Ana Sayfa Forumlar Forumlar Konuşalım&Tartışalım Klasik Mustangler tehlikeli mi?

11 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1237
      Mrt Ynr
      Katılımcı

      Arkadaslar merhaba,

      Bu sene sonuna dogru 67 model bir Mustang almayi dusunuyorum. Bu sebeple internette Mustangler ile alakali ne bulursam okuyorum.. Eminim Amerikan sahipleri bu evreyi cok iyi bilirler.. 2 gun once oldukca guvenilir bir kaynak olan CBS’in sitesinde 1999 yilina ait bir makale okudum. Makale 1964-1970 yillari arasinda uretilen Mustanglerde cok buyuk bir guvenlik sorunu oldugu ile ilgiliydi. Yaziyi asagidaki adreste bulabilirsiniz:

      http://www.cbsnews.com/stories/1999/05/17/60II/main47539.shtml

      Kisa olarak ozetlemek gerekirse bu makaleye gore 1964-1970 Mustangler’in yakit tanklari surucuye cok yakin konumlandirilmis olup oldukca buyuk bir aciklikla yakiti motora vermekteymis. Bu sebeple yandan alinan darbelerde yakiti direk yolcularin uzerine puskurtebiliyormus araba, hatta buyuk capta olmayan kazalar bile arabanin bir anda alevler icinde kalmasina sebep olabiliyormus. Bu yuzden yolcular icin guvenli degilmis ve ozellikle kazalarda yanan cok fazla insan olmus. Yine bu iddiaya gore Ford uretimden sonra o yillardaki rekabet nedeniyle araclari geri toplatamamis ve su an da bircok dava surmekteymis hala ancak Ford bunlari hasir alti ediyormus. Hatta Iacocca (Mustangin yaraticisi) "o yillarda guvenlik bizim icin ilk sirada birsey degildi" gibi aciklama bile yapmis…

      Benim merak ettigim boyle bir durumdan ozellikle Mustang sahiplerinden bilgisi olan var mi? Eger boyle bir kusur varsa bile bu sonradan giderilebilir mi? Okuyunca oldukca uzuldum cunku siz ne kadar dikkatli kullanirsaniz kullanin, kimse tehlikeli bir aracin icinde olmak istemez.

      Cevaplar icin simdiden tesekkur ederim…

    • #16676
      riko
      Katılımcı

      Iacocca’nın dediği " o yıllarda güvenlik bizim için ilk sırada bir şŸey değildi"
      sözü bence çok dürüstçe söylenmişŸ ve sadece Ford’u değil genel olarak diğer markaları da kapsayan bir durum.

      O yıllarda ne üreticilerin ne de performans arayan müşŸterilerin güvenlikle fazla ilgilendiğini sanmıyorum, özellikle 60 lı yıllar ve 70 li yılların başŸlarında, bütün rekabet güç üzerineydi, adı üzerinde "muscle car" ların nasıl ve ne kadar mesafede durabildiği değil, 400 mt yi kaç saniyede geçtiği, akselere değerleri, kaç Hp olduğu önemliydi, o yüzden güvenlik günümüzle kıyaslandığında o yıllarda baya bir göz ardı edilmişŸ olabilir ve bu tip açıklar vermesi normaldir.

      Daha öncede o yılların kaslı Amerikanlarının güvenlik zaafları ile ilgili şŸeyler okumuşŸtum, örneğin arkadan çarpma sonucu benzin tankının taşŸıdığı risk, sadece düz gitmek için tasarlanmışŸ yürüyen aksam ve incecik viraj çubukları, yanlışŸ hesaplanmışŸ ağırlık transferinin viraj ve dönüşŸlerde yarattığı denge bozukluğu, darbe sırasında fazla rijit olan ve enerjiyi soğurmayan gövde yüzünden, kazalarda araç içindekilerin maruz kaldığı aşŸırı G kuvveti, araçların içinde kullanılan, yaralanmaya yol açabilecek çoğu sac ve çelikten mamul sert ve sivri materyaller, kötü fren mesafesi v.s. v.s. gibi, çoğu model için de bunlar geçerlidir.
      Bence sadece performansın, tork ve ivmelenme değerlerinin, cubic inch başŸına düşŸen beygir sayısının trend olduğu ve prim yaptığı bir döneme ait bu 40 yaşŸındaki arabaların, günümüz teknolojisi ile karşŸılaşŸtırıldığında ortaya çıkan bu tip açıklarını normal karşŸılamak lazım. ( bana sorarsan bu canavarlara birazda tehlike yakışŸıyor be )

    • #16677
      Anonim
      Ziyaretçi

      Selamlar,

      güzel nokta, iyi konu…tşŸkler…

      Bence bu cok normal, o zamanki yarısma farklı amaclar tasıyordu… adamlar 600hp’Lik araba yapıp "ooo sadece 450hp fazla degil diyorlardı" amacı sigorta ucretlerinin dusuk olup arabayı daha kolayca satmalarıydı… son zamanlarda ise ureticiler 1 hp’i bile kacırmayıp soyluyorlar…

      yıllar icinde oncelikler degisti… hassasiyetler degisti…

      bu arada kuresel ısınma, benzin fiyatları gibi nedenlerden "amerikanlar fazla benzin tuketiyor" diye de soyleyebilirler….

      Aldırmayın…yalan…. :laugh:

    • #16678
      Angelus
      Katılımcı

      Güvenlik konusu göreceli bir konu ben şŸahsen günümüzde orta sınıfın (mondeo,accord vs) altındaki araçların güvenlik konusunda o yıllardaki mustanglerden farklı oldugunu zannetmiyoru

    • #16684
      Mrt Ynr
      Katılımcı

      Cevaplar icin cok tesekkur ederim…

      Iste insanin adi cikacagina cani ciksin derler ya bu da onun gibi bisey sanirsam… Belki hakikaten cogu aractan daha guvenli ama aleyhinde boyle iddialar ortaya atilmasi dusunduruyo insani…

      Peki boyle bir sorun varsa bile bir sekilde giderilebilir mi? Ozellikle araclarini kendi restore edenler daha iyi bilirler belki ama bi sekilde deponun ya da bagli bulunan kanallarin yalitimi ya da yolcu kompartmaninin izolasyonu mumkun mudur? Maalesef bu konuda biraz tecrubesizim ama tahminimce biraz masraf yaptiktan sonra ozellikle Amerikanlara yapamayacaginiz sey yok gibi geliyordu bugune kadar… :laugh:

    • #16679
      Angelus
      Katılımcı

      yapılabilir günümüzde öyle yalıtım malzemeleri varki önünde 1.000 derece sıcaklık varken arkası buz gibi . Yapılmayacak bir şŸey yok yeterki vakit vede nakit olsun.

    • #16680
      limited
      Katılımcı

      eski veya yeni her arabanın duz yolda giderken bile yanma riski mevcut elektrik ile ilgili bir sorun oluşŸup birden onunuzdeki gogus yanmaya baslayabilir son model arabada da bu boyledir eski model arabada da.
      kaza yapıldıgında da eger herhangi bir yangın çıkacaksa bunun genelde depo tarafından değil motor tarafından olma ihtimali daha yuksek.
      bence oyle arakadan tıkladılar yandan vurdular araba yandı gibi bir durum anca azrailin işŸi olur.Arkadan veya yandan benzin hatlarını parçalayacak veya depoyu parçalayacak bir darbe alırsanız zaten yangını dusunecek kadar vaktiniz olmayabilir.
      Kaldı ki amerikan arabalarının kasalarının diger arabalardan saglam oldugu herkezce bilinen bir gercek.
      en modern güvenlik sistemleri ile donatılmışŸ son model bir arabada bile kemer takmazsanız güvenlik sistemleri pek birşŸey ifade etmiyor.
      O yüzden dikkatli gidin ve kemerinizi mutlaka takın.
      selamlar…

    • #16681
      Anonim
      Ziyaretçi

      eger bu tespit edilmis bir tasarım hatası ise ve kaza durumunda bu tip aksi durumlar yasandı ise…

      ve sende bu tip bir restorasyon icindeysen ve teknik bilgin var (ayrıca angelus’un notlarıda varsa) yapılabilir. bence sadece paraya baglı degil, iside bilmek lazım… sadece yalıtım malzemeside olmayabilir…

      bilmek lazım…

    • #16682
      Angelus
      Katılımcı

      Tamamen şŸans geçen yaz honda accord ile kaza geçirdim ve benzin deposunun delinmesine yarım mm. kalmışŸ ve son 4-5 mt rede lastigin alta girmesinden dolayı kıvılcımlar saçarak arkadan sürüklenmişŸim.. HoşŸ aynı kazayı daha düşŸük seviyeli bir araçla yapsa idim şŸu an mesajlarımı hurilerin yanından jakuziden atıyor olurdum.
      Herneyse geçenlerde bir arkadaşŸa ugradım 78 model bir mercedesin benzin deposunu daha dayanıklı bir malzemeden yapılmışŸ metal olmayan darbelerde esneyebilen bir depo ile değişŸtiriyorlardı. LJok sıkıntı olursa bu depolardan takılabilir. Benzin hortumları degişŸtirilir vs. vs.. vs.. çözümler sonsuz.

    • #16685
      zimazima
      Katılımcı

      tehlikeli yanları;
      1-arabaya baktığında kalp çarpıntısı yapabilir
      2-kullanırken fazla hava atmaktan gaz yapabilir
      3-adrenalinden kas ağrısı yapabilir
      4-nazar kesin değer

      gibi.bunların dışŸında bir tehlike olmaz bence şŸakası bir yana eski model araçların bakımının yapılması gereken en önemli aksam elektrik tesisatıdır. yangın çıkacaksa buradan çıkar.benzin ile ilgili yangının sözkonusu olacağını bende sanmıyorum.

      emniyet kemerine katılıyorum.emniyet kemeri takılı olmadan diğer güvenlik araçlarının %100 amacına ulaşŸtığını söylemek zor.

    • #16683
      riko
      Katılımcı

      zimazimaaaa, hoşŸgeldin paşŸam

    • #16686
      zimazima
      Katılımcı

      hoşŸbulduk riko eyvallah.aradan geçen süre içinde katılım eksikliğim için hepinizden özür dilerim.birtakım özel sebeplerden dolayı kopukluk oldu, tekrar aranızda olmak çok güzel

11 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version