Ana Sayfa › Forumlar › Forumlar › Güncel olaylar › Yakıt Tüketimi
- Bu konu 75 yanıt içerir, 14 izleyen vardır ve en son 16 yıl 6 ay önce Lowrider tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
8 Haziran 2005: 08:04 #269AngelusKatılımcı
Beyler 84 Camaro’da 350 cu bir motor ortalama şehir içi ve şehir dışında ne kadar benzin tüketir. Belirli bir hesaplamanız varmı. Benim yaptığım hesaba göre şehir içinde ortalama 800.000 TL tüketiyor normalmi bu rakam arabada açık hava filtresi ve Edellman karbüratör var.
-
8 Haziran 2005: 09:54 #4930piyuAnahtar yönetici
bizde transam’da 84 model ona da sonradan takılmıs 350ci var… bizdekinde de edelbrock karb. vardı… yaklasık 30-40lt arası harcıyordu 100km’de… inanılmaz rakam… bu rakamın 12lt-17lt arası degismesi lazım… edelbrock karb. fazla geldiginde kanaat getirdik ve rochester quadrajet karburator bulduk… simdi eskisinden biraz daha guzel gidiyor ama benzin inanılmaz dustu… tuketim suanda 14-15lt civarı… olması gereken yerde… 800.000tl demek sanırım 100km’de 80ytl’lik benzin yani 25-30lt arası… bizdeki bundan da coktu… bu rakam surekli trafikte dur kalk bile yapsan asırı… acele etme ala bulabilirsen bir rochester q.jet taktır… farkedecek goreceksin…
-
8 Haziran 2005: 11:12 #4931illetyusKatılımcı
[quote:a14f6901ad=”piyu”]bizde transam’da 84 model ona da sonradan takılmıs 350ci var… bizdekinde de edelbrock karb. vardı… yaklasık 30-40lt arası harcıyordu 100km’de… inanılmaz rakam… bu rakamın 12lt-17lt arası degismesi lazım… edelbrock karb. fazla geldiginde kanaat getirdik ve rochester quadrajet karburator bulduk… simdi eskisinden biraz daha guzel gidiyor ama benzin inanılmaz dustu… tuketim suanda 14-15lt civarı… olması gereken yerde… 800.000tl demek sanırım 100km’de 80ytl’lik benzin yani 25-30lt arası… bizdeki bundan da coktu… bu rakam surekli trafikte dur kalk bile yapsan asırı… acele etme ala bulabilirsen bir rochester q.jet taktır… farkedecek goreceksin…[/quote:a14f6901ad] Dogan sizdeki araba saglam yakiyor gibi geldi bana…! Tam detay hesabini yapmissindir mutlaka ama 12 – 17 arasi dersen uzun bir skala sanki. Benim yaptigim son testi yazayim : Bakirkoy-Tuzla arasi yani senin son yarisa geldigim gun Full depo (80 Lt.) ile yola ciktim. Cikis Bakirkoy, Umraniye icine girdim oradan Tuzla ama kaybolduk yolu uzattik.. . Donus ise Tuzla cikis, Umraniye icine tekrar giris ve E5 uzerinden Bakirkoy…Edirnekapi Merte arasi dur kalk trafikde oldukca agir geldik. Sonucda toplam aldigim benzin 22.2 Lt…….Yaklasik olarak gidis donus tum yol 150 Km. civari…
Yaptigim hesap su : 22.2 Lt. / 150 Km. = 0.148 X 100 Km. = 14.8 Lt. Daha onceki yaptigim bir hesapda 100 Km. de 12.5 Lt. filan cikarmisdim ama donusde tikali trafigi hesaba katinca assagi yukari tutuyor. Bendeki Karburator Edellbrok 600 Cfm. Sanziman M21-4 Speed….Bu arada belirteyim, standart 90 Km. surat degerleri degil bunlar. Bos buldugum anda gazi dipledigim yerlerde oldu…! -
8 Haziran 2005: 11:35 #4932gtagucuKatılımcı
Ben bakırköy’den autodrom’a full depo ile git-gel+autodrom’da yarış yapmıştım. Gidip gelirken 90’ı pek geçmemiştim 20lt. civarı benzin gitmişti.
Yakıt ekonomisi istiyorsanız enjeksiyona geçeceksiniz.
-
8 Haziran 2005: 11:45 #4933illetyusKatılımcı
Sendemi burada oturuyorsun….? Araba ne ?
Nick leri tam tanimiyorumda…. 🙄 -
8 Haziran 2005: 14:17 #4934AngelusKatılımcı
[quote:3bf94d133f=”gtagucu”]Ben bakırköy’den autodrom’a full depo ile git-gel+autodrom’da yarış yapmıştım. Gidip gelirken 90’ı pek geçmemiştim 20lt. civarı benzin gitmişti.
Yakıt ekonomisi istiyorsanız enjeksiyona geçeceksiniz.[/quote:3bf94d133f]
Patron senin araba neredeyse benim escort 1.8i kadar yakmis yaw eminmisin?? Galiba en iyi sonucu bir istanbul-edirne-istanbul yaparak göreceğim .. Benzin biterse getirirsiniz artık 1-2 bidon haa birde Backup yapmak lazım bu arabaları sanırım.
-
8 Haziran 2005: 17:32 #4935gtagucuKatılımcı
[quote:5f7d8b9733=”Angelus”]
Patron senin araba neredeyse benim escort 1.8i kadar yakmis yaw eminmisin?? Galiba en iyi sonucu bir istanbul-edirne-istanbul yaparak göreceğim .. Benzin biterse getirirsiniz artık 1-2 bidon haa birde Backup yapmak lazım bu arabaları sanırım.[/quote:5f7d8b9733][quote:5f7d8b9733=”illetyus”]Sendemi burada oturuyorsun….? Araba ne ?
Nick leri tam tanimiyorumda…. :roll:[/quote:5f7d8b9733]Gaza abanmadım mı bayağı az yakıyor 90km’yi 1500d/d sakin sakin gidiyorum aerodinamiğide çok güzel arabanın bu yüzden bayağı az yakıyor.
Hayalim ls1 motor takmak, o motor şehir dışı 100km’de 7.5 litre yakıyormuş.
Yeşilyurt’ta oturuyorum ben. Kırmızı transam var bende, imzamdaki araba.
[img:5f7d8b9733]http://teos.isikun.edu.tr/~ozgurk/gtaresim/ozgurgta2.jpg[/img:5f7d8b9733]
-
8 Haziran 2005: 19:26 #4936illetyusKatılımcı
Desene iki duraklik komsuymusuz… 😆 Yesilyurt’ a arada isim duser, carsi icine veya oradaki Akbank’ a gelirim. Eskiden beride firsat buldukca Rone Park’ da (hafta ortasi) kafa dinlerim. Rastlasmadik demek simdiye kadar. Bende Bakirkoy sahildeyim……..
-
8 Haziran 2005: 19:46 #4937Pontiac301Katılımcı
yazık günah 25-30 litre yakıyorsun….14 litrede işi bitirmen lazım demekki bi tarafın ayarsız…adres ahmet memikoğlu hasanpaşa….reçeteni anında yazar.çok önemli bir insandır….
-
13 Haziran 2005: 06:40 #4938AngelusKatılımcı
Baya bir kastik motor bakimi karburator ayari 20-22 lt arasına düşürdük yakıt tüketimini ama hala 15-16 lt. üzerinde. Sanırım bir Rochester karbürator bulmak birde Ahmet ustayı ziyaret etmek lazım
-
6 Kasım 2005: 16:00 #4939acmecamaroKatılımcı
3 tane rochester var bende lazimsa yapariz biseyler…
-
6 Kasım 2005: 23:51 #4940Pontiac301Katılımcı
Edelbrock 500 cfm olsada işini görür bir tamir kitini yenilersin olur biter… Ama yinede ahmet memikoğlu diyorum başka birşey demiyorum:))
-
7 Kasım 2005: 13:29 #4941AngelusKatılımcıacmecamaro wrote:3 tane rochester var bende lazimsa yapariz biseyler…
O guzel olur seker olur
-
10 Kasım 2005: 04:19 #4942acmecamaroKatılımcı
05334139011 den arayabilirsin burak ben…
-
10 Kasım 2005: 07:19 #4943illetyusKatılımcı
Burak sen burdan tasindin gittin nerelerdesin simdi…?
-
10 Kasım 2005: 17:19 #4944piyuAnahtar yönetici
goztepe…
-
11 Kasım 2005: 06:30 #4945illetyusKatılımcı
Eh Amerikanci Amerikanciyi bulurmus….Egzost kokusundan… 😆 😆
Burdan gitti sana yakinlasti hic olmazsa….. -
12 Kasım 2005: 05:37 #4946acmecamaroKatılımcı
Gurcan selam,
Evet goztepeye tasindimAblam da istanbula tasindi…bagdat caddesinde bir klinikte calismaya baslayinca ona yakin olsun dedik…tasindik…6 ay sonra Memorial hospital e gecti isyeri Okmeydaninda simdi olsun ama buralari sevdim ben..otopark var apartmanda bakirkoydeki gibi cefa cekmiyorum….
Uzak dustuk o ayri tabii
-
12 Kasım 2005: 06:23 #4947illetyusKatılımcı
Nerde rahatsan orasi iyi tabii…..
Ablana soyle Bingur SONMEZ Hocama selam soylesin… 😆
-
14 Kasım 2005: 02:07 #4948acmecamaroKatılımcı
Soyledim ablama, kalp damar cerrahideymis sanirim…
Sen neler yaptin? nasil eski mahalle?
-
14 Kasım 2005: 10:04 #4949illetyusKatılımcıacmecamaro wrote:Soyledim ablama, kalp damar cerrahideymis sanirim…
Sen neler yaptin? nasil eski mahalle?
Bizim maalle eski maalle iste noolsun… 😆
35 Yildir burdayim degisen sadece insanlar…..Benim yeni olarak yaptigim pek bisey yok, dolap beygirinden hallice kosturmalara devam. Arabanin en restorasyonunu bitirdigimden beri arada bir kasinti tutuyor 😈 yeni bir seyler icin ama su donem durumlar musait degil….
Vakit buldukca otoparka gidiyorum arabanin incik boncugu ile oynuyorum iste…. -
15 Kasım 2005: 13:42 #4950acmecamaroKatılımcı
ayni kasinti bende de basladi, bir tane grand cherokee aldim, hafta sonu ablam kullanacak, hafta ici ben… ama cok temiz, yagini suyunu degistirdik…. ugrasacak pek bir seyi yok…simdi kit car lara taktim bir AC Cobra yada 911 porsche kiti bulursam yapmak istiyorum… buyuk kasinti !!!
-
15 Kasım 2005: 16:11 #4951Pontiac301Katılımcı
Abi kaşıntınız varsa şu benim venturayı ve 57 pick up ı bir kaşırmırmısınız:)) heheheheh
-
15 Kasım 2005: 16:56 #4952illetyusKatılımcı
Hayirli olsun Burak……
O grand cherokee hele bide senden once temiz kullanilmissa sana yapacak ugrasacak bir sey kalmiyor tabii… 😆Senin su kit car fikrin bence buyuk kasintidan daha kotu aabi….
Seninki egzama yada muzmin uyuza donmus…isin zor valla.. 😆 😆Mehmet, seninkileride kasiriz tabii kasirizda, bende ne vakit var, ne yer var, nede su donem icin kasiicak para…..
Benim garibanla bile 2 yaz once bitirdigim son isinden sonra adam akilli ilgilenemedim inan….yag su degistir yuru modeli. Gerci aslan parcasinin 2 sezondur en ufak bir yerinden bir tek sorunu bile cikmadi ama…… 😆 -
15 Kasım 2005: 18:17 #4953Pontiac301Katılımcı
maşallah deyin ebnde o moddayım…kıl tüy parça ısmarlıyorum onun dışında biniyorum…. )) aman nazar değmesin:)
-
16 Kasım 2005: 00:32 #4954acmecamaroKatılımcı
Gurcan camaroda 5 yillik egitimi tamaladik, ac Cobra yada 911 kit car ile master yapacagim elimde bir yigin parca var, ekstradan makine de var…geriye sasi yapmak ile body kit kaliyor…
bakalim….
-
16 Kasım 2005: 17:59 #4955illetyusKatılımcıacmecamaro wrote:Gurcan camaroda 5 yillik egitimi tamaladik, ac Cobra yada 911 kit car ile master yapacagim elimde bir yigin parca var, ekstradan makine de var…geriye sasi yapmak ile body kit kaliyor…
bakalim….
Oy oy oy……Seni hepten kaybetmisiz desene….. 😆 😆 😆
Kolay gelsin simdiden……. -
16 Kasım 2005: 18:02 #4956illetyusKatılımcıPontiac301 wrote:maşallah deyin ebnde o moddayım…kıl tüy parça ısmarlıyorum onun dışında biniyorum…. )) aman nazar değmesin:)
Hakkaten yaw…… 🙄
-
16 Kasım 2005: 18:39 #4957AngelusKatılımcı
Dün 83-89 350 cu Camaro-Pontiac arabaların yakıt tüketimi ile ilgili bir kitapta 100 km’de 90 km sabit hizda 16-21 lt. ibaresi gördüm. Eğer bu doğruysa arabalar normal yakıyor.
-
17 Kasım 2005: 03:38 #4958acmecamaroKatılımcı
harbi kaybolduk yalniz gunlerdir okuyorum beynim sungere dondu artik
her yeni arabada yeni seyler ogreniyor insan…porsche ye taktim bu aralar
-
17 Kasım 2005: 04:57 #4959illetyusKatılımcıAngelus wrote:Dün 83-89 350 cu Camaro-Pontiac arabaların yakıt tüketimi ile ilgili bir kitapta 100 km’de 90 km sabit hizda 16-21 lt. ibaresi gördüm. Eğer bu doğruysa arabalar normal yakıyor.
Evet yazdiklari degerler dogruysa, gercekden iyi…..
4 silindir Avrupa otomobillerin yaktigi miktara gore kiyaslayinca hatta az bile yakiyor…. 😆 -
17 Kasım 2005: 14:14 #4960Mustafa YÜKSELKatılımcı
inanmak istemiyorum abi 350 cu motorla 90km gidersen bence çok daha az yakar 14 neym mesela 305 impalayla 20 kuruş yaktık km de
-
17 Kasım 2005: 14:29 #4961illetyusKatılımcıTEMPEST wrote:inanmak istemiyorum abi 350 cu motorla 90km gidersen bence çok daha az yakar 14 neym mesela 305 impalayla 20 kuruş yaktık km de
O senelerin Amerikanlari icin kesin oyledir diyemicem, ama uzerinde klima ve 70 ler de olmayan bir kac ek donanim filan varsa diye o acidan soyledim….
Normalde sartlarda benim 75 model 350 ile sehir ici ortalamam 15.5 ile 16 Lt. civari. Uzun yolda ise kimi zaman 13.5′ e kadar dustugum oluyor….
Gecen yilki son yaptigim olcum :
408 Km. = 60 Lt. ( Akcay ev – Istanbul ev arasi net )
60 / 408 = 0.1470588 X 100 = 14.7 Lt.
( Araba oldukca yuklu ve bujilerim oldukca kotuydu )Ustelik daha yeni teknolojiye sahip 4 silindirli avrupa arabalarla kiyasladigimda oldukca makul bir sarfiyat cikiyor.
Ikinci ornek :
Kullandigim ikinci otomobil olan 2000 Opel Astra CD’ yi ne zaman servise goturup fisini bilgisayara baglasam tum degerler mukemmel cikiyor ve bakimlari tarih bile sekmeden surekli yapiliyor.
Ama rolantide 0.7 yakan arac, klimayi actigim anda 1.3 sarfetmeye basliyorki bu cok komik ve “oohhaa” tarzinda bir durum….
Yukarida verdigim birinci ornekdeki mesafeyi, aynen Opel’ lede yaptim,
cikan sarfiyat sonucu : 408 Km. = 53 Lt. cikti…… 😆 😆 -
17 Kasım 2005: 14:31 #4962Mustafa YÜKSELKatılımcı
işte bu ateşlemede bişiler olsa bile az yakıyo : )))))
bu arabalar istendiğinde çok az yaktırılabiliyo : ))))) ben yapamıyorum ama kısmetse 40 yaşında yaptırıcam
-
17 Kasım 2005: 14:45 #4963illetyusKatılımcı
O yaslari beklersen daha cook benzinin gider…… 😆
Sen simdiden, aku, atesleme, buji kablolari, bujiler siralamasi ile iyilestirmeye basla….. 😆
Inan bunlara bir kerede verecegi para sana cok depo benzin olarak geri donecek…..40 Yasina kadar edecegin kaari bi dusun 😆 😆
-
17 Kasım 2005: 15:14 #4964Mustafa YÜKSELKatılımcı
benim şu an arabam yok ama kullandıklarım çok temiz sorun ben ve pedal arasında : )
-
17 Kasım 2005: 17:59 #4965acmecamaroKatılımcı
hehehe jeep benim icin bir terapi oldu tabii…benzin girince bi tarafima pasa pasa gidiyorum camaro yada opeldeki gibi hayvanlik yapmiyorum
-
18 Kasım 2005: 02:35 #4966illetyusKatılımcıTEMPEST wrote:benim şu an arabam yok ama kullandıklarım çok temiz sorun ben ve pedal arasında : )
😆 😆 Walla ona pek care yok gibi…….
Gazlamanin tadini alipda yuruyen bir arabayada biniyorsan ayaklarini beynin degil seytan kumanda ediyor o anda…… 😈 😈 -
18 Kasım 2005: 02:54 #4967Pontiac301Katılımcı
307cid V8 1972 pontiac ventura fabrikasyon chevrolet motorlu….TH350 3,08 kilit deposu 50 litre….bu sene tatile giderken uzunda 110 km süratle bir depoyla 400 gittim klima açıktı….bokunu çıkarmadım depoyu doldurduğumda 46 litre benzin aldı…çok memnunum….bide benim kainam daha 23,000 milde ayarlarım fabrikasyon…kompresyonum muhteşem…lastiklerim 14*6 fabrika değerleri…. daha ne olsun yani bu derğerlerin altına inmekte imkansız
-
18 Kasım 2005: 03:43 #4968illetyusKatılımcı
11.5 Lt. ortalama ile mukemmel………..
-
18 Kasım 2005: 14:22 #4969Mustafa YÜKSELKatılımcı
bencede. hadi alalım
bugün mübarek gün loto oyniyim çıkarsa 67 yi alcam : )
-
18 Kasım 2005: 15:38 #4970illetyusKatılımcı
Bende bir kac yere caput filan baaliim bari….. 😆
durumlar gun gectikce daha umitsiz bir hal aliyor…. 😆 😆
-
18 Kasım 2005: 16:00 #4971oldsmobileKatılımcı
-Cok yakiyodur bu simdi!
-Yoo senin dusundugun kadar cok yakmiyor!
-COk yakiyordur bu simdi!
-Yokk bak simdi bazi onlemleri alirsan suna dikkat edersen….
-Cok yakiyordur gene bu ama!
-Ama unutmaki surus keyfi vs ile bunu geri…
-E uzatma iste cok yakiyor gene dimi ama eski motor hic bir zaman az yakmaz! (8O)ee tabi herkez herseyden anliyor eski motor az asla az yakmazmis…ama insanlarda hakli benzini takar oldu herkez sirf… simdi dizel yakitta artiyor 😆 belki o kadar dramatik hale gelmez dizel ama iste gordunuz onu bile kullanmaya calisiyor hukumet…. aslinda benzinin artmasinin nedeni siz orumcek kafali amerikancilar turbani dert ettiniz cok neymis arabaniza almazmissiniz turbanli… e ama cok kisi degilsinizki isyan edemiyosunuz fransadaki gibi turbana dimi yemiyo 😈
-
18 Kasım 2005: 17:30 #4972AngelusKatılımcı
Beyler elemanın birisi bana benzinli amerikan motorların ek kitlerle motorinlede çalıştığını iddia ediyor. Amerikada bu kitlerin takıldığı arabaları çok gördüğünü motorinin benzinden pahalı olmasına rağmen bu bu kitlerle dizel otomobiller çok az yaktığı için insanların arabalarını bu kitlerle dizele çevirdiğini söyledi. Pek aklım almadı ama bilgisi olan varmı?
-
19 Kasım 2005: 05:04 #4973piyuAnahtar yönetici
eleman’a selam soyle….
mazot’un patlaması icin sanırım 18-19 sıkıstırma gerekiyor… yani cok gec patlıyor… benzin’li calısan bir motora mazot koyarsan, daha calıstırmanla bir olarak kol filan cıkarırı… nasıl bir kit’ki bu sıkıstırmayı arttırıyor… olmaz olmaz… (cıkarda biri olur, bak hemde boyle derse .ot olurum acık soyliyim)
-
19 Kasım 2005: 17:48 #4974AngelusKatılımcı
Bende söyledim senin söylediklerini herif hala iddia ediyor… ala alaa
-
20 Kasım 2005: 04:45 #4975illetyusKatılımcı
peki bunu gordum diyen elemanin, bunu gordugu zaman kafasi kiyak yada ingilizcesi yetersiz filanmiymis……. 🙄
-
20 Kasım 2005: 21:49 #4976Curt_WildKatılımcı
Yanılmıyorsam 348 motorlu 2×4 Rochester’li bir 58’Impala testi idi Road&Track dergisinde…Impala’yla 75 lt üstünde bir tüketim değeri yakalamıştı adamlar 100 km ortalamada.Performanslı kullanım ile tabii.Hoş otoyol tüketim değeri 35 lt. civarı idi gerçi…
Ben kendi 64’üm ile uzun yolda 10 lt. civarı yakıyorum.O da hani çok fazla sakınmadan.Zaten küçük motor,zavallı 3 ileri şanzıman ile sollamalar da gazı diplediğim çok oluyor.Hesapladığımda ikinci arabam olan Astra GSi’da zaten 8 litre civarı yakıyor uzun yolda,iki litre’de kıyağımız olsun Chevy’ye.
-
21 Kasım 2005: 00:20 #4977illetyusKatılımcı
Ah o Astra yokmu o Astra…….. 😈
Hele bide dashbord daki o “bakin ne kadar cok yakiyorum” gostergesi beni tam ayar ediyor… 😈
Onceden yazdigim bir karsilastirma :
Yol : 408 Km.
Surucu : Ben
Araba : Opel Astra CD 1.6 Lt. 2000
Clima : Kapali
Yuk : 2 kisi
Sarfiyat : 55 Lt.
Yol : 408 Km.
Surucu : Ben
Araba : Chevrolet Camaro 5.7 Lt. 1975
Clima : Yok
Yuk : Iceride gazete sigdiracak yer yok
Sarfiyat : 62 Lt.
Keyifli surusler………. 😈 😈 -
21 Kasım 2005: 00:35 #4978piyuAnahtar yönetici
aralarındaki teknoloji, aşınma kaybını düşünürsen gene ekonomik…
-
21 Kasım 2005: 01:32 #4979illetyusKatılımcı
Dogan, arada dusunulecek o kadar cok fark varki 😆 😆
-
21 Kasım 2005: 02:49 #4980acmecamaroKatılımcı
Bu gun 95 Grand ile maslak seferinin ikincisini ayni yagmurlu sartlar, daha fazla trafik ile gerceklestirdim 1/8 depo ile gittim geldim…hatta yolda terbiyesiz iki taksici bir de minibuscuyu cezalandirdim hahahaha
-
21 Kasım 2005: 03:41 #4981piyuAnahtar yönetici
senin çeroki’de anlık tuketim gostergesi var mı? ben birtanesinde gormustum…gaza asılınca 50lt filan yazıyordu
-
21 Kasım 2005: 04:15 #4982Curt_WildKatılımcı
2.0 litre Rav 4,rampa yukarı tam gaz anında 99.9 lt gösteriyor.Zaten sonra sıfırlıyor kendini bilgisayar.Astra’nın yol bilgisayarıda 39.9 lt’de kalıyor.
-
21 Kasım 2005: 04:16 #4983acmecamaroKatılımcı
war yukaruda computeri var ayarliyorsun anlik, trip icin ayri gosteriyor…bu gun ruzgar yonunu gosterdigini kesfettim oha oldum…disarinin isisini gosterirken ruzgar yonunu gosteriyor…kontrolettim…dogru ewet ayi gibi gaza basarsan bir sure sonra bilgisayara degil benzin gostergesine bakarak da anliyorsun zaten hahaha
-
25 Kasım 2005: 20:20 #4984AngelusKatılımcıpiyu wrote:senin çeroki’de anlık tuketim gostergesi var mı? ben birtanesinde gormustum…gaza asılınca 50lt filan yazıyordu
Chevy Tahoe de 90 lt gördüm anlık tüketimde
-
25 Kasım 2005: 22:46 #4985XLR-VKatılımcı
Cadillac Escalade de anlik tuketim 99 lt gozukuyor ama otomobil P secili ve rolantide calisirken de ayni sey yaziyor.Ilginc bir durum
-
26 Kasım 2005: 01:44 #4986piyuAnahtar yönetici
o cadillac’ın servise gitmesi lazım sanırım
-
26 Kasım 2005: 02:07 #4987XLR-VKatılımcı
Servise sormadim ama aslinda sorsam iyi olur herhalde Ama sanirim bu durum butun GM markalari icin gecerli .
-
29 Kasım 2005: 03:50 #4988piyuAnahtar yönetici
esasında en cok rolantide ne kadar tuketimi var onu merak ediyorum… bilen var mı?
-
29 Kasım 2005: 03:56 #4989acmecamaroKatılımcı
Ben pazargunu resetledim…100km dolmadi daha…99.99dan saymaya basladi…25 e kadar dustu 45km falan gitmistim…daha da dusuyor…log aciyor yani…bir de anlik var o da ayri gosteriyor…
Escalade da obdII beyin var…reset den sonra geriye dusmuyorsa bir obd2 cihazi ile kodlarini okumak gerekir… -
7 Ocak 2006: 20:00 #4990Tümer ARCANKatılımcı
millet bu yazdığınız değerler benim beklentilerimin çok altında. walla amerikan kullanmak benzin acısından tahmin ettiğim kadar zor görünmüyor. hepinize çok teşekkürler wallahi yeniden heveslendirdiniz beni.artık sayısal sonuçlarını daha bi hevesle beklicem:)
-
8 Ocak 2006: 19:25 #4991bakkirKatılımcı
71 72 73 mach1 lerin yakıt tüketimi ile ilgili bilgisi olan varmı bu kasa mustangı almayı çok düşünüyorum
-
10 Ocak 2006: 03:36 #4992piyuAnahtar yönetici
amerikandelisi avatar’ın uyemiz gtagucu’ne ait avatardır…degistirisen cokiyi olur, senin avatarlar arasında begendigin cıkmazsa admin@amerikanaraba.com adresine istegini gonder sana ozel eklerim (anlayıs icin tskler)
bakkir amerikanlarda 71 mustang benzin tuketimi nedir diye sorduguna buna kimse cevap veremez… verebilmek icin 71 mustang’in cok cok temiz olması, tum parcalarının orjinal ve bakımlı olması lazım… soyle bir acıklama mantılı olur… ustunde 289-302-351 varsa ve 4bogaz karburator varsa tahminen 200-300hp arası verir ve normal kullanımda 15-16lt harcar… ama dogal olarak kalın lastik bakımsız araba, kotu sanzıman tuketimi arttırır… bunların tumu uygun olsa dusebilecegin dip tuketim ise 12lt belki…. sanırım yardımcı olmustur… (bu arada soru cok ck alakasız biryerde olmus ama bu seferlik olsun… sorularını yeni baslayanlar bolumune yeni baslık olarak atarsan hem senin hem de sonrakiler icin cok bilgilendirici olur…)
-
15 Ocak 2006: 04:10 #4993bakkirKatılımcı
sağol piyu
bilgilerin için
bahsettiğim kasalardan muhakkak alıp gergün kullanmak istiyorum hedefim bu
forumda yeniyim kusura bakma alakasız biryerde soruyu sormuş olabilirim idare et -
15 Ocak 2006: 22:41 #4994AngelusKatılımcı
Beyler
Amerikada satılan benzinlerin içinde oktanı yükseltmek ve performans sağlamak için %12 civarında etenol veya eterle karıştırıldığını bir forumda okumuştum yakın zamada poaş’ta %5 etenol karışımlı benzini piyasaya sürdü biliyorsunuz sanırım ismi yurtsever benzindi. Bu olay bir bakıma takıntı oldu ve araştırmaya başladım ve gördümki etenol ve metenol karışımlı benzinler üzerine oldukça fazla araştırmalar yapılıyor. Avrupa arabalarda motorda kullanılan plastik aksam çok fazla olduğu için %8 den fazla etanol karıştırılamıyor fakat amerikan arabalarında bu oran %25 e kadar çıkabiliyor. (Yeni nesil arabalarda %15 sınır) etenol veya eter yakıt ekonomisini sağladığı gibi benzinin oktanını ve verimini yükselterek motorun optimum verim almasını sağlıyor.Bu karışımlara Oksijenli benzin ismide veriliyor
http://www.fbe.ktu.edu.tr/tezler/makine/doktora/82-98/dT188.html
Başka linklerde var..
-
16 Ocak 2006: 03:34 #4995Mustafa YÜKSELKatılımcı
ben vaktinde babama danışıp atıyodum depoya biraz alkol.. iyi geliyodu sanırım, emin değilim ama benzinden pahalıydı : D
-
16 Ocak 2006: 04:31 #4996XLR-VKatılımcı
Yanlis hatirlamiyorsam soya yagi da motorin yerine kullanilabiliyormus ama uzun vadede motora ciddi hasarlar verdigi detonasyon ve performans kaybi da cabasi
-
16 Ocak 2006: 20:04 #4997illetyusKatılımcı
❗ ❗ 98 oktan ve uzeri olan yeni nesil benzinlerdeki fark, benzin icinde bulunan Eşil Alkol miktaridir……
98 Oktan benzinlerde su anda “guvenli” sinir deger ise %12 dir.
Benzin icindeki Eşil alkol miktari ne kadar cok olursa yanma islemi o kadar temiz oluyor.
Motorun temizligi acisindan bu olumlu bir durum.
Cevre koruma acisindan yaptigi olumlu etkide tartisilmaz, ancak !Eşil alkolun yanma katsayisi benzine gore daha dusuk oldugu icin motor yuksek hararete cok daha gec cikip surekli yeni calistirilmis soguk motor kivaminda kaliyor….Performans artisi gibi hissedilen durum bu sebeptendir.
❗ Not : Laboratuar ortaminda yanma siddeti yuksek olan eşil alkol, benzin icersinde karisim halde bulundugunda kendi degerleride daha dusuk bir isi aciga cikarmaktadir.
Bunu, aracanizin hararet gostergesiden ve motor blogunun total sicakligindan farkedebilirsiniz.Sogutma sistemi zayif yada problemli olan araclarda hararet normal yada biraz daha yuksek seviyeye ciktigi zaman ise benzin icinde bulunan ve benzine oranla daha gec yanma karakterine sahip olan eşil alkol miktari yukseldikce aksine buharlasma artacak ekonomi degil daha cok yakit sarfedilmesi gerekecektir.
Bununla birlikte eger motorunuz, saglikli olsa dahi ! eski tip yakitlara uygun tipde parcalarla uretilmis ise, rektifiyesi yaklasmis ise, buyuk bakim gerektiren yada bitmek uzere oldugu bir durumda ise, eşil alkolu yuksek olan benzin ile bir sure kullanim sonucu tamamen temizlenecek.
Boyle bir durumda ise, asinmalardan ve hareketli parcalarin yuzeylerinde bulunan ciziklerden dolayi bir cok kacaga sebep olacaktir.
Buda motorun performans vermemesi anlamina geliyor !Dahasi, eger motorunuz yeni nesil bir yapida degilse, kesinlikle kursunlu benzin icersinde bulunan yag’ a ihtiyac duyacaktir.
Yag orani dusuk ve aseton kivaminda kuru bir temizlik saglayan eşil alkollu benzin ile ilk 3 depodan sonra kacaklar daha sonrada hareketli parcalarin bazilarinda yanmalar ve hizli asinmalar baslayacaktir..!!Plastik aksamin cok oldugu motorlarda eşil alkollu benzin kullanmak yuksek karisim seviyelerine cikildigi zaman ters etki yapabildigi gibi, tamami metal alasimli parcalardan olusturulmus motorlarda da az yaglanma sebebi ile asinmalar ve kavrulmalar meydana gelmektedir.
Yukarida yazdiklarim sadece teorik bilgi toplama yontemi ile olmayip, dort farkli tipde ve kullanim suresinde olan motoru bizzat sokerek, kontrol ederek ve bu motorlari calisirken sergiledikleri durumlari takip ederek edindigim bilgilerdir. !
Ozetle ; Yeni nesil kursunsuz ve yuksek oktanli benzin’e gecmek isteyenlerin bu tip yakitlarin araclarina gercekten uyum saglayip saglamadigini cok ciddi sekilde arastirmasi gerekiyor.
Ve sakin olaki aracinizin ureticisinden aldiginiz bilgilerle yetinmek gibi bir hataya dusmeyin !!! ❗ ❗ -
16 Ocak 2006: 20:41 #4998XLR-VKatılımcı
WOW !!!! Ne kadar cok sey biliyorsunuz tesekkur ederim bu bilgiler icin
Yalniz son paragrafi tam anlayamadim neden otomobil ureticisinden aldigimiz bilgiler yeterli degil onlar en dogru ,en guvenilir kaynak degil midir ?
Am sunu biliyorum eger 95 oktan kullandiginiz otomobilde chip tuning yapilirsa 98 oktan kullanmak gerekiyor cunku bizzat test ettik -
16 Ocak 2006: 20:49 #4999AngelusKatılımcı
Mesela Indycar yarışlarında yakıt olarak Metanol kullanılıyormuş metenol alev aldığı zaman görünmediğinden sürücü ğöğsüne yumruğunu vurarak arabanın yandığını haber veriyormuş hatta şöyle bir olayda olmuş..
” bu yarislarla alakali bir belgeselde kaza sonrasi aracindan cilginca inen bir sürücü inerken de aracin ön kanadina takilip düsmüs hatta düstügü yerde de yuvarlamaya tepinmeye baslamistir..
belgeseli izleyen abi kardes yorum yapmakta gecikmez;– puhahah olum nasil korkmus lan herif kendi kendini perisan etti durduk yere
– yangin söndürme seysini niye sikiyorlar ki???
– ezber iste lan reflex olmus ehiehi!lakin daha geyik baslamadan son bulur..
megersem bu araclar yakit olarak matanol kullaniyor imisler ve metanol yanarken belli olmuyormus..
japon sürücüyü bir de hastanede gösterirler bu sefer, eli kol ve omuzlar yaniklar icinde..(iki kisi belli bir süre kendini salak gibi hisseder ama belli etmez)
akabinde;
– alla allaaa, olum peki herifler nasil anladi elemanin yandigini?
– egitimi almislardir herhalde ne olacak, soruya bak yaa!
– ulan hadise türkiyede olsa herif kül olur be!
– seni i$e alirlarsa olur tabi
– heee seni alsalar kurtaracan ya
– tabi kurtaririm
– hadi lennn! daha az evvel o seyden niye sikiyorlar diyen ebemdi di mi?
– ehheheh
– …
– .. “ -
17 Ocak 2006: 09:10 #5000illetyusKatılımcı
Burada yazdiklarim, site uyelerini daha basit ve kisaca bilgilendirmek icindir.
Bizzat sahit oldugum bir kac gercek deneyime dayanmaktadir.
Laboratuar ortamlarinda yapilan testler ve hesaplamalardan farkli olarak,
gercek kullanimlar sirasinda ortaya cikan sonuclar her zaman ayni olmamaktadir !
Teknik olarak daha fazla ayrinti icin asagidaki linkden gerekli bilgiyi alabilirsiniz.
Biraz uzun bir yazidir ancak, tamamini okumanizi tavsiye ederim.http://www.mmo.org.tr/muhendismakina/arsiv/2004/Haziran/makale_buji.htm
98 Ç¢â¬â 100 Ç¢â¬â 105 oktanli benzinler, icerisindeki etil alkol orani sayesinde birbirlerinden ayrilir ve yanma katsayilari farklidir.
Eski yada yeni tum icten yanmali motorlar, hava, yanma ve yakit dolasim bolumlerindeki hareketli parcalarin saglikli calismasi icin benzin icindeki yaga ve yag buharina ihtiyac duyar.
Bu yagin normalden az miktarda olmasi yada bulunmamasi, bu parcalarda bir cesit kuru surtunme ortami yarattigi icin, daha cabuk asinma ve yuzeylerde daha fazla isi olusur..ki bu durum, metal alasimlarin bir sure sonra ozelligini kaybetmesine daha ileri durumlarda ise tamamen yanmasina (kavrulmasina) yol acar.Standart olarak satin aldiginiz aracinizdaki motoru olusturan hareketli parcalar cogu model otomobilde nominal dayanikliliga ve performansa sahip parcalardir.
Bir motorun modifiye edilerek performansi artirilmak istendiginde, cok daha kaliteli alasimlardan imal edilen parcalar kullanigini hatta bazi durumlarda cok ozel maddelerden uretildigini biliyoruz.
Kompresyon orani artirilmis ve cesitli ozel yakitlar kullanilan motorlarda kullanilan parcalar, yuksek hararet ve yuksek surtunme katsayisina direnc gosterebilecek materyallerden uretilir.
Su anda dunya genelinde bu kalitede parcalardan olusan motoru, standart uretiminde kullanan firma sayisi cok az sayidadir.Uzun sureden beri, kursunsuz benzinle calismaya uyumlu motor ureten bir cok firma mevcuttur (Ornek 75 Camaro) ancak, su anda halen bir cok otomobil ureticisinin urunlerinde motorlarin saglikli calismasi icin gereken benzin turu 95 Oktanli kursunsuz benzindir.
Benzinde oktan artirmak cok farklidirÇ¢â¬Â¦..!
Dunya petrol rezervlerinin tukenme noktasina geldigi bir donemde yakit ureticileri, mecburen alternatif yakitlar uretmek zorundadirlar ve bunun icin ciddi calismalar icerisindeler.
Daha az miktarda benzin ile ayni tuketim/talep miktari kadar yakit uretme arayislari, etil alkol yada farkli maddelerin ilavesini gerektirmektedir. Bu ayni zamanda ureticilere maliyet acisindada avantajli gelmektedir.Yuksek oktanli benzin daha fazla rafinerize edilmistir, daha iyi bir benzindir. Dogru, fakat bu fazladan uygulanan rafinerize islemleri zaten oktan sayisini arttirmak icindir ve yuksek oktanli benzinin tum motorlar icin daha iyi bir yakit olacagi anlamina kesinlikle gelmez. Bu islemler sadece yakitin icindeki hidrokarbon dizilisini degistirir ve daha yavas yanma ozelligi katar. Bu ilave islemler ayrica fiyatini da arttirir!..
Ancak, bu tip yakitlara tam uyum gosterecek motorlari ve bunlarin parcalarini uretmek su an icin her firma icin mumkun olmadigi ve bazi firmalarda maliyeti cok yukselttigi icin dunya uzerinde satisa sunulan her otomobilin yuksek oktanli yakitlara uyum saglamasi olanaksizdir.
Gelismis elektronik sistemler kullanilan bazi otomobillerde ise, chip kodlarinda degisiklik yapildigi zaman hava benzin ve yakis komutlari, yuksek oktanli benzine uyumlu hale getirilse bile, bu motorun icindeki parcalarin bu tip bir yakita ve o yakitin ortaya cikaracagi sonuclara tam uyumlu oldugu anlamina gelmiyorÇ¢â¬Â¦!
Maalesef ulkemiz tuketicisine cok yanlis sekilde tanitilan ve sunulan 98 ve 100 oktanli benzin, reklamlarinda soylendigi gibi her motor tipinde daha iyi performans vermiyor aksine su anda halen trafikde kullanilan ve uretimine devam edilen bir cok aracta yuksek maliyetli motor hasarlarina sebep oluyor.
Etil alkol kullanilmis bir yakit icerisinde, etil akolden dolayi oksijen miktari daha fazladir ve boylece daha temiz bir yanma olusur. Cevre korumasi acisindan su anda en mukemmel secimdir.
Ancak, etil alkolun karakteristik ozelliginden dolayi, su anda mevcut olan eski ve tam gecis yapilmamis araclarda bazi plastik ve lastik aksamlarda erimeler, delinmeler (hortumlar, bazi karburatorlerin ic parcalari) yaratmaktadir.
Etil alkolde tutusma esigi benzine gore daha dusuktur. Yani benzine gore daha gec yanar.
Bu bir anlamda kacak ve sizintilar acisindan bir miktar daha guvenlidir ama, motor icinde belirli zamanlama mantigi ile calisan parcalarda duzensiz calismaya sebebiyet verir.(Gec tutusma sebebiyle yanlis zamanlamayla calisan silindirlerde duzensizlik ve vuruntu). Alt devirlerde vuruntu problemi olan bir motorda vuruntuyu onler. Yuksek oktanli benzin daha yavas yandigi icin, bu vuruntu ve duzensizlikleri alt devirlerde farkedemezsiniz. Ust devirlerde duzensizlige sebep olur. Dogaldirki boyle bir durumda motordan performans beklenemez.Motorlardan daha yuksek verim alabilmenin en onemli cozumlerinden biride, kompresyon oranini artirarak operasyon sıcakligini yukari tasimak ve ayni hacimli motordan daha yuksek verim elde etmektir. Ancak yuksek kompresyon orani, yuksek sicaklik (parcalar uzerinde), kendi kendine tutusma(buharlasma) durumunu ortaya cikaracagi icin, yakitin kimyasal yapisinda duzenlemeye gidilerek, kolayca tutusum egilimi daha az olan hidrokarbonlarin orani artirilir ve bu da oktan cinsinden ifade edilir.
Gunumuz otomobillerinin bir cogu yakit enjeksiyon sistemine sahiptir.
Bu modern otomobillerin, ureticileri yuksek oktanli yakit kullanilmasini tavsiye etmedigi surece, yuksek oktanli yakitla calistirilmalarina gerek yoktur. (Ancak genelde uyumlugu oldugu yolunda bilgilendirilirsiniz)Sonuc olarak, araciniza yuksek oktanli benzini ilk koydugunuz zaman cok abartili olmayan (% 6 ile 7) bir performans artisi hissedersiniz ancak, 3. depodan sonra motorunuz iskence altinda calismaya baslar.
Yanma katsayisi dusuk olan etil alkol yuzunden hararetiniz yukselmez (sogutma sistemi saglikli ise) uzun sure dusuk isida kalan motorun sogutulmus benzin yakmasi gibi daha performansli cekis sagladigi hissedilir ama sehir ici kullanimlarda yukselen hararet sebebiyle etil alkolun kivamini incelttigi benzin daha cabuk buharlasir, motorun yanma bolumlerine gonderdiginiz yakit miktari duserÇ¢â¬Â¦.bu sebeple daha fazla yakit tuketirsiniz.Her zaman en iyisini ve en kalitelisini biz yapariz mantigi ile suslenmis cevaplar almaktansa, aracimizin ureticisine degil, onun motor parcalarini ureten firmalara danismak ve parcalarin gercek performanslari hakkinda bilgi almak bana daha mantikli geliyorÇ¢â¬Â¦.!
-
31 Ocak 2006: 02:29 #5001BurcakKatılımcı
Alkol iyidir güzeldir ama fazlası yakıt sistemini oksitler.. Olay bundan ibaret.
-
11 Mayıs 2008: 21:45 #5002AngelusKatılımcı
Güncel…..!!!
Hafta sonu 400 ytl benzin ile 620 km yol yaptım. bunun içinde 1.5 saatte istanbul trafigi vardı dur kalk ..hızda ortalama 120 km…
-
19 Mayıs 2008: 13:06 #5003AngelusKatılımcı
Aynı yolu aynı kullanım tarzı ile bu hafta sonu 2007 model VW passat 1.6 FSI ile yaptım 100 km de / 10.5 lt gösterdi. Buda km de nerede ise 40 ykra tekabül ediyor demekki buna göre 3 ileri şanzımanlı 1800 kg agırlıgında 5.7 V8 motorlu bir araç 1350 kg . 1.6 lt 6 ileri otomatik araca göre makul degerlerde yakıyor.. Tuhaf ilginç ironi trajedi… Nerede ise 30 yılda motor teknolojisi ancak bu kadarmı ilerlemiş? Demekki Camaroyu enjeksiyonlu TPI – overdrive 4 ileri yapsam ancak VW kadar yakacak.Motor teknolojisinde değişen bir şey yok herşey kandırmaca…
-
21 Mayıs 2008: 07:48 #5004LowriderKatılımcı
aslında yaklaşık 17-19 litre arası olmuş. uzun yolda 350 motor daha az yakıyor diye biliyordum genelde. 12litre den bahsediyorlar ama şanzıman ve son dişlide önemli tabi.
2.56 ve overdrivelı şanzıman ile 12nin bile altına inmek mumkun olabilir.ben uzun yola çıkmadım . şehir içinde genelde trafikte ve boşluk yakaladımmı da dip gaz gidersem 30-35 litre arası yakıyorum. ama benzin kapağımın keçesi yokmuş yeni fark ettim yarım depo benzinim 2 ayda ucup gitmiş. ordan da biraz kaybediyorum .
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.