Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Bilgilerinizi Paylaşın › Kendi benzininizi kendiniz yapın -Super E85-
- Bu konu 20 yanıt içerir, 6 izleyen vardır ve en son 18 yıl 2 ay önce
firrebird tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
1 Ağustos 2006: 02:34 #672
AngelusKatılımcıKendi yakıtını kendisi yapmak isteyen arkadaşlar alın size yolu yordamı bu işin
http://running_on_alcohol.tripod.com/
Racona ters boktur püsürdür muhabbeti yapmayın kesinlikle üretilen yakıt 102 oktan (Amerikan standartı) ve azcık fazla katkılı bir üstleri yarışlarda kullanılıyor Amerikada……
Yaparsanız bu yakıtı avans ve chipinizi ayarlatmayı unutmayın.
-
1 Ağustos 2006: 03:13 #10621
XLR-VKatılımcıEnteresan ,yakinda kendi arabamizi da yapabiliriz boyle giderse , yakiti yapan dudugu calar demisler
-
1 Ağustos 2006: 03:46 #10622
-aLicaN-Katılımcıbio dizel gibi değil bio benzinin maliyeti yüksek oluyor buda pompa fiyatlarıyla yaklaşık aynı seviyeye geliyor
yani ne yapsak kurtulamayız arkadaşlar üzülerek ve sıkılarak arabaya karşıdan bakmaya devam … -
2 Ağustos 2006: 00:21 #10623
piyuAnahtar yöneticiracona ters olan tüp
))) tüpsüz kullanılabiliyorsa racona uyar -
2 Ağustos 2006: 00:34 #10624
XLR-VKatılımcıpiyu wrote:racona ters olan tüp ))) tüpsüz kullanılabiliyorsa racona uyar100% katiliyorum
Not: tuplu arac deyince aklima aygaz arabalari geliyor hani su “aygaz aygaz” diye gezen 😆 .Bence zaten bu tupte esasen yerli arbalarda kullanilmali ille kullanilacaksa ➡ -
2 Ağustos 2006: 00:41 #10625
piyuAnahtar yöneticigerci lpg koyup tupunu maviye boyasak ve NOS stickerları yapıstırsak racondan %50 yırtıyor
)) -
2 Ağustos 2006: 00:48 #10626
XLR-VKatılımcıOnu hic dusunmedim dogrusu ama ben yinede yapmazdim
-
2 Ağustos 2006: 01:27 #10627
AngelusKatılımcıLPG değilde CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) ciddi ciddi bir caprice classic veya Mercedes CL de düşünebilirim.
-
2 Ağustos 2006: 02:36 #10628
Pontiac301KatılımcıBu hafta LPG bağlandı kaprise, ayarları yapıldı makinada, 800 km de 141 milyon gaz yaktım,bodruma gelirken,buda ortalama 175 ykr yapar,bu değerleri sabit 110 km gittim, ve klima hep açık 3 kişi yüklü idik,performansda düşmedi gayet iyi,aynı yolu benzinle yapsaydım 255 milyon yakıcaktım,izmite dönünce tahoe yuda tüpliycem,
-
2 Ağustos 2006: 19:50 #10629
XLR-VKatılımcıBugun yasadigim enteresan bir olay …
BP den depoyu fulledim (62 litre aldim) .Yetkililerden birisi :
– Kac litre depo var ?
-70 litre fazla yakmiyor ondan kucuk yapmislar herhalde dedim
-100 km de ne yakiyor dedi (meshur soru )
– Sehir ici 16-18 lt, sehirleraras 11-12 lt ,110-120 km suratte dedim
-Cok yakmiyormus gecenlerde bir tane Dodge Ram geldi 120 litre depo varmis , Istanbul dan Ayvalik a bir depo gelemiyormus dedi
-Dogrudur onlar biraz yakar dedim .
-LPG taktirsana sahibine dedim ,sahibide LPG raconu bozar dedi dedi -
3 Ağustos 2006: 01:09 #10630
Pontiac301Katılımcıtahoe da insan tipi kullanımdan 13 litree kadar iniyor uzunda sabit 90 da, ama şehirde öküz tipi harhurda, direk 30 ve üzeri litre yakıyor,
-
3 Ağustos 2006: 01:51 #10631
piyuAnahtar yöneticivalla ekonomi hedef ise dizel enfes… ist-marmaris+bayag dolasma toplam 842km 110ytl dizel… full klima vs vs… sabit hız filan yok arada 140 filan var… genelde 100-110
mehmet’in lpg degerlerinden iyi olması dogal ama lpg degerleri de cok iyiymis…
-
3 Ağustos 2006: 12:48 #10632
Pontiac301KatılımcıAma dizel yani:) buda bir faktör, benim ayıcık 1840 kilo,170 Hp,şanzıman ş 700 lock up lı,kasanın aerodinamisindenmidir ne haltsa baya az yakıyor,eşe dosta öneririm yumurta kasa caprice kullanmalarını,hem alt tarafı mekanik,hemde roller makinalı olduğu için baya eğlenceli bir ivmelenme var,
-
3 Ağustos 2006: 13:08 #10633
XLR-VKatılımcıDizel zaten ilk uretildiginden beri tutumlu olan bir makine.O yuzden az yakmasi gerekir bunun haricinde eskisi gibi pis,hantal,traktor gibi degil artik yani teknolojisi acayip degisti.
Hatta 2002 den once dizel de alinir mi tutumluluk yapicam diye bile olsa diyen ben, artik eskisi gibi dizele karsi negatif degilim
Ama ,Mehmet arkadasimin dedigi gibi dizel yani .Yani benzinli yinede baskadir diyorum .Mesela Amerikan ureticiler hala dizele ragbet gostermiyorlar cunku surus keyfi her seyden once gelir ama iddia ediyorum eger isteseler su an dizelde en ileri firma olan Audi yi bile gecerler 😉 -
3 Ağustos 2006: 19:56 #10634
piyuAnahtar yöneticiyazının tumune katılıyorum “surus keyfi” haric… corsa 1.7 dti enfes bir kullanım… gerci dizel savunması da olmuyor belki digerlerinin kullanımı kotu olabilir ama corsa gercekten enfes… 1.3cdti’lar nasıl bilmiyorum ama aynı makina olan palio 1.3multijet kullandım aynı tadı almak mumkun degil 1.7’nin tork’u cekisi super… dizel gibi kesikte kullanılmıyor…alısınca akıcı bir kullanımı var…
-
3 Ağustos 2006: 21:08 #10635
XLR-VKatılımcı1.3 icine bindim kullanmadim ama sahibi cok memnundu (sonra onu ve baska bir arabasini satti yeni VW Passat aldi) .Surus keyfi esasen biraz goreceli ,relative bir sey diger renk ve zevk konusu kadar genis olmamakla beraber.O kisimda yanilmis olabilirim ama benzinli gibi giden dizeller de var ama surus keyfinden benim anladigim sadece cekis,tork degil bir de rolantide arabanin cikardigi sesten tut ,2000 devirden-4500 devire kadar olan akselerasyonda arabanin cikardigi seste onemli .Birde dizellerin devie bantlari sinirli yani benzinli gibi yuksek devir ceviremiyor ki bu yuksek performans isteyenlere pek hitap edermi bilemiyorum
Bir de 1,9 Saab lardaki sanirim Fiat’in GM ile gelistirdigi motor herhalde iyidir . -
3 Ağustos 2006: 21:58 #10636
AngelusKatılımcıDizelde uzun motor ömrü istiyorsanız aldığınız aracın motorunun ve kasa ağırlığının uyumlu olmasına dikkat edin. Mesela Fiat Albela lara 1.3 motor var kasa ile uyumsuz güçte olduğu için problemler çıkarıyor. Bence 1.600 cc altı dizel motorlu araç almakda pek akıl karı değil.. Dizelde Motor hacmu ne kadar büyük olursa ömrü motorun o kadar çok olur.. Bakınız kamyonlar …(1.5 milyon km den fazla) otobüsler (aynı) Gemiler (30-40 yıl sanırım)…
Benim şu an favori dizellerim 1.8 Focus dizel, 2.0 dizel mondeo,2.2 honda ve toyota….
-
3 Ağustos 2006: 22:10 #10637
XLR-VKatılımcıBana takas teklif edildi. Araba 02 model yilina ait, Range Rover 3,0 TDI , 120,000 km de masrafsiz .Soyle bir arastirma yaptim , dizelde yuksek km yapmis araclarda randiman olmayabilir ,vites kutusundan EGR valfine kadar bir suru surpriz problem cikabilir dusuncesiyle teklifi kabul etmedim .Bir de takas teklif edilen RR de BMW motoru vardi hani Mercedes motoru olsa belki ayni seyleri yine soylerler miydi bilmiyorum
Otobusleri zaten anlamiyorum nasil olurda o kadar dayaniyor diye , 1,5 milyon km ve hala kapak mapak acilmamis 😯 -
4 Ağustos 2006: 00:29 #10638
AngelusKatılımcıXLR-V wrote:Bana takas teklif edildi. Araba 02 model yilina ait, Range Rover 3,0 TDI , 120,000 km de masrafsiz .Soyle bir arastirma yaptim , dizelde yuksek km yapmis araclarda randiman olmayabilir ,vites kutusundan EGR valfine kadar bir suru surpriz problem cikabilir dusuncesiyle teklifi kabul etmedim .Bir de takas teklif edilen RR de BMW motoru vardi hani Mercedes motoru olsa belki ayni seyleri yine soylerler miydi bilmiyorum
Otobusleri zaten anlamiyorum nasil olurda o kadar dayaniyor diye , 1,5 milyon km ve hala kapak mapak acilmamis 😯120.000 km fazla bir km degil dizel için 300.000 km de dizel wv ler biliyorum hiç bir müdahale görmemiş motor hacmi ne kadar büyük olursa problemler o kadar azalıyor motorun ömrünü belirleyen devirdir ve motor hacmi ,silindir sayısı artıkça devir sayısı azalıyor.. buda motorun ömrünü arttırıyor.Aslında motorun ömrü gittiği yolla km ile değil çevirdiği devirle ölçülüyor kısaca..
Bu konularda uzman bir arkadaş bir arabanın motorunu 3.000 devirden fazla kullanmamaya dikkat edersen araç benzinli ise 500 dizel ise 1 milyonu kapak açmadan kullanırsın demişti.
-
5 Ağustos 2006: 00:41 #10639
Pontiac301Katılımcı94 Honda civic,bizim ayaka arbası şirkette, 96 dan beri lpg ile kullanıyoruz,698.000 km oldu bakımı zamanında yapılıyor, arabada çıt yok,
-
25 Ağustos 2006: 16:07 #10640
firrebirdKatılımcıBen de 1.3 cdti corsa kullandım, tiptronic..
Gazlama ve ivmelenme 1.3 dizel bi arabadan beklenmeyecek kadar iyi, gerçekten tork canavarı.. 😉
zaten bu motor 2005 yılında yılın motoru seçildi, yanlış hatırlamıyorsambenim kullandığımda tiptronic de cabasıydı; gerek autom. kullanımda gerek normal kullanımda gayet başarılı..
bildiğiniz gibi aynı motor albea’larda falan da kullanılıyo. ama sürüş keyfi anlamında corsayla albea arasında dağlar kadar fark vardır die düşünüyorum. bence şu sıralarda şehir içinde kullanmak için alınabilecek en makul arabalardan biri, tek kötü yanı fiyat düzeyi
piyu wrote:yazının tumune katılıyorum “surus keyfi” haric… corsa 1.7 dti enfes bir kullanım… gerci dizel savunması da olmuyor belki digerlerinin kullanımı kotu olabilir ama corsa gercekten enfes… 1.3cdti’lar nasıl bilmiyorum ama aynı makina olan palio 1.3multijet kullandım aynı tadı almak mumkun degil 1.7’nin tork’u cekisi super… dizel gibi kesikte kullanılmıyor…alısınca akıcı bir kullanımı var…
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.