Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) LT vs LS

2 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1078
      XLR-V
      Katılımcı

      LT serisi motorlara gore LS serisinin avantaji / dezavantaji nedir ?

    • #15319
      LS1aa
      Katılımcı

      Selam XLR-V,

      GM zaman icinde L98 motorlarini LT ve LTleride LS motorlariyla degistirdi.Her yeni gelen motorun yeni olmasindan dolayi, haliyle digerlerine gore bazi belirgin avantajlari var. Corvette’lerde kullanilan L98, LT ve LS motorlarini gozonunde bulundurdugumuzda guc, sirasiyla 245hp den 300hp’ye ve 350hp’ye yukselmistir.
      Genel olarak en belirgin fark LS motorlarda aluminyum blok ve kapaklar kullanmasinin yanisira LT de iron blok ve kapaklar kullanmasi. LT motor LS motora gore daha agir, fakat LT arabalarin kasasi LS kasaya gore daha hafiftir. Yani bir yanda agir araba icinde hafif motor, diger yanda hafif araba icinde agir motor. Bunun kararini siz verin :)
      LS motorun hafif motor olmasindan baska diger bir avantajida gunumuz teknolojisine uygun, yeni bir dizayn ile yeni nesil bir motor olmasi. LT motorlari daha eskiye bir dizayna dayanan ve 1970lerde kullanilan LT-1 motorlari baz alinarak yenilenmis motorlardir. Yeni nesil olmasina bagli olarak LS motorlarinin kalibrasyonu LT motorlara gore cok daha kolay yapilir.
      LS motorlarinda hava akisi daha kolay, yogun ve kuvvetlidir, daha buyuk şŸrottle body kullanir. Ayrica LS motorlari motor tarafindan kontrol edilen direkt ve daha efektif bir atesleme sistemi kullanir.
      LT motorlarinin belirgin avantaji ise iron blok ve saglam olmasidir. LT motorlari LS’e gore daha degisik bir motor sogutma sistemi kullanir. Tersine isleyen sistemde sogutma suyu kapaklardan bloklara dogru tasinir. Buna bagli olarak motorun yuksek kompresyon oraniyla calismasina imkan saglar. LTdeki iron blok ve kapaklari ozellikle daha yuksek kompresyon oranlarina karsi koyabilir ve motoru cok zorlasanizda kolay kolay yari yolda birakmaz. Modifiyede rahatlikla daha fazla hp eklenebilinir. Stok bir LS1e turbo veya kompresor takildiginda 500-550hp limittir ve bunun ustune cikmak adeta felakete bir davetiyedir ve her an hersey beklenmelidir. Ozellikle 7. piston cok cabuk pes eder. LT motorlari 550 hpyi sorunsuz kaldirabilir.
      Umarim sorunu biraz olsun cevaplayabildim.
      Sitemiz icin butun LS motorlari hakkinda detayli bilgi iceren bir yazi uzerinde calisiyorum. Insallah onumuzdeki gunlerde vakit bulabilirsem motor, teknik kisminda yayinlayacagim ve o zaman bu konuda daha detayli tartisip bilgi alisverisinde bulunma imkanimiz olacak.
      Simdilik bu kadar. Saglicakla kalin.

    • #15320
      XLR-V
      Katılımcı

      Aciklamalar icin cok tesekkurler bende LT motorlari daha cok begeniyorum .Aluminyum blok olan motorlari cok sevdigimi soyleyemem .Ama yinede birisinin digerine gore ustunlugu vardir diye dusundum
      Ben zaten cok detayli modifiye degil de PCM tuning yaptirdim ki o bile oldukca fark ediyor B) :)

2 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.