2-3 beygir kazandıra bilir ama fan için aynını söyleyemem
-
4 Nisan 2005: 10:29 #3566
cceylanKatılımcıPervanenin iptal edilerek aracınıza fan takılması aracınızın beygirini 8-10 ila artırdığı doğrudur.
-
5 Nisan 2005: 01:07 #3567
illetyusKatılımcıBu uygulamayi kendi arabamda kullaniyorum……
Elektrikli Fan kullanimi sirasinda arti bir guc kazanilmiyor ancak, termikli yada diger mekanik Fanlarda havayi onden geriye dogru yani on panjurdan radyator uzerine akatarirken karsilastigi hava direnci direkt olarak motorun uzerine yukleniyor. Bu durum, motorun calisma sirasinda yarattigi gucun bir bolumunun bu is icin harcanmasina sebep oluyor. Klima motorunu devreye alma yada devreden cikarma sirasindaki fark’a bezetebilirsiniz.
Extra bir guc kazanmiyoruz ama fan kanatlarinda olusan hava direncini motor uzerinden kaldirdigimiz zaman bu direnc yuzunden kayba ugrayan guc miktarinida aktarma sistemine iletebiliyoruz.
Bu durum, sehir icindeki kullanimlarda motorun saglik ve hacim durumuna gore bir depo benzinle yaklasik olarak 15 ila 30 Km daha fazla yol yapmamiza olanak veriyor. Ve ilk baslarda alisik oldugumuz akselerasyon yeteneginin bir miktar daha arttigini hissettiriyor.
Ozellikle yaz aylarinda agir devirde seyrederken yada tikanik trafikte iken dusen motor devri ile yukselen hararetin dusurulmesi daha uzun zaman aliyor yada bazen hic dusurulemiyor.
Elektrikli Fan uygulamasi icin oncelikle dikkat edilmesi gereken 5 onemli nokta ise, 1)Radyatorun saglikli olmasi, 2)Devirdaim pompasinin randimanli calismasi, 3)Akuden baslayarak hararet gostergesine kadar saglikli ve guclu bir elektrik sistemi olmasi, 4)Devirdaim sisteminde bulunan su miktari ile bu miktardaki isinmis suyu sabit tutulmasi istenen dereceye en kisa zamanda ulastiracak “cfm” degerine sahip olan bir Fan kullanilmasi ve 5)Bu sistemde guvenli bir sogutma icin, bu fani devreye alacak ve durduracak olan ikinci bir hareret musurunun (otomatik acma/kapama icin) yerlestirilecegi nokta ve kesinlikle manuel olarak olarak kumanda edebileceginiz bir anahtar duzenegi. -
5 Nisan 2005: 06:03 #3568
piyuAnahtar yöneticiGurcan hosgeldin(bir avatar secersen daha iyi olacak)… manuel acmanın zorunlulugunu ve onemini 84 transam hararet yapınca anladım…musur bozulmus…otobanda kullandıgımdan sorun olmadı ama eve yaklasınca hemen fırladı hararet… simdi tamamdır ama manuel’de acılabiliyor…
-
5 Nisan 2005: 12:14 #3569
illetyusKatılımcıHosbulduk…Merhaba !
Bu sitenin uzunca bir zamandir uyesi olarak, yine uzunca bir zamandir katilamiyordum. Benim eskiden beri calisma seklimi ve geceleri yasadigimi bilirsin…. Sanirim bircok da yeni katilim olmus. Herkeze selamlar !
Otomatik acma/kapama sistemi icin ne kadar kaliteli malzeme kullanmak gereksede, yinede manuel anahtar baglantisi sart gercekten !
Ornek olarak, bu sistemi kullanmaya basladiktan sonra yasadigim soyle bir durum daha var: Sicak mevsimde sehir ici trafikde iken, otomatik sistem her ne kadar sorunsuz ve duzgun calissada, havanin sicakligindan dolayi Fan’ in acma/kapama sure araliklari bir hayli kisaliyor. Bu durum ise elektriksel acidan akunun cok hirpalanmasina sebep oluyor. Zira arac zaten alt devirde iken ve akuye yapilan sarj miktari dusuk iken, Fan motorunun her harekete kalkis aninda normalin uzerinde bir akim cekilir (anma akimi). Kisaca soylemek gerekirse, 60 Watt’ lik bir elektrik motoru ilk kalkis sirasinda yaklasik olarak 100 yada 110 Watt yuklenip, ancak tam devrine ulastiktan sonra 60 Watt’ lik enerji kullanmaya basliyor.(Verdigim rakamsal degerler kesin olmayip ornek mahiyetindedir)
Bu durum, kisa araliklarla acilip/kapanan Fan yuzunden harcanmasi gereken elektrikden daha fazla harcanmasi ve akunun daha dusuk performansla calismasi demektir.
Tikanmis bir trafikde yada uzun sure agir devirle seyir halinde iken, duruma gore hareket edip, gerekiyorsa manuel anahtari acip Fan’i surekli calistirmak aku acisindan daha saglikli oluyor. -
5 Nisan 2005: 18:02 #3570
illetyusKatılımcıBu arada unutmadan belirteyimki, bu sistemi araciniza uyguladiginiz zaman, ilk baslarda alisik oldugunuz ilk kalkisdaki ataklik seviyesi “kayibi geri kazanmaktan dolayi” biraz daha yukseldigi icin, insanda gercekten “artmis Hp” hissi uyandiriyor.
Yani Cihan’in soyledigi bir acidan dogrudur. Bana sorduklari zaman kisaca bende oyle tarif ediyorum. Son olarak eklemek istedigim sey ise, elektirkli Fan uygulamasinda kesinlikle ve kesinlikle bir davlumbaz kullanilmasi gerektigidir…! Sonuc olarak, Termikli yada mekanik Fan sistemine gore cok daha randimanli ve elektrik sisteminiz saglikli oldugu surece cok daha guvenli bir sistem.
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.