Ana Sayfa › Forumlar › Forumlar › Güncel olaylar › 3 ileri şanzıman ve 700 serisi 4 lü şanzıman
- Bu konu 47 yanıt içerir, 12 izleyen vardır ve en son 12 yıl 5 ay önce
Mustafa YÜKSEL tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
24 Haziran 2005: 07:39 #279
AngelusKatılımcıBeyler bende arabada 3 ileri şanzıman var sanırım TH 350. Buna sanirim 700 serisi roket telli 4 lü şanzıman takmak hem performans hemde tüketim açısından daha iyiymiş bu konuda bir bilgisi olan arkadaş varmı?
-
24 Haziran 2005: 08:24 #5164
piyuAnahtar yönetici700 3+overdrive oldugundan tuketime katkısı olabilir ama performans olarak avantajı oldugunu sanmıyorum…ama daha cok bilen arkadaslar yorum yazabilir…
ş350 tas gibi oluyor… vazgecme…
-
24 Haziran 2005: 09:21 #5165
gtagucuKatılımcıTH700R4 şanzıman GM’in geliştirdiği en güçlü şanzımanlardandır. 1984 senesinden başlayıp halen günümüzde kullanılmakta olan bir şanzımandır. 2005 Pontiac GTO ve Corvette’lerde kullanılan 4L60-E şanzıman TH700R4 şanzımanın aynısıdır tek farkı 4L60-E’ler elektronik kontrollü iken 700R4’ler mekanik kontrollüdür.
Bu şanzıman TH350’ye göre fazladan overdrive ve lock-up converter’a sahip olduklarından en az yakan otomatik vitestir.
Performans olarak standart bir 700R4 şanzıman 300bg civarı kaldırabiliyorken bu şanzıman için satılan güçlendirme kitleriyle (200-300$ civarı bir maliyeti var) 600+bg civarı gücü kaldıracak şekilde güçlendirilebiliyor. Hatta bu şanzımanın 1000-1500bg gücü kaldıracak şekilde yeniden yapılmışları bile var.
Şahsen şanzıman değiştireceksen otomatikten otomatiğe değilde manuel vitese geçmeni tavsiye ederim, yaptığın işe değmiş olsun. Hem performans’ın çok belirgin şekilde artar, hem yakıt tüketimin azalır hemde alacağın zevk çok daha fazla olur otomatiğe göre. Şöyle ucuza bir manuel T56 şanzıman bulsam direk takacam benim alete.
-
24 Haziran 2005: 09:56 #5166
Pontiac301Katılımcı350 / 350 doğru kombinasyondur…700 koyma…kaldıki 700 dertlidir hiç kimse sevmez….zorlamaya geldimi yakarsın…. bence 350 ile aynen devam….
-
24 Haziran 2005: 10:24 #5167
gtagucuKatılımcı700R4 şanzımanların ilk nesili olan 84-86 yılları arası olanlar 150-200bg güç üreten araçlara göre yapıldıkları için 250-300 bg motor koyulduklarında kaldıramayan şanzımanlardır ama 87-92 arası bulabilirsen çok sağlam şanzımanlardır çok rahat kaldırır 350 motoru. 700R4 ‘ten başı ağrıyan çoğu kişi 84-86 arası aracına 350 motor koyupta şanzıman yakan kiiler.
-
24 Haziran 2005: 10:44 #5168
piyuAnahtar yönetici700 daha az oldugundan tamir edebilen ya da sokup takabilen daha az usta vardır… daha cok para alırlar… parcaları daha pahalıdır…
350 daş gibi… herkes soker takar bol ve ucuz… modifiyeye de gelir…
dertsiz basına en azından simdi dert alma derim…
baska ihtiyaclarını gider sonra bunu devreye al derim…
-
27 Haziran 2005: 09:54 #5169
AngelusKatılımcıHafta sonu camaro ile toplam 700 km şehirdışı yol yaptım..Bu mesafenin 300 km’sinde otobanda ortalama 4000-5000 devir arasında gittim dönüşte ise son 50 km trafik yoğunluğundan dur kalk şeklinde oldu. Ortalamaya vurduğumda km’de 600.000 TL. benzin yaktı.Rakamlar konusunda oldukça kafam karıştı.Gittiğim yerde tanıştığım 1999 model benzinli 8 silindir Nissan jip sahibi bir arkadaş KM’de ortalama 540.000 tl yaktığını söyledi.Başka bir 1982 Pontiac Transam sahibi bir arkadaşta hemen hemen benimle aynı değerlerde benzin tüketimi olduğunu söyledi (arabasında motor 350 cu, şanzıman 3 ileri). Ford mercury cougar 73 model 351 cu. sahibi doktor bir arkadaşta km’de 450.000 gibi bir rakamdan bahsetti.
Usta ile konuştum kendisi bu konularda uzman birisi mutlaka şanzımanın 4’lü olması gerektiğini bunun benzin tüketimi %20 düşüreceğini arabanın çok kastığını bu sebeplede fazla benzin harcadığını ayrıca iyi ayarlanmış Edelbrog karbüratörün HEI distrübütörle makul seviyelere tüketimi çekeceğini söylediki son ikisini yola çıkmadan önce yaptık distrübütör değişti karbüratör ayarlandı bujiler değişti tüketimde aman aman değişen bişi yok %9-10 gibi -sadece performans artti- … Rakamlardada kafam oldukça karıştı herkes farklı birşey söylüyor aynı konfigürasyonla kimisi 400 bin yaktığını kimiside 700-800 binlerden bahsediyor km’de ….Artık en son rochester quadra karbüratöre kaldı galiba iş en son umut o ……..varmı temiz rochester quadra karbüratör arkadaşlar…
Bu arada bence bu arabalar 4. veya 5. vitesi istiyor hatta 6 ya bile gık demez gibi geliyor -
27 Haziran 2005: 10:34 #5170
Pontiac301KatılımcıHasanpaşada bosch servisi ahmet memikoğluna gidiyorsun.Karakoldan 2 sokak ötede.Karburatör ve ateşleme üzerine,işi bilen bilmeyen bütün amerikan camiası o adama gider çok önemli bir şahsiyettir.Şahsen venturamı 100 kmde 27 litre yakarken sıkı bir ayar ve doğru karburatör kiti ve doğru ateşleme ayarı ve doğru bujilerle 13-14 litreye kadar düşürdü…..Ama mal senin yinede sen bilirsin…
-
27 Haziran 2005: 10:49 #5171
illetyusKatılımcıSelam…
Arabanin arabanin ozelliklerini bilmiyorum ama kilometrede altiyuzbin bana biraz tuhaf geldi…..Karburator, buji, distrubitor kombinasyonu yenilenip degismis olsada dikkat edilmesi gereken nokta, motor tipine uygun olup olmadigi…Ornek olarak ust kapak tipi, karburator Cfm. degeri, Buji kablolarinin durumu….Mekanik olarak bakilirsa sanziman tipinden lastik genisligi ve defransiel oranina kadar cok farkettirir…….Elektriksel ve hava/yakit sistemi saglikli ve iyi ayarli olsada bir cok sey daha etkili olabiliyor…….Bunlari incelemek lazim. Ancak 3 ileri sanziman 327 ve 350 motoru cok fena boguyor onu biliyorum. Benim arabaya 4 ileri M21 ve buyuk baski balata takinca sarfiyatimda dustu motorda rahatlayip sakinlesti..! -
27 Haziran 2005: 15:34 #5172
AngelusKatılımcıBeyler,
3 tane sandıkta sıfır 700r4 şanzıman buldum 2 sene önce amerikadan gelmiş şanzımanlar ve getiren amcanın elinde patlamış.Adamla pazarlık edeceğim ihtiyacı olan arkadaşlar varsa bana mesaj atsın ona göre pazarlık şansımız yüksek olur.ıyi bir fiyattan kapatırız…
-
27 Haziran 2005: 16:50 #5173
Pontiac301KatılımcıKimse rağbet etmediği için elinde patlamıştır. oşanzımanlar 350 veya 400 olsaydı maksimum 3 gün içinde satılırdı…
-
28 Haziran 2005: 06:20 #5174
Mustafa YÜKSELKatılımcış 400 4 ilerimi? hiç ş 400 e binmedim
bide manuel 6 ileri performans kiti olarak üretilmedimi muscle lara filan. bence spor bir amerikana 6 ileri takılsa süper olur ama varlığını bilmiyorum
normalde de favorim 350 : )
-
28 Haziran 2005: 06:33 #5175
LowriderKatılımcış400 3 ileridir.
-
28 Haziran 2005: 06:58 #5176
AngelusKatılımcı[quote:7dec485b55=”TEMPEST”]ş 400 4 ilerimi? hiç ş 400 e binmedim
bide manuel 6 ileri performans kiti olarak üretilmedimi muscle lara filan. bence spor bir amerikana 6 ileri takılsa süper olur ama varlığını bilmiyorum
normalde de favorim 350 : )[/quote:7dec485b55]
6 ileri manual şanzıman ebayda var ama bizim arabalara takılırmı onu öğrenmek lazım
-
28 Haziran 2005: 10:54 #5177
gtagucuKatılımcı93 sonrası gm muscle car’larda t56 , 6 ileri manuel şanzıman standart geliyor. Gen1 motorlara bu şanzımanlar gen1 motorlara özel bir transmission crosmember parçası takılarak kolayca takılabiliyor.
Angelus bence ille şanzıman değiştireceksen t56 şanzıman al, yerli piyasada çıkmasını bulabilirsin büyük ihtimalle. Değiştirdiğine değsin, hem performans hemde yakıt tüketiminde çok belirgin değişikler olur.
-
28 Haziran 2005: 11:49 #5178
AngelusKatılımcıBence forumdaki bu konuşmalar yeni gelenler ve bizler için çok güzel bir teknik kaynak oluyor. Şu site 5 sene önce olsaydı mükemmel olacak arabalarada bilinçsizce bir sürü para harcamıyacaktık (bundan önce 2 tane 63 impala,69 mustang ve 80 caprice classic maceramız oldu)
Bu arada araba sokakta çok dikkat çektiği için bir otoparkla anlaştım ve otoparka çektim Kent Olips reklamlarında çıkan camaro abisiyle yanyana otoparkta duruyorlar.
Şanzıman meselesine gelincede artık düşeş bir şanzıman düşmesini bekliycem. Eğer düşerde şanzımanı değiştirirsemde TH350’yi elde tutarım.. Bir gün lazım olur belki…. -
28 Haziran 2005: 13:50 #5179
piyuAnahtar yöneticisite 5 yıl önce vardı… 😆
1999 sonu gibi actım ilk siteyi fakat adı AmerikanAraba.com değildi… daha sonra 2001 yılında AmerikanAraba.com oldu… forum’lar son zamanlarda hareketlendi ve istediklerime yavas yavas ulasıyorum… en az 100 aktif kullanıcıya ihtiyacım var ki tam istedigim hareketi saglayabileyim…
bu isi iyi bilen bircok kisi var ama siteyi surekli takip etmiyorlar…
(yarış günü piste gelmeyeceğini söylemistin ama civarındakilere söyle bari…mesela otopark arkadası… 😉 )
-
30 Haziran 2005: 14:58 #5180
AngelusKatılımcı[b:42705ae7bd]Gezelim ,Görelim ,Çğrenelim[/b:42705ae7bd]
[b:42705ae7bd]OTOMATıK ŞANZIMAN TANIMLAMALARI ve KULLANIMI[/b:42705ae7bd]
[b:42705ae7bd]THM200[/b:42705ae7bd] – 3 ıleridir düşük beygirli araçlarda kullanılır
[b:42705ae7bd]THM250 – [/b:42705ae7bd] -1973-1981 yılları arasında üretilen 4 silindirli araçlarda kullanıldı (Vega, Sunbird, Monza) 1974-75 yılları arasında üretilen 6 silindirli Nova/Camaro ve Chevelle de kullanıldı. 4 silindir modellerde tork çevirici yanında 4 tane sogutma tüneli bulunmakta büyük hacimli motorlarda kullanılanlarda ise sogutma tünelleri bulunmamaktadır.
[b:42705ae7bd]THM200-R4 -[/b:42705ae7bd] 1981-1989 yılları arasınra üretilen 3.8 V6, 305 & 350 Oldsmobil ve 301 pontiac arabalarda kullanıldı 4 ileri, overdrivelı bir şanzımandır.
[b:42705ae7bd]THM350 [/b:42705ae7bd]- 1969-1989 yılları arasında orta performans araçlarda kullanılan 3 ileri şanzımandır. Buick,Oldsmobile, Pontiac ve chevrolet arabalarda kullanılmış ayrıca Chevy&GMC hafif kamyonlarda 87 yılına kadar kullanılmıştır. Genellikle sıralı silindir motorlarda ve V6 küçük hacimli motorlarla kullanılmıştır.
[b:42705ae7bd]THM375B [/b:42705ae7bd]- THM350 ile aynı yapıya sahip olmakla birlikte daha ağır görevler için dizayn edilmiştir.
[b:42705ae7bd]THM375[/b:42705ae7bd] – THM400’ün düşük versiyonudur. 1972-1976 üretilen araçlarda kullanılmıştır.
[b:42705ae7bd]THM400 [/b:42705ae7bd]- 1964-1990 yılları arasında üretilmiş ağır şartların üstesinden kolayca gelen yüksek torklu motorlarla birlikte kullanılan şanzımandır. Genelde Ghevy & GM kamyon,arazi araçları ve cadillac marka arabalarda kullanılmış ayrıca GM’nin üretmiş olduğu büyük boy yüksek hacimli motorlara sahip arabalardada kullanılmıştır.
[b:42705ae7bd]THM700-R4 [/b:42705ae7bd]- 4 ileri GM arabalarında ve arazi araçlarında 2.8,3.1,
4.3 V6 motorlarla ve Chevrolet in 305,350,454 cu. motorlarıyla birlikte 1982-1992 yılları arasında kullanılmıştır[b:42705ae7bd]4L60 -[/b:42705ae7bd] 1990ların başında 700R4 ismini 4L60’a bırakmaya başlamıştır. Elektronik modeline ise 4L60E ismi verilmiştir. 4L60 anlamı
4 forward speeds, L:Longitudily mounted (rear wheel drive) 60 ise güç oranıdır.[b:42705ae7bd]3L80[/b:42705ae7bd] – 1990 baında üretilen THM400 yeni modelidir. 3L80HD modeli ise ağır şartlar için geliştirilmiş bir modeldir
[b:42705ae7bd]4L80 [/b:42705ae7bd]- THM400 overdriveli yeni modelidir..4L80E ise elektronik modeldir.
-
30 Haziran 2005: 20:49 #5181
illetyusKatılımcıBu liste kesinlikle bir cok kisinin isine yarayacak…Ellerine saglik !
Ancak, “3 ileri” diye belirttiklerin sanirim duz vites sanzimanlar….
Dogrumu ?
Benim kullandigim 4 ileri duz M21 icin bir kac yazi buldum ama pek aciklayici degildi. Bu tip hakkinda bilgin varmi…? -
30 Haziran 2005: 22:54 #5182
gtagucuKatılımcıBu listedekilerin hepsi otomatik vites sanırım.
-
1 Temmuz 2005: 05:27 #5183
Mustafa YÜKSELKatılımcıbizim rahmetli biscayne de 2 ileri vardı ve ben adını ş250 olarak biliyodum araba 67 model
bu nun şanzumanı listede yok sanırım
-
1 Temmuz 2005: 06:55 #5184
AngelusKatılımcıBunların hepsi otomatik vites. Aslında elimde düz vitesler,dişli oranları resimler gibi bir sürü data oluştu. Boş bir zamanımda bilgileri türkçeye çevirip resimleride tarayıp buraya ekliyeceğim.Bu arada şanzımanlar konusunda yaklaşık 10 kadar amerikanlar konusunda tecrübeli olduğunu söyliyen usta ile konuştum sadece 1 tanesi doğru bilgi verdi gerişi boş hatta bir tanesi THM-400 şanzımanı bana 4 ileri diye vermeye çalıştı
Demekki şans usta konusunda %10[b:b24e125801]M -Muncie serisi Manuel Vitesler,[/b:b24e125801]
4 hızlı viteslerdir. M-20 geniş oranlı, M-21 ise kısa oranlıdır ayrıca eksta ağır şartlar için tasarlanmış kısa oranlı M-22 Kaya Parçalayıcı diyede adlandırılmıştır. M-22 şanzımanlar genellikle yüksek torklu büyük blok motorlarla kullanılmıştır.M-22 , M-21 tipli şanzımanlardan dişli açılarıyla ayrılır ve düz kesim dişliler kullanılmıştır bu nedenle dişli kutusu gürültülüdür.M-21 tipi şanzımanlarda ise dişliler yüksek dereceli açıyla yerleştirilmiştir.
Kısa oranlı şanzımanlar genellikle 3.73+ dişli ayarlı arabalarda. 3.55 ve yüksekler olanlar ise (numara olarak düşük değerlidir) geniş oranlı dişli ayarlı arabalarda kullanılmıştır.
Tip Yıl Giriş Giriş Giriş Dişlisi Dişli Çıkış
Spline Yivi Diş sayısı Oranları SplineM20: 1963 – 65 10 none 24 29-22-19-17 27 Not 1
M20: 1966 – 70 10 2 21 25-22-19-17 27 Not 2
M20: 1971 – 74 26 2 21 25-22-19-17 32 Not 2
M21: 1963 – 70 10 1 26 27-22-19-17 27 Not 3
M21: 1971 – 74 26 1 26 27-22-19-17 32 Not 3
M22: 1965 – 70 10 none 26 27-22-19-17 27 Not 3
M22: 1971 – 72 26 none 26 27-22-19-17 32 Not 3Not 1: M-20 dişli oranı : 1. 2.56:1, 2. 1.91:1, 3. 1.48:1, 4. direk
Not 2: M-20 dişli oranı : 1. 2.52:1, 2. 1.88:1, 3. 1.46:1, 4. direk, Rev 2.59:1.
Not 3: M-21/22 dişli oranı : 1. 2.20:1, 2. 1.64:1, 3. 1.28:1, 4. direk, Rev 2.27:1 -
1 Temmuz 2005: 07:02 #5185
piyuAnahtar yönetici2 ileri olan Powerglide’dır…
-
1 Temmuz 2005: 09:20 #5186
illetyusKatılımcıAngelus harikasin…… 😆
Az bucuk internetten toplayabildigim dataya bunlarda eklenince nefis oldu…Ellerine saglik…..!Pardon ben onceki yazinin basligini atlamisim…
Ustalarin verecegi bilgilerde gercekden dikkatli olmak gerekiyor…!
Kimisi uygulama sirasinda hakikaten cok yetenekli ve iyi isler cikarabiliyor ancak, is bizlerin indigimiz detaylar gelince bir cogu yetersiz kalabiliyor. En iyisi ciddi arastirma ile en dogru kaynagi bulmak. -
1 Temmuz 2005: 10:26 #5187
piyuAnahtar yöneticiMesela 700 sanızman bozuldugunda aman yaklasma yanına cok pistir…tamir edilmez pahalıdır dediler…bizde atıp 350 taktık ama sonra gtagucu’nun yazdıklarından dedikleri kadar kotu olmadıgını hatta esasında iyi oldugunu anladım…
ama tabi burada yapacak ustanın kapasitesi ile dogru orantılı… dunyanın mekanik olarak en iyi sanzımanı bile olsa…bir vida fazla sıkılsa o sanzımandan hayır gelmeyecektir…
Angelus bunları beraber toparlayalım ve senin adını altına ekleyeceğim bir yazı olarak Teknil Bilgiler sayfasına ekleyelim. HTML biliyormusun? biliyorsan enfes olur, bana gerek bile kalmaz… bilmiyorsan da word olarak hazırlasan ben gerisini hallederim… admin@amerikanaraba.com adresine mail olarak fotolarla beraber gonderirsen enfes bir is olacaktır…
sagol
-
2 Temmuz 2005: 06:08 #5188
Mustafa YÜKSELKatılımcışimdi bizde eskiden olan 2 ileri otomatik şanzuman powerglide mi?
dün babamın arkadaşına sordum piyasada overdrive diye geçiyomuş
-
4 Temmuz 2005: 12:44 #5189
AngelusKatılımcıBugün amerikadan bir koli kitap geldi 82-92 arası Camarolarla ilgili tamirden,ince ayarlara,elektrik sisteminden, bakım ve kullanılan universal parçalara kadar .. onlardan güzel teknik bültenler oluşturabiliriz…Herkes yararlanabilir.
Bu arada şöyle bir göz gezdirdimde kitaplara milyon tane detay var arabanız özellikle yeni modelse (80 sonrası) her ustanın eline verilecek kadar basit değil….. -
4 Temmuz 2005: 14:05 #5190
illetyusKatılımcıBak bu dedigine aynen katiliyorum….!
Eski model olanlarda bile hatta basic versiyon Camaro larda bile inceleyip arastirdikca inanilmaz detaylar cikiyor…! Bide yeni modelleri dusunmek lazim….. -
7 Temmuz 2005: 18:55 #5191
Pontiac301KatılımcıBu ülkede ilkel amerikana biniceksin herşeyi mekanik olan….onun dışında adamı serviste iyi bağırtırırlar….
-
8 Temmuz 2005: 07:24 #5192
illetyusKatılımcıE bi anlamda yalanda diil hani…… 😆 😆
-
23 Nisan 2006: 04:15 #5193
AngelusKatılımcıABD.den mail gelmiş otomatik şanzımanızın ömrünü uzatmak istiyorsanız sandwich tip yag radyotörü ekleyin diyor normal radyotörünüzle bağlantılı olaraktan..
-
23 Nisan 2006: 12:14 #5194
Mustafa YÜKSELKatılımcıone çıkaramadım ama biz rahmetliye yeni radyatör aptrmıştık onda şanzumnan için yer koydurmadık ve hemen önüne küçük bir radyatör şanzuman için koyduk
aynı manaya gelirmi acep
-
7 Mayıs 2006: 16:25 #5195
AngelusKatılımcıAdanada 700r4 şanzıman buldum şu an araç üzerinde 88 Chevy van . Temiz ve sağlam olduğunu istersem söküp hemen göndereceklerini söylüyorlar.paranın yarısını peşin yarısınıda arabama monte edildikten sonra ödeme üzerine pazarlık ettik.. Sizce değermi alırsam nelere dikkat etmem lazım ?
-
7 Mayıs 2006: 17:23 #5196
transamumutKatılımcıBilmiyorumda aklın yolu ve mantiğin yolu sadece bende ş 350 hadi olmadi big block koyacam ilerde diyosan ş 400 gerisi extereme yaşamaktır bence.Geneden sen bilirsin abi ama bence ş 350 aramayı dene ve piyasada bulursunda.
-
7 Mayıs 2006: 17:40 #5197
AngelusKatılımcıTh 350 var zaten benim arabada sağlamda 700r4 4 ileri şanzıman Th 400 le aynı değil.
-
7 Mayıs 2006: 18:33 #5198
gtagucuKatılımcıAngelus wrote:Adanada 700r4 şanzıman buldum şu an araç üzerinde 88 Chevy van . Temiz ve sağlam olduğunu istersem söküp hemen göndereceklerini söylüyorlar.paranın yarısını peşin yarısınıda arabama monte edildikten sonra ödeme üzerine pazarlık ettik.. Sizce değermi alırsam nelere dikkat etmem lazım ?Bence değer özellikle 4. vites uzun yolda bayağı farkediyor. Alırsan takmadan önce rebuilt kitler satılıyor 700R4 şanzımanlar için 600bg civarı güce kaldıracak şekilde, hazır şanzıman dışarıdayken onlardan alıp rektifiye ettir, 0’mış gibi kullanırsın. O chevy van’ın motor ne? Hani 6 silindir falansa onlardaki 700R4 şanzımanlar 8’lere göre daha güçsüz oluyor.
-
8 Mayıs 2006: 02:39 #5199
AYBARSKatılımcıAngelus wrote:Adanada 700r4 şanzıman buldum şu an araç üzerinde 88 Chevy van . Temiz ve sağlam olduğunu istersem söküp hemen göndereceklerini söylüyorlar.paranın yarısını peşin yarısınıda arabama monte edildikten sonra ödeme üzerine pazarlık ettik.. Sizce değermi alırsam nelere dikkat etmem lazım ?700r4 le 4l60e şanzumanlar gm in yüzkarasıdır.Başka bir araç üzerinden çıkacak olan bu şanzumanların iyi olma ihtimali azdır.4 ileri overdriveli otamatik şanzumanla yürümek istiyorsanız en mantıklı yapılacak iş amerikadan yüksek beygir için yapılmış olan şanzuman getirtmektir.Bundada iki seçeneğiniz vardır.700r4 veya 4l80e dir(4l80e ş400 ün overdriveı olup ş400den daha sağlamdır).Maliyeti sizin burada alıcağınız veya tamir edecek olduğunuz şanzumandan ilk seferinde pahalı gözüksede zaman içerisinde kesinlikle daha ucuza gelicektir.
Aybars -
8 Mayıs 2006: 19:40 #5200
AngelusKatılımcıAYBARS wrote:Angelus wrote:Adanada 700r4 şanzıman buldum şu an araç üzerinde 88 Chevy van . Temiz ve sağlam olduğunu istersem söküp hemen göndereceklerini söylüyorlar.paranın yarısını peşin yarısınıda arabama monte edildikten sonra ödeme üzerine pazarlık ettik.. Sizce değermi alırsam nelere dikkat etmem lazım ?700r4 le 4l60e şanzumanlar gm in yüzkarasıdır.Başka bir araç üzerinden çıkacak olan bu şanzumanların iyi olma ihtimali azdır.4 ileri overdriveli otamatik şanzumanla yürümek istiyorsanız en mantıklı yapılacak iş amerikadan yüksek beygir için yapılmış olan şanzuman getirtmektir.Bundada iki seçeneğiniz vardır.700r4 veya 4l80e dir(4l80e ş400 ün overdriveı olup ş400den daha sağlamdır).Maliyeti sizin burada alıcağınız veya tamir edecek olduğunuz şanzumandan ilk seferinde pahalı gözüksede zaman içerisinde kesinlikle daha ucuza gelicektir.
AybarsHaklısın mevcut TH350 i adam edeceğim bir süre sonra 700R4 ü getirtirim Amerikadan. En temizi bu…Sende bir 350 vardı nasıl durumu?
-
8 Mayıs 2006: 21:01 #5201
AYBARSKatılımcıBendeki 350 iyi durumda.
Aybars -
9 Mayıs 2006: 20:00 #5202
ebrar36Katılımcı4l60e için yapılan yorumların bir ölçüde acımasız olduğunu düşünüyorum.benim yakalayabildiğim tek handikap hareket halinde vites küçültürseniz oluşan sarsıntı.diğer koşullarda 4000 lb üstündeki yani yaklaşık iki tonluk bir araçda mühendislik anlamında bir iş makinasındaki tork konvertör düzeyinde verimli ve hızlı (rapid) çalıştığını düşünüyorum.
-
9 Mayıs 2006: 22:17 #5203
AYBARSKatılımcıÇalışması,iç kayıplarının az olması ile oldukça efektif çalışan bir şanzuman.Ama bizim eleştirdiğimiz yönü;dayanıklılığı.
Aybars -
9 Mayıs 2006: 22:58 #5204
AngelusKatılımcıAybars özel mesajlarını bir kontrol edesen sevinirim.
-
11 Mayıs 2006: 20:52 #5205
AYBARSKatılımcıKusuruma bakma bu günlerde biraz dışarı işlerde yoğun olduğum için bakamadım internete.Cevap yazdım.
Aybars -
5 Temmuz 2006: 17:58 #5206
BoogeymanKatılımcıBen şanzımanlarımı kendim tamir ettiğim için hiç başım ağrımıyor. ıster 700 olsun ister 350.
piyu wrote:700 daha az oldugundan tamir edebilen ya da sokup takabilen daha az usta vardır… daha cok para alırlar… parcaları daha pahalıdır…350 daş gibi… herkes soker takar bol ve ucuz… modifiyeye de gelir…
dertsiz basına en azından simdi dert alma derim…
baska ihtiyaclarını gider sonra bunu devreye al derim…
-
5 Temmuz 2006: 17:59 #5207
BoogeymanKatılımcıŞanzımanı değiştirirsen elindeki TH350yi üç on paraya alırım 😆
Angelus wrote:Hafta sonu camaro ile toplam 700 km şehirdışı yol yaptım..Bu mesafenin 300 km’sinde otobanda ortalama 4000-5000 devir arasında gittim dönüşte ise son 50 km trafik yoğunluğundan dur kalk şeklinde oldu. Ortalamaya vurduğumda km’de 600.000 TL. benzin yaktı.Rakamlar konusunda oldukça kafam karıştı.Gittiğim yerde tanıştığım 1999 model benzinli 8 silindir Nissan jip sahibi bir arkadaş KM’de ortalama 540.000 tl yaktığını söyledi.Başka bir 1982 Pontiac Transam sahibi bir arkadaşta hemen hemen benimle aynı değerlerde benzin tüketimi olduğunu söyledi (arabasında motor 350 cu, şanzıman 3 ileri). Ford mercury cougar 73 model 351 cu. sahibi doktor bir arkadaşta km’de 450.000 gibi bir rakamdan bahsetti.Usta ile konuştum kendisi bu konularda uzman birisi mutlaka şanzımanın 4’lü olması gerektiğini bunun benzin tüketimi %20 düşüreceğini arabanın çok kastığını bu sebeplede fazla benzin harcadığını ayrıca iyi ayarlanmış Edelbrog karbüratörün HEI distrübütörle makul seviyelere tüketimi çekeceğini söylediki son ikisini yola çıkmadan önce yaptık distrübütör değişti karbüratör ayarlandı bujiler değişti tüketimde aman aman değişen bişi yok %9-10 gibi -sadece performans artti- … Rakamlardada kafam oldukça karıştı herkes farklı birşey söylüyor aynı konfigürasyonla kimisi 400 bin yaktığını kimiside 700-800 binlerden bahsediyor km’de ….Artık en son rochester quadra karbüratöre kaldı galiba iş en son umut o ……..varmı temiz rochester quadra karbüratör arkadaşlar…
Bu arada bence bu arabalar 4. veya 5. vitesi istiyor hatta 6 ya bile gık demez gibi geliyor -
6 Temmuz 2006: 16:02 #5208
AngelusKatılımcı Kışın bir TCI 700R4 düşünüyorum şanzımanı açtık bir problem çıkmadı filtre ve kapak değişti.. Canavar şimdi.Boogeyman wrote:Şanzımanı değiştirirsen elindeki TH350yi üç on paraya alırım 😆Angelus wrote:Hafta sonu camaro ile toplam 700 km şehirdışı yol yaptım..Bu mesafenin 300 km’sinde otobanda ortalama 4000-5000 devir arasında gittim dönüşte ise son 50 km trafik yoğunluğundan dur kalk şeklinde oldu. Ortalamaya vurduğumda km’de 600.000 TL. benzin yaktı.Rakamlar konusunda oldukça kafam karıştı.Gittiğim yerde tanıştığım 1999 model benzinli 8 silindir Nissan jip sahibi bir arkadaş KM’de ortalama 540.000 tl yaktığını söyledi.Başka bir 1982 Pontiac Transam sahibi bir arkadaşta hemen hemen benimle aynı değerlerde benzin tüketimi olduğunu söyledi (arabasında motor 350 cu, şanzıman 3 ileri). Ford mercury cougar 73 model 351 cu. sahibi doktor bir arkadaşta km’de 450.000 gibi bir rakamdan bahsetti.Usta ile konuştum kendisi bu konularda uzman birisi mutlaka şanzımanın 4’lü olması gerektiğini bunun benzin tüketimi %20 düşüreceğini arabanın çok kastığını bu sebeplede fazla benzin harcadığını ayrıca iyi ayarlanmış Edelbrog karbüratörün HEI distrübütörle makul seviyelere tüketimi çekeceğini söylediki son ikisini yola çıkmadan önce yaptık distrübütör değişti karbüratör ayarlandı bujiler değişti tüketimde aman aman değişen bişi yok %9-10 gibi -sadece performans artti- … Rakamlardada kafam oldukça karıştı herkes farklı birşey söylüyor aynı konfigürasyonla kimisi 400 bin yaktığını kimiside 700-800 binlerden bahsediyor km’de ….Artık en son rochester quadra karbüratöre kaldı galiba iş en son umut o ……..varmı temiz rochester quadra karbüratör arkadaşlar…
Bu arada bence bu arabalar 4. veya 5. vitesi istiyor hatta 6 ya bile gık demez gibi geliyor -
5 Haziran 2012: 01:39 #5221
murat aksuKatılımcıAngelus yazan:
Quote:Beyler,3 tane sandıkta sıfır 700r4 şanzıman buldum 2 sene önce amerikadan gelmiş şanzımanlar ve getiren amcanın elinde patlamış.Adamla pazarlık edeceğim ihtiyacı olan arkadaşlar varsa bana mesaj atsın ona göre pazarlık şansımız yüksek olur.ıyi bir fiyattan kapatırız…
cok zaman gecmis uzerinden ama duyuromu acaba bu sanzımanlar.bi tanesine talip olsak
sansımız varmı hala -
8 Haziran 2012: 18:26 #17096
Mustafa YÜKSELKatılımcıumarım sesin duyulur
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.