Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Bilgilerinizi Paylaşın › 8 Turbo(lu) 57 Chevy
- Bu konu 30 yanıt içerir, 10 izleyen vardır ve en son 18 yıl 5 ay önce
Anonim tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
7 Haziran 2005: 11:51 #266
facelessKatılımcıLS1
Tube Chassis
Separate oil pump4L80E
Electric Hood Opener
Leaşer Interior[img:4c342c7667]http://www.lateral-g.org/sandlin/incin6.jpg[/img:4c342c7667]
[img:4c342c7667]http://www.lateral-g.org/sandlin/incin5.jpg[/img:4c342c7667]
[img:4c342c7667]http://www.lateral-g.org/sandlin/incin9.jpg[/img:4c342c7667]
[img:4c342c7667]http://www.lateral-g.org/sandlin/turbocovers.jpg[/img:4c342c7667]
[img:4c342c7667]http://www.lateral-g.org/sandlin/şursday021.jpg[/img:4c342c7667][color=red:4c342c7667]Şunu kesinlikle izleyin…:
http://www.teasdesign.com/lateral-g/inciner8orhoodopen.asf%5B/color:4c342c7667%5D
-
7 Haziran 2005: 12:59 #4868
AnonimZiyaretçiBunun soğutucusu nerede acaba bide blow of valve varmı varsa kaçtane (8 tane olabilirmi acaba) 😯
-
7 Haziran 2005: 13:21 #4869
piyuAnahtar yöneticibunda turbo lack’da(dogru mu yazdım acep???) olmaz sanırım…. sırayla devreye girdimi bitmek bilmez…… 😆
-
7 Haziran 2005: 13:31 #4870
facelessKatılımcı[quote:82014b638f=”Eleanor68″]Bunun soğutucusu nerede acaba bide blow of valve varmı varsa kaçtane (8 tane olabilirmi acaba) 8O[/quote:82014b638f]
Bu arabaya sence blow off takılırmı Eleanor68 ????
-
7 Haziran 2005: 14:08 #4871
piyuAnahtar yöneticivalla blow-off valve nasıl takılıyor bilemiyorum ama su vites degistirirken cıkan cufff sesi ise(sanırım dogru) o zaman 8 tane olsa komik olur…
vites atarken cufff cufff cufff yaparken kafan karısır valla… hangileri ne icin ufluyor beynin doner 😯
-
7 Haziran 2005: 14:30 #4872
AnonimZiyaretçi[quote:f5de4ac901=”faceless”][quote:f5de4ac901=”Eleanor68″]Bunun soğutucusu nerede acaba bide blow of valve varmı varsa kaçtane (8 tane olabilirmi acaba) 8O[/quote:f5de4ac901]
Bu arabaya sence blow off takılırmı Eleanor68 ????[/quote:f5de4ac901]
Turboların uzun ömürlü olmasının 2 yolu var 1. blow of valce 2.turbo timer
Bu arada gerçektende bitmek bilmez 8 çuf uf kocaman 1 tane çuf çuf yapar hks veya g reddy
Bu arada amerikan arabasında turbonun ne işi var 👿 -
7 Haziran 2005: 14:37 #4873
facelessKatılımcıblow off ne abicim? gazdan ayağını cektiğin zaman (vites aralarında) havanın pervaneye basınc yapmaması icin takılır.Gaza geri bastığında güç kaybı olmadan arabayı yürütüyor.. pervanenin ömrünü uzatıyormuş falanda filanda..
Alt tarafı turbo devamlı yüksek duruyor.. bide çuff sesi..ne kadar hız o kadar parça eskimesi.. -
9 Haziran 2005: 06:55 #4874
emrekaanKatılımcı57 BELAıR!!! aşkımı turbolamışlar.. bi de 55 olsaydı tam aşkım olurdu amane de olsa belair… bi de 8 tane turboyu napmış ya.. kaç bar bu turbolar?? arabanın silindirleri teeker teker uçmazmı havaya ya… 🙄
bu kadar turboda arabanın hızı ne kadardır kim bilir?? bilen varmı?varsa soleyebilir mi ?? : : : yaw şundan bi tanede bana verseler ya 😆bu arada orendim 730 hp imiş..
-
28 Haziran 2005: 06:30 #4875
Mustafa YÜKSELKatılımcıbuna bi 455 motor bide 3 lü kuş kapanı koyucaktın şöööle 1200hp falan
turbo yakışmıyo abi bunlara cigs olmuş 👿
-
31 Ekim 2005: 21:58 #4876
acmecamaroKatılımcıfotografi acamadim ama araba kirmizimi? eger krimizi ise ben bu yaz bu arabayi gordum sahibi ile de konustum
-
31 Ekim 2005: 23:27 #4877
piyuAnahtar yöneticievet kırmızı 57 lateral-g.net adresi referans sanırım baglantılılar… fotolar acılıyor yaw…
-
1 Kasım 2005: 08:27 #4878
acmecamaroKatılımcıBu Back to şe 50s hotrod show a gelmisti, ama bunu herif tek basina yapmamis ciddi bir muhendislik sirketi yapmis bu arabayi…. oyle evde garajda yapma degil yani bu….
-
1 Kasım 2005: 11:33 #4879
piyuAnahtar yöneticie zaten bu evde oturup bilgi olmadan yapılması kolay bisi degilki… turboların zamanlamaları filan bayag zor is… adamlar twinturbo’da bile bayag ugrasıyorlar….
aam kaporta boya dosemeler 10 numara….
-
21 Kasım 2005: 03:55 #4880
BurcakKatılımcıBen 4 tane görüyorum ama… Ayrıca turboları ayırmanın o kadar fazla da bir avantajı yok, bir miktar lag’i düşürebileceği söyleniyor ama o da herzaman değil, onun yanında birsürü dezavantaj getirir. Burdaki %50 görüntü %50 dumura uğratmak için yapılmış bi olay; mekanik olarak düşünülmüş birşey olduğunu sanmıyorum. Motoru bir Alman modifiye etmiş olsaydı o arapsaçının yerine iyi seçilmiş tek bir turbo koyardı ve aynı gücü çok daha “reliable” bir şekilde elde etmiş olurdu!!
-
21 Kasım 2005: 04:13 #4881
acmecamaroKatılımcıhhaha dogru,
“There is no business like show business” -
28 Nisan 2006: 18:45 #4882
burAAkKatılımcıbiliorum konu çok eski ama aracı görünce felç indi bana
silindir başına bir turbo OHA! -
11 Haziran 2006: 20:01 #4883
AnonimZiyaretçiselam
ls1 motoru kullanilmis ..8.5:1 sikistirma
fast efi sistemi kullanilmis..turbo olarak…8 adet garret GT15
genelde 2litre dizel arabalarda kullanilir…5800 rpm de 730hp ve 710 lb.ft ve 13.5 psi da
18-20 arasinda 1000hp yakaliyabilecegini soyluyor..
saygilar
sami -
11 Haziran 2006: 20:14 #4884
Tümer ARCANKatılımcıbence bu arabaya turbo falan takılmaz.buna modifiye bile yapılmamalı. orjin orjin takılacan bunla bunun keyfi zaten orjinalliğinde. performans isteyen adam.bu işlemi bi cuda ya falan yapmalı derim. tabi benim görüşüm. ben 57 chevy’m olsa biner yaylana yaylana salına salına fiyaka yaparım ortalıkta.(performans herşey değildir) benim gözümde ful orjinal bi 57 yada 56 bundan çok daha kıymetlidir.
-
11 Haziran 2006: 23:42 #4885
SzopenKatılımcı5700ccden bırak 8 turboyu, tek bi turbo veya supercharger takmadanda alınır 730HP herhalde
1.6dan maks 230Hp alınabildiğine göre. -
12 Haziran 2006: 00:02 #4886
Knife-PartyKatılımcıBencede 8 turboyu bana taksan ben bile 730 hp den fazla olurum
bu araba en az 1000+hp olmali …. -
12 Haziran 2006: 00:13 #4887
acmecamaroKatılımcıbu arada turbo olayini biraz arastirirsaniz boyle bir olayin kolay olmadigini goreceksiniz….
nos basmadan SBC den 730 hp alamazsin… 500-600 hp ler limittir , o da sadece pistte kullanabilecegin bir setup.
12 psi ile orta karar malzemelerle 600-650 hp elde edebilirsin,
Turbo takarken basinc gelince ateslemeyi ayarlamak, yine basinca gore yakit basinci ve miktarini ayarlamak, dogru mallari secmek, crank rodlar pistonlar vs. parcalarin buna dayanmasi vs. oyle kolay degil bu isler
-
12 Haziran 2006: 01:16 #4888
AnonimZiyaretçiselam
mesela honda vtec
1.6 std : 160 hp…230hp icin 1.8 stroker + jun stage 3 eksantrikler +kapak +enjektor +beyin programi gerkiyor
ve bu gucu almasi icin 8500rpm lerde olmasi lazim…arac da 1050kg…v8 lerde daha alt devirlerde yani 5000ler ,litrenin fazlaligindan kaynaklanan 1 guc alirsin..ki mesela 350 cu icn 10 psi da 450+ rahatlikla alinabilir…gunumuz programlanabilir efi sistemleri sayesinde %10 daha da artar…
asiri beslemeden dolayi devir artisi kombinasyona gore 500-1500rpm alinabiliracmecamaro nun da bahsettigi gibi….diger faktorler de soz konusu..mesela yuksek devir icin rod /stroke orani farklidi.. v8 lerde ise bu oran dusuktur..amac asagi devirde yuksek guc usertmek
daha yeni corvettlerde dikkat etiyseniz max hp 6000rpm sevyesinde
saygilar
sami -
12 Haziran 2006: 03:05 #4889
SzopenKatılımcısami_z01 wrote:selammesela honda vtec
1.6 std : 160 hp…230hp icin 1.8 stroker + jun stage 3 eksantrikler +kapak +enjektor +beyin programi gerkiyor
ve bu gucu almasi icin 8500rpm lerde olmasi lazim…arac da 1050kg…v8 lerde daha alt devirlerde yani 5000ler ,litrenin fazlaligindan kaynaklanan 1 guc alirsin..ki mesela 350 cu icn 10 psi da 450+ rahatlikla alinabilir…gunumuz programlanabilir efi sistemleri sayesinde %10 daha da artar…
asiri beslemeden dolayi devir artisi kombinasyona gore 500-1500rpm alinabiliracmecamaro nun da bahsettigi gibi….diger faktorler de soz konusu..mesela yuksek devir icin rod /stroke orani farklidi.. v8 lerde ise bu oran dusuktur..amac asagi devirde yuksek guc usertmek
daha yeni corvettlerde dikkat etiyseniz max hp 6000rpm sevyesinde
saygilar
samiBahsettiğin Honda “NIF” plakalı honda olmalı
benim demek istediğim aşırı besleme olmadan 350Ci yeni teknoloji bir V8den maks ne kadar hp alınabilir? (birde; motor eski teknoloji bir V8 350 olsa ne değişir?) -
12 Haziran 2006: 03:16 #4890
acmecamaroKatılımcıyeni teknolojiden kastin ls1 ise her silindir basina ayri bobin+computer control atesleme, aluminium blok, roller cam, multipoint injection gibi guzellikler hatirina zaten fabrikadan 300 kusur hp cikiyor makina, cam vs.. degisiklikler ile 600 hp ye kadar nos ve supecharger yada turbo takmadan alabilirsin…
-
12 Haziran 2006: 14:06 #4891
AnonimZiyaretçiselam
1.6 sinifinda yarisan Aybek diye 1 arkadasim vardi..onda jun un komple seti vardi..
v8 olarak…350 cu. cok iyi malzeme kullandik ve optimize olmus diyelim
ornekmotorun alt kismi dayanikli kabul edelim ve cadde kullanimina uygun mesela 9.5:1 sikistirma
afr brodix dart merlin,silindir kapagi
bunla ugygun olabilecek..dart weiend merlin emme
ve tabiki tam kalibre edilmis karburator
sibop buyuklugu ve motorun emebilecegi (VE)havaya uygun eksantrik
diyelimki 290 derecelerde
procharger 12 psi civaribu makina bize 650hp+ dyno da rahtlikla verir…
progranabilir efi + ateslemede modifikasyolar…intercooler
700 + hp alinabilir
v8 de 4 sibop ve 2 eksantrik olsa beygiri ozman gorelim
mesela zr1 di sanirim usten 4 eksantrik ve 4 siboplu cikan vettin uzerinde
7000 rpm lerde 420+ hp idi…lingelfelter in cadde cok rahat kullanilan twin turbo setleri var..650 cadde ..boost 750+ hp…
motordaki eskilik onemli degil…yeni makinalarda en onemli avantaj efi olmasi…awans otomatik geri cekilmesi…tabi hafif malzemeler 1 de..neticede teknoloji durmuyor
ayni derecede eski ve yeni eksantrik arasinda 10-15 hp den fazla oyniyabiliyor..mesela edel performer rpm..300 derecelik hos 1 eksantrik di..gunumuz de 280 derecelik extreme enerji ayni hpleri verebilir
progranabilir olanlarda hersey senin kontrolunde…ne kadar benzin awans ve boost verecegin…bu da hakikaten bayagi fark yapiyor…
saygilar
sami -
12 Haziran 2006: 16:11 #4892
AnonimZiyaretçiselam
Szopen : tuhh yaw asiri besleme olmadan demisn…cok uzunca suredir bu konuya calisiyorum sanirim heyecan yaptim…
yol kullanimini bozmamak sarti ile ,2 baglantili ise..350-400hp…4 baglanti ise 400-550 arasi ainabilir …
fakat kuru roller ve yol kullanimini dusunmez isen 600-650hp
soyle 1 formulu var eger ilgilenirsen
Cubic inc * rpm * VE * sikistirma * 1 atm basinc / 5252 * 150.8
saygilar
sami -
13 Haziran 2006: 01:12 #4893
acmecamaroKatılımcıooo Sami dokturmussun
Ben de garajdan yeni geldim… manifoldlar ile ugrastim.. kestim kaynak yaptim…flange lari ayarladim vs….Bu arada intercooler yerine meşanol/su karisimi puskurtmek istiyorum , 8,5:1 sikistirma, 12psi icin…. acikcasi AS900 kamyon intercoolerlarinin imalatcisini buldum ama borulari dosemek geri dondurmek falan biraz gozumde buyudu, direk turbo cikisindan basim NOS cheater plate e 0,032″ jet ile 2,5 bar meşanol su karisimi bassam ne olur merak ediyorum… boostu 8 psi dan kademeli yukseltebilirim, peki bu sistemi aktive edecek switch sence kac psi dan itibaren devreyi acmali?
-
13 Haziran 2006: 01:57 #4894
AnonimZiyaretçiselam
resim varmi..motor hakkinda bilgi amacli
genelde metenol +su inercoolerin cikisinda kullanilir yani sogumus havaya… veya kelebegin agzindan
araba enjektor lu dimi ???
metenol de en onemli konu afr…baska degisle turbo arablarda daha basinc ve awans vermek icin kullanilir ve guvence tabi…
bu sistemi direkt olarak satan firmalar var mesela snowperformans gibi
hazir sistemlerde map sensoru var aktive etmek icin sen uyarici sinyali beyinden gonderdign zaman senin istedigin manifolt basincinda aktive olur..hatta progresiv olarak bile veren sistemler var…
nezman acmak lazim : en onemlisi wideband ve egt ..ilk once onlari okumak gerekiyor…zaten fakir karisima dustugun yer hemen ortaya cikacaktir..iste burasi kullanicak yer eger beyinden siteme daha fazla mudehale edemiyorsan…kademeli olarak boost ve awans verilebilir
nos plate +2.5 bar ..bilmiyorum …….
yalniz 1 uyari …eger sistemde lean cut koruma yoksa ..ve su+metenol puskurtemeseen hos olmaz …
ornek: daha yeni testten geldik…type r turbo…hala cozemedigimiz 1 seyden map bozulmus..saniyoruz map i upload ederken yuruyodu araba yani ??.. ..eger lean cut olmasaydi ..kaaapummm
saygilar
sami -
13 Haziran 2006: 02:09 #4895
acmecamaroKatılımcıSelam Sami,
Resim cekmedim ama cekerim,
blogun ici bos su anda, malzemelerini aldim ust katta duruyorlar garajda… ancak ,ici doluymus gibi 882 buyuk subapli kapaklarimi, ve eddy performer manifoldumu TBI imi serpentine setup imi taktim, eksos manifoldalrini kestim, turbolari baglayacagim flangelari kaynatiyorum, bu isler bitince turbodan cikanbasincli havayi şrottle body ye ulastiracagim… burada intecooler yada injection vs. konulara karar vermem gerek… holley projection 4×85 lbs/hr 900cfm enjeksiyon kitim var, holley A/F ratio monitor (wide band) ve msd boost/retard kiti var… holley projection da map sensoru yok… bu yuzden tahminen8 psi da acip 12 ye kdar acik kalacak bir pressure switch dusunuyorum, progressive yapma sansim pek yok… bilgisayar kontrollu olmadigi icin sistem, hatta garajda klima switchleri ile denedim, klima kompresorunu aktive eden switch ler var, onu aldim , lastik sisirme aparatinin gostergesinden yavas yavas basinci arttirdim/okuyarak devre 35 psi da acildi helle 2.5bar su pompasi suyu 35psi da basmaya basladi… ama 35 cok yuksek tabiii… simdi msd nn kutusu da boost gelince otomatikman rotara cekecegine gore bu sistemde avans da istese retard da istese msd ayarliyacak, biz sadece sogutma yapacagiz diye dusunuyorum…
-
13 Haziran 2006: 02:14 #4896
acmecamaroKatılımcıbu arada snow performance ve baska firmalarin kitlerine baktim gecen hafta… bir de home made kitler yapan abiler var…biraz okuyunca fazla da karisik olmadigina kanaat getirdim ama dedigin gibi bir aksilik olur da puskurtemessem kabuuuum
Birde 8 saatilik bir yola gittigimi farzedelim, 2 saatte bir durup meşanol mu dolduracam …… intercoolera dogru gidiyoruz sanki
-
13 Haziran 2006: 02:45 #4897
AnonimZiyaretçiselam
projection a turbo baglanabiliyormu ????
holley a/f monitor 0-5v arasi okudugundan eminiz dimi
hayir yola gittiginde zaten seyahat konumunda olursun
…bu sadecewot belli manifolt basinci ve devirde aktif olacak…
msd : evet awansi geri ceker ama metenolde amac daha yuksek basin+awans
kademeli olarak awansi arttirmak lazim bu tip kombolarda…
detay : devir arttikca piston un hizi da dogal olarak artacak..bu da yanma odasinda ki yanma olayina fazla 1 zaman tanimicak…iste buralarda awansi arttirarak tamamen 1 yanma saglanir…
sahsi fikir:
metenol +su daha cok tamamen programanbilir sistemlerde rahat ettirir..
veya tam tadilat yapip direk depoya koy ? ama tum sistemde benzin deposunda borulara tadilat gerekir maliyet ….amac soguma ise nos mesela…elinde anladigim kadariyla cheater var ….
hem turbonun aninda dolmasini saglar hemde istedigin sogumayi yapar..msd de rotara alir boost aninda
en ekonomik cozum intercooler a su puskurmek
mesela dogan slx cam silecek motoru
gulme is yapiyordaha ileri: carbondiyoksit cryo2 adi
saygilar
sami
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.