Ana Sayfa Forumlar Teknik Bilgilerinizi Paylaşın sizce parcada zorluk yasanmayan makına

40 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #155
      Anonim
      Ziyaretçi

      arkadaslar antalyada bugun her pazar oldugu gıbı dısarlarda saatlerce dolanıp dısarda sadece 63 bı ımpaladan baska hıc bır amerıcan goremedım . antalya gıbı yerde ben tempra 2000 nın mars dıslısını bıle bulamamıstım . herneyse . amerıcan alacaksam parcasını ıstanbul ankara yada herhangı bır sehırden kredı kartı falan kullanp getıttırmem ıcın en cok parcası bulunan bır amerıcan almam gerektıgını dusunuyorum . sızce parca sorunu yasanmayacak amerıcan hangısı ?????ıstanbulda falan yasasam kafama takmam . da malum amerıcandan mahrum bı sehır bu antalya . bırde hanı sahınlerde falan 1600 serısı 95 de tempra motora kaydı . gecmıs yıllar sadece karburator yada ufak tefek yerlerı degıstı motorlarında . amerıcanlarda da ornek 1968-1969-1970 serısının motorları bırbırıne benzerlık gosterır mı sahınlerde falan oldugu gıbı .

      engın bılgılerınıze sıgınıyorum ve sımdıden tesekkurler .

    • #2816
      gtagucu
      Katılımcı

      Şahsen 3. nesil transam kullanıyorum (82-92 arası) parça açısından çok rahat bir araç, ne 4. nesil transam’lar gibi pahalı parça sorunu var nede 2. nesil transamlar gibi az parçadan dolayı parça bulamama sorunu var hatta her ay bu arabalar için yeni performans parçaları icad ediliyor. Ayrıca bu nesil arabalardan zamanında bol bol üretildiğŸi için (20 milyon kadar) bütün parçaları çok ucuza bulunabiliyor.

      Bence parçaları ıstanbul’da parçacılardan getirtmek yerine direk Internet üzerinden siparişŸ veya pahalı ürünlerde (+150$) ihtalatçı firmalar aracılığŸı ile siparişŸ ver. Parçacı firmalar genelde %120 kǃ¢r koyuyorlar sattıklara mala. Direk siparişŸ verdiğŸinde %20-30 posta masrafı , işŸalatçı firmalarda da %50-%100 arası masraf yaparsın.

      Gm’in araçlarında chevrolet,pontiac vs. 1960-1992 arası 1. nesil motor kullanılmışŸtır yani mesela 63 model bi impalaya 1992 model transam’ın motorunu çıkarıp takabilirsin, o yıllar arasındaki araçların motorları birbirlerine rahatlıkla uyar. Sonuç olarak motor açısından parça ve işŸçilik problemin hiç olmaz çünkü çok yaygın olarak kullanılan bir motordur.

    • #2817
      Boogeyman
      Katılımcı

      Yanılıyorsam düzeltin;

      Chevrolet 1958 yılında 283’e geçer ve bu da 2. nesil small blocktur. 1. Nesil small block 265 dir ve neredeyse hiç bir parçasının bulunamayacağŸı rivayet edilir.
      Piyu günün birinde güney batı sahillerimizin şŸirin bir aksabasında yerde duran bir 265 bulmuşŸtur. Oranın sahibi olan kişŸi kendisine motorun 350 olduğŸunu söylemişŸ ama Piyu bunu yememişŸtir.
      ǜçüncü nesil small block 1986 yılında ortaya çıkmışŸ olup blok yağŸ çubuğŸunun yeri ve karnakın arka contası haricinde aynıdır. DeğŸişŸiklik üst kısımda olup soğŸutma suyunun yönü değŸişŸmişŸtir.
      Dördüncü nesil ise LS1’dir. 1990’ların ortlarında çıkmışŸtır.
      BOP motorları ise kendi içlerinde genişŸ bir çeşŸitlilik gösterir. Bununla birlikte 1985 yılından sonra hepsi Chevrolet small block kullanmaya başŸlar.

      GTAgücünün söylediklerinden 2. nesil Firebirdlere parça bulmak zor cümlesine katılmıyorum. Gayet kolay ve ucuza bulunabilir. Hatta üçüncü nesile kıyasla daha ucuzdur.

      Sizin için seçimde anahtar nokta parça bulma kolaylığŸı olduğŸuna göre tek seçiminiz var o da herhangi bir Chevrolet almaktır. Aynı yıl içinde bir çok modelin mekanik ve küçük aksesuar aksamları birbirleriyle aynıdır. ǖrnek olarak bir Novanın kırmalı direksiyonunu alıp bir Camaroya takabilirsiniz veya bir Impalanın fren disklerini ve salıncaklarını alıp bir Novaya takabilirsiniz.

      Chevrolet motor konusunda da avantajlıdır fakat herkes Chevrolet istediğŸinden motor ve şŸanzımanları BOP marka olanlara göre daha çok aranır ve çıkması pahalıdır.

      Sıfır parçaları ise daha bol ve daha ucuzdur.

      Kendinize bir model seçin sonra da internetde onu araşŸtırıp en ince ayrıntısına kadar öğŸrenin ve ondan sonra almak için aramaya başŸlayın. Yoksa kazık yiyebilirsiniz, işŸe yaramaz motorlu bir model alabilirsiniz.

      Ben Chevrolet alın derim. Camaro, Impala veya Caprice Classic, Nova, Malibu bunlar zamanında bol miktarlarda gelmişŸ. Şimdi de oradan buradan satılık oalrak veya hurda olarak çıkıyorlar ortalığŸa.

    • #2818
      Pontiac301
      Katılımcı

      Kesinlikle chevrolet al derim.Hem parçası bol.Hemde aksesuar ve mekanik aksmın hem sıfır hemde ikinci el parçasını bulabilmen mümkündür.Kaldıki antalyada bir tane 73 Caprice 4 kapı direksiz 350 makina var.ılanlarda 10 dolar istiyodu adam.Beni aradı 8,5 milyara veriyor.Çok düzgün görünüyor yinede bir bakmanı tavsiye ederim.

    • #2819
      Anonim
      Ziyaretçi

      ellerınıze saglık gercekten amerıcan konusunda asmıssınız kendınızı . benım rahmetlı babam amerıcancıydı . bende belkı onu yasatmak ıcın bır tane alıyorumdur bgılınc altında bılemıyorum … hatırladıgım 63 ımpala sonra ford falcon . ford custom ve bıt tanede galaxy ımızın oldugu . ..

      benım mantıgımza gore otomatık araba daha az yıpranır gıbı gelıyor . sonucta kendı vıtes degıstırıyor. sızcede otomatık olması daha mı ıyı olur . chevrolet de karar kıldım otomatıkle manuel arasında da secım yaptıktan sonra modellerı yıl yıl arastırmaya baslayacagım . gosterdıgınız anlayı hosgoru ve yardımlarınız ıcın cumleten aac tesekkur ederım .

    • #2820
      piyu
      Anahtar yönetici

      numb AA’ları konforları sebebiyle tercih edildiklerinden genelde otomatik vites vardır… duz vites performans amaclı olanlarda vardır hem azdır hemde kullanması bayag zordur…(debriyaj hidrolik filanda olmuyor genelde)

      bu yorumlar sana daha az yanlıs yapmanda yardımcı olacak ise ne mutlu bize…(hepimize)

    • #2821
      Anonim
      Ziyaretçi

      bu forum olmasaydı buyuk ıhtımalle parcası olmayan arıza makınalrdan bırını alıp . oradan buradan parca uydurmaya calısacaktım . ama sımdı . chevrolet otomatık ve buyuk ıhtımallede v8 alacagımı bılıyorum .sımdı sadece bana uyacak bır chevrolet modelı bulmak

      bu sıteyı tanrı korusun …

    • #2822
      gtagucu
      Katılımcı

      Boogeyman bu 92’ye kadar olan sbc motorlara gen1, 92-98 arası gen2, 98-* sonrası (ls1-ls2) gen3 diyorlar. Hatta mesela senlede benim motora summit racing’den parça seçerken gen1 motorlara özel parçalara bakmışŸtık. Bu başŸka bir nesil olayımı oluyor? Ben şŸahsen bunu kastetmişŸtim.

    • #2823
      piyu
      Anahtar yönetici

      😆 sagol valla… baska konularda da yazdıgım gibi… tr’de amerikan ile ilgili ve bilgili cok kimse yok… forum’lar aracılığŸı ile herkes bildigi 3-5 bilgiyi baskasına aktarırsa daha ne isteyelim ki….

    • #2824
      Szopen
      Katılımcı

      [quote:21a60fc857=”Boogeyman”]Ben Chevrolet alın derim. Camaro, Impala veya Caprice Classic, Nova, Malibu bunlar zamanında bol miktarlarda gelmişŸ. Şimdi de oradan buradan satılık oalrak veya hurda olarak çıkıyorlar ortalığŸa.[/quote:21a60fc857]

      +1 Sıfır motor topladık bizim impalaya, bütün parçaları taksimden çok ucuza, 0, kutusunda aldık… Türkiye’de olduğŸu gibi aslında dünyada da en çok parçası bulunan marka Chevrolet. http://www.classicindustries.com/

    • #2825
      ozz
      Katılımcı

      bence aylardlr araba arlyordum, kime soylediysem cevap hep aynl CHEVROLET tercih sebebi bak ilgilenirsen, 81 caprice classic var izmirde 7,5 – 8 diyolar ama pazarLIk senin isin, pontinin soyledigi caprice`i bende hatlrLIyorum ilanlardan direksizi bordo renkteydi sanlrlm..

    • #2826
      Boogeyman
      Katılımcı

      1986 da bir nesil değŸişŸikliğŸi var. Revizyon yapmışŸlar. Zaten Summitin kataloguna bakarsan 1985’e kadar veya 1986 ve yukarısı diye yazar bazı parçalarda.

      Bir de Chevrolet dışŸındaki motorlar tam bir karmaşŸa. Bir sürü varyasyon var. Pontiac’ın blokları hep aynı fakat büyük yatak küçük yatak diye değŸişŸiklik gösteriyor. BOP ve Cadillac motorları konusunda hemen hemen hiç bilgim yok.

      [quote:05a1d70949=”gtagucu”]Boogeyman bu 92’ye kadar olan sbc motorlara gen1, 92-98 arası gen2, 98-* sonrası (ls1-ls2) gen3 diyorlar. Hatta mesela senlede benim motora summit racing’den parça seçerken gen1 motorlara özel parçalara bakmışŸtık. Bu başŸka bir nesil olayımı oluyor? Ben şŸahsen bunu kastetmişŸtim.[/quote:05a1d70949]

    • #2827
      Boogeyman
      Katılımcı

      Chevrolet’in üç ileri şŸanzımanı sürsepetdir ve kimse istemez. Herks dört ileri ister ama çok az vardır.

      Kısa bir süre önce bir arakadşŸın dört ileri şŸanzımanlı 74 Camarosunu kullandım, nedense pek hoşŸuma gitmedi. AlışŸkanlıktan belki de.

      [quote:cf571f46b0=”numb”]bu forum olmasaydı buyuk ıhtımalle parcası olmayan arıza makınalrdan bırını alıp . oradan buradan parca uydurmaya calısacaktım . ama sımdı . chevrolet otomatık ve buyuk ıhtımallede v8 alacagımı bılıyorum .sımdı sadece bana uyacak bır chevrolet modelı bulmak

      bu sıteyı tanrı korusun …[/quote:cf571f46b0]

    • #2828
      Szopen
      Katılımcı

      DediğŸiniz caprice bu mu? değŸilse bunu bilen var mı?
      http://www.sahibinden.com/pls/sahibinden/AdDetail.DoIt?AdId=1003590

    • #2829
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      Szopen verdıgın adresi acmıyo o impala amerikancilar.com da ilanı var bordo yenı toplanmıs v8 lpg li o galiba

    • #2830
      ozz
      Katılımcı

      antalyadaki caprice bordo 73 yada 74 modeldi yanLIs hatlrlamlyorsam
      benim soyledigim 81 model olan mavi..bi sitede 7,5 digerinde 8, emin deilim ama bi ara aynl arabaya 12 milyar bile istiyolardl gene baska bi sitede..

    • #2831
      Anonim
      Ziyaretçi

      arkadaslar ınternetten bakıyorumda . asırı mıktarda nova var . bu novaların en cok tutulan modellerı 76 heralde . nereye baksam 76 var . motor opsıyonları cok farklılık gosterıyor mu bu novalarda . 🙄 🙄

    • #2832
      Anonim
      Ziyaretçi

      bı arkadasımız yazmıs parca konusunda hıcbır sıkıntı olmaz dıye cok olumlu .. bıde su var 250 iıl 350 arasında 2 lıtre benzının farketmesı sasırtıcı . 🙄 350 motorda sanırım cuuk dıye 76 novanın ustune oturuyor. : 6 sılındır bı novanın 125 hp olması ınsanı tatmın etmez gıbı gelıyor. en son 148 hp ındıkten conra 125 hp bı bı tank a bınmek de ınsanı dusunduruyor : 350 nın dezavantajı var mı kı : 🙄 su ayktıgı 2 lıtre dısında (gercı 5 lıtreye razıyım .)

    • #2833
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      350 en saglam motorlardandir kolay kolay ariza yapmaz bildigim kadariyla
      ayrica 76 nova larda genelde L6 250 motor kullanilir

    • #2834
      chevyman
      Katılımcı

      arkadaşŸlar 350 makinanın en büyük avantajı çok kolay parça bulunması ve ucuz fiyatlara modifiye edilebilmesi.örneğŸin oldsmobile 350 makinası tork olarak daha kuvvetlidir ama parçası daha pahalıdır.bu amerikada bile böyle

    • #2835
      emrekaan
      Katılımcı

      YA BEN 350 450 ANLAMIYORM. LTFEN NSL LıTRE OLUYOR SǖYLEYıN. 😳

    • #2836
      Szopen
      Katılımcı

      L6
      230=3700cc
      250=4000cc

      V8
      283=4200cc (Fındık V8)
      350=5700cc
      390=6200cc
      400=6400cc
      454=7400cc
      500=8000cc (cadillac)

      V10
      500=8000cc

    • #2837
      oldsmobile
      Katılımcı

      ancak bunlara ek olarak birde gm in kendi V6 lari yokmu yani L6 lardan bahsetmiyorum onlarida unutmamak lazim….ozellikle 85 sonrasi GM in markalarinda cogu modelinde cok kullanilmis (pontiac olssun olds olsun) V6 lar 3800cc ..236cid oluyor sanirim…..hatta bu v6 3800 ler o donemin bu klasmandaki motorlari arasinda en dayanikli motor en sorunsuz olarak geciyor yabanci forumlarda araşŸtırmşŸtım hatta bizde varda bir tane ya sizin kadar bilgimiz yok tabi ama mazur gorun bu ukalalık olursa..hatta bu 80 lerin sonudna 90 ların başŸındaki amerikanlarda çok 3800 serisi var…tabiki hepsi demiyorum ama cok tercih edilmis o donem sanirim bu motor superchargerli superchargersiz…

    • #2838
      ozz
      Katılımcı

      BEYLER L6 lara 4000 cc 3700 cc demissiniz ama benim novada 4100 cc 262 cui var…

    • #2839
      Szopen
      Katılımcı

      En çok kullanılanları yazdım, bunlar dışŸında daha çok var ama bilmeyenler bunlardan yola çıkarak diğŸerlerininde aşŸağŸı-yukarı kaç Cc olduğŸunu tahmin edebilir…

    • #2840
      ozz
      Katılımcı

      tamamdlr dostum

    • #2841
      emrekaan
      Katılımcı

      ya ben bi sitede (sanırım bu siteydi.) 16.4 ile çarpın yada bölün (hatırlayamıyorum) demişŸlerdi. nsl oluyo???

    • #2842
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      carpma falan yok (en azından ben oyle biliyorum) onlar sabittir zaten

      300, 301, 302 5.0 lt dir
      327 5.4 lt dir
      340 5.6 lt dir(mopar)
      350, 351 5.7 lt dir
      383 6.4 lt dir
      396, 400 ve 401 6.6 lt redir.
      426, 427, 428 ve 429 7.0 lt redir
      438 7.2 lt dir
      454, 455 7.4 lt dir
      502 8.2 lt dir
      540 8.6 lt dir (tam emin degilim)
      813 13.4 lt dir

      351 asagisi small bock (V8 ler icin)
      383 ustu big block (V8 ler icin)

    • #2843
      emrekaan
      Katılımcı

      13.4 lt araba warmı yaa o0 motor nekadar yakar ya depo kaclt dir??? kac hp dir kac basar??? motora 13 lt motor olurmu yaa??? hangi arabanın motoru o ??? : : : 😯 😯 😯 😮

    • #2844
      piyu
      Anahtar yönetici

      1ci=16.4cm3

      buna gore hepsini hesaplarsın… cokta hesaba gerek yok… genelde 350ci konusulur… o da 5700cc’dir…

      pontiac 400ci small block var…(ustteki genellemelere ek olarak)

    • #2845
      emrekaan
      Katılımcı

      tamam işŸte. sağŸol. pekii 13 lt lik aaba hangi araba??????

    • #2846
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      813 cu in motor top fuel ve funny car larda kullanılır.zaten onlar normal benzin yakmaz nitrometan gazı yakar.en ufak bi hata pistonların block tan dısarı fırlamasına neden olur.yani o motorlarla ugrasmak her yigidin harcı degıldır.ayrıca 1 km de 3 litre nıtrometan gazı yakar(sanırım tam emin degilim)

    • #2847
      emrekaan
      Katılımcı

      ama funy carlarla top fuillerin gücü aynı olmuyor? top fuiller 5000 cc funny car lar 2000 hp oluyor.(bildiğŸim kadarıyla)

    • #2848
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      top fuel ler daha guclu zaten ama onlarin drag yarısında opsiyonları degisiyor
      ornegin top fuel lerin junior, pro gibi kategorileri var ve buna paralel olarak motor verileri degisiyor

      [img:d2b656d2a2]http://www.metalshapers.org/nitrogeezers/images/_DSC0594.jpg[/img:d2b656d2a2]

      [img:d2b656d2a2]http://www.wflinn.com/photography/images/drag_tf4.JPG[/img:d2b656d2a2]

      [img:d2b656d2a2]http://www.wflinn.com/photography/images/drag_fc37.JPG[/img:d2b656d2a2]

    • #2849
      emrekaan
      Katılımcı

      işŸte o en alttaki funny car 2000hp ortadaki 5000 hp ama en üstteki sanırım junior olanı, ne kadar bilmiyorum. juniorun motoru 4 silindir mi??

    • #2850
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      hayır junior V8 ama small block
      ayrıca top fuel ler le funny car ların beygir gucleri hemen hemen aynı
      fakat top ful daha hızlı bunun nedenı de ayrodinamiklerinin farklı olması

    • #2851
      emrekaan
      Katılımcı

      ben bir programda izlemişŸtim. funny 2000hp, top fuil 5000hpve max. hız 650 kmh 🙄

    • #2852
      emrekaan
      Katılımcı

      peki 13lt olan top fuiller kac silindir?

    • #2853
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      V8 tüm motorlar yada ben öle biliyorum

      ful top car ların her kalkışŸtan sonra blok üzerindeki herşŸey değŸişŸiyor sanırım

    • #2854
      emrekaan
      Katılımcı

      değŸğŸişŸir tabii. 0-400m arasını 400km/h ile bitiren bi aracın motoru nsl sağŸ kalabilir ki? ama o arabaların yapılışŸ amacı ne??? ben çozemedim… 😉 😆

    • #2855
      cetinsarf
      Katılımcı
      ozz wrote:
      bence aylardlr araba arlyordum, kime soylediysem cevap hep aynl CHEVROLET tercih sebebi bak ilgilenirsen, 81 caprice classic var izmirde 7,5 – 8 diyolar ama pazarLIk senin isin, pontinin soyledigi caprice`i bende hatlrLIyorum ilanlardan direksizi bordo renkteydi sanlrlm..

      selam,
      izmirde 81 caprice’i ben satıyordum.
      maalesef ondan ayrıldık artık adana’da.
      ama şŸimdi keşŸke satmasaydım diyorum.
      şŸu anda ankaradayım ve gözlerim her geçtiğim sokakta amerikan kovalıyor. bu ne biçim bir tutkudur ya!..

      bu arada caprice’i gerçekten tavsiye ederim. alırsan haberim olsun. kısa kaldığın yerlerde yardımcı olmaya çalışŸırım elimden geldiğince…

40 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version