Ana Sayfa Forumlar Forumlar Güncel olaylar ılk Türk Arabası ETOX

45 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1005
      Angelus
      Katılımcı

      ılginç bir şŸey inceleyin http://www.etox.com.tr

    • #14679
      deha
      Katılımcı

      Güzel bi girişŸim.Dizel olması ve 4-5litre gibi ekonomik bir yakıta sahip olması ayrıca güzellik.Ayrıca 2 metre genişŸlik te 1400 kilo olması çok iyi bir yol tutuşŸu sağlayacaktır bence.

    • #14680
      Angelus
      Katılımcı

    • #14681
      riko
      Katılımcı

      ılk Türk arabası Devrim değilmiydi yav ?

      Şekli şŸemali gayet güzel, ama markası böcek ilacı gibi geliyor kulağa

    • #14682
      DiamonD
      Katılımcı

      Araba gayet hoşŸ olmuşŸ şŸekli falan ama markası aklıma takıldı. Niye EtoX? Türkçe de x harfi yok. BaşŸka TǜRKLJE isim bulsalarmışŸ daha iyi olurmuşŸ..

    • #14683
      deha
      Katılımcı

      Ya bu isim takıntısını bi yana bırakmak lazım bence.Mesela mercedes te almanlar için gayet çok duyulan bir isim.ıstedikten sonra herşŸeye benzetilebilir.SatışŸa daha sunulmadı heralde,fiyatınıda göremedim.Sizce kaçparaya kadar alınabilitesi var bu arabanın?

    • #14684
      fehmi
      Katılımcı

      valla çok sevindim altından bir çapanoğlu çıkmaz inşŸallah tipi nissan 350z ye bayağı benziyor ama açıkcası hoşŸuma gitti milliyetçilik duygularımdan mıdır nedir bilmiyorum gururlandım ama siteyi inceledim su kanıya vardım siz yıllardır türk halkının aç olduğu bir konuya el atacaksınız ortaya böyle çok güzel bişŸey çıkaracaksınız ama gel gelelim internet sitesini çok basit yapacaksınız bilmiyorum temkinli bir şŸekilde aferin diyor taktir ediyorum VE ıLK TǜRK ARABASININ ADI YABANCI BıR KELıME OLMASIDA LJELıŞKı

    • #14685
      deha
      Katılımcı
      fehmi wrote:
      valla çok sevindim altından bir çapanoğlu çıkmaz inşŸallah tipi nissan 350z ye bayağı benziyor ama açıkcası hoşŸuma gitti milliyetçilik duygularımdan mıdır nedir bilmiyorum gururlandım ama siteyi inceledim su kanıya vardım siz yıllardır türk halkının aç olduğu bir konuya el atacaksınız ortaya böyle çok güzel bişŸey çıkaracaksınız ama gel gelelim internet sitesini çok basit yapacaksınız bilmiyorum temkinli bir şŸekilde aferin diyor taktir ediyorum VE ıLK TǜRK ARABASININ ADI YABANCI BıR KELıME OLMASIDA LJELıŞKı

      Şu isim türk olsaymışŸ harbiden daha gurur verici olurmuşŸ.

    • #14686
      piyu
      Anahtar yönetici

      motor nereden hava alıyor?
      el freni megane ile aynı
      internet sitesinde galeri’ye baktınız mı? fotoların tumu fotomontaj
      orta panel megane
      dizel motor %99 renault

      anlamadım nasıl gururla bunu turk muhendis basarısı 2milyon usd harcadık diye soyluyorlar… 2 milyon usd’ye ne yapmıslar… muhendisleri sıkı para kazanmıs bunlar kafalamıs gibi… gitme renault’tan motor almıslar, orta konsolu almıslar… %99 aktarma organları da ondandır…

      nerede muhendislik onu anlamadım…

      simdi gordum gostergeler de renault

      sacma sapan bisi… arkadaslar gurur duyulacak bisi degil bence.. devrim ile gurur duyarım o baska….

    • #14687
      Angelus
      Katılımcı

      Etox markası .. Zafer sanırım modeli.. ǜretim amacı da..

      ” yurt dışŸındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, türkiyeǢ€™deki otomobil fuarlarında belirli kişŸiler dışŸında kimsenin bu otomobillere yaklaşŸtırılmamasını içerleyen bir girişŸimci yerli spor otomobil üretti.”

      Görmek isterseniz ankara gimat kavşŸağındaki shell istasyonunda turuncu bir tanesi görülebiliyomuşŸ…

      Fiyatıda 150.000 ytl imişŸ……

      Aslında yurdumuzun piyasada görünmeyen ama çok popüler bir otomobili var bunu 4.000 km yaptığım geçen haftaki tr. turumda yollarda bol bol gördüm… Pancar Motorlu kamyon kamyonet ve 4×4 ler ..

    • #14688
      zimazima
      Katılımcı

      ertex i duydunuzmu bilmiyorum.minibüs, kamyonet gibi araçlara iç dizayn yapıyorlar.karoser itibarıyla onların tasarladığı bi araba.günlük kullanıyorlardı kendileri zaten bu arabayı.

    • #14689
      zimazima
      Katılımcı

      acı hayat dizisinde vw transporter limuzin var.dikkat ettinizmi bilmiyorum. o araçta ertex’in yaptığı bi araç.gerçi satışŸa sundukları aracı (etox) incelemedim ama fiyatını fazla buldum

    • #14690
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      kaborta büyük ihtimal türk

      dobloda böyle yapılıyo. kaborta elktrik tesisatı döşŸemeler yapılıyo motor şŸanzuman alttan takılıp kabloları bağlanıyo sadece, italyadan ital tabi veee türk malı.

      bursada tank bloğu döken amcalara gidip 2lt bi blok döktürseler konyada dünyaya piston satan fabrikada piston, kolları falan yapılsa elektrikçilerede tesisat yaptırılsa ostimde amortisörler yapılsa şŸaşŸmaz dada kaborta halledilir gerçek Türk malı olur o kendini mühendis zanneden adamlarada gerek kalmaz sonuçta hepsini yapacak bilgi ve birikimi olan adamlarımız var.

      ne eksiği kalır gps olmaz, heralde sadece gps olmaz onuda artık aselsandan rica ederiz

    • #14691
      fehmi
      Katılımcı

      piyu olaya admin farkıyla bakmışŸ ve ipliğini pazara çıkartmışŸ ama bende dedim bir çapanoğlu olabilir diye daha sonra dikkatli baktımda piyu haklı
      TEMPEST SONUNA KADAR KATILIYORUM SANA

    • #14692
      deha
      Katılımcı

      Yanlız herşŸey iyi hoşŸda 150.000 ytl fiyat resmen bizimle dalga geçmek oluyo yani.Zaten hepiniz farketmişŸsiniz renault dan uydurma bi araba.Fiyatı düşŸük olsaydı en azından mütevazi takılıolar helal olsn fln derdim de 150.000 ytl isteyerek bunlar bayaa bişŸeyler icad ettiğini fln sanıolar demekki.

    • #14693
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      belki aracı reno dan demonte oyuncak olarak almışŸlardır ve onlar için manevi değeri vardır oyüzden pahalıdır birleşŸtirirken nekadar haz duydularsa artık

    • #14694
      Angelus
      Katılımcı
      deha wrote:
      Yanlız herşŸey iyi hoşŸda 150.000 ytl fiyat resmen bizimle dalga geçmek oluyo yani.Zaten hepiniz farketmişŸsiniz renault dan uydurma bi araba.Fiyatı düşŸük olsaydı en azından mütevazi takılıolar helal olsn fln derdim de 150.000 ytl isteyerek bunlar bayaa bişŸeyler icad ettiğini fln sanıolar demekki.

      Aslında araba yapmakta hiç bir şŸey yok 10 tane bilgili adamla ve parçaları Türkiyeden temin edip .. 1 tanede cnc ile her bi şŸeyi yaparsın ama mamafihhh bizde bunu yapacakk….. bazı … şŸeyler yoookk…… sebep çok.. ama bence en büyük sebep bunları yapamayışŸımızda nedir biliyormusunuzz??? Hiç birimizin büyük garajlı evi olmayışŸı… TR. de maalesef bilgi çağı garajlı evler olmayışŸından dolayı kaçmışŸtır… 😥

    • #14695
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      deha wrote:
      Yanlız herşŸey iyi hoşŸda 150.000 ytl fiyat resmen bizimle dalga geçmek oluyo yani.Zaten hepiniz farketmişŸsiniz renault dan uydurma bi araba.Fiyatı düşŸük olsaydı en azından mütevazi takılıolar helal olsn fln derdim de 150.000 ytl isteyerek bunlar bayaa bişŸeyler icad ettiğini fln sanıolar demekki.

      Aslında araba yapmakta hiç bir şŸey yok 10 tane bilgili adamla ve parçaları Türkiyeden temin edip .. 1 tanede cnc ile her bi şŸeyi yaparsın ama mamafihhh bizde bunu yapacakk….. bazı … şŸeyler yoookk…… sebep çok.. ama bence en büyük sebep bunları yapamayışŸımızda nedir biliyormusunuzz??? Hiç birimizin büyük garajlı evi olmayışŸı… TR. de maalesef bilgi çağı garajlı evler olmayışŸından dolayı kaçmışŸtır… 😥

      önemli bir konu aslında bu. ben amerikanlar hakkında ne öğrendiysem (marka model bilgisi hariç teknik kısım) evin bahçesiyle yolun ortasında babama yardım ederek öğrendim, bizim genişŸ bir garajımız olsaydı evin önünü galeriye çevirebilirdik babamla şŸimdi kompresör boya parçaları memlekette, tork anahtarı kelepçesi ayakkabılıkta dolapta, yatağın altında sekmanlar var 👿 bunların hepsi bi garajda olsa ben gözümü kırpmadan motor otomotiv okur adam gibi türk malı araba yapılmasına katkı sağlayabilirdim. ve bu camianın tamamı böyle benim tanıdığım sanayideki ustalardan iyi araba mekaniğine, elektriğine hakim insanlar var bu insanlar ya ticaret lisesi mezunu yada benzer şŸeyler zamanında kamyonun altında öğrenmişŸler ama iyi öğrenmişŸler …

    • #14696
      deha
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      deha wrote:
      Yanlız herşŸey iyi hoşŸda 150.000 ytl fiyat resmen bizimle dalga geçmek oluyo yani.Zaten hepiniz farketmişŸsiniz renault dan uydurma bi araba.Fiyatı düşŸük olsaydı en azından mütevazi takılıolar helal olsn fln derdim de 150.000 ytl isteyerek bunlar bayaa bişŸeyler icad ettiğini fln sanıolar demekki.

      Aslında araba yapmakta hiç bir şŸey yok 10 tane bilgili adamla ve parçaları Türkiyeden temin edip .. 1 tanede cnc ile her bi şŸeyi yaparsın ama mamafihhh bizde bunu yapacakk….. bazı … şŸeyler yoookk…… sebep çok.. ama bence en büyük sebep bunları yapamayışŸımızda nedir biliyormusunuzz??? Hiç birimizin büyük garajlı evi olmayışŸı… TR. de maalesef bilgi çağı garajlı evler olmayışŸından dolayı kaçmışŸtır… cry

      Evet aslında dediğin çok doğru şŸimdi akşŸamları garajına gidip biraz kendi kendine uğraşŸmak bile insana ne kadar haz verio.Ztn bu,önce bi güzel soyarım bu arabayı,bi güzel kaporta boya sonra şŸu göstergelerin orjinali elime geçtikçe yenilerim fln tarzı planlar genelde kendi imkanı,garajı ve sabrı olan insanlarda görülüo.ınsanın hobisi hayatının heryerinde yanında olmalı.E bunu mühendisler için düşŸünün bi designer daha üretken hale gelip taklit şŸemalardan kurtulabilir.

    • #14697
      Angelus
      Katılımcı

      Mevzu bu Amerikada adam karısıyla tartışŸır 6 lı birasını alır garajına kapanır bir şŸeylerle uğraşŸır.. TV lerde yayınlanan reklamların çogunda bulunan kimyasallar garajlarda bulunmuşŸtur.. Hatta bildigim kadarıyla HP ve IBM de garajda karısına kızan bir adam tarafından kurulmuşŸtur. 😆 Ama nerde bizde bu imkanlar evler üstüstee apartmanın parkta elinde anahtar araba ile ilgilensen komşŸular toplaşŸır başŸına anaa bu araba çürük bozuk hurda muhabbetine girişŸirler…..

      Ne diyimm Vizyom meselesi bu azizimm Vizyonn!!!

    • #14698
      zimazima
      Katılımcı

      walla bence bu adamların yaptığı ciddi bi işŸ.arabaya bindiklerini, kullandıklarını falan çok iyi biliyorum.yarın yolum düşŸerse detaylarını öğrenmeye çalışŸayım.hatırlatmak isterim şŸu bizim morgan’a benzeyen araba vardı hani maral isminde.bu araç yurt dışŸına ihraç edilmese, yeni dizayn edilmişŸ bi araba olsa şŸasesi 20m falan diye onunlada dalga geçeriz. arabanın özgün kimliği olmalı denebilir ama bence bu arabanın dışŸ görünüşŸüne bakarsak oda var.bence tabi

      http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=3806984

      bakınız bu tip araçlarla yada sözü geçtiği gibi pancar motorundan yapılma römorklarla -ki tahmin edemeyeceğiniz bi pazarı var- gördüğümüzde alay ediyoruz, şŸu discovery channel’da yaptıkları motosikletleri ağzımız açık izliyoruz ama içimizden biri böyle bi işŸle uğraşŸtığında gereken desteği vermiyoruz.devletimiz dahil.imkanlarımız az, paramız az ama moral bozan çok.yapılan işŸ aynımı derseniz fiyatlarına bakın derim

    • #14699
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      tubitak destek veriyo sen projeyi hazırla sun yeter !!!!!

      biz tükana alıyoruz mesela destek . ama adama gider ben ford motoru alacam amerikadan şŸanzuman alacam araba yapacam dersen kimse destek vermez!!!!!

      bana woswos motorunu şŸanzumanını şŸaseyi alıp öne bitek teker takmakta meziyet gibi gelmiyo şŸaşŸmazda yapebilecek çok insan var hatta ostimde helikopter yapıp içine binip uçuran adamlar var…

      her şŸey SANAT da yatar. sanat icra eden kişŸi başŸarılı olur, kaşŸ göz boyayıp yeni diye yutturanlarlada dalga geçilir kimse kusura bakmasın bunlar nacizane düşŸüncelerim .

      gavur kanallarındada her bişŸeyini biz yaptık demiyolar şŸunun motorunu aldık bunu taktık falan diye anlatıyolar.

      ne doluymuşŸum yav

      not: zimazima bu sözler sana değil sanat yaptığını sananlarda

    • #14700
      fehmi
      Katılımcı

      arkadaşŸlar amacım memleketimi küçümsemek değil ama birazda düşŸününce her konuda böle değilmiyiz diye edemiyorum şŸölee adam gibi gururlanacağımız bişŸeyimiz yok bizde anca bol bol professör var üniversitelerde elini sallasan profösöre değer ama gel görki sorsan bir türkün ulurlararası bir makalesi varmı yok bi çalışŸması varmı yok anca öğrenişŸler bişŸey biz bilim adamıyız geçenlerde bir adam ben filanca hastalığa çare buldumm diyor bi bakın türk üniversiteleri incelesin doğruluk payımın olduğuna inanıyorum diyor bizim prof larda diyorki yok efendim öyle şŸey eğer olsaydı felanca amerikadaki filanca avrupadaki üniversiteler bulurdu inanın bana utanç verici bir durum her konuda ama her konuda amerika ve avrupayı referans gösteriyoruz ezberci zihniyetle biz ne araba yapabiliriz ne bir ilaç ne bir uçak ne bir füze ben umudumu kestim bizim bilim ve ilim adamlarımızdan mühendislerimizden ama gidin anodoluda ne dehalar var onlarda bişŸey yapıyorlar bu ezberci zihniyet hemen karşŸı çıkıyor engelliyor (ayrıca yanlışŸ anlaşŸılmasın yüksek okul mezunuyum burada amacım hocaları kötülemek değil sadece ufkumuzun biraz daha genişŸ olması lazım)

    • #14701
      Angelus
      Katılımcı
      zimazima wrote:
      walla bence bu adamların yaptığı ciddi bi işŸ.arabaya bindiklerini, kullandıklarını falan çok iyi biliyorum.yarın yolum düşŸerse detaylarını öğrenmeye çalışŸayım.hatırlatmak isterim şŸu bizim morgan’a benzeyen araba vardı hani maral isminde.bu araç yurt dışŸına ihraç edilmese, yeni dizayn edilmişŸ bi araba olsa şŸasesi 20m falan diye onunlada dalga geçeriz. arabanın özgün kimliği olmalı denebilir ama bence bu arabanın dışŸ görünüşŸüne bakarsak oda var.bence tabi

      http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=3806984

      bakınız bu tip araçlarla yada sözü geçtiği gibi pancar motorundan yapılma römorklarla -ki tahmin edemeyeceğiniz bi pazarı var- gördüğümüzde alay ediyoruz, şŸu discovery channel’da yaptıkları motosikletleri ağzımız açık izliyoruz ama içimizden biri böyle bi işŸle uğraşŸtığında gereken desteği vermiyoruz.devletimiz dahil.imkanlarımız az, paramız az ama moral bozan çok.yapılan işŸ aynımı derseniz fiyatlarına bakın derim

      Yazdıklarında yerden göğe kadar haklısın bir yerlerden bir şŸeylerden başŸlamak lazım… Fakat bu işŸler maalesef sanayi mantığıyla olmuyor işŸin içine bilişŸim vs.. vs.. bir sürü şŸeyler giriyor ve iyi niyetle başŸlamışŸ projeler maalesef komik ürünlere dönüyor. Bugün Amerikada 3-4 eksenli cnc ile motor-kaporta parçaları yaparken adamlar bizimkiler vizyon ve bilgi eksikliğinden sadece dişŸli yapıp reklam sektörünede aynı makinalar ile A-B-C 2 boyutlu harf kesiyorlar…

      LJözümü nedir bunun diye sorarsan ? Bizim gibi 3-5 arıza tipinyeteneklerini birleşŸtirip bir şŸeyler yapmasıdır… Elimizde internet gibi bir kaynak varken pek çok şŸey başŸarabiliriz ama maalesef zaman vede yer bunun için yaratamıyoruz…………….

    • #14702
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      dünyanın en iyi ter mal kamerası yapıldı adamları öldürdüler haliyle tırsıyo millet

    • #14703
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      zimazima wrote:
      walla bence bu adamların yaptığı ciddi bi işŸ.arabaya bindiklerini, kullandıklarını falan çok iyi biliyorum.yarın yolum düşŸerse detaylarını öğrenmeye çalışŸayım.hatırlatmak isterim şŸu bizim morgan’a benzeyen araba vardı hani maral isminde.bu araç yurt dışŸına ihraç edilmese, yeni dizayn edilmişŸ bi araba olsa şŸasesi 20m falan diye onunlada dalga geçeriz. arabanın özgün kimliği olmalı denebilir ama bence bu arabanın dışŸ görünüşŸüne bakarsak oda var.bence tabi

      http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=3806984

      bakınız bu tip araçlarla yada sözü geçtiği gibi pancar motorundan yapılma römorklarla -ki tahmin edemeyeceğiniz bi pazarı var- gördüğümüzde alay ediyoruz, şŸu discovery channel’da yaptıkları motosikletleri ağzımız açık izliyoruz ama içimizden biri böyle bi işŸle uğraşŸtığında gereken desteği vermiyoruz.devletimiz dahil.imkanlarımız az, paramız az ama moral bozan çok.yapılan işŸ aynımı derseniz fiyatlarına bakın derim

      Yazdıklarında yerden göğe kadar haklısın bir yerlerden bir şŸeylerden başŸlamak lazım… Fakat bu işŸler maalesef sanayi mantığıyla olmuyor işŸin içine bilişŸim vs.. vs.. bir sürü şŸeyler giriyor ve iyi niyetle başŸlamışŸ projeler maalesef komik ürünlere dönüyor. Bugün Amerikada 3-4 eksenli cnc ile motor-kaporta parçaları yaparken adamlar bizimkiler vizyon ve bilgi eksikliğinden sadece dişŸli yapıp reklam sektörünede aynı makinalar ile A-B-C 2 boyutlu harf kesiyorlar…

      LJözümü nedir bunun diye sorarsan ? Bizim gibi 3-5 arıza tipinyeteneklerini birleşŸtirip bir şŸeyler yapmasıdır… Elimizde internet gibi bir kaynak varken pek çok şŸey başŸarabiliriz ama maalesef zaman vede yer bunun için yaratamıyoruz…………….

      evet arızaları birleşŸtirsinler dünyada arıza yaratalım

    • #14704
      Angelus
      Katılımcı
      fehmi wrote:
      arkadaşŸlar amacım memleketimi küçümsemek değil ama birazda düşŸününce her konuda böle değilmiyiz diye edemiyorum şŸölee adam gibi gururlanacağımız bişŸeyimiz yok bizde anca bol bol professör var üniversitelerde elini sallasan profösöre değer ama gel görki sorsan bir türkün ulurlararası bir makalesi varmı yok bi çalışŸması varmı yok anca öğrenişŸler bişŸey biz bilim adamıyız geçenlerde bir adam ben filanca hastalığa çare buldumm diyor bi bakın türk üniversiteleri incelesin doğruluk payımın olduğuna inanıyorum diyor bizim prof larda diyorki yok efendim öyle şŸey eğer olsaydı felanca amerikadaki filanca avrupadaki üniversiteler bulurdu inanın bana utanç verici bir durum her konuda ama her konuda amerika ve avrupayı referans gösteriyoruz ezberci zihniyetle biz ne araba yapabiliriz ne bir ilaç ne bir uçak ne bir füze ben umudumu kestim bizim bilim ve ilim adamlarımızdan mühendislerimizden ama gidin anodoluda ne dehalar var onlarda bişŸey yapıyorlar bu ezberci zihniyet hemen karşŸı çıkıyor engelliyor (ayrıca yanlışŸ anlaşŸılmasın yüksek okul mezunuyum burada amacım hocaları kötülemek değil sadece ufkumuzun biraz daha genişŸ olması lazım)

      2007 dünyanın en iyi 100 üniversitesinde maalesef gene bir tane Türk üniversitesi yok.. YanlışŸ hatırlamıyorsam 4 israil ve 6 finlandiya universiteside var ilk 100 de ve raporu hazırlayan LJıN!!!

    • #14705
      zimazima
      Katılımcı

      beyin göçü diye bişŸey var.bize mahsus değildir sadece tabi ama 3.dünya ülkelerine mahsus dersem ne kadar üzülürüz.

      elbette gönül %100 yerli araba üretilmesini ister.ancak yapılan işŸ batı zihniyeti, benzin koymayı unutmak şŸark zihniyeti diye araba fabrikası kapatılırmı yaw.işŸ böyle olduğu sürece taklit etmeye mahkum olmazmıyız. bişŸeyler üretemediğimiz için kurulu düzenin üzerine birşŸeyler yapmak zorunda kalmazmıyız.setra otobüslerini kendi yapıyor şŸase man mı mercedes mi ne.bunu bile yapamıyoruz derseniz haklısınız demezmiyim. bakınız capon sanayiine %80 taklittir. örneğin icat edilen ölçü aletlerinin şŸeklini değişŸtirerek üretir satar dünyaya.arabaları söylemiim bile.

    • #14706
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      japon değil de çin dir o çin

    • #14707
      fehmi
      Katılımcı

      işŸte bende o yüzden diyorumki ümidimi kestim anca ne varsa böle kendi başŸına bişŸşŸeyler yapabilen mühendislerden medet bekliyor bu millet bakın erkunt traktörlerine çok yaşŸlı bir mühendis olan erkunt bey tüm birikimini bir traktör fabrikası için ortaya koymuşŸ tamamı yerli ve model ismi bereket inanın çukurovada darı gibi satıyor o traktörler vede çok hoşŸ dayanıklı tamamı türk yapımı inşŸallah bide kendi otomobilimiz olur

    • #14708
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      nimet bereket sadet miydi 3 modeli var ilk gördüğümde çok hoşŸuma gitmişŸti ama kesin motoru fiattır bilemedin ferguson dur dedim gğnahlarını almışŸız helal olsun amcama

    • #14709
      zimazima
      Katılımcı

      şŸaşŸmazda adamlar çok güzel trike motosiklet yapıyorlar.kopya falan değil kendi tasarımları.bizde motor yapan yokki ss kanunlarına göre başŸka bi motor takacak tabi.bence araba yapmak dediğiniz gibi zor değil.ama bize yaptırmadıklarını düşŸünüyorum.

    • #14710
      zimazima
      Katılımcı

      jet fadıl üretecekti yaptırmadılar belkide adama.fatih altaylı canlı yayında daha proje aşŸamasında dalga geçti adamla.bu zihniyetle zor hakikaten fehmi.bendemi ümidi kessem

    • #14711
      fehmi
      Katılımcı

      TEMPEST bende burdaki yetkili satıcının yalancısıyım adam çok kesin söylüyor bijonlarından bloğuna kadar tüm dökümleri filan hepsi türk malı diye ama yinede aklıma gelmişŸken erkuntun sitesi varsa bir göz atacam (işŸkembeden sallamışŸ olmayim diye) hatta lastiğinide petlas kullanacaklarmışŸta problem çıkmışŸ demişŸti

    • #14712
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      benimde ilgimi çekti şŸimdi bende araşŸtırcam fırsat bulunca nerde dökülüyomuşŸ blok falan

    • #14713
      zimazima
      Katılımcı

      ülkemizde çoğu motor parçası yapılıyor.maalesef ki bosch gibi firmalar fason olarak yaptırıyor.her makina dışŸarıdan işŸçi bizden.avrupaya göre ucuz olduğundan.bir cnc tezgahında metale şŸekil vermek çok zor değil tabi.istediğiniz ölçüyü verin makina yapsın.hal böyle olunca yatak, gömlek, supab yapmak basit oluyor.al makinayı yapsın.ölçüler mevcut nede olsa.ne mühendise gerek var ne tasarıma.bir operatör hepsini halleder.ama siz o tezgahların powersuply (yanlışŸ telafuz olabilir) ünitesi gibi çok basit ve gerekli bi parçanın yandığında 3 ay beklediğinizi biliyormusunuz.dışŸarıdan gelecek istanbuldan anadoluya km + konaklama + montaj işŸçilikleri eklenecek, sonra sen takacan.o cnc tezgahını biz üretelim o zaman dediğiniz herşŸey olur.

    • #14714
      piyu
      Anahtar yönetici

      zihniyet aynı… neden renault’tan kumandaları alıyor… gitsin eski bir klasikten esinlensin ama kendince yorumlasın… begenmedi bolumu degistirip farklı bisi yapsın…

      ondan al birini
      digerinden al baskasını
      nasıl turk muhendislik basarısı onu anlamadım… motor fransız diyor e diger parcalar da fransız…

      birtek noktayı takdir ettim… son hız 165-175 gibi birsey yazıyordu… birde bunun bu tip birseye 250km yazanı da olabilirdi… ne aerodinami nedir bilmeden, ne de yuksek hızda ne olur diye test etmeden…

      gecen bir araba dergisinde gordum adamlar satısa sunmadan once 20-30 araba ile binlerce km yol yapıyorlar…

      test bolumunde daha 20.000km yapıldı ilgi cok diyor… esasında teste bile gerek yok, zaten ustundeki tum parcalar daha onceden test edilmişŸ
      kaporta’ya da teste gerek yok zaten…..

    • #14715
      fehmi
      Katılımcı

      test bolumunde daha 20.000km yapıldı ilgi cok diyor… esasında teste bile gerek yok, zaten ustundeki tum parcalar daha onceden test edilmişŸ Gül
      kaporta’ya da teste gerek yok zaten…..

      hiç yüzleride kızarmıyor test ediyoruk filan derken 😳

    • #14716
      zimazima
      Katılımcı

      arkadaşŸlar biraz insaflı olun yaw.o dediğiniz testleri yapan firmaların bütçeleri, arge departmanları falan dünya para.çoğu f1 takımının rüzgar tüneli yok.adminim ministerime katılmamak mümkün diil tabi sizin söylediğiniz çoğu şŸeyede.daha özgün bi araba olabilirdi.yalnız daha özgün bir araba olsaydı çoğu parçasının kendi üretimleri olması gerekirdi.yani her parçaya ayrı kalıp, özel üretim vs bunları yaptıktan sonra arabanın maaliyeti çok fazla olurdu.seri üretime geçilse maliyet bölünür ama bunu yapmamışŸlar.avukat gibimi konuşŸuyorum bilmiyorum ama nacizane düşŸüncelerimi paylaşŸtım

    • #14717
      illetyus
      Katılımcı

      Arkadaslar cok ayrintili olmasada, yazilan goruslerinizi okudum…
      Ama bu gune kadar ulkemizde bu ve buna benzer girisimler, aralikli zamanlarda hep denendi ve hemen hemen prototipten yada iki uc adet imalattan oteye gidilemedi.
      Bunu yari yariya basarmis olan Maral’ dir ve onunda eger sadece yurt icine yayilma egilimi olsaydi ve guncel arabalar kategorisinde olsaydi oda bitmeye mahkum olurdu. O, cogunlugun tercih etmeyecegi bir modeldir ve bu yuzden onun onune yolunu kesecek bir engel cikmadi.
      Turkiyede bu isin layiki ile yapilamamasinin sebepleri cok cesitli ama, en baslicasi sudur ki ;
      Kim girisimde bulunursa bulunsun, ne kadar azim ve bilgi birikimiyle girerse girsin bu ise, ancak bugune kadarki olanlardan oteye gidemez.
      Gitmesine musaade edilmez !

      Dikkat ederseniz, bu baslayip ve henuz emekleme asamasina bile gelemeden bitenlerin hepsi “otomobil” dir.

      Evet yurdun cesitli bolgelerinde traktor, cekici ve bir kac sey uretiliyor ve her seyi kendine ait dogru. Ama Turkiye genelinde bu dalda iddasi olan yada piyasa pastasini, tek basina yada bir kac kisiyle birlikte yemek isteyen bir buyuk “isim” yokda o yuzden.
      Yillar once, 3-4 ucuk kafadar olarak hazirladigimiz bir projeyi goturup onay aldigimiz zaman, daha eve gelip sevincini bile yasayamadan basimiza neler geldigini ve israrci olsaydik daha neler gelebilecegini hatirladim birden.

      Ayrica, gercek ve seri uretiminine gecilebilecek bir otomobil yaratmak, hic de oyle 10-15 kisiyle ve 7-8 ayda yapilabilecek sey degildir.
      Bir otomobilin tamamini biz yada ben yarattim diyebilmek icin, onun uretiminde kullanilan tum parcalarinda onu yaratan kisi yada kisiler tarafindan dizayn edilmesi gerekir.
      Dahasi, akademik egitim almis kisilerin bile hepsinin ! anlayabilecegi yada altindan kalkabilecegi bir konu degil.
      100 yillik gecmisi olan, dunyanin en buyuk otomobil ureticileri bile, yeni bir modeli tanittiklari zaman, emin olun bu sey, en az 5 ila 7 yillik bir calisma suresinin sonucudur. Ve onlarda bile boyle bir seyi yapabilmek, markalar arasinda bir prestij gostergesidir.

      Yine dikkat ederseniz bugun ulkemizde, bir cok yabanci marka otomobil uretiliyor ama bunlarin bir cogunda, uretim asamasindaki idareciler ve yonetim kademesindekilerin cogu Turk degildir.
      Bu noktada yanlis anlasilmak istemem ama eger dogruyu konusacaksak,
      Bizim insanimizda maalesef, diger uluslara kiyasla kafa oldukca iyi calisiyor ama boyle bir konuda ust seviye kaliteyi yaratacak ve bunu surdurecek disiplin yok.
      Temelde, maximum bilgi, tecrube, teknik, finans ve is/kalite disiplini gerektiren bir alanda bizim insanimiz, bazi seyleri daha genis acidan dusunup kavrayamadigi surece ve bunlari, hem toplumsal yasaminda hemde is hayatinda uygulamadigi surece, Turkiye sadece bir montaj atolyesi olarak kalir.

    • #14718
      Vedat
      Katılımcı

      ETOX: 80 beygirgücüne karsı 1400 kilogram, (KARSILASTIRMA: 80’li yılların VW GOLF GTi MK1: 110 beygirgücüne karşŸı 980 kilogram) ETOX aracın sportif duruşŸu ve aracın mazotlu oluşŸu birbirlerine zıt düşŸüyor; yani optik görünüm motorgücüyle bagdaşŸmıyor. ETOX’a turbo şŸart!

    • #14719
      scj351
      Katılımcı

      arkadaşŸlar ben döküm işŸiyle uğraşŸıyorum öyle motor bloğu dökemezler
      demeyin modellini getirin dökeyim.

    • #14720
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      ben dökerler dedim

      hacım ya şŸu blok döküm işŸinden biraz bahsedermisin ?

      pistonların yuvaları nasıl bukadar kusursuz olabiliyor dökümden sonra taşŸlanıyomu? bide saf alüminyum kullanımıyodur heralde neler var yapısında karışŸım olarak ? bide piston yuvalarını genişŸletip silindir hacmini çoğaltma olayı varya artıları eksileri nelerdir? şŸu karanlık beynime azcık ışŸık tutabilirmisin?

    • #14721
      piyu
      Anahtar yönetici

      Tempest seni cok fırsatcı gordum…

      Eskilerden en unlusu ZL-1 oluyor… yanlıs hatırlamıyorsam sadece 69 camaro ve 2 corvette’te kullanılmıs… beygir gucunu gizleyerek 450hp demisler (sigorta konularından dolayı) fakat 600hp civarı veriyormus…

      yeniler ve detayları hakkında cok bilgim yok maalesef…

    • #14722
      zimazima
      Katılımcı

      adminim ministerim şŸu meşŸhur gt 500 ün motoru hakkında da bilgi versen ama dur ben bi araşŸtıriim öyle isteyeyim, bu arada senin kulağına kar suyu kaçmışŸ olsun

    • #14723
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı
      piyu wrote:
      Tempest seni cok fırsatcı gordum…

      Eskilerden en unlusu ZL-1 oluyor… yanlıs hatırlamıyorsam sadece 69 camaro ve 2 corvette’te kullanılmıs… beygir gucunu gizleyerek 450hp demisler (sigorta konularından dolayı) fakat 600hp civarı veriyormus…

      yeniler ve detayları hakkında cok bilgim yok maalesef…

      bu aralar biraz fazlaca sıyırdığım için dökük bişŸey alıp sıralı altıları sırayla modifiye edip öldürene kadar kullanma niyetim var her biri 1 yıl dayansa 4 yıl motor sıkıntısı çekmem 😈

45 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version