Buick’in stage 1 projesi, bir kaç ekleme de ben yapayım..
Motor krom nikelden imal edilmiş daha geniş subaplı bir motordu.Normal Buick motorunun subapları 1.625 inch iken Stage 1 de 2.120 inch genişlikte idi. 10 derece avans ayarı istiyordu. Motor kafaları (head’leri), daha kaliteli malzemeden yapılmış subap ve işlenmiş portlarıyla komple ve özel olarak "stage 1 head" adı altında imal ediliyordu.
Buick Stage 1 de kullanılan Governer adlı otomatik şanzıman, daha yüksek devirlerde vites değiştirebiliyordu.
4 ileri manuel şanzımanlı Stage 1 de de modifiye edilmiş bir baskı balata takımı ve modifiyeli debriyaj sistemi bulunuyordu. Bu sayede vites aralarında vakit kazanmak amacıyla powershift ( vites kolunun hemen yerine yerleşebilmesi ) yapabiliyordu. Diferansiyel ise hem otomatik, hem manuel şanzımanda 3.64:1 oranında idi.
Süspansiyonlar ise, konfordan çok yol tutuşunu öne çıkaran "Rally ride " adı verilen bir süspansiyon sistemiydi, aynı zamanda viraj çubukları da ( Sway bar ) yol tutuş amacıyla normalden daha kalındı.