Ana Sayfa Forumlar Forumlar Güncel olaylar BOYA ı?ıNı KENDıMıZ YAPABıLıRMıYıZ

37 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1010
      mugatse
      Katılımcı

      ARKADAŞLAR BENDE 76 CAMARO VAR ARACIN KAPORTA ıŞÇ‡ıLıÐıNE FAZLA DEÐıLDE BOYAYA LJOK FAZLA PARA ıSTıYORLAR BU OLAYI KENDıMıZ YAPABıLıRMıYıZ MǜSAıT YER VE TAKIM TAKLAVATTA VAR VALLA ARKADAŞLAR BEN BıR DENEYECEÐıM SıZ NE DERSıNıZ

    • #14804
      zimazima
      Katılımcı

      boya yapılabilir tabi de macun işŸini nasıl yapcan.düzgün yapabilecekmisin mesela.bi çamurluk falan bulup deneme yap.oluyor dersen boyarsın. baktın olmadı artıkın vercen parayı.

    • #14805
      mugatse
      Katılımcı

      VALLA ONUDA DENıYCEM BENıM EVE BOYACI GıRMEZ BıRAZDA ELıM YATKIN AMA SONULJTA ARABA ARABA ǜZERıNDE HıLJ DENEYıMıM OLMADI ARTIK OLMAZSA TEKRAR MACUN VE ZIMPARA HAYIRLISI GǖRǜCEM

    • #14806
      riko
      Katılımcı

      Araba üzerinde deneyimin yoksa hiç kalkışŸma bence, ben daha önce denemişŸtim, sonra boyacıya götürmek zorunda kaldım, daha çok işŸ çıktı.
      ǖzellikle macun işŸi falan kolay değil .

    • #14807
      zimazima
      Katılımcı

      al eline bi çamurluk işŸte onun üzerinde çalışŸ yaw.başŸarılı olursan bizde arabaları getiririz sana

    • #14808
      66coupe
      Katılımcı

      boyayay ne kadar ıstedıler

    • #14809
      mugatse
      Katılımcı

      kardeşŸ boyaya adam 4000 ytl istedi.arkadaşŸlar arabayı kobay olarak kullanacam başŸarılı olursam bana getirin para almayacağım birde bakıyormuşŸsunuz büyüyormuşŸum felan en tanınan boyacı oluyormuşŸum bilmiyorumda bana 4000 ytl fazla geldi sizde fazla değilmi?

    • #14810
      zimazima
      Katılımcı

      1500 e boyayan da olur 7,500 e de.önemli olan yapacağı işŸ kullanacağı malzeme, ustalık.dandik macun kullanırsa 3 ay sonra boya çatlar. bunları bilmediğim için yorumu sana bırakıyorum.imkanım var diyosun elin de yatkınsa öğrenilmeyecek bişŸey değil.servis yada sanayide bi boyacının yanına takıl 3-5 gün ana hatlarını dikkat edeceğin yerleri sana anlatırlar. giderken parfüm kullanma ama

    • #14811
      mugatse
      Katılımcı

      kardeşŸ artık böyle adamlar kalmadı biliyorsun aracını tamir ettirsen bile adam seni yanında istemiyor kaldıki birde boyayı ben kendim yapıcam bana işŸi veya püf noksanı göster desem adam s….. çeker bana

    • #14812
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      geç oldu biraz ama

      hocam boyayı atarsın sorun değil ama detaylar var.

      metalik boya içinde parıltıyı sağlayan alüminyum parçacıkları vardır bunların parlayabilmesi için boya atıldıktan sonra yatması gerekli, atışŸ tekniği ile alakalı bişŸi ama genelde yatar çok ince atılırsa yatmayabilir, çok kalın olursada boya ilerde esnekliğini kaybedip çatlayacaktır.

      şŸimdi bir metali alıyorsun üzerine siyah çizgiler çekiyosun ve al becerinle o siyah çizgileri araba boyamadaki aynı el hareketleriyle kapatıyosun bu sana en az atman gereken boya miktarını verir hemde elin alışŸır

      sonra daha genişŸ bi yüzeyde deniyosun bakıyosun kuruyunca tatmin olacakmısın . ancak boyayı her seferinde ince atmak için boya tabancasının genişŸ bir alana (2karşŸ çaptaki olabilir (tahmini) ) atması gerekiyo aksi taktirde boya akar çok ağlatır.

      boyayı ince ince katlar halinde attık diyelim ama bişŸeylerede dikkat etmek gerekir.

      1) boya yapıcağın yer kapalı mekanmı ? toz ot püsür olmaması gerekiyo boyaya yapışŸtımı çıkmaz

      2) zımpara düzgün yapıldımı ? boya kapatır dediğin çizikleri boya kapatmayabilir hatta çoğunlukla kapatmaz

      3) üzerinde parfüm varmı? parfüm boyanın iyi tutmamasını sağlıyormuşŸ (kaynak skyce)

      4) cinlendiğinde sakinleşŸtircek ve becerikli kalfa (sıkı dost olması makbuldür yoksa dayanamaz kaçar)

      5) boyaya uyguladığın sertleşŸtiriciyi iyi ayarlaman lazım tabancanı tıkayabilir genelde boyacılar yanlışŸ ölcek verir bizim başŸımıza geldi 15lt tiner harcadık açtık ama

      ilave olarak bence macun işŸine gireceksen çok pratik yap macun sakat şŸey yada git bi kabortacıya 50 kaat ver macun çeksin ama sıkı pazarlık yap

      desteklerimiz sürecektir

    • #14813
      zimazima
      Katılımcı
      mugatse wrote:
      kardeşŸ artık böyle adamlar kalmadı biliyorsun aracını tamir ettirsen bile adam seni yanında istemiyor kaldıki birde boyayı ben kendim yapıcam bana işŸi veya püf noksanı göster desem adam s….. çeker bana

      alakası yok, benim öyle bi imkanım olsa atölyeyi kurmuşŸtum walla.kime ne sorduysam şŸimdiye kadar hepsinin cevabını aldım.usta kısmı kalenderdir yardımcı olur.

    • #14814
      zimazima
      Katılımcı

      tempest sende adam opak-metalik boyayı öğrendide sedefli (simli, yanar döner tabir edilen) boyayı anlatıyosun olur kardeşŸim zamanla hepsi olur sen al bi çamurluk hele.çıkma filan.hem zımparayıda öğrenirsin böylelikle.

    • #14815
      mugatse
      Katılımcı

      deneyeceğim arkadaşŸlar olmassa bile olana kadar uğraşŸıcam zaten bu işŸle uğraşŸmak gerekmiyormu biraz fazla vakit kaybetmişŸ olurum ama bi bakımada güzellik burda diye düşŸünüyorum birde arkadaşŸlar ben dikkat ettim kimisi sulu zımpara kimiside havalı makinayla zımpara yapıyor ikiside aynımı yoksa fark varmı?

    • #14816
      zimazima
      Katılımcı

      son zamanlarda dişŸ hekimine gittinmi bilmiyorum artık onlarda havalı sisteme geçmişŸ.hava basıncı ile gelen talaşŸ (hammaddesi nedir bilmiyorum) yüzeye çarpıyor ve ana zemin üzerine yapışŸan cisimleri koparıyor.sulu zımparada boyayı (sıfır zımpara) matlaşŸtırıyosun.tamamen kazımak istersen büyük dişŸli zımpara yerine solver (boya sökücü) var. dök boyanın üzerine biraz bekle sonra spatula vb bişŸeyle kazıdığın zaman pırıl pırıl sac alttan çıkıyo.

    • #14817
      piyu
      Anahtar yönetici

      bende bu sekilde dusunup denedim… kucuk bir parca boyadım… olayda en buyuk oncelik kapalı yerde…

      dısarıda ne yaparsan yap olmayacaktır… kapalı yerde boya yaparken zehirlenememek icin agızlık takman kısa surede boyayıp cıkman gerekiyor…

      once boyayı temizlemek lazım… camurluk gibi bazı yerlerde curuk gozukmese de icin icin curumus olabilir… bu tip islerin olur ise o bolgeyi saglam metali gorene kadar acman lazım.. sonra da oraya parca kaynatmak lazım… seni biraz asar o is…

      is sadece saglam kaporta ustu boya ise asırı zor degil… tempest’ın dedigi gibi 30-40cm uzaklıktan yere paralel bir sekilde sagdan-sol sola-saga atman gerekiyor… boyayı cok ince bir kat atıp kuruduktan sonra ustunden su zımparası ile gecip detayları temizliyorsun…

      sonra gene kurutup temizlettikten sonra diger katı atıyorsun ve surec bu sekilde devam ediyor… 5-6 kat attıktan sonra boya cok guzel olacaktır…

      ingilizcen var ise buldugum bir yazıyı gonderirim…

    • #14818
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı
      zimazima wrote:
      tempest sende adam opak-metalik boyayı öğrendide sedefli (simli, yanar döner tabir edilen) boyayı anlatıyosun olur kardeşŸim zamanla hepsi olur sen al bi çamurluk hele.çıkma filan.hem zımparayıda öğrenirsin böylelikle.

      yoo ben metalik boyadan bahsediyorum metalik boya parlamıyormu? dikkatli bakarsan o küçük parıltılı şŸeyleri görebilirsin standart metalik boyada.

      ilave olarak tamir boyası ve normal boya olarak iki farklı boya vardır vernik ve boya karışŸtırılıyorsa o tamir boyasıdır tamamı boyanacaksa vernik boyadan sonra atılmalıdır daha güzel olur

    • #14819
      zimazima
      Katılımcı

      tamir boyası ve normal boya? araşŸtırcam bilmiyorum bu boyaları.benim bildiğim opak, metalik, sedefli.

    • #14820
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      oto boyası ve tamir boyası ayrı oluyomuşŸ.

      akzo nobel bu işŸi iyi yapıyo ve oto boyasında bi markası vardı ama unuttum silk miydi öle bi adı vardı :S

    • #14821
      zimazima
      Katılımcı

      o zaman küçüğüz sevdiğim bi abim arabasını toplatırken sedefli boya yaptırmışŸtı.sanırım ankara’da ilkti.şŸahane olmuşŸtu.

    • #14822
      mugatse
      Katılımcı

      arkadaşŸlar öyle yada böyle iyi yada kötü giricem bu işŸe olmadı birdaha birşŸekilde yapacağım halledicem bu işŸi öğreneceğim bu işŸide ama püf noktalarla ilgili bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim aracın rengi kırmızı nasıl bir boya uygulayayım ve boyayı kendim hazırlayabilirmiyim veya boyacıyamı hazırlatayım iç karışŸımının tam olarak ne olması gerekiyor bunlar hakkında bilgi verirseniz sevinirim saygılar.

    • #14823
      mugatse
      Katılımcı

      var abicim ingilizce gönder anlamadığım yerleri arkadaşŸa sorarım

    • #14824
      XLR-V
      Katılımcı

      Dogrusunu soylemek gerekirse boya isi pek hata kabul etmez .
      Asagida verecegim siteye gir orada araclarin OEM boya kodlari yazili .Eger senin arabada varsa en azindan boya kodunu ogrenirsin ki bu fabrika boyasini elde etmek demektir ayni zamanda
      http://www.paintscratch.com

      Kolay gelsin

    • #14825
      illetyus
      Katılımcı

      Sevkini kirmis olmiim ama, bidaa dusun istersen !
      Pek oyle disardan seyredildigi gibi bir is degildir.
      Kanser eder adami.
      Hemde Camaro gibi her yani yuvarlak hatli bir araba… 🙄
      Eger sonucu toparlayamayacak olursan ve bir usta bulmak zorunda kalirsan,
      inan bana simdiki istediklerinden cok daha fazla bir fiyat cekerler…
      Nede olsa mecbur kalip ellerine dusmus olucan o zaman ❗

    • #14826
      Anonim
      Ziyaretçi

      4000 ytl boya için çok walla yaw. yeteneğin ve yerin varsa aslında kendin yapmaya değer ama. eski boyayı nasıl çıkarcan çok zordur bence.

    • #14827
      Angelus
      Katılımcı
      mugatse wrote:
      ARKADAŞLAR BENDE 76 CAMARO VAR ARACIN KAPORTA ıŞÇ‡ıLıÐıNE FAZLA DEÐıLDE BOYAYA LJOK FAZLA PARA ıSTıYORLAR BU OLAYI KENDıMıZ YAPABıLıRMıYıZ MǜSAıT YER VE TAKIM TAKLAVATTA VAR VALLA ARKADAŞLAR BEN BıR DENEYECEÐıM SıZ NE DERSıNıZ

      Boyanın altına mutlaka gemi astarı attır derim böylece çürüme olayı 0 oluyormuşŸ. sonra boyaya gir.

    • #14828
      zimazima
      Katılımcı
      blaccamaro wrote:
      4000 ytl boya için çok walla yaw. yeteneğin ve yerin varsa aslında kendin yapmaya değer ama. eski boyayı nasıl çıkarcan çok zordur bence.

      yaw blaccamaro bi iki servise gitsen walla yardımcı olurlar bak.ankara da olsan sana ben ayarlardım istediğin kadar usta.ister sanayi ister servis.boyayı çıkarmak daha kolay.al boyacıdan bi solver boyanın üzerine dök, 15-20 dakika sonra spatula gibi bişŸeyle kazı çıkar zaten.alışŸtırma yapmak için çıkma çamurluk-kapı olayında ısrarcıyım.boyacı yapcas seni 😉

    • #14829
      zimazima
      Katılımcı

      müsait olduğum bi zaman gitcem boyacıya sorcam çamurluk nasıl boyanır diye.yazcam sana tek tek başŸtan sona ne işŸlem yapılır diye.en güzeli bu olcak sanırım.

    • #14830
      mugatse
      Katılımcı

      ACELE ETMıYORUM SıZDEN VE DIŞARDAN BıLGıLERı ALIP VEDE BıR CAMURLUK ǜZERıNDE TEST ETTıKTEN SONRA BıSMıLLAH DEYıP GıRıCEM ıŞıN ıLJıNE FAKAT BıRDE ŞÇ–YLE BıR SORUN VAR ARACIN KıMı YERıNDE HıLJ MACUN YOK BU GıBı YERLERDEDE AYNI ıŞLEMMı UYGULANIYOR DAHA DOÐRUSU MACUNSUZ YERLERDE LJATLAK VAR BURALARI NASIL YAPICAM

    • #14831
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      temizleyip zımparalamalısın. çatlayan yer macunluysa temizledikten sonra tekrar macunlaman gerekebilir. bu işŸleri üç on paraya kabortacılar halledebilir.

    • #14832
      mugatse
      Katılımcı

      ZATEN O OLAYI KAPORTACIYA YAPTIRACAÐIM BEN SADECE ZIMPARA VE BOYA OLAYINI YAPMAYI DǜŞÇœNǜYORUM

    • #14833
      zimazima
      Katılımcı

      mugatse moralini bozmak istemezdim ama bugün macun aşŸamasını gördüm ve her babayiğidin harcı olmadığını maalesef teşŸhis ettim.kaportacıdan geldi araba ;

      1-macun olayına giriyosun.öyle bi çekiliyorki bu macun arabanın kordonlarını falan ayarlamak ustalık işŸi.gözünle değil elinle ölçüyosun hataları.öyle bi ince işŸki bu kaportanın üzerine sanki bir kat film çekiyosun. ama alttaki hataları kapatman için bi heykeltraşŸ hasasiyeti istiyor.

      2-astar atıyosun.bu biraz kolay gibi gözüküyor.

      3-artık boyasına göre 2-3 kat boya atıyosunki buda ressam hassasiyeti istiyor.katları ayarlamak zor.

      4-vernik atıyosun

      boya işŸi bitiyo.bu işŸlemleri yapmayı ben fazla hafife almışŸım.yapılmayacak işŸ değil ama zor.

    • #14834
      mugatse
      Katılımcı

      nasıl yani hiç elini bulaşŸtırmamı diyosun daha kötü hale getirebilirim herhalde boyundan büyük işŸe bulaşŸmamı diyorsun ama şŸöyle birşŸey var ben zaten macun işŸine bulaşŸmayacağım sadece boya olayını yapmak istiyorum

    • #14835
      zimazima
      Katılımcı

      çamurluk üzerinde ben çalışŸırım elimi alışŸtırırım diyosan olur.bütün boyacılar doğuşŸtan öyle çıkmadı, öğrenilir sonuçta.

    • #14836
      mugatse
      Katılımcı

      DENıYORUM BıR LJAMURLUK BULDUM BAKALIM NELER OLACAK

    • #14837
      zimazima
      Katılımcı

      e hadi kolay gele.zımpara olayına dikkat, eline çapak falan batmasın ayrıca elin falan su toplamasın.

    • #14838
      piyu
      Anahtar yönetici

      mugatse

      sitede kaporta-boya olayını yapmak isteyen ben dahil bircok uye var.

      ben macun cektim fakat sadece kucuk bir parcaya… boyle olunca cok zor olmuyor ama bir butunu macunlamak oldukca zor olmalı…

      bu isi iyice kafaya koyduysan tanıdık bir kaporta boyacının yanına gidip kendi gozunle sureci takip et…

      daha sonra denemelere basla… ben sana ingilizce-turkce dokuman bakacagım… sonra bu tecrubeyi paylasmak sartı ile

      siteye bir makale olarak ekleriz…

    • #14839
      mugatse
      Katılımcı

      tabiki kardeşŸ zaten burası paylaşŸım yeri değilmi bilgi saklamak yok ne biliyorsan söyleyeceksin ve bende söyleyeceğim

    • #14840
      zimazima
      Katılımcı

      evet kesinlikle.sorulan sorulara mümkün olduğunca bilgim dahilinde olmasa bile dışŸarıdan yardım alarak (öğrenerek) cevap vermeye çalışŸıyorum.ki arkadaşŸlarımın tutumları da farklı değil.herşŸeyin saygı sevgi çerçevesinde olması yanısıra bu önemli bi kıstas bence.aksi takdirde bu siteyi bu kadar sevmezdim sanırım.

37 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version