Ana Sayfa Forumlar Teknik Bilgilerinizi Paylaşın Metal Yorgunlugu

17 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #561
      XLR-V
      Katılımcı

      Metal yorgunlugu denen sey tam olarak nedir ? Gercekten soylendigi kadar kotu bir sey mi ?
      Yani mesela metal yorgunlugu olunca metal , korozyona karsi daha mi az dayanikli oluyor ?

    • #9099
      Burcak
      Katılımcı

      Metal yorgunluğu (fatigue) denen şŸey normalde parçayı kırmaya yetmeyen (ve çoğunlukla kalıcı (plastik) olarak deforme etmeye bile yetmeyen) bir stresin arka arkaya defalarca uygulanması sonucunda parçanın kırılmasıdır.

      Bunun aşŸamaları ilk olarak parçada kılcal çatlaklar oluşŸması, bunların yavaşŸ yavaşŸ büyümesi ve belli bir kritik değere geldiği zaman parçanın birden kırılmasıdır.

    • #9100
      ata recai
      Katılımcı

      metal yorgunluğu birden cok hasar almışŸ veya cok kaportaya girmişŸ doğru düzgün toplanmamışŸ arabalarda raslanır.bunu gidermek içinde parçaların tamamının değişŸmesi gerekir. eğer değişŸmeden boyanırsa bir süre sonra kırılmalar bükülmeler aracın seklinin değişŸmesi gibi problemlere rastlanır

    • #9101
      XLR-V
      Katılımcı

      Bilgiler icin cok tesekkurler
      Parcalarin stress ten dolayi kirilmasi bana bir de sunu hatirlatti.Japonlar, dunyanin en buyuk tankerlerini yapmaya calistilar 550 K Gross tonluk ama (simulasyon testinde) denizdeki dalga sonucu olan stress , tankerin simulasyon testlerinde catlamasina ve govdesinde kirilmalar olmasina sebep olmus ama tabii o geminin devasa buyuklugunden dolayi metal yorgunluguyla ilgisi yok .
      Sanirim metal, stress neticesinde catlamalara maruz kalabiliyor istedigi kadar saglam olsun zaten celik te bukulmez kirilir .

    • #9102
      Szopen
      Katılımcı

      Heavy metal konseri sonrası 😯 (ölmek istiyorum bunu dedikten sonra)

    • #9103
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      ehueheueh

      heavy metal konseri sonrası boyunda bi yorgunluk olabiliyo bazen

    • #9104
      illetyus
      Katılımcı

      Himm….
      Headbang’ den sonra vucudunuz monoblok bir hal aliyorsa demekki yeterli antrenmaniniz yok demektir…..

      Calisin bakiim biraz daa 😈 😈

    • #9105
      hajabee
      Katılımcı

      güzel bir soru sormuşŸsun. benim bir önceki aracım yine cj5 ti ve dağda bayırda atlayıp zıplamalar dolayısıyla şŸaside deformasyonlar oldu . aracın şŸasisi çatladı krıldı. çatlayan yeri kaynak yapıyordum bir hafta sonra yan tarafında çatlak oluyordu. metal yorgunluğu denilen olay buydu işŸte . aracı tamamen soyduk şŸasiyi kumlama yaparak temizlettik ve elden geçirdik yorgunluk falan kalmadı

    • #9106
      SANCHES
      Katılımcı

      metallerin de ahşŸap malzeme gibi boyuna veya enine damarları vardır bu damarlar metal parçanın yada sacın üretilirken hattelenmesi sırasında çekme yönüne bağlıdır işŸte bu çekme sırasında olusan lifler ahşŸap malzeme gibi bel verir ve deforme olur. orijinleri belli olmadığı ve tek nokta olmadığı için belli bir yönde yorulmazlar metalin dayanımı ve gerilme kuvveti azalır bunu arabada düşŸünürsek burkulmalar ve şŸekil bozukluğu olarak gözlenir. Ayrıca yeni üzetilmişŸ ve üretimden sonra beklemişŸ metal malzemelerin arasındada dayanım farkı vardır ama ısıl işŸlem görmüşŸ parçalar hariç tabiki. Bildiğim şŸeylerianlatmaya çalışŸtım umarım işŸinize yarar.

    • #9107
      XLR-V
      Katılımcı

      Aciklamalar icin sagol

    • #9108
      SANCHES
      Katılımcı

      rica ederim faydalı olabildiysem sevinirim

    • #9109
      sschevyss
      Katılımcı
      mustanggt wrote:
      metal yorgunluğu birden cok hasar almışŸ veya cok kaportaya girmişŸ doğru düzgün toplanmamışŸ arabalarda raslanır.bunu gidermek içinde parçaların tamamının değişŸmesi gerekir. eğer değişŸmeden boyanırsa bir süre sonra kırılmalar bükülmeler aracın seklinin değişŸmesi gibi problemlere rastlanır

      ah işŸte o benim başŸıma geldi şŸimdi güzelim kaportamın komple kaporta gerektiriyor.

    • #9110
      piyu
      Anahtar yönetici

      sschevyss kesinlikle senin icin bir fırsat bence… arabanın kaporta boyası normal ya da iyi durumda olsa deneme yapamazsın ama bence suanda bircok deneme yapabilirsin… mesela kaporta boya nasıl yapılır onu ogren… arabanın curuklerini temizle… macunla… buyukse parca kaynattır…

      onu duzelt… bazı parcaları sok…tak… yapılacak keyifli bircok is var….

      kaporta ile ilgili bisiler yaptıktan sonra maddi durumda tamam oldugunda komple istedigin tonda ve renkte boyatırsın super olur…

    • #9111
      sschevyss
      Katılımcı

      doğru söylüyorsun düzeltebildiklerimi kendim yapmama maddi açıdan dabaya bi zorluktan kurtarır beni hemde sağını solonu iyiceöğrenirim

    • #9112
      Anonim
      Ziyaretçi

      metal yorgunluğunu önlemek için üretilmişŸ cila, pata ya da herhangi bir ilç var mı acaba????

    • #9113
      piyu
      Anahtar yönetici

      paslanma ile ilgili bir cihaz satılıyor amerika’da…burada da olabilir… adamlar paslanmanın kimsayasal detayını arastırmıs ve bunun etkisini alan bir cihaz yapmıslar… arabanın sanırım boyasının altına(ama tam hatırlamıyorum) suruyorsun… o bir kalkan olusturuyor ve paslanma gecikiyor…

      denemedim bilmiyorum ama bu tip urunleri okudugunda hep mantıklı geliyor da… sonrası belli değil işŸte…

    • #9114
      Anonim
      Ziyaretçi

      o olayın farklısını duymuşŸdum. Bal mumu kıvamında bi madde sürülüyor sac kısımların arkasına. ıtalyadan getirttik maddeyi bu olay denedik arkadaşŸın arabasında ama hiç bi etkisi olmadı. araç antalyada ama 2 senede çürükler gösterdi kendini. (otomobilin hiç deişŸmemişŸ parçaları vardı mesela sol ön çamurluk. Alayı çürümeye devam etti.) Ama ben isveçde oturan bi arkadaşŸla konuşŸdum onlar bişŸey sürüyolamıi arabalara çürümeyi engelliyomuşŸ ciddi şŸekilde. Yaza gelirken getircem sana dedi deniycem ama bana hiç inandırıcı gelmediği için merak ettim sorayım istedim sizlere… ıyi akşŸamlar cümleten

    • #9115
      piyu
      Anahtar yönetici
17 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version