Ana Sayfa Forumlar Teknik Bilgilerinizi Paylaşın 8 Turbo(lu) 57 Chevy

  • Bu konu 30 yanıt içerir, 10 izleyen vardır ve en son 18 yıl 5 ay önce Anonim tarafından güncellenmiştir.
30 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #266
      faceless
      Katılımcı

      LS1
      Tube Chassis
      Separate oil pump

      4L80E
      Electric Hood Opener
      LeaşŸer Interior

      [img:4c342c7667]http://www.lateral-g.org/sandlin/incin6.jpg[/img:4c342c7667]
      [img:4c342c7667]http://www.lateral-g.org/sandlin/incin5.jpg[/img:4c342c7667]
      [img:4c342c7667]http://www.lateral-g.org/sandlin/incin9.jpg[/img:4c342c7667]
      [img:4c342c7667]http://www.lateral-g.org/sandlin/turbocovers.jpg[/img:4c342c7667]
      [img:4c342c7667]http://www.lateral-g.org/sandlin/şŸursday021.jpg[/img:4c342c7667]

      [color=red:4c342c7667]Şunu kesinlikle izleyin…:

      http://www.teasdesign.com/lateral-g/inciner8orhoodopen.asf%5B/color:4c342c7667%5D

    • #4868
      Anonim
      Ziyaretçi

      Bunun soğŸutucusu nerede acaba bide blow of valve varmı varsa kaçtane (8 tane olabilirmi acaba) 😯

    • #4869
      piyu
      Anahtar yönetici

      bunda turbo lack’da(dogru mu yazdım acep???) olmaz sanırım…. sırayla devreye girdimi bitmek bilmez…… 😆

    • #4870
      faceless
      Katılımcı

      [quote:82014b638f=”Eleanor68″]Bunun soğŸutucusu nerede acaba bide blow of valve varmı varsa kaçtane (8 tane olabilirmi acaba) 8O[/quote:82014b638f]

      Bu arabaya sence blow off takılırmı Eleanor68 ????

    • #4871
      piyu
      Anahtar yönetici

      valla blow-off valve nasıl takılıyor bilemiyorum ama su vites degistirirken cıkan cufff sesi ise(sanırım dogru) o zaman 8 tane olsa komik olur…

      vites atarken cufff cufff cufff yaparken kafan karısır valla… hangileri ne icin ufluyor beynin doner 😯

    • #4872
      Anonim
      Ziyaretçi

      [quote:f5de4ac901=”faceless”][quote:f5de4ac901=”Eleanor68″]Bunun soğŸutucusu nerede acaba bide blow of valve varmı varsa kaçtane (8 tane olabilirmi acaba) 8O[/quote:f5de4ac901]

      Bu arabaya sence blow off takılırmı Eleanor68 ????[/quote:f5de4ac901]
      Turboların uzun ömürlü olmasının 2 yolu var 1. blow of valce 2.turbo timer
      Bu arada gerçektende bitmek bilmez 8 çuf uf kocaman 1 tane çuf çuf yapar hks veya g reddy
      Bu arada amerikan arabasında turbonun ne işŸi var 👿

    • #4873
      faceless
      Katılımcı

      blow off ne abicim? gazdan ayağŸını cektiğŸin zaman (vites aralarında) havanın pervaneye basınc yapmaması icin takılır.Gaza geri bastığŸında güç kaybı olmadan arabayı yürütüyor.. pervanenin ömrünü uzatıyormuşŸ falanda filanda.. Alt tarafı turbo devamlı yüksek duruyor.. bide çuff sesi..ne kadar hız o kadar parça eskimesi..

    • #4874
      emrekaan
      Katılımcı

      57 BELAıR!!! aşŸkımı turbolamışŸlar.. bi de 55 olsaydı tam aşŸkım olurdu amane de olsa belair… bi de 8 tane turboyu napmışŸ ya.. kaç bar bu turbolar?? arabanın silindirleri teeker teker uçmazmı havaya ya… 🙄
      bu kadar turboda arabanın hızı ne kadardır kim bilir?? bilen varmı?varsa soleyebilir mi ?? : : : yaw şŸundan bi tanede bana verseler ya 😆

      bu arada orendim 730 hp imişŸ..

    • #4875
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      buna bi 455 motor bide 3 lü kuşŸ kapanı koyucaktın şŸöööle 1200hp falan

      turbo yakışŸmıyo abi bunlara cigs olmuşŸ 👿

    • #4876
      acmecamaro
      Katılımcı

      fotografi acamadim ama araba kirmizimi? eger krimizi ise ben bu yaz bu arabayi gordum sahibi ile de konustum

    • #4877
      piyu
      Anahtar yönetici

      evet kırmızı 57 lateral-g.net adresi referans sanırım baglantılılar… fotolar acılıyor yaw…

    • #4878
      acmecamaro
      Katılımcı

      Bu Back to şŸe 50s hotrod show a gelmisti, ama bunu herif tek basina yapmamis ciddi bir muhendislik sirketi yapmis bu arabayi…. oyle evde garajda yapma degil yani bu….

    • #4879
      piyu
      Anahtar yönetici

      e zaten bu evde oturup bilgi olmadan yapılması kolay bisi degilki… turboların zamanlamaları filan bayag zor is… adamlar twinturbo’da bile bayag ugrasıyorlar….

      aam kaporta boya dosemeler 10 numara….

    • #4880
      Burcak
      Katılımcı

      Ben 4 tane görüyorum ama… Ayrıca turboları ayırmanın o kadar fazla da bir avantajı yok, bir miktar lag’i düşŸürebileceği söyleniyor ama o da herzaman değil, onun yanında birsürü dezavantaj getirir. Burdaki %50 görüntü %50 dumura uğratmak için yapılmışŸ bi olay; mekanik olarak düşŸünülmüşŸ birşŸey olduğunu sanmıyorum. Motoru bir Alman modifiye etmişŸ olsaydı o arapsaçının yerine iyi seçilmişŸ tek bir turbo koyardı ve aynı gücü çok daha “reliable” bir şŸekilde elde etmişŸ olurdu!!

    • #4881
      acmecamaro
      Katılımcı

      hhaha dogru,
      “There is no business like show business”

    • #4882
      burAAk
      Katılımcı

      biliorum konu çok eski ama aracı görünce felç indi bana silindir başŸına bir turbo OHA!

    • #4883
      Anonim
      Ziyaretçi

      selam

      ls1 motoru kullanilmis ..8.5:1 sikistirma
      fast efi sistemi kullanilmis..turbo olarak…8 adet garret GT15
      genelde 2litre dizel arabalarda kullanilir…

      5800 rpm de 730hp ve 710 lb.ft ve 13.5 psi da

      18-20 arasinda 1000hp yakaliyabilecegini soyluyor..

      saygilar
      sami

    • #4884
      Tümer ARCAN
      Katılımcı

      bence bu arabaya turbo falan takılmaz.buna modifiye bile yapılmamalı. orjin orjin takılacan bunla bunun keyfi zaten orjinalliğinde. performans isteyen adam.bu işŸlemi bi cuda ya falan yapmalı derim. tabi benim görüşŸüm. ben 57 chevy’m olsa biner yaylana yaylana salına salına fiyaka yaparım ortalıkta.(performans herşŸey değildir) benim gözümde ful orjinal bi 57 yada 56 bundan çok daha kıymetlidir.

    • #4885
      Szopen
      Katılımcı

      5700ccden bırak 8 turboyu, tek bi turbo veya supercharger takmadanda alınır 730HP herhalde 1.6dan maks 230Hp alınabildiğine göre.

    • #4886
      Knife-Party
      Katılımcı

      Bencede 8 turboyu bana taksan ben bile 730 hp den fazla olurum bu araba en az 1000+hp olmali ….

    • #4887
      acmecamaro
      Katılımcı

      bu arada turbo olayini biraz arastirirsaniz boyle bir olayin kolay olmadigini goreceksiniz….

      nos basmadan SBC den 730 hp alamazsin… 500-600 hp ler limittir , o da sadece pistte kullanabilecegin bir setup.

      12 psi ile orta karar malzemelerle 600-650 hp elde edebilirsin,

      Turbo takarken basinc gelince ateslemeyi ayarlamak, yine basinca gore yakit basinci ve miktarini ayarlamak, dogru mallari secmek, crank rodlar pistonlar vs. parcalarin buna dayanmasi vs. oyle kolay degil bu isler

    • #4888
      Anonim
      Ziyaretçi

      selam

      mesela honda vtec

      1.6 std : 160 hp…230hp icin 1.8 stroker + jun stage 3 eksantrikler +kapak +enjektor +beyin programi gerkiyor
      ve bu gucu almasi icin 8500rpm lerde olmasi lazim…arac da 1050kg…

      v8 lerde daha alt devirlerde yani 5000ler ,litrenin fazlaligindan kaynaklanan 1 guc alirsin..ki mesela 350 cu icn 10 psi da 450+ rahatlikla alinabilir…gunumuz programlanabilir efi sistemleri sayesinde %10 daha da artar…
      asiri beslemeden dolayi devir artisi kombinasyona gore 500-1500rpm alinabilir

      acmecamaro nun da bahsettigi gibi….diger faktorler de soz konusu..mesela yuksek devir icin rod /stroke orani farklidi.. v8 lerde ise bu oran dusuktur..amac asagi devirde yuksek guc usertmek

      daha yeni corvettlerde dikkat etiyseniz max hp 6000rpm sevyesinde

      saygilar
      sami

    • #4889
      Szopen
      Katılımcı
      sami_z01 wrote:
      selam

      mesela honda vtec

      1.6 std : 160 hp…230hp icin 1.8 stroker + jun stage 3 eksantrikler +kapak +enjektor +beyin programi gerkiyor
      ve bu gucu almasi icin 8500rpm lerde olmasi lazim…arac da 1050kg…

      v8 lerde daha alt devirlerde yani 5000ler ,litrenin fazlaligindan kaynaklanan 1 guc alirsin..ki mesela 350 cu icn 10 psi da 450+ rahatlikla alinabilir…gunumuz programlanabilir efi sistemleri sayesinde %10 daha da artar…
      asiri beslemeden dolayi devir artisi kombinasyona gore 500-1500rpm alinabilir

      acmecamaro nun da bahsettigi gibi….diger faktorler de soz konusu..mesela yuksek devir icin rod /stroke orani farklidi.. v8 lerde ise bu oran dusuktur..amac asagi devirde yuksek guc usertmek

      daha yeni corvettlerde dikkat etiyseniz max hp 6000rpm sevyesinde

      saygilar
      sami

      Bahsettiğin Honda “NIF” plakalı honda olmalı benim demek istediğim aşŸırı besleme olmadan 350Ci yeni teknoloji bir V8den maks ne kadar hp alınabilir? (birde; motor eski teknoloji bir V8 350 olsa ne değişŸir?)

    • #4890
      acmecamaro
      Katılımcı

      yeni teknolojiden kastin ls1 ise her silindir basina ayri bobin+computer control atesleme, aluminium blok, roller cam, multipoint injection gibi guzellikler hatirina zaten fabrikadan 300 kusur hp cikiyor makina, cam vs.. degisiklikler ile 600 hp ye kadar nos ve supecharger yada turbo takmadan alabilirsin…

    • #4891
      Anonim
      Ziyaretçi

      selam

      1.6 sinifinda yarisan Aybek diye 1 arkadasim vardi..onda jun un komple seti vardi..

      v8 olarak…350 cu. cok iyi malzeme kullandik ve optimize olmus diyelim
      ornek

      motorun alt kismi dayanikli kabul edelim ve cadde kullanimina uygun mesela 9.5:1 sikistirma

      afr brodix dart merlin,silindir kapagi
      bunla ugygun olabilecek..dart weiend merlin emme
      ve tabiki tam kalibre edilmis karburator
      sibop buyuklugu ve motorun emebilecegi (VE)havaya uygun eksantrik
      diyelimki 290 derecelerde
      procharger 12 psi civari

      bu makina bize 650hp+ dyno da rahtlikla verir…

      progranabilir efi + ateslemede modifikasyolar…intercooler

      700 + hp alinabilir

      v8 de 4 sibop ve 2 eksantrik olsa beygiri ozman gorelim

      mesela zr1 di sanirim usten 4 eksantrik ve 4 siboplu cikan vettin uzerinde

      7000 rpm lerde 420+ hp idi…lingelfelter in cadde cok rahat kullanilan twin turbo setleri var..650 cadde ..boost 750+ hp…

      motordaki eskilik onemli degil…yeni makinalarda en onemli avantaj efi olmasi…awans otomatik geri cekilmesi…tabi hafif malzemeler 1 de..neticede teknoloji durmuyor

      ayni derecede eski ve yeni eksantrik arasinda 10-15 hp den fazla oyniyabiliyor..mesela edel performer rpm..300 derecelik hos 1 eksantrik di..gunumuz de 280 derecelik extreme enerji ayni hpleri verebilir

      progranabilir olanlarda hersey senin kontrolunde…ne kadar benzin awans ve boost verecegin…bu da hakikaten bayagi fark yapiyor…

      saygilar
      sami

    • #4892
      Anonim
      Ziyaretçi

      selam

      Szopen : tuhh yaw asiri besleme olmadan demisn…cok uzunca suredir bu konuya calisiyorum sanirim heyecan yaptim…

      yol kullanimini bozmamak sarti ile ,2 baglantili ise..350-400hp…4 baglanti ise 400-550 arasi ainabilir …

      fakat kuru roller ve yol kullanimini dusunmez isen 600-650hp

      soyle 1 formulu var eger ilgilenirsen

      Cubic inc * rpm * VE * sikistirma * 1 atm basinc / 5252 * 150.8

      saygilar
      sami

    • #4893
      acmecamaro
      Katılımcı

      ooo Sami dokturmussun
      Ben de garajdan yeni geldim… manifoldlar ile ugrastim.. kestim kaynak yaptim…flange lari ayarladim vs….

      Bu arada intercooler yerine meşŸanol/su karisimi puskurtmek istiyorum , 8,5:1 sikistirma, 12psi icin…. acikcasi AS900 kamyon intercoolerlarinin imalatcisini buldum ama borulari dosemek geri dondurmek falan biraz gozumde buyudu, direk turbo cikisindan basim NOS cheater plate e 0,032″ jet ile 2,5 bar meşŸanol su karisimi bassam ne olur merak ediyorum… boostu 8 psi dan kademeli yukseltebilirim, peki bu sistemi aktive edecek switch sence kac psi dan itibaren devreyi acmali?

    • #4894
      Anonim
      Ziyaretçi

      selam

      resim varmi..motor hakkinda bilgi amacli

      genelde metenol +su inercoolerin cikisinda kullanilir yani sogumus havaya… veya kelebegin agzindan

      araba enjektor lu dimi ???

      metenol de en onemli konu afr…baska degisle turbo arablarda daha basinc ve awans vermek icin kullanilir ve guvence tabi…

      bu sistemi direkt olarak satan firmalar var mesela snowperformans gibi

      hazir sistemlerde map sensoru var aktive etmek icin sen uyarici sinyali beyinden gonderdign zaman senin istedigin manifolt basincinda aktive olur..hatta progresiv olarak bile veren sistemler var…

      nezman acmak lazim : en onemlisi wideband ve egt ..ilk once onlari okumak gerekiyor…zaten fakir karisima dustugun yer hemen ortaya cikacaktir..iste burasi kullanicak yer eger beyinden siteme daha fazla mudehale edemiyorsan…kademeli olarak boost ve awans verilebilir

      nos plate +2.5 bar ..bilmiyorum …….

      yalniz 1 uyari …eger sistemde lean cut koruma yoksa ..ve su+metenol puskurtemeseen hos olmaz …

      ornek: daha yeni testten geldik…type r turbo…hala cozemedigimiz 1 seyden map bozulmus..saniyoruz map i upload ederken yuruyodu araba yani ??.. ..eger lean cut olmasaydi ..kaaapummm

      saygilar
      sami

    • #4895
      acmecamaro
      Katılımcı

      Selam Sami,

      Resim cekmedim ama cekerim,

      blogun ici bos su anda, malzemelerini aldim ust katta duruyorlar garajda… ancak ,ici doluymus gibi 882 buyuk subapli kapaklarimi, ve eddy performer manifoldumu TBI imi serpentine setup imi taktim, eksos manifoldalrini kestim, turbolari baglayacagim flangelari kaynatiyorum, bu isler bitince turbodan cikanbasincli havayi şŸrottle body ye ulastiracagim… burada intecooler yada injection vs. konulara karar vermem gerek… holley projection 4×85 lbs/hr 900cfm enjeksiyon kitim var, holley A/F ratio monitor (wide band) ve msd boost/retard kiti var… holley projection da map sensoru yok… bu yuzden tahminen8 psi da acip 12 ye kdar acik kalacak bir pressure switch dusunuyorum, progressive yapma sansim pek yok… bilgisayar kontrollu olmadigi icin sistem, hatta garajda klima switchleri ile denedim, klima kompresorunu aktive eden switch ler var, onu aldim , lastik sisirme aparatinin gostergesinden yavas yavas basinci arttirdim/okuyarak devre 35 psi da acildi helle 2.5bar su pompasi suyu 35psi da basmaya basladi… ama 35 cok yuksek tabiii… simdi msd nn kutusu da boost gelince otomatikman rotara cekecegine gore bu sistemde avans da istese retard da istese msd ayarliyacak, biz sadece sogutma yapacagiz diye dusunuyorum…

    • #4896
      acmecamaro
      Katılımcı

      bu arada snow performance ve baska firmalarin kitlerine baktim gecen hafta… bir de home made kitler yapan abiler var…biraz okuyunca fazla da karisik olmadigina kanaat getirdim ama dedigin gibi bir aksilik olur da puskurtemessem kabuuuum

      Birde 8 saatilik bir yola gittigimi farzedelim, 2 saatte bir durup meşŸanol mu dolduracam …… intercoolera dogru gidiyoruz sanki

    • #4897
      Anonim
      Ziyaretçi

      selam

      projection a turbo baglanabiliyormu ????

      holley a/f monitor 0-5v arasi okudugundan eminiz dimi

      hayir yola gittiginde zaten seyahat konumunda olursun …bu sadece

      wot belli manifolt basinci ve devirde aktif olacak…

      msd : evet awansi geri ceker ama metenolde amac daha yuksek basin+awans

      kademeli olarak awansi arttirmak lazim bu tip kombolarda…

      detay : devir arttikca piston un hizi da dogal olarak artacak..bu da yanma odasinda ki yanma olayina fazla 1 zaman tanimicak…iste buralarda awansi arttirarak tamamen 1 yanma saglanir…

      sahsi fikir:

      metenol +su daha cok tamamen programanbilir sistemlerde rahat ettirir..
      veya tam tadilat yapip direk depoya koy ? ama tum sistemde benzin deposunda borulara tadilat gerekir maliyet ….

      amac soguma ise nos mesela…elinde anladigim kadariyla cheater var ….

      hem turbonun aninda dolmasini saglar hemde istedigin sogumayi yapar..msd de rotara alir boost aninda

      en ekonomik cozum intercooler a su puskurmek

      mesela dogan slx cam silecek motoru gulme is yapiyor

      daha ileri: carbondiyoksit cryo2 adi

      saygilar
      sami

30 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version