Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Bilgilerinizi Paylaşın › sizce parcada zorluk yasanmayan makına
- Bu konu 40 yanıt içerir, 12 izleyen vardır ve en son 18 yıl 11 ay önce cetinsarf tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
14 Mart 2005: 02:02 #155AnonimZiyaretçi
arkadaslar antalyada bugun her pazar oldugu gıbı dısarlarda saatlerce dolanıp dısarda sadece 63 bı ımpaladan baska hıc bır amerıcan goremedım . antalya gıbı yerde ben tempra 2000 nın mars dıslısını bıle bulamamıstım . herneyse . amerıcan alacaksam parcasını ıstanbul ankara yada herhangı bır sehırden kredı kartı falan kullanp getıttırmem ıcın en cok parcası bulunan bır amerıcan almam gerektıgını dusunuyorum . sızce parca sorunu yasanmayacak amerıcan hangısı ?????ıstanbulda falan yasasam kafama takmam . da malum amerıcandan mahrum bı sehır bu antalya . bırde hanı sahınlerde falan 1600 serısı 95 de tempra motora kaydı . gecmıs yıllar sadece karburator yada ufak tefek yerlerı degıstı motorlarında . amerıcanlarda da ornek 1968-1969-1970 serısının motorları bırbırıne benzerlık gosterır mı sahınlerde falan oldugu gıbı .
engın bılgılerınıze sıgınıyorum ve sımdıden tesekkurler .
-
14 Mart 2005: 04:39 #2816gtagucuKatılımcı
Şahsen 3. nesil transam kullanıyorum (82-92 arası) parça açısından çok rahat bir araç, ne 4. nesil transam’lar gibi pahalı parça sorunu var nede 2. nesil transamlar gibi az parçadan dolayı parça bulamama sorunu var hatta her ay bu arabalar için yeni performans parçaları icad ediliyor. Ayrıca bu nesil arabalardan zamanında bol bol üretildiği için (20 milyon kadar) bütün parçaları çok ucuza bulunabiliyor.
Bence parçaları ıstanbul’da parçacılardan getirtmek yerine direk Internet üzerinden sipariş veya pahalı ürünlerde (+150$) ihtalatçı firmalar aracılığı ile sipariş ver. Parçacı firmalar genelde %120 kÇ¢r koyuyorlar sattıklara mala. Direk sipariş verdiğinde %20-30 posta masrafı , işalatçı firmalarda da %50-%100 arası masraf yaparsın.
Gm’in araçlarında chevrolet,pontiac vs. 1960-1992 arası 1. nesil motor kullanılmıştır yani mesela 63 model bi impalaya 1992 model transam’ın motorunu çıkarıp takabilirsin, o yıllar arasındaki araçların motorları birbirlerine rahatlıkla uyar. Sonuç olarak motor açısından parça ve işçilik problemin hiç olmaz çünkü çok yaygın olarak kullanılan bir motordur.
-
14 Mart 2005: 08:00 #2817BoogeymanKatılımcı
Yanılıyorsam düzeltin;
Chevrolet 1958 yılında 283’e geçer ve bu da 2. nesil small blocktur. 1. Nesil small block 265 dir ve neredeyse hiç bir parçasının bulunamayacağı rivayet edilir.
Piyu günün birinde güney batı sahillerimizin şirin bir aksabasında yerde duran bir 265 bulmuştur. Oranın sahibi olan kişi kendisine motorun 350 olduğunu söylemiş ama Piyu bunu yememiştir.
Ççüncü nesil small block 1986 yılında ortaya çıkmış olup blok yağ çubuğunun yeri ve karnakın arka contası haricinde aynıdır. Değişiklik üst kısımda olup soğutma suyunun yönü değişmiştir.
Dördüncü nesil ise LS1’dir. 1990’ların ortlarında çıkmıştır.
BOP motorları ise kendi içlerinde geniş bir çeşitlilik gösterir. Bununla birlikte 1985 yılından sonra hepsi Chevrolet small block kullanmaya başlar.GTAgücünün söylediklerinden 2. nesil Firebirdlere parça bulmak zor cümlesine katılmıyorum. Gayet kolay ve ucuza bulunabilir. Hatta üçüncü nesile kıyasla daha ucuzdur.
Sizin için seçimde anahtar nokta parça bulma kolaylığı olduğuna göre tek seçiminiz var o da herhangi bir Chevrolet almaktır. Aynı yıl içinde bir çok modelin mekanik ve küçük aksesuar aksamları birbirleriyle aynıdır. Çrnek olarak bir Novanın kırmalı direksiyonunu alıp bir Camaroya takabilirsiniz veya bir Impalanın fren disklerini ve salıncaklarını alıp bir Novaya takabilirsiniz.
Chevrolet motor konusunda da avantajlıdır fakat herkes Chevrolet istediğinden motor ve şanzımanları BOP marka olanlara göre daha çok aranır ve çıkması pahalıdır.
Sıfır parçaları ise daha bol ve daha ucuzdur.
Kendinize bir model seçin sonra da internetde onu araştırıp en ince ayrıntısına kadar öğrenin ve ondan sonra almak için aramaya başlayın. Yoksa kazık yiyebilirsiniz, işe yaramaz motorlu bir model alabilirsiniz.
Ben Chevrolet alın derim. Camaro, Impala veya Caprice Classic, Nova, Malibu bunlar zamanında bol miktarlarda gelmiş. Şimdi de oradan buradan satılık oalrak veya hurda olarak çıkıyorlar ortalığa.
-
14 Mart 2005: 08:40 #2818Pontiac301Katılımcı
Kesinlikle chevrolet al derim.Hem parçası bol.Hemde aksesuar ve mekanik aksmın hem sıfır hemde ikinci el parçasını bulabilmen mümkündür.Kaldıki antalyada bir tane 73 Caprice 4 kapı direksiz 350 makina var.ılanlarda 10 dolar istiyodu adam.Beni aradı 8,5 milyara veriyor.Çok düzgün görünüyor yinede bir bakmanı tavsiye ederim.
-
14 Mart 2005: 10:00 #2819AnonimZiyaretçi
ellerınıze saglık gercekten amerıcan konusunda asmıssınız kendınızı . benım rahmetlı babam amerıcancıydı . bende belkı onu yasatmak ıcın bır tane alıyorumdur bgılınc altında bılemıyorum … hatırladıgım 63 ımpala sonra ford falcon . ford custom ve bıt tanede galaxy ımızın oldugu . ..
benım mantıgımza gore otomatık araba daha az yıpranır gıbı gelıyor . sonucta kendı vıtes degıstırıyor. sızcede otomatık olması daha mı ıyı olur . chevrolet de karar kıldım otomatıkle manuel arasında da secım yaptıktan sonra modellerı yıl yıl arastırmaya baslayacagım . gosterdıgınız anlayı hosgoru ve yardımlarınız ıcın cumleten aac tesekkur ederım .
-
14 Mart 2005: 10:25 #2820piyuAnahtar yönetici
numb AA’ları konforları sebebiyle tercih edildiklerinden genelde otomatik vites vardır… duz vites performans amaclı olanlarda vardır hem azdır hemde kullanması bayag zordur…(debriyaj hidrolik filanda olmuyor genelde)
bu yorumlar sana daha az yanlıs yapmanda yardımcı olacak ise ne mutlu bize…(hepimize)
-
14 Mart 2005: 10:32 #2821AnonimZiyaretçi
bu forum olmasaydı buyuk ıhtımalle parcası olmayan arıza makınalrdan bırını alıp . oradan buradan parca uydurmaya calısacaktım . ama sımdı . chevrolet otomatık ve buyuk ıhtımallede v8 alacagımı bılıyorum .sımdı sadece bana uyacak bır chevrolet modelı bulmak
bu sıteyı tanrı korusun …
-
14 Mart 2005: 10:37 #2822gtagucuKatılımcı
Boogeyman bu 92’ye kadar olan sbc motorlara gen1, 92-98 arası gen2, 98-* sonrası (ls1-ls2) gen3 diyorlar. Hatta mesela senlede benim motora summit racing’den parça seçerken gen1 motorlara özel parçalara bakmıştık. Bu başka bir nesil olayımı oluyor? Ben şahsen bunu kastetmiştim.
-
14 Mart 2005: 10:40 #2823piyuAnahtar yönetici
😆 sagol valla… baska konularda da yazdıgım gibi… tr’de amerikan ile ilgili ve bilgili cok kimse yok… forum’lar aracılığı ile herkes bildigi 3-5 bilgiyi baskasına aktarırsa daha ne isteyelim ki….
-
14 Mart 2005: 11:03 #2824SzopenKatılımcı
[quote:21a60fc857=”Boogeyman”]Ben Chevrolet alın derim. Camaro, Impala veya Caprice Classic, Nova, Malibu bunlar zamanında bol miktarlarda gelmiş. Şimdi de oradan buradan satılık oalrak veya hurda olarak çıkıyorlar ortalığa.[/quote:21a60fc857]
+1 Sıfır motor topladık bizim impalaya, bütün parçaları taksimden çok ucuza, 0, kutusunda aldık… Türkiye’de olduğu gibi aslında dünyada da en çok parçası bulunan marka Chevrolet. http://www.classicindustries.com/
-
14 Mart 2005: 11:43 #2825ozzKatılımcı
bence aylardlr araba arlyordum, kime soylediysem cevap hep aynl CHEVROLET tercih sebebi bak ilgilenirsen, 81 caprice classic var izmirde 7,5 – 8 diyolar ama pazarLIk senin isin, pontinin soyledigi caprice`i bende hatlrLIyorum ilanlardan direksizi bordo renkteydi sanlrlm..
-
14 Mart 2005: 13:20 #2826BoogeymanKatılımcı
1986 da bir nesil değişikliği var. Revizyon yapmışlar. Zaten Summitin kataloguna bakarsan 1985’e kadar veya 1986 ve yukarısı diye yazar bazı parçalarda.
Bir de Chevrolet dışındaki motorlar tam bir karmaşa. Bir sürü varyasyon var. Pontiac’ın blokları hep aynı fakat büyük yatak küçük yatak diye değişiklik gösteriyor. BOP ve Cadillac motorları konusunda hemen hemen hiç bilgim yok.
[quote:05a1d70949=”gtagucu”]Boogeyman bu 92’ye kadar olan sbc motorlara gen1, 92-98 arası gen2, 98-* sonrası (ls1-ls2) gen3 diyorlar. Hatta mesela senlede benim motora summit racing’den parça seçerken gen1 motorlara özel parçalara bakmıştık. Bu başka bir nesil olayımı oluyor? Ben şahsen bunu kastetmiştim.[/quote:05a1d70949]
-
14 Mart 2005: 13:30 #2827BoogeymanKatılımcı
Chevrolet’in üç ileri şanzımanı sürsepetdir ve kimse istemez. Herks dört ileri ister ama çok az vardır.
Kısa bir süre önce bir arakadşın dört ileri şanzımanlı 74 Camarosunu kullandım, nedense pek hoşuma gitmedi. Alışkanlıktan belki de.
[quote:cf571f46b0=”numb”]bu forum olmasaydı buyuk ıhtımalle parcası olmayan arıza makınalrdan bırını alıp . oradan buradan parca uydurmaya calısacaktım . ama sımdı . chevrolet otomatık ve buyuk ıhtımallede v8 alacagımı bılıyorum .sımdı sadece bana uyacak bır chevrolet modelı bulmak
bu sıteyı tanrı korusun …[/quote:cf571f46b0]
-
14 Mart 2005: 18:43 #2828SzopenKatılımcı
Dediğiniz caprice bu mu? değilse bunu bilen var mı?
http://www.sahibinden.com/pls/sahibinden/AdDetail.DoIt?AdId=1003590 -
14 Mart 2005: 19:12 #2829Chevy_Killer_89Katılımcı
Szopen verdıgın adresi acmıyo o impala amerikancilar.com da ilanı var bordo yenı toplanmıs v8 lpg li o galiba
-
15 Mart 2005: 00:40 #2830ozzKatılımcı
antalyadaki caprice bordo 73 yada 74 modeldi yanLIs hatlrlamlyorsam
benim soyledigim 81 model olan mavi..bi sitede 7,5 digerinde 8, emin deilim ama bi ara aynl arabaya 12 milyar bile istiyolardl gene baska bi sitede.. -
28 Mart 2005: 08:12 #2831AnonimZiyaretçi
arkadaslar ınternetten bakıyorumda . asırı mıktarda nova var . bu novaların en cok tutulan modellerı 76 heralde . nereye baksam 76 var . motor opsıyonları cok farklılık gosterıyor mu bu novalarda . 🙄 🙄
-
28 Mart 2005: 09:22 #2832AnonimZiyaretçi
bı arkadasımız yazmıs parca konusunda hıcbır sıkıntı olmaz dıye cok olumlu .. bıde su var 250 iıl 350 arasında 2 lıtre benzının farketmesı sasırtıcı . 🙄 350 motorda sanırım cuuk dıye 76 novanın ustune oturuyor. : 6 sılındır bı novanın 125 hp olması ınsanı tatmın etmez gıbı gelıyor. en son 148 hp ındıkten conra 125 hp bı bı tank a bınmek de ınsanı dusunduruyor : 350 nın dezavantajı var mı kı : 🙄 su ayktıgı 2 lıtre dısında (gercı 5 lıtreye razıyım .)
-
28 Mart 2005: 15:55 #2833Chevy_Killer_89Katılımcı
350 en saglam motorlardandir kolay kolay ariza yapmaz bildigim kadariyla
ayrica 76 nova larda genelde L6 250 motor kullanilir -
28 Mart 2005: 16:02 #2834chevymanKatılımcı
arkadaşlar 350 makinanın en büyük avantajı çok kolay parça bulunması ve ucuz fiyatlara modifiye edilebilmesi.örneğin oldsmobile 350 makinası tork olarak daha kuvvetlidir ama parçası daha pahalıdır.bu amerikada bile böyle
-
28 Mart 2005: 16:37 #2835emrekaanKatılımcı
YA BEN 350 450 ANLAMIYORM. LTFEN NSL LıTRE OLUYOR SÇYLEYıN. 😳
-
29 Mart 2005: 19:48 #2836SzopenKatılımcı
L6
230=3700cc
250=4000ccV8
283=4200cc (Fındık V8)
350=5700cc
390=6200cc
400=6400cc
454=7400cc
500=8000cc (cadillac)V10
500=8000cc -
29 Mart 2005: 20:30 #2837oldsmobileKatılımcı
ancak bunlara ek olarak birde gm in kendi V6 lari yokmu yani L6 lardan bahsetmiyorum onlarida unutmamak lazim….ozellikle 85 sonrasi GM in markalarinda cogu modelinde cok kullanilmis (pontiac olssun olds olsun) V6 lar 3800cc ..236cid oluyor sanirim…..hatta bu v6 3800 ler o donemin bu klasmandaki motorlari arasinda en dayanikli motor en sorunsuz olarak geciyor yabanci forumlarda araştırmştım hatta bizde varda bir tane ya sizin kadar bilgimiz yok tabi ama mazur gorun bu ukalalık olursa..hatta bu 80 lerin sonudna 90 ların başındaki amerikanlarda çok 3800 serisi var…tabiki hepsi demiyorum ama cok tercih edilmis o donem sanirim bu motor superchargerli superchargersiz…
-
29 Mart 2005: 22:19 #2838ozzKatılımcı
BEYLER L6 lara 4000 cc 3700 cc demissiniz ama benim novada 4100 cc 262 cui var…
-
29 Mart 2005: 23:53 #2839SzopenKatılımcı
En çok kullanılanları yazdım, bunlar dışında daha çok var ama bilmeyenler bunlardan yola çıkarak diğerlerininde aşağı-yukarı kaç Cc olduğunu tahmin edebilir…
-
30 Mart 2005: 10:27 #2840ozzKatılımcı
tamamdlr dostum
-
30 Mart 2005: 12:55 #2841emrekaanKatılımcı
ya ben bi sitede (sanırım bu siteydi.) 16.4 ile çarpın yada bölün (hatırlayamıyorum) demişlerdi. nsl oluyo???
-
30 Mart 2005: 13:10 #2842Chevy_Killer_89Katılımcı
carpma falan yok (en azından ben oyle biliyorum) onlar sabittir zaten
300, 301, 302 5.0 lt dir
327 5.4 lt dir
340 5.6 lt dir(mopar)
350, 351 5.7 lt dir
383 6.4 lt dir
396, 400 ve 401 6.6 lt redir.
426, 427, 428 ve 429 7.0 lt redir
438 7.2 lt dir
454, 455 7.4 lt dir
502 8.2 lt dir
540 8.6 lt dir (tam emin degilim)
813 13.4 lt dir351 asagisi small bock (V8 ler icin)
383 ustu big block (V8 ler icin) -
30 Mart 2005: 13:17 #2843emrekaanKatılımcı
13.4 lt araba warmı yaa o0 motor nekadar yakar ya depo kaclt dir??? kac hp dir kac basar??? motora 13 lt motor olurmu yaa??? hangi arabanın motoru o ??? : : : 😯 😯 😯 😮
-
30 Mart 2005: 13:25 #2844piyuAnahtar yönetici
1ci=16.4cm3
buna gore hepsini hesaplarsın… cokta hesaba gerek yok… genelde 350ci konusulur… o da 5700cc’dir…
pontiac 400ci small block var…(ustteki genellemelere ek olarak)
-
30 Mart 2005: 13:28 #2845emrekaanKatılımcı
tamam işte. sağol. pekii 13 lt lik aaba hangi araba??????
-
30 Mart 2005: 13:38 #2846Chevy_Killer_89Katılımcı
813 cu in motor top fuel ve funny car larda kullanılır.zaten onlar normal benzin yakmaz nitrometan gazı yakar.en ufak bi hata pistonların block tan dısarı fırlamasına neden olur.yani o motorlarla ugrasmak her yigidin harcı degıldır.ayrıca 1 km de 3 litre nıtrometan gazı yakar(sanırım tam emin degilim)
-
30 Mart 2005: 13:56 #2847emrekaanKatılımcı
ama funy carlarla top fuillerin gücü aynı olmuyor? top fuiller 5000 cc funny car lar 2000 hp oluyor.(bildiğim kadarıyla)
-
30 Mart 2005: 14:08 #2848Chevy_Killer_89Katılımcı
top fuel ler daha guclu zaten ama onlarin drag yarısında opsiyonları degisiyor
ornegin top fuel lerin junior, pro gibi kategorileri var ve buna paralel olarak motor verileri degisiyor[img:d2b656d2a2]http://www.metalshapers.org/nitrogeezers/images/_DSC0594.jpg[/img:d2b656d2a2]
[img:d2b656d2a2]http://www.wflinn.com/photography/images/drag_tf4.JPG[/img:d2b656d2a2]
[img:d2b656d2a2]http://www.wflinn.com/photography/images/drag_fc37.JPG[/img:d2b656d2a2]
-
30 Mart 2005: 14:41 #2849emrekaanKatılımcı
işte o en alttaki funny car 2000hp ortadaki 5000 hp ama en üstteki sanırım junior olanı, ne kadar bilmiyorum. juniorun motoru 4 silindir mi??
-
30 Mart 2005: 14:52 #2850Chevy_Killer_89Katılımcı
hayır junior V8 ama small block
ayrıca top fuel ler le funny car ların beygir gucleri hemen hemen aynı
fakat top ful daha hızlı bunun nedenı de ayrodinamiklerinin farklı olması -
30 Mart 2005: 15:21 #2851emrekaanKatılımcı
ben bir programda izlemiştim. funny 2000hp, top fuil 5000hpve max. hız 650 kmh 🙄
-
30 Mart 2005: 15:29 #2852emrekaanKatılımcı
peki 13lt olan top fuiller kac silindir?
-
31 Mart 2005: 06:17 #2853Mustafa YÜKSELKatılımcı
V8 tüm motorlar yada ben öle biliyorum
ful top car ların her kalkıştan sonra blok üzerindeki herşey değişiyor sanırım
-
31 Mart 2005: 10:20 #2854emrekaanKatılımcı
değğişir tabii. 0-400m arasını 400km/h ile bitiren bi aracın motoru nsl sağ kalabilir ki? ama o arabaların yapılış amacı ne??? ben çozemedim… 😉 😆
-
4 Ocak 2006: 03:50 #2855cetinsarfKatılımcıozz wrote:bence aylardlr araba arlyordum, kime soylediysem cevap hep aynl CHEVROLET tercih sebebi bak ilgilenirsen, 81 caprice classic var izmirde 7,5 – 8 diyolar ama pazarLIk senin isin, pontinin soyledigi caprice`i bende hatlrLIyorum ilanlardan direksizi bordo renkteydi sanlrlm..
selam,
izmirde 81 caprice’i ben satıyordum.
maalesef ondan ayrıldık artık adana’da.
ama şimdi keşke satmasaydım diyorum.
şu anda ankaradayım ve gözlerim her geçtiğim sokakta amerikan kovalıyor. bu ne biçim bir tutkudur ya!..bu arada caprice’i gerçekten tavsiye ederim. alırsan haberim olsun. kısa kaldığın yerlerde yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince…
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.