Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › motor yagy katkylary i?e yaryyormu?
- Bu konu 16 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 15 yıl 2 ay önce
zimazima tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
8 Nisan 2009: 10:04 #1230
Inan KAPTANKatılımcıselamlar
internette ve televizyonda gordugumuz bor power,motorsilk,ffi kapsül,v-charger,nanocharger vs gibi icadlar para tuzağımıdır yoksa gercekten bi faydası varmıdır kullanan yada teknik bilgiye sahip olanlar bilgilerini paylasabilirmi?
-
8 Nisan 2009: 10:52 #16646
AngelusKatılımcıEmin olun sağlıklı bir motor için Castrol magnatec 10-40 veya yüksek performanslı motorlar için Castrol edge 10-60 veya mobil 10-60 o saydıgınız maddelerden daha faydalı. Motor saglıksızsa zaten bu katkılar veya cihazlar aracın idare eder şekilde gitmesini saglıyorlar. Başka bir faydası yok. Yani normalde %90 verimle çalışan bir motor bir şekilde verimi %50 ye düşmüşse bunlar %70 e çıkarıyor o kadar. %90’ı %100 e veya %110 a çıkarmıyorlar.
-
8 Nisan 2009: 11:01 #16652
Inan KAPTANKatılımcıBen dun arabayı bi denedim 1. viteste 2000-3000 e gelmeden mutiş bi ses var ama hızlanma adına hiçbişey yok dun telefonunu verdiğiniz arkadasla gorustum cumartesi yanına bi gitmeyi dusunuyorum ona da bi danısırım..sesi kestiğini fln iddaa ediyolar tabi motora bi baktırıp asıl sorunu bi gormek en iyisi ama vadedilenler fln çok ilginç
-
8 Nisan 2009: 11:12 #16653
AngelusKatılımcıHer şeyden kaynaklanabilir bu problem göstermeniz ve problemi tespit etmeniz bence en saglıklısı ondan sonra tedavi ettirirsiniz veya pansuman yaparsınız.
-
8 Nisan 2009: 14:07 #16654
Inan KAPTANKatılımcıpeki motoru komple sokturup içini dışını temizletmek ne kadara malolur tahmini?
-
8 Nisan 2009: 14:30 #16656
AnonimZiyaretçiSelamlar,
mesaj 2 kere atılmıs…bende digerine cevap yazdım…
aracınızla ilgili olarak ses cıkıyor devir artıyor fakat arac o sese nazaran gitmiyor ise balata sorunu olabilir, eger daha eski bir amerikan olsa diferansiyel oranları degismis motor-sanzıman tam uymuyor derdim… sanki bu balata sorunu gibi…bu arada aracı yeni alıp bu sorunların cıkmasına cok bozulmayın, normaldir, yeni de olsa sonucta amerikan… ben ilk aldıgım gun lastiğim patladı, benzinim bitti, bijon kesti vs vs tonla sey yasadım…
sorunları tespit edip bütçeye ve önem sırasına göre yaptırın, yaptırdıkca daha cok keyif alacagınıza eminim…
benzin tüketimine direk etki eden bir parca varsa tereddut etmeden degistirin, benim en rahatsız oldugum konudur, yapılmadıgı durumda extra sarfiyattan dolayı ödeyeceğin para, parcanın parasına yaklasmamalı… mesela hava filtresi, tereddutsuz degistirin, ne kadar temiz olursa o kadar saglıklı calısır motor…gibi…
-
8 Nisan 2009: 14:33 #16657
AnonimZiyaretçiINANKAPTAN yazan:
Quote:peki motoru komple sokturup içini dışını temizletmek ne kadara malolur tahmini?bence böyle bir revizyona girmeyin… motorun durumunu anlamak icin bircok test var, işi bilen biri bunları yapıp size yorumlayabilir… bir tanesi beygir gücünün ölçülmesi, ne kadar fabrika verisine yakınsa o kadar iyi, motor kompresyon oranı, belki yeni nesil oldugundan cihaz baglayarak baska bircok kontrol yapılabilir…
diger yandan cok acele etmeyin… angelus olmasa diğer yere fazla para ödeyebilirdiniz…
-
8 Nisan 2009: 15:19 #16659
Inan KAPTANKatılımcıhocam madem forumdayız acık acık yazayım ben dun aldım arabayı hız gostergesi calısmıyordu sensorluymus motorun tamamına kefilim dedi aldıgım amca.. sonradan bilgisayarabagladılar aracı oksijen snesorlari arızalıymıs 100 km yapmamısımdır şehiricinde yarımdepodan fazla benzin yedi eve geldiğimde ibreye bakınca beynimden vurulmusa dondum ankarada bi arkadasımın transam ı vardı tülpü
bukadar benzine fit olacaktık keşke onu alsaydım dedim gercekten lastiklere gelince normal ebatlarında orjinalini bozmaya da niyetim yok diger türlü yag hava filtresi yag filtresi v.s tamamını cumartesi değiştireceğim balataları fln da bi kontrol ettiririm arkadas oksijen sensorlerinin temiizlenebileceğini soyledi ilk olarak o yolu denemekte fayda var diyorum diger türlü 1 maaşı kafadan yedi sanırım yazın da epey bi km beni bekliyor kara kara dusundum dun gece bu benzin işini nasıl halledicem diye -
8 Nisan 2009: 19:57 #16647
AngelusKatılımcıBenzin olayı oksijen sensöründen kaynaklanır. Hemen hemen %20-30 fazla tüketir. Diğer etmenleride koyarsanız (egzost ve susturucuda kaçak vs. vs..) normaldir
-
9 Nisan 2009: 10:23 #16661
illetyusKatılımcıHayirli olsun, gule gule kullanin oncelikle
Gelisen teknoloji + modern sistem = cep yangini ve incik boncuk yuzunden yolarda telef olus.
(Incik = data okuyan sensorler)
(Boncuk = data okuyan sensorleri okuyan sensorler)Not : Yurdun bazi bolgelerinde bu tabir, yüksük cükcük olarak da telaffuz edilir.
Nacizhane tavsiyem, bu tip araclarda elektrik ve elektronige dayali tum sistemi detayli chek ettirmeniz ve eger gerekiyorsa masrafdan kacinmadan yenilemeniz.
Aksi takdirde bu senelerin otomobillerinde sarfiyat, baska turlu DUSURULEMEZ…
Kolay gelsin…
-
3 Mayıs 2009: 22:47 #16665
zimazimaKatılımcıilletyus döktürmüş, ekleyecek birşey yok.sözüm yağ katkısı sorununa; uzatmaları oynayan motorlara gereksiz mucize beklemekten başka bişey değil.kullanıpta uzun vadeli memnuniyet yaşayan kimse görmedim.ilk başta motorun sesinin azaldığını falan söyleyen kullanıcılar var ancak 2-3 bin km den sonra eski haline dönüyor denildi.zaten motorda aşınma varsa bu katkılar aşınmış motora ne yapabilirki? mantıklı değil.
-
4 Mayıs 2009: 10:42 #16687
zimazimaKatılımcıHaziran 2006 dan itibaren ıngiltere Ford ve Almanya BMW araçlarında MOTORSILK kullanmaya başlamıştır.
Yüzyılın en önemli buluşlarına verilen R&D 100 ödülünü almıştır.Bu ödül bilimin Nobeli diye adlandırılır.Bu buluşu ile Prof. Dr. Ali Erdemir Triboloji bilimine çağ atlatan bilim adamı olarak literatürlere geçmiştir.
Motor Sılk Boron CLS Bond metallerde sürtünme katsayısını 0.01e düşüren bu buluşun ürünüdür.
Ham maddesi Bor madenidir.DÇNYA REZERVıNıN %70 Nı ELıNDEN BULUNDURAN VE BıR ÇOK MADDEDE KULLANILAN BOR ELEMNETı ıLK DEFA BU ÇRÇNDE KULLANILMIŞTIR. Motor Sılk Bor madeni işleterek üretilen dünyadaki tek üründür.
Motor Sılk yağ katkısı değildir.YAÐ DEÐıŞTıRMEDEN ETKıLENMEZ.Metal katkı ürünüdür.
Dünyada üretilen tüm yağ katkı maddelerinden 40 kat daha etkilidir .Motor Sılk üstün teknolojisi sayesinde motor içinde ilk görevi kalitesiz yakıtlardan oluşan kurum ve karbon atıklarını temizler.
Sıvı olarak Borik Asit halinde bulunan ürün metalle karşılaşınca,kimyasal reaksiyon geçirir; Borik asit halinden katı hale geçerek Boroksite dönüşür.Ve metal yüzeylerdeki aşınma çiziklerine dolgu yaparak metallere nüfuz eder.Boroksitin özelliği: Dünyada bilinen en sert element elmastır,Boroksit elmastan daha sağlam ve güçlü bir yapıya sahiptir.Bu özelliğinden dolayı metallerde yüzey kalitesini ve mukavemeti çok yüksek oranda arttırır.Çrünün içerisinde bulunan 0.2 mikron küçüklükteki bor partikülleri çalışan iki metal arasında bilye görevi görerek raylı bir sistem oluşturur, işte bu sayede metallerde sürtünme katsayısını 0.01e düşürür.
ONAY VE BELGELER
Dünyada alanında API belgesine,EPA belgesine,ABS sertifikasına sahip tek üründür.NASAnın onayladığı ve kullandığı teknolojidir.
FAYDALARI
Sürtünmeyi yok ettiği için aşınmayı %98 daha aza indirir.Sürtünmeye harcadığı enerjiyi tasarruf dönüştürür.
% 10 yakıt tasarrufu sağlar.
Kompresyon kaçaklarını önlediği için yağ eksiltmeleri azaltır.Egsozdan duman salınımını azaltır.
Beygir gücünü ( 2 ile 6 ) HP arası arttırır.
Tork değerlerini % 10 civarında arttırır.
Aşınan yerlere dolgu yaptığı için motorunuzu onarır.ılk günkü haline yakın duruma getirir.Soğuk havalarda kolay ve aşınmadan çalışmasını sağlar.
Bor madeni ısıyı 10-15 oC kadar kendi bünyesinde absorbe eder ve metallere yansıtmaz. Böylece harareti önler.Aşınmayı azalttığı ve ısıyı dengelediği için madeni yağın kirlenmesini engeller ve ömrünü uzatır.
Çrün sıvı halde yağın içinde kalmadığı için yağ değişimlerinde yağla birlikte boşalmaz. Metallerde Boroksit olarak kalır böylece yağ değişimlerinden etkilenmez.
Sadece bir defa kullandığınızda 150.000 km motorunuzda görevine devam eder. Bu nedenle dünyadaki en ekonomik katkı ürünüdür.
Motor ömrünü en az iki kat uzatır.
KULLANIMI
Yağ ve yağ filtresi yeni değiştirilmelidir.
ÇNEMLı NOT: Aracınız 8 lt ye kadar yağ kapasiteli bir araç ise,475 ml lik MOTOR SILK i komple yağa dökünüz.Aracınız 3 lt dahi olsa yine aynı şekilde kutuyu tam olarak boşaltmanız gerekmektedir.Her 8 lt ve katlarına kadar birer kutu katınız.
Yeni yağ ile motorunuzu çalıştırınız.Hararet 80 oCye gelinceye kadar ısıtınız.Motor Sılk kutusunu iyice çalkalayınız.Dibe çökmüş olan Bor partiküllerinin karışımını sağlayınız.Motoru stop ediniz ve Motor Sılkin tamamını motora ilave ediniz.
Motor Sılk uygulandıktan sonra motorunuzu 15 dakika rolantide çalıştırınız veya 30 km yol katediniz.
Tüm sentetik ve mineral yağlarla uyumludur.
Benzin, dizel, LPG vb. ile çalışan tüm otomobil, otobüs, kamyon, traktör ve iş makineleri ile deniz araçlarında güvenle kullanılabilir.
Sıfır ve yeni rektefiyeli motorlarda 8000 kmden sonra kullanınız.
DÇNYADAKı REFERANSLARIMIZDAN BAZILARI
Daimler-Chrysler (Nourş America )
Ford
General Motors
Hundai
Toyota
Honda
Nissan
Nascar Racing Teams
Bartell Yachts
Bimba Corporation
Boeing Aerospace & Aircraft
Robert Bosch
Chem Tool
Enron Wind
General Petroleum
Haliburton Corporation
Henkel Chemical
Hitachi Refrigeration E117
Florida Light and Power
Fujikoshi
Husqvarna
Idemetsu
Kaiman Aerospace
Marine Industries
Matsushita
Mitsubishi Heavy Industries
Mitsubishi Metals
Mitsui
Navistar
Neste/Fortum Oil
Nihon Chemical Kogyo
Nihon Victor Oil
Nisseki
Parking America
Raceway Marine, AB Sweden
Ryder Trucks
Ryobi
Shandong Provence/China
Souşern Marine
Sumitomo Heavy Industries
Sumitomo Lubricants
Tayteks/Turkey
Toei Sagyo
Volvo N. America
Von Weise Gear Co.
Wellstream Norş Sea
Yasuda Fire and Casualty
Mabuchi Motorsdistribütöründen alıntı.bor power kullananlar da pek bi memnun.
-
4 Mayıs 2009: 14:03 #16689
Inan KAPTANKatılımcıborpower koydum bi faydası varmı bilmiyorum cunku motor emme manifolddan hava alıyormus sabit hızda gidemiyorum surekli tekliyor ama bi faydası olmadı gibi ustune bide motorsilk mi koysak napsak belki ikisi reaksiyona giriyodur fln
-
4 Mayıs 2009: 18:45 #16691
zimazimaKatılımcıbor power, motor silk motor katkısı diye geçiyor.yağa katılıyor ama yağ ile reaksiyona girmiyormuş.metal yüzeye yapışıp ayrı bir tabaka oluşturduğu söyleniyor.bor power ile motor silk hemen hemen aynı.sen her derde deva wd40 dene bence :laugh: emme manifoldu hava alıyorsa çok fazla benzinde yakarsın
-
25 Ağustos 2009: 22:28 #16648
sschevyssKatılımcımarka vermek doğru olurmu bilmiyorum ama, ben 444 yağlayıcı kullanıyordum, motoru yaptırmadan önce aşırı yağ kaybediyordu neredeyse 2 zamanlı gibi benzim koyarken yağda koyuyordum,
tedbir için 444 yağlayıcı kullanıyordum aynı zamanda, motor yağsız kalmış aksilik ya yağ müşürüde arıza vermiş ışık hiç yanmadı, arabanın yağı yağ çubuğunun en alt seviyene gelmiş, 15,20 km. yol yaptım, hararet dahi yapmadı, ben bi bakıyım diye kontrol ettğim de yağın o seviyeye düştüğünü anladım, kesinlikler herkese tavsiye ediyorum, şimdi de bor katkılısı çıkmış o daha iyi diyorlar,, şimdi de onu kullancağım,
-
26 Ağustos 2009: 19:15 #16649
AngelusKatılımcıMotoru saglıklı hale getir Castrol Magnatec kullan bir daha katkıya ihtiyaç olmaz.
-
28 Ağustos 2009: 23:02 #16650
sschevyssKatılımcıkesinlikle motorunu sağlıklı çalışır duruma getirmen en önemli nokta,
angelus untavsiyesine katılıyorum
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.