19 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #700
      shyco
      Katılımcı

      77 model 6 silindir manuel novalar hakkında bilgisi olan varsa çok makbule geçer…almak üzereyim ne dersiniz…herkese kolay gelsin

    • #10887
      firrebird
      Katılımcı

      77 modelde kasa birazcık değişŸime uğruyo bildiğim kadarıyla, arka stoplar ön farlar 75 yada 76 modele göre değişŸiyo. Türkiye’de en yaygın modellerde 74-76 arası.. Bu anlamda kaportayla ilgili parça sıkıntısı yaşŸayabilirsin, ama mekanikle ilgili problemin olmaz.. Yalnız kullanım konforu anlamında manuel vitese takıldğımı söylemeliyim, sıkışŸık trafikte bezdirici olabilir…

      Arabanın fiziği ve çizgileri düzgünse iyi bi pazarlıkla kapat işŸi.. ;) Hayırlısı olsun, umarım gönlüne göre olur..

    • #10888
      Excellence
      Katılımcı

      Bence L6 olması hoşŸ değil olmuşŸken V8 olsun 4L liklere bak derim :) , debriyaj konusunda benim de şŸüphelerim var, AAlar genellikle otomatik olduğu için debriyajda parça sıkıntısı yaşŸayabilirsin..

    • #10889
      Pontiac301
      Katılımcı

      ıstersen elimde 75 Nova sedan var,ama bildiğin çöplerden değil,Fabrika boyası üzerinde,6 silindir düz vites!Ayrıca düz viteste problem yaşŸamazsın, 75-76 nın aksesuar parçası bol,öneririm, benimde şŸahsıma ait bir adet 76 Nova Concoursum var,

    • #10890
      Excellence
      Katılımcı

      Hocam senelik ne kadar bakım maliyeti var Novaların, araçtan araca farkedecektir bunun bilincindeyim fakat yaklaşŸık bir değer verirseniz sevinirim

    • #10891
      Pontiac301
      Katılımcı

      Ben senede 45.000 km yapıyorum fix, 3 kere yağı değişŸiyor, 25 er milyondan 75 milyon,iki kere buji değişŸiyor 36 milyondan 72 milyon,Her yıl şŸanzıman yapını ve filtresini değişŸtiriyorum buda toplam 70 milyon tutuyor, eğer uzun yolda farlarım kırılırsa 8 er milyondan 16 milyona çift atom far alıyorum, ortalama maliyet 250 milyon, benim gibi bu km yi yapmazsan bu para yarısının altına düşŸer

    • #10892
      Excellence
      Katılımcı

      salıncak burçları, rot başŸları, yay ve amortisörler, motor, şŸanzuman, fren sistemi… kapsamlı bilgiye ihtiyacım var, fizibilite hazırlıyorum da :)

    • #10893
      piyu
      Anahtar yönetici

      bu söylediklerin her sene degisir ya da belli bir km’de degisir gibi birsey yokki senin fizibiliten mantıklı olsun… mehmet’in soyledikleri km ile orantılı bu yuzden kesin…

      cok cukura girmez nazik davranırsan on takım ve yol ile orantılı parcalar yıllarca dayanır… yok her cukura girer offroad yaparım dersen surekli degistirirsin…

      ben 3 yıl kullandıgım camaro’mda 1 kez makasları bakıma soktum cunku yıllarca bakım yapılmamıstı…
      rot baslarını da rotbalans oncesi kontrolde sorun gorunce degistirdim daha sonra hic ihtiyac olmadı… amortisorlerim cok yumusaktı keyfi degistirdim… daha sonra gerek olmadı…

      bu cok degisken bir konu oldugundan bu asamadan sonrası “bana gore” mantıklı olmaz…

    • #10894
      Excellence
      Katılımcı

      tabi ki her x kilometrede değişŸtirmek ölüm kalım meselesi değildir bu parçaları fakat dediğim gibi yaklaşŸık değerler oluşŸturmaya çalışŸıyorum. mesela halen kullandığım ’94 Excel son 3 sene boyunca her sene yaklaşŸık 650,00 ytl civarı masraf çıkardı. bunun içerisinde;

      4* lastik, 1*triger seti, bujiler, 2* (motor yağı+filtresi), sorun çıkaran fren sistemi, 1* yakıt pompası, 2 * debriyaj seti, 1*akü+tamir edilen alternatör, 4*amortisör, 2*karb. temizliği(direkt filtre tecrübemden dolayı :) ), 1*rot başŸları, 1*salıncak burçları.

      =>işŸçilikleri genellikle hyundai yetkili servislerinde yaptırdığım için saat ücretleri biraz yüksekçe

      şŸimdi benzer bir tabloyu Nova için oluşŸturmaya çalışŸıyorum. tabi ki burdaki değerler parametrik ama zaten %100 geçerli bir varsayım oluşŸturmaya çalışŸmak da bence mantıklı olmayacaktır.

    • #10895
      piyu
      Anahtar yönetici

      hahaha emin ol daha az tutar… her yıl bunları cıkarıyorsa at derim :)

      Amerikan alacaksan burada püf noktası verimli yanmadır… 16lt-20lt konusmak anlamsız… her kombinasyonda degisir… yapılması gereken aldıktan sonra sıkı bir bakımdır… bu bakım sonrasında periyodik olarak kontrol yapıp hataları tespit etmek… mesela buji buji kablosu filan falan degistirdikten sonra 3-4 ay kullandın ve kontrol ettirdin…bujilerde sorun var, cozme yoluna gidersin… bu tarzda bakımlara dikkat edersen araba tas gibi olabilir…

      kim ne derse desin amerikalı yapmıs… ben urun kalitesi olarak cok takdir ederim… yapılması gereken basit bir kıyaslamadır… 1964-1970 yılları arası gorebileceginiz avrupa marka var mı?

    • #10896
      XLR-V
      Katılımcı

      Sadece 1964-70 mi ? Asla hatta bugun ve ilerki donemlerde de Amerikan’in ustunlugu olacaktir .
      Hemen bunu ispatliyorum…Benim uye oldugum sitede bir uye ’01 STS’i verip S55 AMG (en babasi ) W220 almayi dusundugunu soyledi .Ben ve diger uyeler boyle bir seyin hata olacagini ve W220 lerin ne kadar “junk” oldugunu anlattik . Neticede o arkadas sonunda arabasini degistirmedi Mercedes icin ve ekledi ” Hem Mercedes Forumlarini hemde Mercedes dealerini gordum orada en az 10 adet W220 vardi tamir icin bekleyen ve degisik arizalar cikartan .Sonunda aracimi vermemeye karar verdim.”

      Amerikan nede olsa Amerikan ama Avrupa’dan Mercedes (ki 1-2 Ingiliz haric benim icin Avrupa’nin #1 ) giderek kaliteden taviz vermekte ama sanirim onlarda hatalarini anladilar ki yeniden biraz iyilestirme yapmislar

    • #10897
      bpeker
      Katılımcı
      shyco wrote:
      77 model 6 silindir manuel novalar hakkında bilgisi olan varsa çok makbule geçer…almak üzereyim ne dersiniz…herkese kolay gelsin

      Yerden 3 ileri değil mi? Ehliyetimi 89da babamın 76 Concours’la almışŸtım. Belki bizimki ( 34 VA 227 ) öyleydi ama debriyaj felaket sertti ve Istanbul’un trafik derdi bugünkü kadar beter değildi. Yine de her seferinde sol ayağıma felç gelmişŸ gibi olurdu (abarttım galiba). Şaka bi yana, keyiflidir, rahattır, HARARET’E DıKKAT….Sana tavsiyem bagajda yedek extra radyatör hortumunu muhakkak bulundur, çünkü sık sık değişŸtirmek zorunda kalabilirsin…!!!

    • #10898
      Excellence
      Katılımcı

      @Piyu 3 senede çıkardı valla :D ama aklıma yattı Nova, biraz kullanayım beğenirsem alacağım. Beğenmezsem, Hyundai Coupe 😆


      @XLR-V
      fakat bildiğim kadarıyla amerikan pazarını kaybediyorlar son zamanlarda, japonlar yavaşŸ yavaşŸ amerikanların gönlünü feşŸediyorlarmışŸ güvenilirlikleriyle.


      @bpeker
      hocam Nova bizi yolda bırakır mı :D

    • #10899
      Pontiac301
      Katılımcı

      Nova mantıklı bir araba,gene B body 77-90 arası caprice ve impalada çok mantıklıdır, insan tipi binilebilir gündelikte,

    • #10900
      Excellence
      Katılımcı

      B body istanbul hayatı için oldukça hacimli :) yıpranır buralarda yavrucaklar,, Novanın 5mlik uzunluğu bile düşŸündürüyor beni :(

    • #10901
      bpeker
      Katılımcı

      @bpeker hocam Nova bizi yolda bırakır mı :D[/quote]

      Aslında bu biraz da sana bağlı…NOVA’nın (hatta tüm Amerikanların) seni yolda bırakmaması için gereken şŸeyler:
      1) LJok iyi BıR usta (arabayı ona buna kurcalatma)
      2) Sabır Sabır Sabır
      3) Para Para Para
      4) Onu (NOVA’nı) üzme, zorlama, unutmaki o bir ihtiyar delikanlı
      5) Elin, gözün, kulağın kısacası herşŸeyin üstünde olsun, ilgi alakaya bayılırlar ;)

      KarşŸılığımı??? Her zaman derim, anlatılmaz, yaşŸanır… 8)

    • #10902
      piyu
      Anahtar yönetici

      Bence bu listedeki 5 numara esasında 1 numara olmalı…

      ilk söylenecek şŸey “ilgilenmeyeceksen Amerikan alma” ben bunu cok test ettim…

      gercekten benim Amerikan’ım sorunsuz’du… ama ilgilenmeyen ve araba sürekli sorun çıkartan da duydum… tabi bunun sonucu bıkkınlık oluyor…

      Arabayı aldın, sorunu cıktı, bizzat ilgileneceksin, tamirciye gidecek yaptıklarına bakacak takip edeceksin… sorup ogreneceksin… parcaları sokeceksin… kendin yıkayacaksın… cila atacaksın… o zaman Amerikan sahibi olma tadına tam varırsın diye dusunuyorum…

    • #10903
      bpeker
      Katılımcı
      piyu wrote:
      Bence bu listedeki 5 numara esasında 1 numara olmalı…

      ilk söylenecek şŸey “ilgilenmeyeceksen Amerikan alma” ben bunu cok test ettim…

      gercekten benim Amerikan’ım sorunsuz’du… ama ilgilenmeyen ve araba sürekli sorun çıkartan da duydum… tabi bunun sonucu bıkkınlık oluyor…

      Arabayı aldın, sorunu cıktı, bizzat ilgileneceksin, tamirciye gidecek yaptıklarına bakacak takip edeceksin… sorup ogreneceksin… parcaları sokeceksin… kendin yıkayacaksın… cila atacaksın… o zaman Amerikan sahibi olma tadına tam varırsın diye dusunuyorum…

      Doğru söze ne denir….

    • #10904
      Excellence
      Katılımcı

      Bazı teknik( :) ) sebeplerden dolayı AA projemi erteleme kararı aldım. Kartlarımı Hyundai Tiburondan yana kullanıyorum şŸimdilik fakat bu AA dünyasından kopacağım anlamına gelmiyor tabi :) Bakalım zaman nelere kadir? :D

    • #10905
      piyu
      Anahtar yönetici

      Amerikan’ın olması ya da olmaması sorun degil… bu zevki icinde hissetmen yeterli 😉

19 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.