Ana Sayfa Forumlar Forumlar Forum Hakkında Amerikan ve Ekonomi

10 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #57
      mertttt
      Katılımcı

      amerikan otoların en büyük sorunu olan yakıt harcamasını azaltıcı tedbirler ve amerikan otolara tüp takılmasında dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bildikleri ve tavsiyeleri olan arkadaşŸlar var mı?

    • #1632
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      lpg kullanımda benzine oranla 1.5 kat daha fazla harcanıyor..yani motoru öldürdüğŸünle kalıyorsun tasarrufu ise kullanımına kalmışŸ..tasarruf edilebilir ancak bu aracın seriliğŸini çok etkiler.sonuçta altındaki 1.6 tonluk bi icat lpg de seri olamıyo..uzun yolda asıl farkı yapıyo ve ani ataklarda motor yetersiz kalıyo….bunları deneyimlerimden söylüyorum yanlışŸlarım olabilir..

      bizdeki 67 biscayne 6 silindirliydi ve tüplüydü yokuşŸlarda gıcık oluyodum çaktırmadan benzine alıyodum 50m gidince farkı yaşŸıyosun ve tadın zirvesindesin yokuşŸta sollamalar falan insanın virajda bile ivmelenesi geliyo

    • #1633
      Burcak
      Katılımcı

      Şöyle ufak bir 262 vs gibi bir motoru, bütün aksesuarları çalışŸır şŸekilde çok iyi toplasan, karbüratörün ince ayarlarını da yapsan 15 lt/100 km gibi değŸerler yakalanabilir heralde; bu da 1.6 tonluk karbüratörlü bir araç için oldukça iyi; hem 150 hp gücün de olur. Benim pek tecrübem yok tabi bu konuda ama yapmışŸ olan kişŸiler varmışŸ.

    • #1634
      piyu
      Anahtar yönetici

      3 yıl süre ile sahibi oldugum camaro ile ilgili tecrubeleri ve yorumları yazayım.

      305ci (5000cc) bir motor doğŸal olarak şŸuanda çoğŸunluk tarafından kullanılan 1600cc’lere kesin daha çok yakacaktır. Bunun yanında 1600cc motor olan aracların 900kg ortalama oldugunuda dusunursek o zaman 1600+kg civarı bir aracından daha cok tuketmesi muhtemeldir. Bu durumda benim camaro 14-15lt/100km tuketiyordu…. bu degerler 1600cc 70-80hp 900kg bir araca karsı 5000cc 170hp 1690kg bir arac icin bence inanılmaz az… hemde eski teknoloji olmasına rağŸmen…

      lpg ile hicbir tecrubem olmamasına rağŸmen kullanılmasının mantıklı olmadıgını dusunuyorum… tabi yeni teknoloji ve bu yakıt turu için hazırlanmışŸ bir araç olmadığŸı takdirde…

      bir amerikan alıp tuketimi az olmasını beklemek ancan Burcak’ın anlattıkları ile mumkun. Yada I6 bir motor ile 120hp civarı filan yaparak.

      Yapılabilecekler bakımlarını yapmak, motorun saglıklı calısmasını saglamak, motor performansına yararı olan ufak degisiklikler yapmak.
      ǖr: benim camaro’mda surekli baglı olan ve radyatoru surekli sogutan bir fan pervanesi vardı. Arabamın ısınması uzun zaman alıyordu ve bu sırada cig benzin atıyordu. Camaro’su olan baska bir arkadasın ise camaro’su modifiye edilmişŸti ve hararet problemi yasanıyordu. Pervaneleri degistirdik ben onda olan (tam adını hatırlayamadım ama ısındıkca pervanenin donmesini saglayan bir tür müşŸürlü bir pervane) pervaneyi aldım, o da bendekini. Bu durumda ikimiz içinde yararlı oldu ve herhangi bir masraf yapmadan. Bu değŸişŸiklikten sonra arabamın ilk çalışŸtığŸıda ısınması daha kolay oldu ve benzin tuketimi azaldı.

      Şimdilik bu kadar…

    • #1635
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      bu pervaneninn ismi sanırım, termik li pervane olacak (termik varda ilave isimleri bilmiyorum)..

      pervanenin ortası petekli ve biraz kaba içinde balata tarzı şŸeyler var ve ıeındıkça şŸişŸdiğŸinde mili sıkışŸtırıyo ve pervane dönmeye başŸlıyo…

      bi de aa lara konmuşŸ benzinli motorlar benzinle çalışŸmak içindir, amcalar arabaları öle bi yapmışŸki dünyada akranı aynı özelliklerle nekadar yenide olsa daha az yakan araba yapamıyo

      ǖRNEK) 86 model BMW 325 (2500cc 140hp) kilometrede normal kullanım şŸehir içi :250,000tl civarı yakıt tüketimi

      67 model İMPALA 3000cc gücünü tam bilmiyorum ama tahmin edilerbilir kilometrede 230,000tl civarı yakıt tüketimi farkları saymama gerek yok..

      TǜP olayı uygulanacaksa illa ben tüple tasarruf yapıcam diyen varsa önerim L6 2300cc manuel bir arabaya takın ve uzun yola çıkmayın.1-2 sene sonrada arkanıza bakmadan elden çıkarın..

    • #1636
      Burcak
      Katılımcı

      O fanların ingilizce adı Clutch Fan, türkçesi de “debriyajlı, aragazlı pervane” olsun 😆

      Olay motorun durumuna da bakıyor… Mesela bende de DoğŸan’dakinin aynı 305 motor var; biliyosun DoğŸan, ama benimki şŸehiriçinde 20lt/100km’den aşŸağŸı tüketmiyor; motorun durumu berbat anlayacağŸın.

      1600 cc araçlar biraz daha ağŸır olur ya DoğŸan, ortalama olarak 1100kg’den az olacağŸını sanmam; benim eski Serçe bile 970kg gibi birşŸeydi.

      Ayrıca tüp takmanın en önemli yan etkisi; kurşŸun katkısı eksikliğŸi yüzünden subap yuvalarının çabuk aşŸınması; kurşŸunlu benzinle çalışŸan motorlarda buraların yağŸlanması için yüzeyde biriken kurşŸuna güvenilmekte. EğŸer kurşŸun katkısı olmaksızın çalışŸacaksa subap yuvalarının daha sert olanlarıyla değŸişŸtirilmesi iyi olur. Ya da arada sırada benzinle çalışŸtırmak gerekir motoru.
      Kurunsuz benzin zorunlu olunca da bizim motorlar da tehlike altına girecek anlayacağŸınız. Neyse ki yeni motor kapaklarının subap yuvalarını kurşŸunsuz benzine uyumlu şŸekilde yapıyorlar.

    • #1637
      piyu
      Anahtar yönetici

      o zaman benimkinin motoru bayag temizmis… cunku arada ucuk fark var… (bu arada senin 305 ile benimki farklı dimi?)

      sen onu komple bir revize et… soyle 14-15’e bir dus…

      guzelde gitsin… ohhhhhhhhh

      (parca ihtiyacların icin benim sponsoruma danısırsın umarım…) :D

    • #1638
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      vay negüzel millet aa larla geziyo..

      dedemin eline bir miktar para geçti 5 miyar koparmaya çalışŸıyom koparırsak bitanede bana alalım

    • #1639
      piyu
      Anahtar yönetici

      sen paranı hazırla bişŸiler buluruz… gerci bu hurda indirimi olayından fiyatlar cok arttı ama genede illa bisi buluruz…

    • #1640
      Burcak
      Katılımcı

      305i napiyim, yeni motor toplıycam :D Hele bi askere gidip geliyim.
      Benim 305 78 senesinin, seninkiyle aşŸağŸı yukarı aynıdır heralde DoğŸan. İyiymişŸ seninki.

    • #1641
      piyu
      Anahtar yönetici

      arac suanda ankara’da belki rastlamıs bile olabilirsin… semt olarak bilmiyorum ama siyah ici beyaz arka spoiler var ve arka spoiler’in altında z21 opsiyonu olarak verilen plaka’nın yanlarında kromaj parcaları var…hatta ben aldıgımda amerikadaki distributor “ourisman” firmasının plastikten birseyi bile vardı… icinde quicksilver shifter’ımda vardı… lastikler yokohamayd ama yeni bisiler koymus olabilirler..

      gorurseniz foto cekin yaw… 😥

10 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.