Ana Sayfa › Forumlar › Forumlar › Güncel olaylar › ılk Türk Arabası ETOX
- Bu konu 45 yanıt içerir, 11 izleyen vardır ve en son 17 yıl 3 ay önce
Mustafa YÜKSEL tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
8 Temmuz 2007: 22:06 #1005
AngelusKatılımcıılginç bir şey inceleyin http://www.etox.com.tr
-
8 Temmuz 2007: 22:19 #14679
dehaKatılımcıGüzel bi girişim.Dizel olması ve 4-5litre gibi ekonomik bir yakıta sahip olması ayrıca güzellik.Ayrıca 2 metre genişlik te 1400 kilo olması çok iyi bir yol tutuşu sağlayacaktır bence.
-
8 Temmuz 2007: 22:21 #14680
AngelusKatılımcı -
8 Temmuz 2007: 22:28 #14681
rikoKatılımcıılk Türk arabası Devrim değilmiydi yav ?
Şekli şemali gayet güzel, ama markası böcek ilacı gibi geliyor kulağa
-
8 Temmuz 2007: 22:34 #14682
DiamonDKatılımcıAraba gayet hoş olmuş şekli falan ama markası aklıma takıldı. Niye EtoX? Türkçe de x harfi yok. Başka TÇRKÇE isim bulsalarmış daha iyi olurmuş..
-
8 Temmuz 2007: 22:45 #14683
dehaKatılımcıYa bu isim takıntısını bi yana bırakmak lazım bence.Mesela mercedes te almanlar için gayet çok duyulan bir isim.ıstedikten sonra herşeye benzetilebilir.Satışa daha sunulmadı heralde,fiyatınıda göremedim.Sizce kaçparaya kadar alınabilitesi var bu arabanın?
-
8 Temmuz 2007: 22:48 #14684
fehmiKatılımcıvalla çok sevindim altından bir çapanoğlu çıkmaz inşallah tipi nissan 350z ye bayağı benziyor ama açıkcası hoşuma gitti milliyetçilik duygularımdan mıdır nedir bilmiyorum gururlandım ama siteyi inceledim su kanıya vardım siz yıllardır türk halkının aç olduğu bir konuya el atacaksınız ortaya böyle çok güzel bişey çıkaracaksınız ama gel gelelim internet sitesini çok basit yapacaksınız bilmiyorum temkinli bir şekilde aferin diyor taktir ediyorum VE ıLK TÇRK ARABASININ ADI YABANCI BıR KELıME OLMASIDA ÇELıŞKı
-
8 Temmuz 2007: 23:35 #14685
dehaKatılımcıfehmi wrote:valla çok sevindim altından bir çapanoğlu çıkmaz inşallah tipi nissan 350z ye bayağı benziyor ama açıkcası hoşuma gitti milliyetçilik duygularımdan mıdır nedir bilmiyorum gururlandım ama siteyi inceledim su kanıya vardım siz yıllardır türk halkının aç olduğu bir konuya el atacaksınız ortaya böyle çok güzel bişey çıkaracaksınız ama gel gelelim internet sitesini çok basit yapacaksınız bilmiyorum temkinli bir şekilde aferin diyor taktir ediyorum VE ıLK TÇRK ARABASININ ADI YABANCI BıR KELıME OLMASIDA ÇELıŞKıŞu isim türk olsaymış harbiden daha gurur verici olurmuş.
-
9 Temmuz 2007: 01:08 #14686
piyuAnahtar yöneticimotor nereden hava alıyor?
el freni megane ile aynı
internet sitesinde galeri’ye baktınız mı? fotoların tumu fotomontaj
orta panel megane
dizel motor %99 renaultanlamadım nasıl gururla bunu turk muhendis basarısı 2milyon usd harcadık diye soyluyorlar… 2 milyon usd’ye ne yapmıslar… muhendisleri sıkı para kazanmıs bunlar kafalamıs gibi… gitme renault’tan motor almıslar, orta konsolu almıslar… %99 aktarma organları da ondandır…
nerede muhendislik onu anlamadım…
simdi gordum gostergeler de renault
sacma sapan bisi… arkadaslar gurur duyulacak bisi degil bence.. devrim ile gurur duyarım o baska….
-
9 Temmuz 2007: 01:15 #14687
AngelusKatılımcıEtox markası .. Zafer sanırım modeli.. Çretim amacı da..
” yurt dışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, türkiyeÇ¢â¬â¢deki otomobil fuarlarında belirli kişiler dışında kimsenin bu otomobillere yaklaştırılmamasını içerleyen bir girişimci yerli spor otomobil üretti.”
Görmek isterseniz ankara gimat kavşağındaki shell istasyonunda turuncu bir tanesi görülebiliyomuş…
Fiyatıda 150.000 ytl imiş……
Aslında yurdumuzun piyasada görünmeyen ama çok popüler bir otomobili var bunu 4.000 km yaptığım geçen haftaki tr. turumda yollarda bol bol gördüm… Pancar Motorlu kamyon kamyonet ve 4×4 ler ..
-
9 Temmuz 2007: 01:52 #14688
zimazimaKatılımcıertex i duydunuzmu bilmiyorum.minibüs, kamyonet gibi araçlara iç dizayn yapıyorlar.karoser itibarıyla onların tasarladığı bi araba.günlük kullanıyorlardı kendileri zaten bu arabayı.
-
9 Temmuz 2007: 02:03 #14689
zimazimaKatılımcıacı hayat dizisinde vw transporter limuzin var.dikkat ettinizmi bilmiyorum. o araçta ertex’in yaptığı bi araç.gerçi satışa sundukları aracı (etox) incelemedim ama fiyatını fazla buldum
-
9 Temmuz 2007: 02:03 #14690
Mustafa YÜKSELKatılımcıkaborta büyük ihtimal türk
dobloda böyle yapılıyo. kaborta elktrik tesisatı döşemeler yapılıyo motor şanzuman alttan takılıp kabloları bağlanıyo sadece, italyadan ital tabi
veee türk malı.bursada tank bloğu döken amcalara gidip 2lt bi blok döktürseler konyada dünyaya piston satan fabrikada piston, kolları falan yapılsa elektrikçilerede tesisat yaptırılsa ostimde amortisörler yapılsa şaşmaz dada kaborta halledilir gerçek Türk malı olur o kendini mühendis zanneden adamlarada gerek kalmaz
sonuçta hepsini yapacak bilgi ve birikimi olan adamlarımız var.ne eksiği kalır gps olmaz, heralde sadece gps olmaz onuda artık aselsandan rica ederiz
-
9 Temmuz 2007: 02:27 #14691
fehmiKatılımcıpiyu olaya admin farkıyla bakmış ve ipliğini pazara çıkartmış ama bende dedim bir çapanoğlu olabilir diye daha sonra dikkatli baktımda piyu haklı
TEMPEST SONUNA KADAR KATILIYORUM SANA -
9 Temmuz 2007: 02:29 #14692
dehaKatılımcıYanlız herşey iyi hoşda 150.000 ytl fiyat resmen bizimle dalga geçmek oluyo yani.Zaten hepiniz farketmişsiniz renault dan uydurma bi araba.Fiyatı düşük olsaydı en azından mütevazi takılıolar helal olsn fln derdim de 150.000 ytl isteyerek bunlar bayaa bişeyler icad ettiğini fln sanıolar demekki.
-
9 Temmuz 2007: 02:31 #14693
Mustafa YÜKSELKatılımcıbelki aracı reno dan demonte oyuncak olarak almışlardır ve onlar için manevi değeri vardır oyüzden pahalıdır birleştirirken nekadar haz duydularsa artık
-
9 Temmuz 2007: 02:33 #14694
AngelusKatılımcıdeha wrote:Yanlız herşey iyi hoşda 150.000 ytl fiyat resmen bizimle dalga geçmek oluyo yani.Zaten hepiniz farketmişsiniz renault dan uydurma bi araba.Fiyatı düşük olsaydı en azından mütevazi takılıolar helal olsn fln derdim de 150.000 ytl isteyerek bunlar bayaa bişeyler icad ettiğini fln sanıolar demekki.Aslında araba yapmakta hiç bir şey yok 10 tane bilgili adamla ve parçaları Türkiyeden temin edip .. 1 tanede cnc ile her bi şeyi yaparsın ama mamafihhh bizde bunu yapacakk….. bazı … şeyler yoookk…… sebep çok.. ama bence en büyük sebep bunları yapamayışımızda nedir biliyormusunuzz??? Hiç birimizin büyük garajlı evi olmayışı… TR. de maalesef bilgi çağı garajlı evler olmayışından dolayı kaçmıştır… 😥
-
9 Temmuz 2007: 02:43 #14695
Mustafa YÜKSELKatılımcıAngelus wrote:deha wrote:Yanlız herşey iyi hoşda 150.000 ytl fiyat resmen bizimle dalga geçmek oluyo yani.Zaten hepiniz farketmişsiniz renault dan uydurma bi araba.Fiyatı düşük olsaydı en azından mütevazi takılıolar helal olsn fln derdim de 150.000 ytl isteyerek bunlar bayaa bişeyler icad ettiğini fln sanıolar demekki.Aslında araba yapmakta hiç bir şey yok 10 tane bilgili adamla ve parçaları Türkiyeden temin edip .. 1 tanede cnc ile her bi şeyi yaparsın ama mamafihhh bizde bunu yapacakk….. bazı … şeyler yoookk…… sebep çok.. ama bence en büyük sebep bunları yapamayışımızda nedir biliyormusunuzz??? Hiç birimizin büyük garajlı evi olmayışı… TR. de maalesef bilgi çağı garajlı evler olmayışından dolayı kaçmıştır… 😥
önemli bir konu aslında bu. ben amerikanlar hakkında ne öğrendiysem (marka model bilgisi hariç teknik kısım) evin bahçesiyle yolun ortasında babama yardım ederek öğrendim, bizim geniş bir garajımız olsaydı evin önünü galeriye çevirebilirdik babamla
şimdi kompresör boya parçaları memlekette, tork anahtarı kelepçesi ayakkabılıkta dolapta, yatağın altında sekmanlar var 👿 bunların hepsi bi garajda olsa ben gözümü kırpmadan motor otomotiv okur adam gibi türk malı araba yapılmasına katkı sağlayabilirdim. ve bu camianın tamamı böyle benim tanıdığım sanayideki ustalardan iyi araba mekaniğine, elektriğine hakim insanlar var bu insanlar ya ticaret lisesi mezunu yada benzer şeyler zamanında kamyonun altında öğrenmişler ama iyi öğrenmişler … -
9 Temmuz 2007: 02:48 #14696
dehaKatılımcıAngelus wrote:deha wrote:Yanlız herşey iyi hoşda 150.000 ytl fiyat resmen bizimle dalga geçmek oluyo yani.Zaten hepiniz farketmişsiniz renault dan uydurma bi araba.Fiyatı düşük olsaydı en azından mütevazi takılıolar helal olsn fln derdim de 150.000 ytl isteyerek bunlar bayaa bişeyler icad ettiğini fln sanıolar demekki.Aslında araba yapmakta hiç bir şey yok 10 tane bilgili adamla ve parçaları Türkiyeden temin edip .. 1 tanede cnc ile her bi şeyi yaparsın ama mamafihhh bizde bunu yapacakk….. bazı … şeyler yoookk…… sebep çok.. ama bence en büyük sebep bunları yapamayışımızda nedir biliyormusunuzz??? Hiç birimizin büyük garajlı evi olmayışı… TR. de maalesef bilgi çağı garajlı evler olmayışından dolayı kaçmıştır… cry
Evet aslında dediğin çok doğru şimdi akşamları garajına gidip biraz kendi kendine uğraşmak bile insana ne kadar haz verio.Ztn bu,önce bi güzel soyarım bu arabayı,bi güzel kaporta boya sonra şu göstergelerin orjinali elime geçtikçe yenilerim fln tarzı planlar genelde kendi imkanı,garajı ve sabrı olan insanlarda görülüo.ınsanın hobisi hayatının heryerinde yanında olmalı.E bunu mühendisler için düşünün bi designer daha üretken hale gelip taklit şemalardan kurtulabilir.
-
9 Temmuz 2007: 02:49 #14697
AngelusKatılımcıMevzu bu Amerikada adam karısıyla tartışır 6 lı birasını alır garajına kapanır bir şeylerle uğraşır.. TV lerde yayınlanan reklamların çogunda bulunan kimyasallar garajlarda bulunmuştur.. Hatta bildigim kadarıyla HP ve IBM de garajda karısına kızan bir adam tarafından kurulmuştur. 😆 Ama nerde bizde bu imkanlar evler üstüstee apartmanın parkta elinde anahtar araba ile ilgilensen komşular toplaşır başına anaa bu araba çürük bozuk hurda muhabbetine girişirler…..
Ne diyimm Vizyom meselesi bu azizimm Vizyonn!!!
-
9 Temmuz 2007: 03:00 #14698
zimazimaKatılımcıwalla bence bu adamların yaptığı ciddi bi iş.arabaya bindiklerini, kullandıklarını falan çok iyi biliyorum.yarın yolum düşerse detaylarını öğrenmeye çalışayım.hatırlatmak isterim şu bizim morgan’a benzeyen araba vardı hani maral isminde.bu araç yurt dışına ihraç edilmese, yeni dizayn edilmiş bi araba olsa şasesi 20m falan diye onunlada dalga geçeriz. arabanın özgün kimliği olmalı denebilir ama bence bu arabanın dış görünüşüne bakarsak oda var.bence tabi
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=3806984
bakınız bu tip araçlarla yada sözü geçtiği gibi pancar motorundan yapılma römorklarla -ki tahmin edemeyeceğiniz bi pazarı var- gördüğümüzde alay ediyoruz, şu discovery channel’da yaptıkları motosikletleri ağzımız açık izliyoruz ama içimizden biri böyle bi işle uğraştığında gereken desteği vermiyoruz.devletimiz dahil.imkanlarımız az, paramız az ama moral bozan çok.yapılan iş aynımı derseniz fiyatlarına bakın derim
-
9 Temmuz 2007: 03:07 #14699
Mustafa YÜKSELKatılımcıtubitak destek veriyo sen projeyi hazırla sun yeter !!!!!
biz tükana alıyoruz mesela destek . ama adama gider ben ford motoru alacam amerikadan şanzuman alacam araba yapacam dersen kimse destek vermez!!!!!
bana woswos motorunu şanzumanını şaseyi alıp öne bitek teker takmakta meziyet gibi gelmiyo şaşmazda yapebilecek çok insan var hatta ostimde helikopter yapıp içine binip uçuran adamlar var…
her şey SANAT da yatar. sanat icra eden kişi başarılı olur, kaş göz boyayıp yeni diye yutturanlarlada dalga geçilir kimse kusura bakmasın bunlar nacizane düşüncelerim .
gavur kanallarındada her bişeyini biz yaptık demiyolar şunun motorunu aldık bunu taktık falan diye anlatıyolar.
ne doluymuşum yav
not: zimazima bu sözler sana değil sanat yaptığını sananlarda
-
9 Temmuz 2007: 03:07 #14700
fehmiKatılımcıarkadaşlar amacım memleketimi küçümsemek değil ama birazda düşününce her konuda böle değilmiyiz diye edemiyorum şölee adam gibi gururlanacağımız bişeyimiz yok bizde anca bol bol professör var üniversitelerde elini sallasan profösöre değer ama gel görki sorsan bir türkün ulurlararası bir makalesi varmı yok bi çalışması varmı yok anca öğrenişler bişey biz bilim adamıyız geçenlerde bir adam ben filanca hastalığa çare buldumm diyor bi bakın türk üniversiteleri incelesin doğruluk payımın olduğuna inanıyorum diyor bizim prof larda diyorki yok efendim öyle şey eğer olsaydı felanca amerikadaki filanca avrupadaki üniversiteler bulurdu inanın bana utanç verici bir durum her konuda ama her konuda amerika ve avrupayı referans gösteriyoruz ezberci zihniyetle biz ne araba yapabiliriz ne bir ilaç ne bir uçak ne bir füze ben umudumu kestim bizim bilim ve ilim adamlarımızdan mühendislerimizden ama gidin anodoluda ne dehalar var onlarda bişey yapıyorlar bu ezberci zihniyet hemen karşı çıkıyor engelliyor (ayrıca yanlış anlaşılmasın yüksek okul mezunuyum burada amacım hocaları kötülemek değil sadece ufkumuzun biraz daha geniş olması lazım)
-
9 Temmuz 2007: 03:09 #14701
AngelusKatılımcızimazima wrote:walla bence bu adamların yaptığı ciddi bi iş.arabaya bindiklerini, kullandıklarını falan çok iyi biliyorum.yarın yolum düşerse detaylarını öğrenmeye çalışayım.hatırlatmak isterim şu bizim morgan’a benzeyen araba vardı hani maral isminde.bu araç yurt dışına ihraç edilmese, yeni dizayn edilmiş bi araba olsa şasesi 20m falan diye onunlada dalga geçeriz. arabanın özgün kimliği olmalı denebilir ama bence bu arabanın dış görünüşüne bakarsak oda var.bence tabihttp://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=3806984
bakınız bu tip araçlarla yada sözü geçtiği gibi pancar motorundan yapılma römorklarla -ki tahmin edemeyeceğiniz bi pazarı var- gördüğümüzde alay ediyoruz, şu discovery channel’da yaptıkları motosikletleri ağzımız açık izliyoruz ama içimizden biri böyle bi işle uğraştığında gereken desteği vermiyoruz.devletimiz dahil.imkanlarımız az, paramız az ama moral bozan çok.yapılan iş aynımı derseniz fiyatlarına bakın derim
Yazdıklarında yerden göğe kadar haklısın bir yerlerden bir şeylerden başlamak lazım… Fakat bu işler maalesef sanayi mantığıyla olmuyor işin içine bilişim vs.. vs.. bir sürü şeyler giriyor ve iyi niyetle başlamış projeler maalesef komik ürünlere dönüyor. Bugün Amerikada 3-4 eksenli cnc ile motor-kaporta parçaları yaparken adamlar bizimkiler vizyon ve bilgi eksikliğinden sadece dişli yapıp reklam sektörünede aynı makinalar ile A-B-C 2 boyutlu harf kesiyorlar…
Çözümü nedir bunun diye sorarsan ? Bizim gibi 3-5 arıza tipinyeteneklerini birleştirip bir şeyler yapmasıdır… Elimizde internet gibi bir kaynak varken pek çok şey başarabiliriz ama maalesef zaman vede yer bunun için yaratamıyoruz…………….
-
9 Temmuz 2007: 03:10 #14702
Mustafa YÜKSELKatılımcıdünyanın en iyi ter mal kamerası yapıldı adamları öldürdüler haliyle tırsıyo millet
-
9 Temmuz 2007: 03:12 #14703
Mustafa YÜKSELKatılımcıAngelus wrote:zimazima wrote:walla bence bu adamların yaptığı ciddi bi iş.arabaya bindiklerini, kullandıklarını falan çok iyi biliyorum.yarın yolum düşerse detaylarını öğrenmeye çalışayım.hatırlatmak isterim şu bizim morgan’a benzeyen araba vardı hani maral isminde.bu araç yurt dışına ihraç edilmese, yeni dizayn edilmiş bi araba olsa şasesi 20m falan diye onunlada dalga geçeriz. arabanın özgün kimliği olmalı denebilir ama bence bu arabanın dış görünüşüne bakarsak oda var.bence tabihttp://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=3806984
bakınız bu tip araçlarla yada sözü geçtiği gibi pancar motorundan yapılma römorklarla -ki tahmin edemeyeceğiniz bi pazarı var- gördüğümüzde alay ediyoruz, şu discovery channel’da yaptıkları motosikletleri ağzımız açık izliyoruz ama içimizden biri böyle bi işle uğraştığında gereken desteği vermiyoruz.devletimiz dahil.imkanlarımız az, paramız az ama moral bozan çok.yapılan iş aynımı derseniz fiyatlarına bakın derim
Yazdıklarında yerden göğe kadar haklısın bir yerlerden bir şeylerden başlamak lazım… Fakat bu işler maalesef sanayi mantığıyla olmuyor işin içine bilişim vs.. vs.. bir sürü şeyler giriyor ve iyi niyetle başlamış projeler maalesef komik ürünlere dönüyor. Bugün Amerikada 3-4 eksenli cnc ile motor-kaporta parçaları yaparken adamlar bizimkiler vizyon ve bilgi eksikliğinden sadece dişli yapıp reklam sektörünede aynı makinalar ile A-B-C 2 boyutlu harf kesiyorlar…
Çözümü nedir bunun diye sorarsan ? Bizim gibi 3-5 arıza tipinyeteneklerini birleştirip bir şeyler yapmasıdır… Elimizde internet gibi bir kaynak varken pek çok şey başarabiliriz ama maalesef zaman vede yer bunun için yaratamıyoruz…………….
evet arızaları birleştirsinler dünyada arıza yaratalım
-
9 Temmuz 2007: 03:13 #14704
AngelusKatılımcıfehmi wrote:arkadaşlar amacım memleketimi küçümsemek değil ama birazda düşününce her konuda böle değilmiyiz diye edemiyorum şölee adam gibi gururlanacağımız bişeyimiz yok bizde anca bol bol professör var üniversitelerde elini sallasan profösöre değer ama gel görki sorsan bir türkün ulurlararası bir makalesi varmı yok bi çalışması varmı yok anca öğrenişler bişey biz bilim adamıyız geçenlerde bir adam ben filanca hastalığa çare buldumm diyor bi bakın türk üniversiteleri incelesin doğruluk payımın olduğuna inanıyorum diyor bizim prof larda diyorki yok efendim öyle şey eğer olsaydı felanca amerikadaki filanca avrupadaki üniversiteler bulurdu inanın bana utanç verici bir durum her konuda ama her konuda amerika ve avrupayı referans gösteriyoruz ezberci zihniyetle biz ne araba yapabiliriz ne bir ilaç ne bir uçak ne bir füze ben umudumu kestim bizim bilim ve ilim adamlarımızdan mühendislerimizden ama gidin anodoluda ne dehalar var onlarda bişey yapıyorlar bu ezberci zihniyet hemen karşı çıkıyor engelliyor (ayrıca yanlış anlaşılmasın yüksek okul mezunuyum burada amacım hocaları kötülemek değil sadece ufkumuzun biraz daha geniş olması lazım)2007 dünyanın en iyi 100 üniversitesinde maalesef gene bir tane Türk üniversitesi yok.. Yanlış hatırlamıyorsam 4 israil ve 6 finlandiya universiteside var ilk 100 de ve raporu hazırlayan ÇıN!!!
-
9 Temmuz 2007: 03:17 #14705
zimazimaKatılımcıbeyin göçü diye bişey var.bize mahsus değildir sadece tabi ama 3.dünya ülkelerine mahsus dersem ne kadar üzülürüz.
elbette gönül %100 yerli araba üretilmesini ister.ancak yapılan iş batı zihniyeti, benzin koymayı unutmak şark zihniyeti diye araba fabrikası kapatılırmı yaw.iş böyle olduğu sürece taklit etmeye mahkum olmazmıyız. bişeyler üretemediğimiz için kurulu düzenin üzerine birşeyler yapmak zorunda kalmazmıyız.setra otobüslerini kendi yapıyor şase man mı mercedes mi ne.bunu bile yapamıyoruz derseniz haklısınız demezmiyim. bakınız capon sanayiine %80 taklittir. örneğin icat edilen ölçü aletlerinin şeklini değiştirerek üretir satar dünyaya.arabaları söylemiim bile.
-
9 Temmuz 2007: 03:19 #14706
Mustafa YÜKSELKatılımcıjapon değil de çin dir o çin
-
9 Temmuz 2007: 03:20 #14707
fehmiKatılımcıişte bende o yüzden diyorumki ümidimi kestim anca ne varsa böle kendi başına bişşeyler yapabilen mühendislerden medet bekliyor bu millet bakın erkunt traktörlerine çok yaşlı bir mühendis olan erkunt bey tüm birikimini bir traktör fabrikası için ortaya koymuş tamamı yerli ve model ismi bereket inanın çukurovada darı gibi satıyor o traktörler vede çok hoş dayanıklı tamamı türk yapımı inşallah bide kendi otomobilimiz olur
-
9 Temmuz 2007: 03:25 #14708
Mustafa YÜKSELKatılımcınimet bereket sadet miydi 3 modeli var ilk gördüğümde çok hoşuma gitmişti ama kesin motoru fiattır bilemedin ferguson dur dedim gğnahlarını almışız
helal olsun amcama -
9 Temmuz 2007: 03:26 #14709
zimazimaKatılımcışaşmazda adamlar çok güzel trike motosiklet yapıyorlar.kopya falan değil kendi tasarımları.bizde motor yapan yokki ss kanunlarına göre başka bi motor takacak tabi.bence araba yapmak dediğiniz gibi zor değil.ama bize yaptırmadıklarını düşünüyorum.
-
9 Temmuz 2007: 03:30 #14710
zimazimaKatılımcıjet fadıl üretecekti yaptırmadılar belkide adama.fatih altaylı canlı yayında daha proje aşamasında dalga geçti adamla.bu zihniyetle zor hakikaten fehmi.bendemi ümidi kessem
-
9 Temmuz 2007: 03:33 #14711
fehmiKatılımcıTEMPEST bende burdaki yetkili satıcının yalancısıyım adam çok kesin söylüyor bijonlarından bloğuna kadar tüm dökümleri filan hepsi türk malı diye ama yinede aklıma gelmişken erkuntun sitesi varsa bir göz atacam (işkembeden sallamış olmayim diye) hatta lastiğinide petlas kullanacaklarmışta problem çıkmış demişti
-
9 Temmuz 2007: 12:41 #14712
Mustafa YÜKSELKatılımcıbenimde ilgimi çekti şimdi bende araştırcam fırsat bulunca nerde dökülüyomuş blok falan
-
9 Temmuz 2007: 22:49 #14713
zimazimaKatılımcıülkemizde çoğu motor parçası yapılıyor.maalesef ki bosch gibi firmalar fason olarak yaptırıyor.her makina dışarıdan işçi bizden.avrupaya göre ucuz olduğundan.bir cnc tezgahında metale şekil vermek çok zor değil tabi.istediğiniz ölçüyü verin makina yapsın.hal böyle olunca yatak, gömlek, supab yapmak basit oluyor.al makinayı yapsın.ölçüler mevcut nede olsa.ne mühendise gerek var ne tasarıma.bir operatör hepsini halleder.ama siz o tezgahların powersuply (yanlış telafuz olabilir) ünitesi gibi çok basit ve gerekli bi parçanın yandığında 3 ay beklediğinizi biliyormusunuz.dışarıdan gelecek istanbuldan anadoluya km + konaklama + montaj işçilikleri eklenecek, sonra sen takacan.o cnc tezgahını biz üretelim o zaman dediğiniz herşey olur.
-
10 Temmuz 2007: 02:42 #14714
piyuAnahtar yöneticizihniyet aynı… neden renault’tan kumandaları alıyor… gitsin eski bir klasikten esinlensin ama kendince yorumlasın… begenmedi bolumu degistirip farklı bisi yapsın…
ondan al birini
digerinden al baskasını
nasıl turk muhendislik basarısı onu anlamadım… motor fransız diyor e diger parcalar da fransız…birtek noktayı takdir ettim… son hız 165-175 gibi birsey yazıyordu… birde bunun bu tip birseye 250km yazanı da olabilirdi… ne aerodinami nedir bilmeden, ne de yuksek hızda ne olur diye test etmeden…
gecen bir araba dergisinde gordum adamlar satısa sunmadan once 20-30 araba ile binlerce km yol yapıyorlar…
test bolumunde daha 20.000km yapıldı ilgi cok diyor… esasında teste bile gerek yok, zaten ustundeki tum parcalar daha onceden test edilmiş
kaporta’ya da teste gerek yok zaten….. -
10 Temmuz 2007: 02:49 #14715
fehmiKatılımcıtest bolumunde daha 20.000km yapıldı ilgi cok diyor… esasında teste bile gerek yok, zaten ustundeki tum parcalar daha onceden test edilmiş Gül
kaporta’ya da teste gerek yok zaten…..hiç yüzleride kızarmıyor test ediyoruk filan derken 😳
-
10 Temmuz 2007: 03:19 #14716
zimazimaKatılımcıarkadaşlar biraz insaflı olun yaw.o dediğiniz testleri yapan firmaların bütçeleri, arge departmanları falan dünya para.çoğu f1 takımının rüzgar tüneli yok.adminim ministerime katılmamak mümkün diil tabi sizin söylediğiniz çoğu şeyede.daha özgün bi araba olabilirdi.yalnız daha özgün bir araba olsaydı çoğu parçasının kendi üretimleri olması gerekirdi.yani her parçaya ayrı kalıp, özel üretim vs bunları yaptıktan sonra arabanın maaliyeti çok fazla olurdu.seri üretime geçilse maliyet bölünür ama bunu yapmamışlar.avukat gibimi konuşuyorum bilmiyorum ama nacizane düşüncelerimi paylaştım
-
11 Temmuz 2007: 01:12 #14717
illetyusKatılımcıArkadaslar cok ayrintili olmasada, yazilan goruslerinizi okudum…
Ama bu gune kadar ulkemizde bu ve buna benzer girisimler, aralikli zamanlarda hep denendi ve hemen hemen prototipten yada iki uc adet imalattan oteye gidilemedi.
Bunu yari yariya basarmis olan Maral’ dir ve onunda eger sadece yurt icine yayilma egilimi olsaydi ve guncel arabalar kategorisinde olsaydi oda bitmeye mahkum olurdu. O, cogunlugun tercih etmeyecegi bir modeldir ve bu yuzden onun onune yolunu kesecek bir engel cikmadi.
Turkiyede bu isin layiki ile yapilamamasinin sebepleri cok cesitli ama, en baslicasi sudur ki ;
Kim girisimde bulunursa bulunsun, ne kadar azim ve bilgi birikimiyle girerse girsin bu ise, ancak bugune kadarki olanlardan oteye gidemez.
Gitmesine musaade edilmez !Dikkat ederseniz, bu baslayip ve henuz emekleme asamasina bile gelemeden bitenlerin hepsi “otomobil” dir.
Evet yurdun cesitli bolgelerinde traktor, cekici ve bir kac sey uretiliyor ve her seyi kendine ait dogru. Ama Turkiye genelinde bu dalda iddasi olan yada piyasa pastasini, tek basina yada bir kac kisiyle birlikte yemek isteyen bir buyuk “isim” yokda o yuzden.
Yillar once, 3-4 ucuk kafadar olarak hazirladigimiz bir projeyi goturup onay aldigimiz zaman, daha eve gelip sevincini bile yasayamadan basimiza neler geldigini ve israrci olsaydik daha neler gelebilecegini hatirladim birden.Ayrica, gercek ve seri uretiminine gecilebilecek bir otomobil yaratmak, hic de oyle 10-15 kisiyle ve 7-8 ayda yapilabilecek sey degildir.
Bir otomobilin tamamini biz yada ben yarattim diyebilmek icin, onun uretiminde kullanilan tum parcalarinda onu yaratan kisi yada kisiler tarafindan dizayn edilmesi gerekir.
Dahasi, akademik egitim almis kisilerin bile hepsinin ! anlayabilecegi yada altindan kalkabilecegi bir konu degil.
100 yillik gecmisi olan, dunyanin en buyuk otomobil ureticileri bile, yeni bir modeli tanittiklari zaman, emin olun bu sey, en az 5 ila 7 yillik bir calisma suresinin sonucudur. Ve onlarda bile boyle bir seyi yapabilmek, markalar arasinda bir prestij gostergesidir.Yine dikkat ederseniz bugun ulkemizde, bir cok yabanci marka otomobil uretiliyor ama bunlarin bir cogunda, uretim asamasindaki idareciler ve yonetim kademesindekilerin cogu Turk degildir.
Bu noktada yanlis anlasilmak istemem ama eger dogruyu konusacaksak,
Bizim insanimizda maalesef, diger uluslara kiyasla kafa oldukca iyi calisiyor ama boyle bir konuda ust seviye kaliteyi yaratacak ve bunu surdurecek disiplin yok.
Temelde, maximum bilgi, tecrube, teknik, finans ve is/kalite disiplini gerektiren bir alanda bizim insanimiz, bazi seyleri daha genis acidan dusunup kavrayamadigi surece ve bunlari, hem toplumsal yasaminda hemde is hayatinda uygulamadigi surece, Turkiye sadece bir montaj atolyesi olarak kalir. -
12 Temmuz 2007: 01:23 #14718
VedatKatılımcıETOX: 80 beygirgücüne karsı 1400 kilogram, (KARSILASTIRMA: 80’li yılların VW GOLF GTi MK1: 110 beygirgücüne karşı 980 kilogram) ETOX aracın sportif duruşu ve aracın mazotlu oluşu birbirlerine zıt düşüyor; yani optik görünüm motorgücüyle bagdaşmıyor. ETOX’a turbo şart!
-
14 Temmuz 2007: 15:09 #14719
scj351Katılımcıarkadaşlar ben döküm işiyle uğraşıyorum öyle motor bloğu dökemezler
demeyin modellini getirin dökeyim. -
14 Temmuz 2007: 19:45 #14720
Mustafa YÜKSELKatılımcıben dökerler dedim
hacım ya şu blok döküm işinden biraz bahsedermisin ?
pistonların yuvaları nasıl bukadar kusursuz olabiliyor dökümden sonra taşlanıyomu? bide saf alüminyum kullanımıyodur heralde neler var yapısında karışım olarak ? bide piston yuvalarını genişletip silindir hacmini çoğaltma olayı varya artıları eksileri nelerdir? şu karanlık beynime azcık ışık tutabilirmisin?
-
15 Temmuz 2007: 01:48 #14721
piyuAnahtar yöneticiTempest seni cok fırsatcı gordum…
Eskilerden en unlusu ZL-1 oluyor… yanlıs hatırlamıyorsam sadece 69 camaro ve 2 corvette’te kullanılmıs… beygir gucunu gizleyerek 450hp demisler (sigorta konularından dolayı) fakat 600hp civarı veriyormus…
yeniler ve detayları hakkında cok bilgim yok maalesef…
-
15 Temmuz 2007: 10:12 #14722
zimazimaKatılımcıadminim ministerim şu meşhur gt 500 ün motoru hakkında da bilgi versen ama dur ben bi araştıriim öyle isteyeyim, bu arada senin kulağına kar suyu kaçmış olsun
-
15 Temmuz 2007: 15:03 #14723
Mustafa YÜKSELKatılımcıpiyu wrote:Tempest seni cok fırsatcı gordum…Eskilerden en unlusu ZL-1 oluyor… yanlıs hatırlamıyorsam sadece 69 camaro ve 2 corvette’te kullanılmıs… beygir gucunu gizleyerek 450hp demisler (sigorta konularından dolayı) fakat 600hp civarı veriyormus…
yeniler ve detayları hakkında cok bilgim yok maalesef…
bu aralar biraz fazlaca sıyırdığım için dökük bişey alıp sıralı altıları sırayla modifiye edip öldürene kadar kullanma niyetim var
her biri 1 yıl dayansa 4 yıl motor sıkıntısı çekmem 😈
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.