Ana Sayfa › Forumlar › Forumlar › Konuşalım&Tartışalım › Klasik Mustangler tehlikeli mi?
- Bu konu 11 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 15 yıl 6 ay önce zimazima tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
20 Nisan 2009: 16:21 #1237Mrt YnrKatılımcı
Arkadaslar merhaba,
Bu sene sonuna dogru 67 model bir Mustang almayi dusunuyorum. Bu sebeple internette Mustangler ile alakali ne bulursam okuyorum.. Eminim Amerikan sahipleri bu evreyi cok iyi bilirler.. 2 gun once oldukca guvenilir bir kaynak olan CBS’in sitesinde 1999 yilina ait bir makale okudum. Makale 1964-1970 yillari arasinda uretilen Mustanglerde cok buyuk bir guvenlik sorunu oldugu ile ilgiliydi. Yaziyi asagidaki adreste bulabilirsiniz:
http://www.cbsnews.com/stories/1999/05/17/60II/main47539.shtml
Kisa olarak ozetlemek gerekirse bu makaleye gore 1964-1970 Mustangler’in yakit tanklari surucuye cok yakin konumlandirilmis olup oldukca buyuk bir aciklikla yakiti motora vermekteymis. Bu sebeple yandan alinan darbelerde yakiti direk yolcularin uzerine puskurtebiliyormus araba, hatta buyuk capta olmayan kazalar bile arabanin bir anda alevler icinde kalmasina sebep olabiliyormus. Bu yuzden yolcular icin guvenli degilmis ve ozellikle kazalarda yanan cok fazla insan olmus. Yine bu iddiaya gore Ford uretimden sonra o yillardaki rekabet nedeniyle araclari geri toplatamamis ve su an da bircok dava surmekteymis hala ancak Ford bunlari hasir alti ediyormus. Hatta Iacocca (Mustangin yaraticisi) "o yillarda guvenlik bizim icin ilk sirada birsey degildi" gibi aciklama bile yapmis…
Benim merak ettigim boyle bir durumdan ozellikle Mustang sahiplerinden bilgisi olan var mi? Eger boyle bir kusur varsa bile bu sonradan giderilebilir mi? Okuyunca oldukca uzuldum cunku siz ne kadar dikkatli kullanirsaniz kullanin, kimse tehlikeli bir aracin icinde olmak istemez.
Cevaplar icin simdiden tesekkur ederim…
-
20 Nisan 2009: 20:00 #16676rikoKatılımcı
Iacocca’nın dediği " o yıllarda güvenlik bizim için ilk sırada bir şey değildi"
sözü bence çok dürüstçe söylenmiş ve sadece Ford’u değil genel olarak diğer markaları da kapsayan bir durum.O yıllarda ne üreticilerin ne de performans arayan müşterilerin güvenlikle fazla ilgilendiğini sanmıyorum, özellikle 60 lı yıllar ve 70 li yılların başlarında, bütün rekabet güç üzerineydi, adı üzerinde "muscle car" ların nasıl ve ne kadar mesafede durabildiği değil, 400 mt yi kaç saniyede geçtiği, akselere değerleri, kaç Hp olduğu önemliydi, o yüzden güvenlik günümüzle kıyaslandığında o yıllarda baya bir göz ardı edilmiş olabilir ve bu tip açıklar vermesi normaldir.
Daha öncede o yılların kaslı Amerikanlarının güvenlik zaafları ile ilgili şeyler okumuştum, örneğin arkadan çarpma sonucu benzin tankının taşıdığı risk, sadece düz gitmek için tasarlanmış yürüyen aksam ve incecik viraj çubukları, yanlış hesaplanmış ağırlık transferinin viraj ve dönüşlerde yarattığı denge bozukluğu, darbe sırasında fazla rijit olan ve enerjiyi soğurmayan gövde yüzünden, kazalarda araç içindekilerin maruz kaldığı aşırı G kuvveti, araçların içinde kullanılan, yaralanmaya yol açabilecek çoğu sac ve çelikten mamul sert ve sivri materyaller, kötü fren mesafesi v.s. v.s. gibi, çoğu model için de bunlar geçerlidir.
Bence sadece performansın, tork ve ivmelenme değerlerinin, cubic inch başına düşen beygir sayısının trend olduğu ve prim yaptığı bir döneme ait bu 40 yaşındaki arabaların, günümüz teknolojisi ile karşılaştırıldığında ortaya çıkan bu tip açıklarını normal karşılamak lazım. ( bana sorarsan bu canavarlara birazda tehlike yakışıyor be ) -
21 Nisan 2009: 22:57 #16677AnonimZiyaretçi
Selamlar,
güzel nokta, iyi konu…tşkler…
Bence bu cok normal, o zamanki yarısma farklı amaclar tasıyordu… adamlar 600hp’Lik araba yapıp "ooo sadece 450hp fazla degil diyorlardı" amacı sigorta ucretlerinin dusuk olup arabayı daha kolayca satmalarıydı… son zamanlarda ise ureticiler 1 hp’i bile kacırmayıp soyluyorlar…
yıllar icinde oncelikler degisti… hassasiyetler degisti…
bu arada kuresel ısınma, benzin fiyatları gibi nedenlerden "amerikanlar fazla benzin tuketiyor" diye de soyleyebilirler….
Aldırmayın…yalan…. :laugh:
-
22 Nisan 2009: 09:44 #16678AngelusKatılımcı
Güvenlik konusu göreceli bir konu ben şahsen günümüzde orta sınıfın (mondeo,accord vs) altındaki araçların güvenlik konusunda o yıllardaki mustanglerden farklı oldugunu zannetmiyoru
-
22 Nisan 2009: 10:50 #16684Mrt YnrKatılımcı
Cevaplar icin cok tesekkur ederim…
Iste insanin adi cikacagina cani ciksin derler ya bu da onun gibi bisey sanirsam… Belki hakikaten cogu aractan daha guvenli ama aleyhinde boyle iddialar ortaya atilmasi dusunduruyo insani…
Peki boyle bir sorun varsa bile bir sekilde giderilebilir mi? Ozellikle araclarini kendi restore edenler daha iyi bilirler belki ama bi sekilde deponun ya da bagli bulunan kanallarin yalitimi ya da yolcu kompartmaninin izolasyonu mumkun mudur? Maalesef bu konuda biraz tecrubesizim ama tahminimce biraz masraf yaptiktan sonra ozellikle Amerikanlara yapamayacaginiz sey yok gibi geliyordu bugune kadar… :laugh:
-
22 Nisan 2009: 11:10 #16679AngelusKatılımcı
yapılabilir günümüzde öyle yalıtım malzemeleri varki önünde 1.000 derece sıcaklık varken arkası buz gibi . Yapılmayacak bir şey yok yeterki vakit vede nakit olsun.
-
22 Nisan 2009: 12:50 #16680limitedKatılımcı
eski veya yeni her arabanın duz yolda giderken bile yanma riski mevcut elektrik ile ilgili bir sorun oluşup birden onunuzdeki gogus yanmaya baslayabilir son model arabada da bu boyledir eski model arabada da.
kaza yapıldıgında da eger herhangi bir yangın çıkacaksa bunun genelde depo tarafından değil motor tarafından olma ihtimali daha yuksek.
bence oyle arakadan tıkladılar yandan vurdular araba yandı gibi bir durum anca azrailin işi olur.Arkadan veya yandan benzin hatlarını parçalayacak veya depoyu parçalayacak bir darbe alırsanız zaten yangını dusunecek kadar vaktiniz olmayabilir.
Kaldı ki amerikan arabalarının kasalarının diger arabalardan saglam oldugu herkezce bilinen bir gercek.
en modern güvenlik sistemleri ile donatılmış son model bir arabada bile kemer takmazsanız güvenlik sistemleri pek birşey ifade etmiyor.
O yüzden dikkatli gidin ve kemerinizi mutlaka takın.
selamlar… -
22 Nisan 2009: 14:48 #16681AnonimZiyaretçi
eger bu tespit edilmis bir tasarım hatası ise ve kaza durumunda bu tip aksi durumlar yasandı ise…
ve sende bu tip bir restorasyon icindeysen ve teknik bilgin var (ayrıca angelus’un notlarıda varsa) yapılabilir. bence sadece paraya baglı degil, iside bilmek lazım… sadece yalıtım malzemeside olmayabilir…
bilmek lazım…
-
22 Nisan 2009: 15:54 #16682AngelusKatılımcı
Tamamen şans geçen yaz honda accord ile kaza geçirdim ve benzin deposunun delinmesine yarım mm. kalmış ve son 4-5 mt rede lastigin alta girmesinden dolayı kıvılcımlar saçarak arkadan sürüklenmişim.. Hoş aynı kazayı daha düşük seviyeli bir araçla yapsa idim şu an mesajlarımı hurilerin yanından jakuziden atıyor olurdum.
Herneyse geçenlerde bir arkadaşa ugradım 78 model bir mercedesin benzin deposunu daha dayanıklı bir malzemeden yapılmış metal olmayan darbelerde esneyebilen bir depo ile değiştiriyorlardı. Çok sıkıntı olursa bu depolardan takılabilir. Benzin hortumları degiştirilir vs. vs.. vs.. çözümler sonsuz. -
2 Mayıs 2009: 23:59 #16685zimazimaKatılımcı
tehlikeli yanları;
1-arabaya baktığında kalp çarpıntısı yapabilir
2-kullanırken fazla hava atmaktan gaz yapabilir
3-adrenalinden kas ağrısı yapabilir
4-nazar kesin değergibi.bunların dışında bir tehlike olmaz bence şakası bir yana eski model araçların bakımının yapılması gereken en önemli aksam elektrik tesisatıdır. yangın çıkacaksa buradan çıkar.benzin ile ilgili yangının sözkonusu olacağını bende sanmıyorum.
emniyet kemerine katılıyorum.emniyet kemeri takılı olmadan diğer güvenlik araçlarının %100 amacına ulaştığını söylemek zor.
-
3 Mayıs 2009: 18:46 #16683rikoKatılımcı
zimazimaaaa, hoşgeldin paşam
-
3 Mayıs 2009: 22:34 #16686zimazimaKatılımcı
hoşbulduk riko eyvallah.aradan geçen süre içinde katılım eksikliğim için hepinizden özür dilerim.birtakım özel sebeplerden dolayı kopukluk oldu, tekrar aranızda olmak çok güzel
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.