Ana Sayfa › Forumlar › Forumlar › Forum Hakkında › Amerikan ve Ekonomi
- Bu konu 10 yanıt içerir, 4 izleyen vardır ve en son 20 yıl 6 ay önce
piyu tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
30 Nisan 2004: 14:06 #57
merttttKatılımcıamerikan otoların en büyük sorunu olan yakıt harcamasını azaltıcı tedbirler ve amerikan otolara tüp takılmasında dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bildikleri ve tavsiyeleri olan arkadaşlar var mı?
-
1 Mayıs 2004: 20:54 #1632
Mustafa YÜKSELKatılımcılpg kullanımda benzine oranla 1.5 kat daha fazla harcanıyor..yani motoru öldürdüğünle kalıyorsun tasarrufu ise kullanımına kalmış..tasarruf edilebilir ancak bu aracın seriliğini çok etkiler.sonuçta altındaki 1.6 tonluk bi icat lpg de seri olamıyo..uzun yolda asıl farkı yapıyo ve ani ataklarda motor yetersiz kalıyo….bunları deneyimlerimden söylüyorum yanlışlarım olabilir..
bizdeki 67 biscayne 6 silindirliydi ve tüplüydü yokuşlarda gıcık oluyodum çaktırmadan benzine alıyodum 50m gidince farkı yaşıyosun ve tadın zirvesindesin yokuşta sollamalar falan insanın virajda bile ivmelenesi geliyo
-
2 Mayıs 2004: 20:43 #1633
BurcakKatılımcıŞöyle ufak bir 262 vs gibi bir motoru, bütün aksesuarları çalışır şekilde çok iyi toplasan, karbüratörün ince ayarlarını da yapsan 15 lt/100 km gibi değerler yakalanabilir heralde; bu da 1.6 tonluk karbüratörlü bir araç için oldukça iyi; hem 150 hp gücün de olur. Benim pek tecrübem yok tabi bu konuda ama yapmış olan kişiler varmış.
-
4 Mayıs 2004: 08:35 #1634
piyuAnahtar yönetici3 yıl süre ile sahibi oldugum camaro ile ilgili tecrubeleri ve yorumları yazayım.
305ci (5000cc) bir motor doğal olarak şuanda çoğunluk tarafından kullanılan 1600cc’lere kesin daha çok yakacaktır. Bunun yanında 1600cc motor olan aracların 900kg ortalama oldugunuda dusunursek o zaman 1600+kg civarı bir aracından daha cok tuketmesi muhtemeldir. Bu durumda benim camaro 14-15lt/100km tuketiyordu…. bu degerler 1600cc 70-80hp 900kg bir araca karsı 5000cc 170hp 1690kg bir arac icin bence inanılmaz az… hemde eski teknoloji olmasına rağmen…
lpg ile hicbir tecrubem olmamasına rağmen kullanılmasının mantıklı olmadıgını dusunuyorum… tabi yeni teknoloji ve bu yakıt turu için hazırlanmış bir araç olmadığı takdirde…
bir amerikan alıp tuketimi az olmasını beklemek ancan Burcak’ın anlattıkları ile mumkun. Yada I6 bir motor ile 120hp civarı filan yaparak.
Yapılabilecekler bakımlarını yapmak, motorun saglıklı calısmasını saglamak, motor performansına yararı olan ufak degisiklikler yapmak.
Çr: benim camaro’mda surekli baglı olan ve radyatoru surekli sogutan bir fan pervanesi vardı. Arabamın ısınması uzun zaman alıyordu ve bu sırada cig benzin atıyordu. Camaro’su olan baska bir arkadasın ise camaro’su modifiye edilmişti ve hararet problemi yasanıyordu. Pervaneleri degistirdik ben onda olan (tam adını hatırlayamadım ama ısındıkca pervanenin donmesini saglayan bir tür müşürlü bir pervane) pervaneyi aldım, o da bendekini. Bu durumda ikimiz içinde yararlı oldu ve herhangi bir masraf yapmadan. Bu değişiklikten sonra arabamın ilk çalıştığıda ısınması daha kolay oldu ve benzin tuketimi azaldı.Şimdilik bu kadar…
-
6 Mayıs 2004: 06:59 #1635
Mustafa YÜKSELKatılımcıbu pervaneninn ismi sanırım, termik li pervane olacak (termik varda ilave isimleri bilmiyorum)..
pervanenin ortası petekli ve biraz kaba içinde balata tarzı şeyler var ve ıeındıkça şişdiğinde mili sıkıştırıyo ve pervane dönmeye başlıyo…
bi de aa lara konmuş benzinli motorlar benzinle çalışmak içindir, amcalar arabaları öle bi yapmışki dünyada akranı aynı özelliklerle nekadar yenide olsa daha az yakan araba yapamıyo
ÇRNEK) 86 model BMW 325 (2500cc 140hp) kilometrede normal kullanım şehir içi :250,000tl civarı yakıt tüketimi
67 model İMPALA 3000cc gücünü tam bilmiyorum ama tahmin edilerbilir kilometrede 230,000tl civarı yakıt tüketimi farkları saymama gerek yok..
TÇP olayı uygulanacaksa illa ben tüple tasarruf yapıcam diyen varsa önerim L6 2300cc manuel bir arabaya takın ve uzun yola çıkmayın.1-2 sene sonrada arkanıza bakmadan elden çıkarın..
-
6 Mayıs 2004: 07:35 #1636
BurcakKatılımcıO fanların ingilizce adı Clutch Fan, türkçesi de “debriyajlı, aragazlı pervane” olsun 😆
Olay motorun durumuna da bakıyor… Mesela bende de Doğan’dakinin aynı 305 motor var; biliyosun Doğan, ama benimki şehiriçinde 20lt/100km’den aşağı tüketmiyor; motorun durumu berbat anlayacağın.
1600 cc araçlar biraz daha ağır olur ya Doğan, ortalama olarak 1100kg’den az olacağını sanmam; benim eski Serçe bile 970kg gibi birşeydi.
Ayrıca tüp takmanın en önemli yan etkisi; kurşun katkısı eksikliği yüzünden subap yuvalarının çabuk aşınması; kurşunlu benzinle çalışan motorlarda buraların yağlanması için yüzeyde biriken kurşuna güvenilmekte. Eğer kurşun katkısı olmaksızın çalışacaksa subap yuvalarının daha sert olanlarıyla değiştirilmesi iyi olur. Ya da arada sırada benzinle çalıştırmak gerekir motoru.
Kurunsuz benzin zorunlu olunca da bizim motorlar da tehlike altına girecek anlayacağınız. Neyse ki yeni motor kapaklarının subap yuvalarını kurşunsuz benzine uyumlu şekilde yapıyorlar. -
6 Mayıs 2004: 11:08 #1637
piyuAnahtar yöneticio zaman benimkinin motoru bayag temizmis… cunku arada ucuk fark var… (bu arada senin 305 ile benimki farklı dimi?)
sen onu komple bir revize et… soyle 14-15’e bir dus…
guzelde gitsin… ohhhhhhhhh
(parca ihtiyacların icin benim sponsoruma danısırsın umarım…)
-
6 Mayıs 2004: 19:19 #1638
Mustafa YÜKSELKatılımcıvay negüzel millet aa larla geziyo..
dedemin eline bir miktar para geçti 5 miyar koparmaya çalışıyom koparırsak bitanede bana alalım
-
7 Mayıs 2004: 06:29 #1639
piyuAnahtar yöneticisen paranı hazırla bişiler buluruz… gerci bu hurda indirimi olayından fiyatlar cok arttı ama genede illa bisi buluruz…
-
7 Mayıs 2004: 22:40 #1640
BurcakKatılımcı305i napiyim, yeni motor toplıycam
Hele bi askere gidip geliyim.
Benim 305 78 senesinin, seninkiyle aşağı yukarı aynıdır heralde Doğan. İyiymiş seninki. -
10 Mayıs 2004: 06:52 #1641
piyuAnahtar yöneticiarac suanda ankara’da belki rastlamıs bile olabilirsin… semt olarak bilmiyorum ama siyah ici beyaz arka spoiler var ve arka spoiler’in altında z21 opsiyonu olarak verilen plaka’nın yanlarında kromaj parcaları var…hatta ben aldıgımda amerikadaki distributor “ourisman” firmasının plastikten birseyi bile vardı… icinde quicksilver shifter’ımda vardı… lastikler yokohamayd ama yeni bisiler koymus olabilirler..
gorurseniz foto cekin yaw… 😥
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.