Ana Sayfa Forumlar Forumlar Güncel olaylar Yakıt Tüketimi

75 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #269
      Angelus
      Katılımcı

      Beyler 84 Camaro’da 350 cu bir motor ortalama şŸehir içi ve şŸehir dışŸında ne kadar benzin tüketir. Belirli bir hesaplamanız varmı. Benim yaptığŸım hesaba göre şŸehir içinde ortalama 800.000 TL tüketiyor normalmi bu rakam arabada açık hava filtresi ve Edellman karbüratör var.

    • #4930
      piyu
      Anahtar yönetici

      bizde transam’da 84 model ona da sonradan takılmıs 350ci var… bizdekinde de edelbrock karb. vardı… yaklasık 30-40lt arası harcıyordu 100km’de… inanılmaz rakam… bu rakamın 12lt-17lt arası degismesi lazım… edelbrock karb. fazla geldiginde kanaat getirdik ve rochester quadrajet karburator bulduk… simdi eskisinden biraz daha guzel gidiyor ama benzin inanılmaz dustu… tuketim suanda 14-15lt civarı… olması gereken yerde… 800.000tl demek sanırım 100km’de 80ytl’lik benzin yani 25-30lt arası… bizdeki bundan da coktu… bu rakam surekli trafikte dur kalk bile yapsan asırı… acele etme ala bulabilirsen bir rochester q.jet taktır… farkedecek goreceksin…

    • #4931
      illetyus
      Katılımcı

      [quote:a14f6901ad=”piyu”]bizde transam’da 84 model ona da sonradan takılmıs 350ci var… bizdekinde de edelbrock karb. vardı… yaklasık 30-40lt arası harcıyordu 100km’de… inanılmaz rakam… bu rakamın 12lt-17lt arası degismesi lazım… edelbrock karb. fazla geldiginde kanaat getirdik ve rochester quadrajet karburator bulduk… simdi eskisinden biraz daha guzel gidiyor ama benzin inanılmaz dustu… tuketim suanda 14-15lt civarı… olması gereken yerde… 800.000tl demek sanırım 100km’de 80ytl’lik benzin yani 25-30lt arası… bizdeki bundan da coktu… bu rakam surekli trafikte dur kalk bile yapsan asırı… acele etme ala bulabilirsen bir rochester q.jet taktır… farkedecek goreceksin…[/quote:a14f6901ad] Dogan sizdeki araba saglam yakiyor gibi geldi bana…! Tam detay hesabini yapmissindir mutlaka ama 12 – 17 arasi dersen uzun bir skala sanki. Benim yaptigim son testi yazayim : Bakirkoy-Tuzla arasi yani senin son yarisa geldigim gun Full depo (80 Lt.) ile yola ciktim. Cikis Bakirkoy, Umraniye icine girdim oradan Tuzla ama kaybolduk yolu uzattik.. :D . Donus ise Tuzla cikis, Umraniye icine tekrar giris ve E5 uzerinden Bakirkoy…Edirnekapi Merte arasi dur kalk trafikde oldukca agir geldik. Sonucda toplam aldigim benzin 22.2 Lt…….Yaklasik olarak gidis donus tum yol 150 Km. civari…
      Yaptigim hesap su : 22.2 Lt. / 150 Km. = 0.148 X 100 Km. = 14.8 Lt. Daha onceki yaptigim bir hesapda 100 Km. de 12.5 Lt. filan cikarmisdim ama donusde tikali trafigi hesaba katinca assagi yukari tutuyor. Bendeki Karburator Edellbrok 600 Cfm. Sanziman M21-4 Speed….Bu arada belirteyim, standart 90 Km. surat degerleri degil bunlar. Bos buldugum anda gazi dipledigim yerlerde oldu…!

    • #4932
      gtagucu
      Katılımcı

      Ben bakırköy’den autodrom’a full depo ile git-gel+autodrom’da yarışŸ yapmışŸtım. Gidip gelirken 90’ı pek geçmemişŸtim 20lt. civarı benzin gitmişŸti.

      Yakıt ekonomisi istiyorsanız enjeksiyona geçeceksiniz.

    • #4933
      illetyus
      Katılımcı

      Sendemi burada oturuyorsun….? Araba ne ?
      Nick leri tam tanimiyorumda…. 🙄

    • #4934
      Angelus
      Katılımcı

      [quote:3bf94d133f=”gtagucu”]Ben bakırköy’den autodrom’a full depo ile git-gel+autodrom’da yarışŸ yapmışŸtım. Gidip gelirken 90’ı pek geçmemişŸtim 20lt. civarı benzin gitmişŸti.

      Yakıt ekonomisi istiyorsanız enjeksiyona geçeceksiniz.[/quote:3bf94d133f]

      Patron senin araba neredeyse benim escort 1.8i kadar yakmis yaw eminmisin?? Galiba en iyi sonucu bir istanbul-edirne-istanbul yaparak göreceğŸim .. Benzin biterse getirirsiniz artık 1-2 bidon :) haa birde Backup yapmak lazım bu arabaları sanırım.

    • #4935
      gtagucu
      Katılımcı

      [quote:5f7d8b9733=”Angelus”]
      Patron senin araba neredeyse benim escort 1.8i kadar yakmis yaw eminmisin?? Galiba en iyi sonucu bir istanbul-edirne-istanbul yaparak göreceğŸim .. Benzin biterse getirirsiniz artık 1-2 bidon :) haa birde Backup yapmak lazım bu arabaları sanırım.[/quote:5f7d8b9733]

      [quote:5f7d8b9733=”illetyus”]Sendemi burada oturuyorsun….? Araba ne ?
      Nick leri tam tanimiyorumda…. :roll:[/quote:5f7d8b9733]

      Gaza abanmadım mı bayağŸı az yakıyor 90km’yi 1500d/d sakin sakin gidiyorum aerodinamiğŸide çok güzel arabanın bu yüzden bayağŸı az yakıyor.

      Hayalim ls1 motor takmak, o motor şŸehir dışŸı 100km’de 7.5 litre yakıyormuşŸ.

      YeşŸilyurt’ta oturuyorum ben. Kırmızı transam var bende, imzamdaki araba.

      [img:5f7d8b9733]http://teos.isikun.edu.tr/~ozgurk/gtaresim/ozgurgta2.jpg[/img:5f7d8b9733]

    • #4936
      illetyus
      Katılımcı

      Desene iki duraklik komsuymusuz… 😆 Yesilyurt’ a arada isim duser, carsi icine veya oradaki Akbank’ a gelirim. Eskiden beride firsat buldukca Rone Park’ da (hafta ortasi) kafa dinlerim. Rastlasmadik demek simdiye kadar. Bende Bakirkoy sahildeyim……..

    • #4937
      Pontiac301
      Katılımcı

      yazık günah 25-30 litre yakıyorsun….14 litrede işŸi bitirmen lazım demekki bi tarafın ayarsız…adres ahmet memikoğŸlu hasanpaşŸa….reçeteni anında yazar.çok önemli bir insandır….

    • #4938
      Angelus
      Katılımcı

      Baya bir kastik motor bakimi karburator ayari 20-22 lt arasına düşŸürdük yakıt tüketimini ama hala 15-16 lt. üzerinde. Sanırım bir Rochester karbürator bulmak birde Ahmet ustayı ziyaret etmek lazım :)

    • #4939
      acmecamaro
      Katılımcı

      3 tane rochester var bende :) lazimsa yapariz biseyler…

    • #4940
      Pontiac301
      Katılımcı

      Edelbrock 500 cfm olsada işŸini görür bir tamir kitini yenilersin olur biter… Ama yinede ahmet memikoğŸlu diyorum başŸka birşŸey demiyorum:))

    • #4941
      Angelus
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      3 tane rochester var bende :) lazimsa yapariz biseyler…

      O guzel olur seker olur :)

    • #4942
      acmecamaro
      Katılımcı

      05334139011 den arayabilirsin burak ben…

    • #4943
      illetyus
      Katılımcı

      Burak sen burdan tasindin gittin nerelerdesin simdi…?

    • #4944
      piyu
      Anahtar yönetici

      goztepe…

    • #4945
      illetyus
      Katılımcı

      Eh Amerikanci Amerikanciyi bulurmus….Egzost kokusundan… 😆 😆
      Burdan gitti sana yakinlasti hic olmazsa…..

    • #4946
      acmecamaro
      Katılımcı

      Gurcan selam,
      Evet goztepeye tasindim :)

      Ablam da istanbula tasindi…bagdat caddesinde bir klinikte calismaya baslayinca ona yakin olsun dedik…tasindik…6 ay sonra Memorial hospital e gecti :) isyeri Okmeydaninda simdi :) olsun ama buralari sevdim ben..otopark var apartmanda bakirkoydeki gibi cefa cekmiyorum….

      Uzak dustuk o ayri tabii :(

    • #4947
      illetyus
      Katılımcı

      Nerde rahatsan orasi iyi tabii…..

      Ablana soyle Bingur SONMEZ Hocama selam soylesin… 😆

    • #4948
      acmecamaro
      Katılımcı

      Soyledim ablama, kalp damar cerrahideymis sanirim…

      Sen neler yaptin? nasil eski mahalle?

    • #4949
      illetyus
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      Soyledim ablama, kalp damar cerrahideymis sanirim…

      Sen neler yaptin? nasil eski mahalle?

      Bizim maalle eski maalle iste noolsun… 😆
      35 Yildir burdayim degisen sadece insanlar…..

      Benim yeni olarak yaptigim pek bisey yok, dolap beygirinden hallice kosturmalara devam. Arabanin en restorasyonunu bitirdigimden beri arada bir kasinti tutuyor 😈 yeni bir seyler icin ama su donem durumlar musait degil…. :?
      Vakit buldukca otoparka gidiyorum arabanin incik boncugu ile oynuyorum iste….

    • #4950
      acmecamaro
      Katılımcı

      :) ayni kasinti bende de basladi, bir tane grand cherokee aldim, hafta sonu ablam kullanacak, hafta ici ben… ama cok temiz, yagini suyunu degistirdik…. ugrasacak pek bir seyi yok…simdi kit car lara taktim bir AC Cobra yada 911 porsche kiti bulursam yapmak istiyorum… buyuk kasinti !!! :)

    • #4951
      Pontiac301
      Katılımcı

      Abi kaşŸıntınız varsa şŸu benim venturayı ve 57 pick up ı bir kaşŸırmırmısınız:)) heheheheh

    • #4952
      illetyus
      Katılımcı

      Hayirli olsun Burak……
      O grand cherokee hele bide senden once temiz kullanilmissa sana yapacak ugrasacak bir sey kalmiyor tabii… 😆

      Senin su kit car fikrin bence buyuk kasintidan daha kotu aabi….
      Seninki egzama yada muzmin uyuza donmus…isin zor valla.. 😆 😆

      Mehmet, seninkileride kasiriz tabii kasirizda, bende ne vakit var, ne yer var, nede su donem icin kasiicak para…..
      Benim garibanla bile 2 yaz once bitirdigim son isinden sonra adam akilli ilgilenemedim inan….yag su degistir yuru modeli. Gerci aslan parcasinin 2 sezondur en ufak bir yerinden bir tek sorunu bile cikmadi ama…… 😆

    • #4953
      Pontiac301
      Katılımcı

      maşŸallah deyin ebnde o moddayım…kıl tüy parça ısmarlıyorum onun dışŸında biniyorum…. :))) aman nazar değŸmesin:)

    • #4954
      acmecamaro
      Katılımcı

      Gurcan camaroda 5 yillik egitimi tamaladik, ac Cobra yada 911 kit car ile master yapacagim :) elimde bir yigin parca var, ekstradan makine de var…geriye sasi yapmak ile body kit kaliyor…

      bakalim….

    • #4955
      illetyus
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      Gurcan camaroda 5 yillik egitimi tamaladik, ac Cobra yada 911 kit car ile master yapacagim :) elimde bir yigin parca var, ekstradan makine de var…geriye sasi yapmak ile body kit kaliyor…

      bakalim….

      Oy oy oy……Seni hepten kaybetmisiz desene….. 😆 😆 😆
      Kolay gelsin simdiden…….

    • #4956
      illetyus
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      maşŸallah deyin ebnde o moddayım…kıl tüy parça ısmarlıyorum onun dışŸında biniyorum…. :))) aman nazar değŸmesin:)

      Hakkaten yaw…… 🙄

    • #4957
      Angelus
      Katılımcı

      Dün 83-89 350 cu Camaro-Pontiac arabaların yakıt tüketimi ile ilgili bir kitapta 100 km’de 90 km sabit hizda 16-21 lt. ibaresi gördüm. EğŸer bu doğŸruysa arabalar normal yakıyor.

    • #4958
      acmecamaro
      Katılımcı

      harbi kaybolduk yalniz :) gunlerdir okuyorum beynim sungere dondu artik :)

      her yeni arabada yeni seyler ogreniyor insan…porsche ye taktim bu aralar :)

    • #4959
      illetyus
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Dün 83-89 350 cu Camaro-Pontiac arabaların yakıt tüketimi ile ilgili bir kitapta 100 km’de 90 km sabit hizda 16-21 lt. ibaresi gördüm. Eğer bu doğruysa arabalar normal yakıyor.

      Evet yazdiklari degerler dogruysa, gercekden iyi…..
      4 silindir Avrupa otomobillerin yaktigi miktara gore kiyaslayinca hatta az bile yakiyor…. 😆

    • #4960
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      inanmak istemiyorum abi 350 cu motorla 90km gidersen bence çok daha az yakar 14 neym mesela 305 impalayla 20 kuruşŸ yaktık km de

    • #4961
      illetyus
      Katılımcı
      TEMPEST wrote:
      inanmak istemiyorum abi 350 cu motorla 90km gidersen bence çok daha az yakar 14 neym mesela 305 impalayla 20 kuruşŸ yaktık km de

      O senelerin Amerikanlari icin kesin oyledir diyemicem, ama uzerinde klima ve 70 ler de olmayan bir kac ek donanim filan varsa diye o acidan soyledim….

      Normalde sartlarda benim 75 model 350 ile sehir ici ortalamam 15.5 ile 16 Lt. civari. Uzun yolda ise kimi zaman 13.5′ e kadar dustugum oluyor….

      Gecen yilki son yaptigim olcum :
      408 Km. = 60 Lt. ( Akcay ev – Istanbul ev arasi net )
      60 / 408 = 0.1470588 X 100 = 14.7 Lt.
      ( Araba oldukca yuklu ve bujilerim oldukca kotuydu )

      Ustelik daha yeni teknolojiye sahip 4 silindirli avrupa arabalarla kiyasladigimda oldukca makul bir sarfiyat cikiyor.

      Ikinci ornek :
      Kullandigim ikinci otomobil olan 2000 Opel Astra CD’ yi ne zaman servise goturup fisini bilgisayara baglasam tum degerler mukemmel cikiyor ve bakimlari tarih bile sekmeden surekli yapiliyor.
      Ama rolantide 0.7 yakan arac, klimayi actigim anda 1.3 sarfetmeye basliyorki bu cok komik ve “oohhaa” tarzinda bir durum….
      Yukarida verdigim birinci ornekdeki mesafeyi, aynen Opel’ lede yaptim,
      cikan sarfiyat sonucu : 408 Km. = 53 Lt. cikti…… 😆 😆

    • #4962
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      işŸte bu ateşŸlemede bişŸiler olsa bile az yakıyo : )))))

      bu arabalar istendiğinde çok az yaktırılabiliyo : ))))) ben yapamıyorum ama kısmetse 40 yaşŸında yaptırıcam

    • #4963
      illetyus
      Katılımcı

      O yaslari beklersen daha cook benzinin gider…… 😆

      Sen simdiden, aku, atesleme, buji kablolari, bujiler siralamasi ile iyilestirmeye basla….. 😆

      Inan bunlara bir kerede verecegi para sana cok depo benzin olarak geri donecek…..40 Yasina kadar edecegin kaari bi dusun 😆 😆

    • #4964
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      benim şŸu an arabam yok ama kullandıklarım çok temiz sorun ben ve pedal arasında : )

    • #4965
      acmecamaro
      Katılımcı

      hehehe jeep benim icin bir terapi oldu tabii…benzin girince bi tarafima pasa pasa gidiyorum :) camaro yada opeldeki gibi hayvanlik yapmiyorum :)

    • #4966
      illetyus
      Katılımcı
      TEMPEST wrote:
      benim şŸu an arabam yok ama kullandıklarım çok temiz sorun ben ve pedal arasında : )

      😆 😆 Walla ona pek care yok gibi…….
      Gazlamanin tadini alipda yuruyen bir arabayada biniyorsan ayaklarini beynin degil seytan kumanda ediyor o anda…… 😈 😈

    • #4967
      Pontiac301
      Katılımcı

      307cid V8 1972 pontiac ventura fabrikasyon chevrolet motorlu….TH350 3,08 kilit deposu 50 litre….bu sene tatile giderken uzunda 110 km süratle bir depoyla 400 gittim klima açıktı….bokunu çıkarmadım depoyu doldurduğumda 46 litre benzin aldı…çok memnunum….bide benim kainam daha 23,000 milde ayarlarım fabrikasyon…kompresyonum muhteşŸem…lastiklerim 14*6 fabrika değerleri…. daha ne olsun yani bu derğerlerin altına inmekte imkansız

    • #4968
      illetyus
      Katılımcı

      11.5 Lt. ortalama ile mukemmel………..

    • #4969
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      bencede. hadi alalım

      bugün mübarek gün loto oyniyim çıkarsa 67 yi alcam : )

    • #4970
      illetyus
      Katılımcı

      Bende bir kac yere caput filan baaliim bari….. 😆

      durumlar gun gectikce daha umitsiz bir hal aliyor…. 😆 😆

    • #4971
      oldsmobile
      Katılımcı

      -Cok yakiyodur bu simdi!
      -Yoo senin dusundugun kadar cok yakmiyor!
      -COk yakiyordur bu simdi!
      -Yokk bak simdi bazi onlemleri alirsan suna dikkat edersen….
      -Cok yakiyordur gene bu ama!
      -Ama unutmaki surus keyfi vs ile bunu geri…
      -E uzatma iste cok yakiyor gene dimi ama eski motor hic bir zaman az yakmaz! (8O)

      ee tabi herkez herseyden anliyor eski motor az asla az yakmazmis…ama insanlarda hakli benzini takar oldu herkez sirf… simdi dizel yakitta artiyor 😆 belki o kadar dramatik hale gelmez dizel ama iste gordunuz onu bile kullanmaya calisiyor hukumet…. aslinda benzinin artmasinin nedeni siz orumcek kafali amerikancilar turbani dert ettiniz cok neymis arabaniza almazmissiniz turbanli… e ama cok kisi degilsinizki isyan edemiyosunuz fransadaki gibi turbana dimi yemiyo 😈

    • #4972
      Angelus
      Katılımcı

      Beyler elemanın birisi bana benzinli amerikan motorların ek kitlerle motorinlede çalışŸtığını iddia ediyor. Amerikada bu kitlerin takıldığı arabaları çok gördüğünü motorinin benzinden pahalı olmasına rağmen bu bu kitlerle dizel otomobiller çok az yaktığı için insanların arabalarını bu kitlerle dizele çevirdiğini söyledi. Pek aklım almadı ama bilgisi olan varmı?

    • #4973
      piyu
      Anahtar yönetici

      eleman’a selam soyle….

      mazot’un patlaması icin sanırım 18-19 sıkıstırma gerekiyor… yani cok gec patlıyor… benzin’li calısan bir motora mazot koyarsan, daha calıstırmanla bir olarak kol filan cıkarırı… nasıl bir kit’ki bu sıkıstırmayı arttırıyor… olmaz olmaz… (cıkarda biri olur, bak hemde boyle derse .ot olurum acık soyliyim)

    • #4974
      Angelus
      Katılımcı

      Bende söyledim senin söylediklerini herif hala iddia ediyor… ala alaa

    • #4975
      illetyus
      Katılımcı

      peki bunu gordum diyen elemanin, bunu gordugu zaman kafasi kiyak yada ingilizcesi yetersiz filanmiymis……. 🙄

    • #4976
      Curt_Wild
      Katılımcı

      Yanılmıyorsam 348 motorlu 2×4 Rochester’li bir 58’Impala testi idi Road&Track dergisinde…Impala’yla 75 lt üstünde bir tüketim değeri yakalamışŸtı adamlar 100 km ortalamada.Performanslı kullanım ile tabii.HoşŸ otoyol tüketim değeri 35 lt. civarı idi gerçi…

      Ben kendi 64’üm ile uzun yolda 10 lt. civarı yakıyorum.O da hani çok fazla sakınmadan.Zaten küçük motor,zavallı 3 ileri şŸanzıman ile sollamalar da gazı diplediğim çok oluyor.Hesapladığımda ikinci arabam olan Astra GSi’da zaten 8 litre civarı yakıyor uzun yolda,iki litre’de kıyağımız olsun Chevy’ye.:)

    • #4977
      illetyus
      Katılımcı

      Ah o Astra yokmu o Astra…….. 😈

      Hele bide dashbord daki o “bakin ne kadar cok yakiyorum” gostergesi beni tam ayar ediyor… 😈

      Onceden yazdigim bir karsilastirma :


      Yol : 408 Km.
      Surucu : Ben
      Araba : Opel Astra CD 1.6 Lt. 2000
      Clima : Kapali
      Yuk : 2 kisi
      Sarfiyat : 55 Lt.


      Yol : 408 Km.
      Surucu : Ben
      Araba : Chevrolet Camaro 5.7 Lt. 1975
      Clima : Yok
      Yuk : Iceride gazete sigdiracak yer yok
      Sarfiyat : 62 Lt.



      Keyifli surusler………. 😈 😈

    • #4978
      piyu
      Anahtar yönetici

      aralarındaki teknoloji, aşŸınma kaybını düşŸünürsen gene ekonomik… :)

    • #4979
      illetyus
      Katılımcı

      Dogan, arada dusunulecek o kadar cok fark varki 😆 😆

    • #4980
      acmecamaro
      Katılımcı

      Bu gun 95 Grand ile maslak seferinin ikincisini ayni yagmurlu sartlar, daha fazla trafik ile gerceklestirdim 1/8 depo ile gittim geldim…hatta yolda terbiyesiz iki taksici bir de minibuscuyu cezalandirdim hahahaha

    • #4981
      piyu
      Anahtar yönetici

      senin çeroki’de anlık tuketim gostergesi var mı? ben birtanesinde gormustum…gaza asılınca 50lt filan yazıyordu :)

    • #4982
      Curt_Wild
      Katılımcı

      2.0 litre Rav 4,rampa yukarı tam gaz anında 99.9 lt gösteriyor.Zaten sonra sıfırlıyor kendini bilgisayar.Astra’nın yol bilgisayarıda 39.9 lt’de kalıyor.

    • #4983
      acmecamaro
      Katılımcı

      war yukaruda computeri var ayarliyorsun anlik, trip icin ayri gosteriyor…bu gun ruzgar yonunu gosterdigini kesfettim oha oldum…disarinin isisini gosterirken ruzgar yonunu gosteriyor…kontrolettim…dogru :) ewet ayi gibi gaza basarsan bir sure sonra bilgisayara degil benzin gostergesine bakarak da anliyorsun zaten hahaha :)

    • #4984
      Angelus
      Katılımcı
      piyu wrote:
      senin çeroki’de anlık tuketim gostergesi var mı? ben birtanesinde gormustum…gaza asılınca 50lt filan yazıyordu :)

      Chevy Tahoe de 90 lt gördüm anlık tüketimde

    • #4985
      XLR-V
      Katılımcı

      Cadillac Escalade de anlik tuketim 99 lt gozukuyor ama otomobil P secili ve rolantide calisirken de ayni sey yaziyor.Ilginc bir durum

    • #4986
      piyu
      Anahtar yönetici

      o cadillac’ın servise gitmesi lazım sanırım :)

    • #4987
      XLR-V
      Katılımcı

      Servise sormadim ama aslinda sorsam iyi olur herhalde :) Ama sanirim bu durum butun GM markalari icin gecerli .

    • #4988
      piyu
      Anahtar yönetici

      esasında en cok rolantide ne kadar tuketimi var onu merak ediyorum… bilen var mı?

    • #4989
      acmecamaro
      Katılımcı

      Ben pazargunu resetledim…100km dolmadi daha…99.99dan saymaya basladi…25 e kadar dustu 45km falan gitmistim…daha da dusuyor…log aciyor yani…bir de anlik var o da ayri gosteriyor…
      Escalade da obdII beyin var…reset den sonra geriye dusmuyorsa bir obd2 cihazi ile kodlarini okumak gerekir…

    • #4990
      Tümer ARCAN
      Katılımcı

      millet bu yazdığınız değerler benim beklentilerimin çok altında. walla amerikan kullanmak benzin acısından tahmin ettiğim kadar zor görünmüyor. hepinize çok teşŸekkürler wallahi yeniden heveslendirdiniz beni.artık sayısal sonuçlarını daha bi hevesle beklicem:)

    • #4991
      bakkir
      Katılımcı

      71 72 73 mach1 lerin yakıt tüketimi ile ilgili bilgisi olan varmı bu kasa mustangı almayı çok düşŸünüyorum

    • #4992
      piyu
      Anahtar yönetici

      amerikandelisi avatar’ın uyemiz gtagucu’ne ait avatardır…degistirisen cokiyi olur, senin avatarlar arasında begendigin cıkmazsa admin@amerikanaraba.com adresine istegini gonder sana ozel eklerim :) (anlayıs icin tskler)

      bakkir amerikanlarda 71 mustang benzin tuketimi nedir diye sorduguna buna kimse cevap veremez… verebilmek icin 71 mustang’in cok cok temiz olması, tum parcalarının orjinal ve bakımlı olması lazım… soyle bir acıklama mantılı olur… ustunde 289-302-351 varsa ve 4bogaz karburator varsa tahminen 200-300hp arası verir ve normal kullanımda 15-16lt harcar… ama dogal olarak kalın lastik bakımsız araba, kotu sanzıman tuketimi arttırır… bunların tumu uygun olsa dusebilecegin dip tuketim ise 12lt belki…. sanırım yardımcı olmustur… (bu arada soru cok ck alakasız biryerde olmus ama bu seferlik olsun… sorularını yeni baslayanlar bolumune yeni baslık olarak atarsan hem senin hem de sonrakiler icin cok bilgilendirici olur…)

    • #4993
      bakkir
      Katılımcı

      sağol piyu
      bilgilerin için
      bahsettiğim kasalardan muhakkak alıp gergün kullanmak istiyorum hedefim bu
      forumda yeniyim kusura bakma alakasız biryerde soruyu sormuşŸ olabilirim idare et :)

    • #4994
      Angelus
      Katılımcı

      Beyler

      Amerikada satılan benzinlerin içinde oktanı yükseltmek ve performans sağlamak için %12 civarında etenol veya eterle karışŸtırıldığını bir forumda okumuşŸtum yakın zamada poaşŸ’ta %5 etenol karışŸımlı benzini piyasaya sürdü biliyorsunuz sanırım ismi yurtsever benzindi. Bu olay bir bakıma takıntı oldu ve araşŸtırmaya başŸladım ve gördümki etenol ve metenol karışŸımlı benzinler üzerine oldukça fazla araşŸtırmalar yapılıyor. Avrupa arabalarda motorda kullanılan plastik aksam çok fazla olduğu için %8 den fazla etanol karışŸtırılamıyor fakat amerikan arabalarında bu oran %25 e kadar çıkabiliyor. (Yeni nesil arabalarda %15 sınır) etenol veya eter yakıt ekonomisini sağladığı gibi benzinin oktanını ve verimini yükselterek motorun optimum verim almasını sağlıyor.Bu karışŸımlara Oksijenli benzin ismide veriliyor

      http://www.fbe.ktu.edu.tr/tezler/makine/doktora/82-98/dT188.html

      BaşŸka linklerde var..

    • #4995
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      ben vaktinde babama danışŸıp atıyodum depoya biraz alkol.. iyi geliyodu sanırım, emin değilim ama benzinden pahalıydı : D

    • #4996
      XLR-V
      Katılımcı

      Yanlis hatirlamiyorsam soya yagi da motorin yerine kullanilabiliyormus ama uzun vadede motora ciddi hasarlar verdigi detonasyon ve performans kaybi da cabasi

    • #4997
      illetyus
      Katılımcı

      ❗ ❗ 98 oktan ve uzeri olan yeni nesil benzinlerdeki fark, benzin icinde bulunan EşŸil Alkol miktaridir……

      98 Oktan benzinlerde su anda “guvenli” sinir deger ise %12 dir.

      Benzin icindeki EşŸil alkol miktari ne kadar cok olursa yanma islemi o kadar temiz oluyor.
      Motorun temizligi acisindan bu olumlu bir durum.
      Cevre koruma acisindan yaptigi olumlu etkide tartisilmaz, ancak !

      EşŸil alkolun yanma katsayisi benzine gore daha dusuk oldugu icin motor yuksek hararete cok daha gec cikip surekli yeni calistirilmis soguk motor kivaminda kaliyor….Performans artisi gibi hissedilen durum bu sebeptendir.

      ❗ Not : Laboratuar ortaminda yanma siddeti yuksek olan eşŸil alkol, benzin icersinde karisim halde bulundugunda kendi degerleride daha dusuk bir isi aciga cikarmaktadir.
      Bunu, aracanizin hararet gostergesiden ve motor blogunun total sicakligindan farkedebilirsiniz.

      Sogutma sistemi zayif yada problemli olan araclarda hararet normal yada biraz daha yuksek seviyeye ciktigi zaman ise benzin icinde bulunan ve benzine oranla daha gec yanma karakterine sahip olan eşŸil alkol miktari yukseldikce aksine buharlasma artacak ekonomi degil daha cok yakit sarfedilmesi gerekecektir.

      Bununla birlikte eger motorunuz, saglikli olsa dahi ! eski tip yakitlara uygun tipde parcalarla uretilmis ise, rektifiyesi yaklasmis ise, buyuk bakim gerektiren yada bitmek uzere oldugu bir durumda ise, eşŸil alkolu yuksek olan benzin ile bir sure kullanim sonucu tamamen temizlenecek.
      Boyle bir durumda ise, asinmalardan ve hareketli parcalarin yuzeylerinde bulunan ciziklerden dolayi bir cok kacaga sebep olacaktir.
      Buda motorun performans vermemesi anlamina geliyor !

      Dahasi, eger motorunuz yeni nesil bir yapida degilse, kesinlikle kursunlu benzin icersinde bulunan yag’ a ihtiyac duyacaktir.
      Yag orani dusuk ve aseton kivaminda kuru bir temizlik saglayan eşŸil alkollu benzin ile ilk 3 depodan sonra kacaklar daha sonrada hareketli parcalarin bazilarinda yanmalar ve hizli asinmalar baslayacaktir..!!

      Plastik aksamin cok oldugu motorlarda eşŸil alkollu benzin kullanmak yuksek karisim seviyelerine cikildigi zaman ters etki yapabildigi gibi, tamami metal alasimli parcalardan olusturulmus motorlarda da az yaglanma sebebi ile asinmalar ve kavrulmalar meydana gelmektedir.

      Yukarida yazdiklarim sadece teorik bilgi toplama yontemi ile olmayip, dort farkli tipde ve kullanim suresinde olan motoru bizzat sokerek, kontrol ederek ve bu motorlari calisirken sergiledikleri durumlari takip ederek edindigim bilgilerdir. !

      Ozetle ; Yeni nesil kursunsuz ve yuksek oktanli benzin’e gecmek isteyenlerin bu tip yakitlarin araclarina gercekten uyum saglayip saglamadigini cok ciddi sekilde arastirmasi gerekiyor.
      Ve sakin olaki aracinizin ureticisinden aldiginiz bilgilerle yetinmek gibi bir hataya dusmeyin !!! ❗ ❗

    • #4998
      XLR-V
      Katılımcı

      WOW !!!! Ne kadar cok sey biliyorsunuz tesekkur ederim bu bilgiler icin
      Yalniz son paragrafi tam anlayamadim neden otomobil ureticisinden aldigimiz bilgiler yeterli degil onlar en dogru ,en guvenilir kaynak degil midir ?
      Am sunu biliyorum eger 95 oktan kullandiginiz otomobilde chip tuning yapilirsa 98 oktan kullanmak gerekiyor cunku bizzat test ettik

    • #4999
      Angelus
      Katılımcı

      Mesela Indycar yarışŸlarında yakıt olarak Metanol kullanılıyormuşŸ metenol alev aldığı zaman görünmediğinden sürücü ğöğsüne yumruğunu vurarak arabanın yandığını haber veriyormuşŸ hatta şŸöyle bir olayda olmuşŸ..

      ” bu yarislarla alakali bir belgeselde kaza sonrasi aracindan cilginca inen bir sürücü inerken de aracin ön kanadina takilip düsmüs hatta düstügü yerde de yuvarlamaya tepinmeye baslamistir..
      belgeseli izleyen abi kardes yorum yapmakta gecikmez;

      – puhahah olum nasil korkmus lan herif kendi kendini perisan etti durduk yere
      – yangin söndürme seysini niye sikiyorlar ki???
      – ezber iste lan reflex olmus ehiehi!

      lakin daha geyik baslamadan son bulur..
      megersem bu araclar yakit olarak matanol kullaniyor imisler ve metanol yanarken belli olmuyormus..
      japon sürücüyü bir de hastanede gösterirler bu sefer, eli kol ve omuzlar yaniklar icinde..

      (iki kisi belli bir süre kendini salak gibi hisseder ama belli etmez)

      akabinde;

      – alla allaaa, olum peki herifler nasil anladi elemanin yandigini?
      – egitimi almislardir herhalde ne olacak, soruya bak yaa!
      – ulan hadise türkiyede olsa herif kül olur be!
      – seni i$e alirlarsa olur tabi
      – heee seni alsalar kurtaracan ya
      – tabi kurtaririm
      – hadi lennn! daha az evvel o seyden niye sikiyorlar diyen ebemdi di mi?
      – ehheheh
      – …
      – .. “

    • #5000
      illetyus
      Katılımcı

      Burada yazdiklarim, site uyelerini daha basit ve kisaca bilgilendirmek icindir.
      Bizzat sahit oldugum bir kac gercek deneyime dayanmaktadir.
      Laboratuar ortamlarinda yapilan testler ve hesaplamalardan farkli olarak,
      gercek kullanimlar sirasinda ortaya cikan sonuclar her zaman ayni olmamaktadir !
      Teknik olarak daha fazla ayrinti icin asagidaki linkden gerekli bilgiyi alabilirsiniz.
      Biraz uzun bir yazidir ancak, tamamini okumanizi tavsiye ederim.

      http://www.mmo.org.tr/muhendismakina/arsiv/2004/Haziran/makale_buji.htm

      98 Ǣ€“ 100 Ǣ€“ 105 oktanli benzinler, icerisindeki etil alkol orani sayesinde birbirlerinden ayrilir ve yanma katsayilari farklidir.

      Eski yada yeni tum icten yanmali motorlar, hava, yanma ve yakit dolasim bolumlerindeki hareketli parcalarin saglikli calismasi icin benzin icindeki yaga ve yag buharina ihtiyac duyar.
      Bu yagin normalden az miktarda olmasi yada bulunmamasi, bu parcalarda bir cesit kuru surtunme ortami yarattigi icin, daha cabuk asinma ve yuzeylerde daha fazla isi olusur..ki bu durum, metal alasimlarin bir sure sonra ozelligini kaybetmesine daha ileri durumlarda ise tamamen yanmasina (kavrulmasina) yol acar.

      Standart olarak satin aldiginiz aracinizdaki motoru olusturan hareketli parcalar cogu model otomobilde nominal dayanikliliga ve performansa sahip parcalardir.
      Bir motorun modifiye edilerek performansi artirilmak istendiginde, cok daha kaliteli alasimlardan imal edilen parcalar kullanigini hatta bazi durumlarda cok ozel maddelerden uretildigini biliyoruz.
      Kompresyon orani artirilmis ve cesitli ozel yakitlar kullanilan motorlarda kullanilan parcalar, yuksek hararet ve yuksek surtunme katsayisina direnc gosterebilecek materyallerden uretilir.
      Su anda dunya genelinde bu kalitede parcalardan olusan motoru, standart uretiminde kullanan firma sayisi cok az sayidadir.

      Uzun sureden beri, kursunsuz benzinle calismaya uyumlu motor ureten bir cok firma mevcuttur (Ornek 75 Camaro) ancak, su anda halen bir cok otomobil ureticisinin urunlerinde motorlarin saglikli calismasi icin gereken benzin turu 95 Oktanli kursunsuz benzindir.

      Benzinde oktan artirmak cok farklidirǢ€¦..!

      Dunya petrol rezervlerinin tukenme noktasina geldigi bir donemde yakit ureticileri, mecburen alternatif yakitlar uretmek zorundadirlar ve bunun icin ciddi calismalar icerisindeler.
      Daha az miktarda benzin ile ayni tuketim/talep miktari kadar yakit uretme arayislari, etil alkol yada farkli maddelerin ilavesini gerektirmektedir. Bu ayni zamanda ureticilere maliyet acisindada avantajli gelmektedir.

      Yuksek oktanli benzin daha fazla rafinerize edilmistir, daha iyi bir benzindir. Dogru, fakat bu fazladan uygulanan rafinerize islemleri zaten oktan sayisini arttirmak icindir ve yuksek oktanli benzinin tum motorlar icin daha iyi bir yakit olacagi anlamina kesinlikle gelmez. Bu islemler sadece yakitin icindeki hidrokarbon dizilisini degistirir ve daha yavas yanma ozelligi katar. Bu ilave islemler ayrica fiyatini da arttirir!..

      Ancak, bu tip yakitlara tam uyum gosterecek motorlari ve bunlarin parcalarini uretmek su an icin her firma icin mumkun olmadigi ve bazi firmalarda maliyeti cok yukselttigi icin dunya uzerinde satisa sunulan her otomobilin yuksek oktanli yakitlara uyum saglamasi olanaksizdir.

      Gelismis elektronik sistemler kullanilan bazi otomobillerde ise, chip kodlarinda degisiklik yapildigi zaman hava benzin ve yakis komutlari, yuksek oktanli benzine uyumlu hale getirilse bile, bu motorun icindeki parcalarin bu tip bir yakita ve o yakitin ortaya cikaracagi sonuclara tam uyumlu oldugu anlamina gelmiyorǢ€¦!

      Maalesef ulkemiz tuketicisine cok yanlis sekilde tanitilan ve sunulan 98 ve 100 oktanli benzin, reklamlarinda soylendigi gibi her motor tipinde daha iyi performans vermiyor aksine su anda halen trafikde kullanilan ve uretimine devam edilen bir cok aracta yuksek maliyetli motor hasarlarina sebep oluyor.

      Etil alkol kullanilmis bir yakit icerisinde, etil akolden dolayi oksijen miktari daha fazladir ve boylece daha temiz bir yanma olusur. Cevre korumasi acisindan su anda en mukemmel secimdir.
      Ancak, etil alkolun karakteristik ozelliginden dolayi, su anda mevcut olan eski ve tam gecis yapilmamis araclarda bazi plastik ve lastik aksamlarda erimeler, delinmeler (hortumlar, bazi karburatorlerin ic parcalari) yaratmaktadir.
      Etil alkolde tutusma esigi benzine gore daha dusuktur. Yani benzine gore daha gec yanar.
      Bu bir anlamda kacak ve sizintilar acisindan bir miktar daha guvenlidir ama, motor icinde belirli zamanlama mantigi ile calisan parcalarda duzensiz calismaya sebebiyet verir.(Gec tutusma sebebiyle yanlis zamanlamayla calisan silindirlerde duzensizlik ve vuruntu). Alt devirlerde vuruntu problemi olan bir motorda vuruntuyu onler. Yuksek oktanli benzin daha yavas yandigi icin, bu vuruntu ve duzensizlikleri alt devirlerde farkedemezsiniz. Ust devirlerde duzensizlige sebep olur. Dogaldirki boyle bir durumda motordan performans beklenemez.

      Motorlardan daha yuksek verim alabilmenin en onemli cozumlerinden biride, kompresyon oranini artirarak operasyon sıcakligini yukari tasimak ve ayni hacimli motordan daha yuksek verim elde etmektir. Ancak yuksek kompresyon orani, yuksek sicaklik (parcalar uzerinde), kendi kendine tutusma(buharlasma) durumunu ortaya cikaracagi icin, yakitin kimyasal yapisinda duzenlemeye gidilerek, kolayca tutusum egilimi daha az olan hidrokarbonlarin orani artirilir ve bu da oktan cinsinden ifade edilir.

      Gunumuz otomobillerinin bir cogu yakit enjeksiyon sistemine sahiptir.
      Bu modern otomobillerin, ureticileri yuksek oktanli yakit kullanilmasini tavsiye etmedigi surece, yuksek oktanli yakitla calistirilmalarina gerek yoktur. (Ancak genelde uyumlugu oldugu yolunda bilgilendirilirsiniz)

      Sonuc olarak, araciniza yuksek oktanli benzini ilk koydugunuz zaman cok abartili olmayan (% 6 ile 7) bir performans artisi hissedersiniz ancak, 3. depodan sonra motorunuz iskence altinda calismaya baslar.
      Yanma katsayisi dusuk olan etil alkol yuzunden hararetiniz yukselmez (sogutma sistemi saglikli ise) uzun sure dusuk isida kalan motorun sogutulmus benzin yakmasi gibi daha performansli cekis sagladigi hissedilir ama sehir ici kullanimlarda yukselen hararet sebebiyle etil alkolun kivamini incelttigi benzin daha cabuk buharlasir, motorun yanma bolumlerine gonderdiginiz yakit miktari duserǢ€¦.bu sebeple daha fazla yakit tuketirsiniz.

      Her zaman en iyisini ve en kalitelisini biz yapariz mantigi ile suslenmis cevaplar almaktansa, aracimizin ureticisine degil, onun motor parcalarini ureten firmalara danismak ve parcalarin gercek performanslari hakkinda bilgi almak bana daha mantikli geliyorǢ€¦.!

    • #5001
      Burcak
      Katılımcı

      Alkol iyidir güzeldir ama fazlası yakıt sistemini oksitler.. Olay bundan ibaret.

    • #5002
      Angelus
      Katılımcı

      Güncel…..!!!

      Hafta sonu 400 ytl benzin ile 620 km yol yaptım. bunun içinde 1.5 saatte istanbul trafigi vardı dur kalk ..hızda ortalama 120 km…

    • #5003
      Angelus
      Katılımcı

      Aynı yolu aynı kullanım tarzı ile bu hafta sonu 2007 model VW passat 1.6 FSI ile yaptım 100 km de / 10.5 lt gösterdi. Buda km de nerede ise 40 ykra tekabül ediyor demekki buna göre 3 ileri şŸanzımanlı 1800 kg agırlıgında 5.7 V8 motorlu bir araç 1350 kg . 1.6 lt 6 ileri otomatik araca göre makul degerlerde yakıyor.. Tuhaf ilginç ironi trajedi… Nerede ise 30 yılda motor teknolojisi ancak bu kadarmı ilerlemişŸ? Demekki Camaroyu enjeksiyonlu TPI – overdrive 4 ileri yapsam ancak VW kadar yakacak.Motor teknolojisinde değişŸen bir şŸey yok herşŸey kandırmaca…

    • #5004
      Lowrider
      Katılımcı

      aslında yaklaşŸık 17-19 litre arası olmuşŸ. uzun yolda 350 motor daha az yakıyor diye biliyordum genelde. 12litre den bahsediyorlar ama şŸanzıman ve son dişŸlide önemli tabi.
      2.56 ve overdrivelı şŸanzıman ile 12nin bile altına inmek mumkun olabilir.

      ben uzun yola çıkmadım . şŸehir içinde genelde trafikte ve boşŸluk yakaladımmı da dip gaz gidersem 30-35 litre arası yakıyorum. ama benzin kapağımın keçesi yokmuşŸ yeni fark ettim yarım depo benzinim 2 ayda ucup gitmişŸ. ordan da biraz kaybediyorum :).

75 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.