Ana Sayfa Forumlar Teknik Bilgilerinizi Paylaşın Kendi benzininizi kendiniz yapın -Super E85-

20 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #672
      Angelus
      Katılımcı

      Kendi yakıtını kendisi yapmak isteyen arkadaşŸlar alın size yolu yordamı bu işŸin

      http://running_on_alcohol.tripod.com/

      Racona ters boktur püsürdür muhabbeti yapmayın kesinlikle üretilen yakıt 102 oktan (Amerikan standartı) ve azcık fazla katkılı bir üstleri yarışŸlarda kullanılıyor Amerikada……

      Yaparsanız bu yakıtı avans ve chipinizi ayarlatmayı unutmayın.

    • #10621
      XLR-V
      Katılımcı

      Enteresan ,yakinda kendi arabamizi da yapabiliriz boyle giderse , yakiti yapan dudugu calar demisler

    • #10622
      -aLicaN-
      Katılımcı

      bio dizel gibi değil bio benzinin maliyeti yüksek oluyor buda pompa fiyatlarıyla yaklaşŸık aynı seviyeye geliyor yani ne yapsak kurtulamayız arkadaşŸlar üzülerek ve sıkılarak arabaya karşŸıdan bakmaya devam

    • #10623
      piyu
      Anahtar yönetici

      racona ters olan tüp ))) tüpsüz kullanılabiliyorsa racona uyar

    • #10624
      XLR-V
      Katılımcı
      piyu wrote:
      racona ters olan tüp ))) tüpsüz kullanılabiliyorsa racona uyar

      100% katiliyorum
      Not: tuplu arac deyince aklima aygaz arabalari geliyor hani su “aygaz aygaz” diye gezen 😆 .Bence zaten bu tupte esasen yerli arbalarda kullanilmali ille kullanilacaksa ➡

    • #10625
      piyu
      Anahtar yönetici

      gerci lpg koyup tupunu maviye boyasak ve NOS stickerları yapıstırsak racondan %50 yırtıyor ))

    • #10626
      XLR-V
      Katılımcı

      Onu hic dusunmedim dogrusu ama ben yinede yapmazdim

    • #10627
      Angelus
      Katılımcı

      LPG değilde CNG (sıkışŸtırılmışŸ doğal gaz) ciddi ciddi bir caprice classic veya Mercedes CL de düşŸünebilirim.

    • #10628
      Pontiac301
      Katılımcı

      Bu hafta LPG bağlandı kaprise, ayarları yapıldı makinada, 800 km de 141 milyon gaz yaktım,bodruma gelirken,buda ortalama 175 ykr yapar,bu değerleri sabit 110 km gittim, ve klima hep açık 3 kişŸi yüklü idik,performansda düşŸmedi gayet iyi,aynı yolu benzinle yapsaydım 255 milyon yakıcaktım,izmite dönünce tahoe yuda tüpliycem,

    • #10629
      XLR-V
      Katılımcı

      Bugun yasadigim enteresan bir olay …
      BP den depoyu fulledim (62 litre aldim) .Yetkililerden birisi :
      – Kac litre depo var ?
      -70 litre fazla yakmiyor ondan kucuk yapmislar herhalde dedim
      -100 km de ne yakiyor dedi (meshur soru )
      – Sehir ici 16-18 lt, sehirleraras 11-12 lt ,110-120 km suratte dedim
      -Cok yakmiyormus gecenlerde bir tane Dodge Ram geldi 120 litre depo varmis , Istanbul dan Ayvalik a bir depo gelemiyormus dedi
      -Dogrudur onlar biraz yakar dedim .
      -LPG taktirsana sahibine dedim ,sahibide LPG raconu bozar dedi dedi

    • #10630
      Pontiac301
      Katılımcı

      tahoe da insan tipi kullanımdan 13 litree kadar iniyor uzunda sabit 90 da, ama şŸehirde öküz tipi harhurda, direk 30 ve üzeri litre yakıyor,

    • #10631
      piyu
      Anahtar yönetici

      valla ekonomi hedef ise dizel enfes… ist-marmaris+bayag dolasma toplam 842km 110ytl dizel… full klima vs vs… sabit hız filan yok arada 140 filan var… genelde 100-110

      mehmet’in lpg degerlerinden iyi olması dogal ama lpg degerleri de cok iyiymis…

    • #10632
      Pontiac301
      Katılımcı

      Ama dizel yani:) buda bir faktör, benim ayıcık 1840 kilo,170 Hp,şŸanzıman şŸ 700 lock up lı,kasanın aerodinamisindenmidir ne haltsa baya az yakıyor,eşŸe dosta öneririm yumurta kasa caprice kullanmalarını,hem alt tarafı mekanik,hemde roller makinalı olduğu için baya eğlenceli bir ivmelenme var,

    • #10633
      XLR-V
      Katılımcı

      Dizel zaten ilk uretildiginden beri tutumlu olan bir makine.O yuzden az yakmasi gerekir bunun haricinde eskisi gibi pis,hantal,traktor gibi degil artik yani teknolojisi acayip degisti.
      Hatta 2002 den once dizel de alinir mi tutumluluk yapicam diye bile olsa diyen ben, artik eskisi gibi dizele karsi negatif degilim
      Ama ,Mehmet arkadasimin dedigi gibi dizel yani .Yani benzinli yinede baskadir diyorum .Mesela Amerikan ureticiler hala dizele ragbet gostermiyorlar cunku surus keyfi her seyden once gelir ama iddia ediyorum eger isteseler su an dizelde en ileri firma olan Audi yi bile gecerler 😉

    • #10634
      piyu
      Anahtar yönetici

      yazının tumune katılıyorum “surus keyfi” haric… corsa 1.7 dti enfes bir kullanım… gerci dizel savunması da olmuyor belki digerlerinin kullanımı kotu olabilir ama corsa gercekten enfes… 1.3cdti’lar nasıl bilmiyorum ama aynı makina olan palio 1.3multijet kullandım aynı tadı almak mumkun degil 1.7’nin tork’u cekisi super… dizel gibi kesikte kullanılmıyor…alısınca akıcı bir kullanımı var…

    • #10635
      XLR-V
      Katılımcı

      1.3 icine bindim kullanmadim ama sahibi cok memnundu (sonra onu ve baska bir arabasini satti yeni VW Passat aldi) .Surus keyfi esasen biraz goreceli ,relative bir sey diger renk ve zevk konusu kadar genis olmamakla beraber.O kisimda yanilmis olabilirim ama benzinli gibi giden dizeller de var ama surus keyfinden benim anladigim sadece cekis,tork degil bir de rolantide arabanin cikardigi sesten tut ,2000 devirden-4500 devire kadar olan akselerasyonda arabanin cikardigi seste onemli .Birde dizellerin devie bantlari sinirli yani benzinli gibi yuksek devir ceviremiyor ki bu yuksek performans isteyenlere pek hitap edermi bilemiyorum
      Bir de 1,9 Saab lardaki sanirim Fiat’in GM ile gelistirdigi motor herhalde iyidir .

    • #10636
      Angelus
      Katılımcı

      Dizelde uzun motor ömrü istiyorsanız aldığınız aracın motorunun ve kasa ağırlığının uyumlu olmasına dikkat edin. Mesela Fiat Albela lara 1.3 motor var kasa ile uyumsuz güçte olduğu için problemler çıkarıyor. Bence 1.600 cc altı dizel motorlu araç almakda pek akıl karı değil.. Dizelde Motor hacmu ne kadar büyük olursa ömrü motorun o kadar çok olur.. Bakınız kamyonlar …(1.5 milyon km den fazla) otobüsler (aynı) Gemiler (30-40 yıl sanırım)…

      Benim şŸu an favori dizellerim 1.8 Focus dizel, 2.0 dizel mondeo,2.2 honda ve toyota….

    • #10637
      XLR-V
      Katılımcı

      Bana takas teklif edildi. Araba 02 model yilina ait, Range Rover 3,0 TDI , 120,000 km de masrafsiz .Soyle bir arastirma yaptim , dizelde yuksek km yapmis araclarda randiman olmayabilir ,vites kutusundan EGR valfine kadar bir suru surpriz problem cikabilir dusuncesiyle teklifi kabul etmedim .Bir de takas teklif edilen RR de BMW motoru vardi hani Mercedes motoru olsa belki ayni seyleri yine soylerler miydi bilmiyorum
      Otobusleri zaten anlamiyorum nasil olurda o kadar dayaniyor diye , 1,5 milyon km ve hala kapak mapak acilmamis 😯

    • #10638
      Angelus
      Katılımcı
      XLR-V wrote:
      Bana takas teklif edildi. Araba 02 model yilina ait, Range Rover 3,0 TDI , 120,000 km de masrafsiz .Soyle bir arastirma yaptim , dizelde yuksek km yapmis araclarda randiman olmayabilir ,vites kutusundan EGR valfine kadar bir suru surpriz problem cikabilir dusuncesiyle teklifi kabul etmedim .Bir de takas teklif edilen RR de BMW motoru vardi hani Mercedes motoru olsa belki ayni seyleri yine soylerler miydi bilmiyorum
      Otobusleri zaten anlamiyorum nasil olurda o kadar dayaniyor diye , 1,5 milyon km ve hala kapak mapak acilmamis 😯

      120.000 km fazla bir km degil dizel için 300.000 km de dizel wv ler biliyorum hiç bir müdahale görmemişŸ motor hacmi ne kadar büyük olursa problemler o kadar azalıyor motorun ömrünü belirleyen devirdir ve motor hacmi ,silindir sayısı artıkça devir sayısı azalıyor.. buda motorun ömrünü arttırıyor.Aslında motorun ömrü gittiği yolla km ile değil çevirdiği devirle ölçülüyor kısaca..

      Bu konularda uzman bir arkadaşŸ bir arabanın motorunu 3.000 devirden fazla kullanmamaya dikkat edersen araç benzinli ise 500 dizel ise 1 milyonu kapak açmadan kullanırsın demişŸti.

    • #10639
      Pontiac301
      Katılımcı

      94 Honda civic,bizim ayaka arbası şŸirkette, 96 dan beri lpg ile kullanıyoruz,698.000 km oldu bakımı zamanında yapılıyor, arabada çıt yok,

    • #10640
      firrebird
      Katılımcı

      Ben de 1.3 cdti corsa kullandım, tiptronic..
      Gazlama ve ivmelenme 1.3 dizel bi arabadan beklenmeyecek kadar iyi, gerçekten tork canavarı.. 😉
      zaten bu motor 2005 yılında yılın motoru seçildi, yanlışŸ hatırlamıyorsam

      benim kullandığımda tiptronic de cabasıydı; gerek autom. kullanımda gerek normal kullanımda gayet başŸarılı..

      bildiğiniz gibi aynı motor albea’larda falan da kullanılıyo. ama sürüşŸ keyfi anlamında corsayla albea arasında dağlar kadar fark vardır die düşŸünüyorum. bence şŸu sıralarda şŸehir içinde kullanmak için alınabilecek en makul arabalardan biri, tek kötü yanı fiyat düzeyi

      piyu wrote:
      yazının tumune katılıyorum “surus keyfi” haric… corsa 1.7 dti enfes bir kullanım… gerci dizel savunması da olmuyor belki digerlerinin kullanımı kotu olabilir ama corsa gercekten enfes… 1.3cdti’lar nasıl bilmiyorum ama aynı makina olan palio 1.3multijet kullandım aynı tadı almak mumkun degil 1.7’nin tork’u cekisi super… dizel gibi kesikte kullanılmıyor…alısınca akıcı bir kullanımı var…
20 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version