Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › Mustang Modifiye
- Bu konu 2 yanıt içerir, 3 izleyen vardır ve en son 13 yıl 1 ay önce
Hakan tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
11 Ocak 2011: 18:31 #1308
teksanKatılımcıMerhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım..
bir kaç sorum var4000 cc bir araç 800 bg
8000 cc bir araçta 800 bg4000 cc aldıgım herhangi bir v8 in beygirini yükseltebilirmiyim..
yoksa kac bg ise o beygirde kalırmı ?eğer yükseltebiliyorsam motorun hangi aksamını değiştirmem gerekiyor..
bunun dışında eski model bir v8 e ne tarz modifiyeler yapılır..
motor secerken hangi markalara önem vermeliyim ? (ford,chv,doch,vb gibi)
twinturbo,twin superchager arasındaki fark nedir? (biri girişe biri cıkıştan aldıgı güç dışında en iyi performans)
eski model v8 e bunları bağlayabilirmiyim (ikisini birden bağlaybilirmiyim)eski model bir klasik aracın modifiyede geldiği son nokta nedir?
yani toplamda hangi parçaları değiştrebilirim (modifiye sınırım ne )nos bağlayabilirmiyim?
1974 model bir mustang 2 almayı düsünüyorum almayı planladıgım 4000cc v8 motor bu araca sığarmı? bu araca alacagım en performanslı v8 ne olur ?
4000 cc bir v8 de max tork ve max beygiri nelerle elde ederim hangi parçaların modlanması ile …
cok sordum biliyorum ama bunları merak ediyorum .. internette pek materyal yok….
şimdiden teşekkürler
-
18 Ocak 2011: 11:03 #16897
piyuAnahtar yöneticiSelamlar,
Öncelikle tüm sorularına cevap veremeyeceğim ama bazı konuları aktarmam gerekiyor.
800 hp çok yüksek bir güçtür ve bence hayal bile etme.
Bazı bilgiler yararlı olur, bizim ortalama güzel dediğimiz 74-81 arası 2. jenerasyon Camaro’lar 135 hp ile 225 hp arasında güçlere sahiptirler. 145 hp gücünde olanı kullandım çok keyifliydi. Güç arttıkça keyfide artacaktır kesin.
Modifiye işi dipsiz kuyu gibidir.
Yukarıdaki örnekten gidelim, 145 hp ama arttırmak istiyorsun, bir motor alabilirsin 300 hp civarı ama beraberinde karb, atesleme, kablolar değişir hemen arkasından araç hararet yapacaktır, sogutman gerekir, hızlı giden aracı durdurman gerek ama fren sistemi yetersizdir, fazla güç şaseye binerse arabanın her yerinden sesler duyarsın, vs vs devam eder gider.
Bence 300 hp gibi max bir guc seviyesini düşünmen, bu tip bir hazır aracı alman en yararlı hareket olacaktır. Yoksa bircok eski amerikancı gibi sende elinde yedek parcalar ile kalabilirsin…
-
11 Ekim 2011: 21:13 #16898
HakanKatılımcıSelamlar arkadaşım,
öncelikle ”admin” e kesinlikle katılıyorum.yeni motor alabilmek daha güzeldir.ama, işin şu boyutu da var.amerikan v8 leri ekonomiden ve aşırı elektronikten uzak yapılmış motorlardır.sadece fizik kurallarını kullanırlar.fuel injection gibi gerektiği zaman püskürtelim demezler.bunu avantaja çevirebilirsin bence.
yaklaşık 300 dolara (fiyat kaba olsun) alabileceğin bir yüksek uzunluklu emme manifoldunu, güzel bir holley karbüratörle oranlarsan, ve o karbüratörü iyi ayarlayabilecek bir usta (emiiinim vardır istanbulda falan) daha iyi ateşleme için gereken distribütör ve buji olaylarına da el atarsan, hatta dayanamayıp stroker kit alabilirsen (daha geniş pistonlar,krank mili vs.) ya da biraz daha uçalım, supercharger taktırabilirsen, bu güç sana gaayet yeterli olur. unutma, klasik araçlarda audilerde mercedeslerde olan sayısız sürücü sürüş destek üniteleri olmaz, biraz vahşi yaratıklardır800 beygirlik bir araç, normal bir fren sistemiyle durmaz
siz bakmayın fast and furious a
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.