Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Bilgilerinizi Paylaşın › Metal Yorgunlugu
- Bu konu 17 yanıt içerir, 10 izleyen vardır ve en son 17 yıl 10 ay önce piyu tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
25 Nisan 2006: 00:56 #561XLR-VKatılımcı
Metal yorgunlugu denen sey tam olarak nedir ? Gercekten soylendigi kadar kotu bir sey mi ?
Yani mesela metal yorgunlugu olunca metal , korozyona karsi daha mi az dayanikli oluyor ? -
25 Nisan 2006: 01:58 #9099BurcakKatılımcı
Metal yorgunluğu (fatigue) denen şey normalde parçayı kırmaya yetmeyen (ve çoğunlukla kalıcı (plastik) olarak deforme etmeye bile yetmeyen) bir stresin arka arkaya defalarca uygulanması sonucunda parçanın kırılmasıdır.
Bunun aşamaları ilk olarak parçada kılcal çatlaklar oluşması, bunların yavaş yavaş büyümesi ve belli bir kritik değere geldiği zaman parçanın birden kırılmasıdır.
-
25 Nisan 2006: 12:14 #9100ata recaiKatılımcı
metal yorgunluğu birden cok hasar almış veya cok kaportaya girmiş doğru düzgün toplanmamış arabalarda raslanır.bunu gidermek içinde parçaların tamamının değişmesi gerekir. eğer değişmeden boyanırsa bir süre sonra kırılmalar bükülmeler aracın seklinin değişmesi gibi problemlere rastlanır
-
25 Nisan 2006: 14:39 #9101XLR-VKatılımcı
Bilgiler icin cok tesekkurler
Parcalarin stress ten dolayi kirilmasi bana bir de sunu hatirlatti.Japonlar, dunyanin en buyuk tankerlerini yapmaya calistilar 550 K Gross tonluk ama (simulasyon testinde) denizdeki dalga sonucu olan stress , tankerin simulasyon testlerinde catlamasina ve govdesinde kirilmalar olmasina sebep olmus ama tabii o geminin devasa buyuklugunden dolayi metal yorgunluguyla ilgisi yok .
Sanirim metal, stress neticesinde catlamalara maruz kalabiliyor istedigi kadar saglam olsun zaten celik te bukulmez kirilir . -
25 Nisan 2006: 16:25 #9102SzopenKatılımcı
Heavy metal konseri sonrası 😯 (ölmek istiyorum bunu dedikten sonra)
-
25 Nisan 2006: 17:38 #9103Mustafa YÜKSELKatılımcı
ehueheueh
heavy metal konseri sonrası boyunda bi yorgunluk olabiliyo bazen
-
25 Nisan 2006: 23:46 #9104illetyusKatılımcı
Himm….
Headbang’ den sonra vucudunuz monoblok bir hal aliyorsa demekki yeterli antrenmaniniz yok demektir…..Calisin bakiim biraz daa 😈 😈
-
19 Kasım 2006: 23:27 #9105hajabeeKatılımcı
güzel bir soru sormuşsun. benim bir önceki aracım yine cj5 ti ve dağda bayırda atlayıp zıplamalar dolayısıyla şaside deformasyonlar oldu . aracın şasisi çatladı krıldı. çatlayan yeri kaynak yapıyordum bir hafta sonra yan tarafında çatlak oluyordu. metal yorgunluğu denilen olay buydu işte . aracı tamamen soyduk şasiyi kumlama yaparak temizlettik ve elden geçirdik yorgunluk falan kalmadı
-
8 Aralık 2006: 04:45 #9106SANCHESKatılımcı
metallerin de ahşap malzeme gibi boyuna veya enine damarları vardır bu damarlar metal parçanın yada sacın üretilirken hattelenmesi sırasında çekme yönüne bağlıdır işte bu çekme sırasında olusan lifler ahşap malzeme gibi bel verir ve deforme olur. orijinleri belli olmadığı ve tek nokta olmadığı için belli bir yönde yorulmazlar metalin dayanımı ve gerilme kuvveti azalır bunu arabada düşünürsek burkulmalar ve şekil bozukluğu olarak gözlenir. Ayrıca yeni üzetilmiş ve üretimden sonra beklemiş metal malzemelerin arasındada dayanım farkı vardır ama ısıl işlem görmüş parçalar hariç tabiki. Bildiğim şeylerianlatmaya çalıştım umarım işinize yarar.
-
8 Aralık 2006: 05:03 #9107XLR-VKatılımcı
Aciklamalar icin sagol
-
9 Aralık 2006: 01:40 #9108SANCHESKatılımcı
rica ederim faydalı olabildiysem sevinirim
-
12 Aralık 2006: 05:07 #9109sschevyssKatılımcımustanggt wrote:metal yorgunluğu birden cok hasar almış veya cok kaportaya girmiş doğru düzgün toplanmamış arabalarda raslanır.bunu gidermek içinde parçaların tamamının değişmesi gerekir. eğer değişmeden boyanırsa bir süre sonra kırılmalar bükülmeler aracın seklinin değişmesi gibi problemlere rastlanır
ah işte o benim başıma geldi şimdi güzelim kaportamın komple kaporta gerektiriyor.
-
12 Aralık 2006: 12:48 #9110piyuAnahtar yönetici
sschevyss kesinlikle senin icin bir fırsat bence… arabanın kaporta boyası normal ya da iyi durumda olsa deneme yapamazsın ama bence suanda bircok deneme yapabilirsin… mesela kaporta boya nasıl yapılır onu ogren… arabanın curuklerini temizle… macunla… buyukse parca kaynattır…
onu duzelt… bazı parcaları sok…tak… yapılacak keyifli bircok is var….
kaporta ile ilgili bisiler yaptıktan sonra maddi durumda tamam oldugunda komple istedigin tonda ve renkte boyatırsın super olur…
-
14 Aralık 2006: 17:25 #9111sschevyssKatılımcı
doğru söylüyorsun düzeltebildiklerimi kendim yapmama maddi açıdan dabaya bi zorluktan kurtarır beni hemde sağını solonu iyiceöğrenirim
-
16 Ocak 2007: 05:24 #9112AnonimZiyaretçi
metal yorgunluğunu önlemek için üretilmiş cila, pata ya da herhangi bir ilç var mı acaba????
-
16 Ocak 2007: 20:32 #9113piyuAnahtar yönetici
paslanma ile ilgili bir cihaz satılıyor amerika’da…burada da olabilir… adamlar paslanmanın kimsayasal detayını arastırmıs ve bunun etkisini alan bir cihaz yapmıslar… arabanın sanırım boyasının altına(ama tam hatırlamıyorum) suruyorsun… o bir kalkan olusturuyor ve paslanma gecikiyor…
denemedim bilmiyorum ama bu tip urunleri okudugunda hep mantıklı geliyor da… sonrası belli değil işte…
-
17 Ocak 2007: 01:30 #9114AnonimZiyaretçi
o olayın farklısını duymuşdum. Bal mumu kıvamında bi madde sürülüyor sac kısımların arkasına. ıtalyadan getirttik maddeyi bu olay denedik arkadaşın arabasında ama hiç bi etkisi olmadı. araç antalyada ama 2 senede çürükler gösterdi kendini. (otomobilin hiç deişmemiş parçaları vardı mesela sol ön çamurluk. Alayı çürümeye devam etti.) Ama ben isveçde oturan bi arkadaşla konuşdum onlar bişey sürüyolamıi arabalara çürümeyi engelliyomuş ciddi şekilde. Yaza gelirken getircem sana dedi deniycem ama bana hiç inandırıcı gelmediği için merak ettim sorayım istedim sizlere… ıyi akşamlar cümleten
-
17 Ocak 2007: 03:57 #9115piyuAnahtar yönetici
Bu Electro Shield diye gecen…
bu da kimyasal’a ornek…
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.