Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Bilgilerinizi Paylaşın › Teknik bilgi ricam
- Bu konu 45 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 15 yıl 9 ay önce
Angelus tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
10 Şubat 2009: 20:29 #1198
Fýrat GüngörKatılımcıAbiler teknik bilgi ricam var acaba bana 1976 model 350cui Camaro ile 1976 230cui Camaro nun teknik özelliklerini yazabilirmisiniz 100km de yaktıkları yakıt,beygir güçleri,farkları kısacası yazarsanız çok sevinirim ben 3500cm3 1976 camaro bulabileceğimi sanıyordum fakat Angelus un beni uyarması ve forumu daha iyi okumamla o arabanın aslında 350cui(halbuki 3500cm3 yazıyordu)oldugunu ve 100km de 20-30lt arası yaktığını öğrendim tek kelimeyle dehsete düştüm ama bu artık camaro almak istemediğim anlamına gelmemeli,benimde alabileceğim bir camaro olmalı yakıtı bana uygun:) şimdiden teşekkurler ilginiz için kolay gelsin
-
10 Şubat 2009: 20:49 #16330
Fýrat GüngörKatılımcı350cui camaro motorunda gaza az basınca 4 silindir devre dışı kalabiliyor diye okudum az önce internette gezinirken böyle bir bilginiz varmı yani 5700cm3 motorun 100 km de 15 ila 18lt yakma şansı nedir
yoksa 8 silindir de devrede mi her zaman cidden ihanete uğramış gibi oldum bir anda acil yardımınız lazım -
10 Şubat 2009: 22:22 #16347
AngelusKatılımcıffg yazan:
Quote:350cui camaro motorunda gaza az basınca 4 silindir devre dışı kalabiliyor diye okudum az önce internette gezinirken böyle bir bilginiz varmı yani 5700cm3 motorun 100 km de 15 ila 18lt yakma şansı nedir
yoksa 8 silindir de devrede mi her zaman cidden ihanete uğramış gibi oldum bir anda acil yardımınız lazımO kadar çok geniş parametreler varki bu konuda ilk önce ne istedigini ve araçtan beklentilerini belirlemen gerekiyor. Çok beygir dogal olarak sana bol yakıt sarfiyatı olarak geri dönecek. ılginç konfigürasyonlarla günümüz araçları kadar yakıt tüketimi v8 lerde yakalanabiliyor buda tamamen sizin istediklerinizle baglantılı.
-
10 Şubat 2009: 23:05 #16348
Fýrat GüngörKatılımcıAngelus aslına bakarsan istediğim 280-300hp arası bi camaro 74-76 model olması tercihimdir ve yakıt tüketimi kullanıma göre azalabiliyorsa yani 20-30lt den 15-20lt yi yakalayabilirsem şehir dışında sorun olmaz.bende 1968 camaro z28 in model arabası var motorunda 302cui 290hp yazıyor onun 1974-76 modelini(varsa)tercih edicem.dediğim gibi bi sitede,gaza yüklenilmediği taktirde 4silindirin çalıştığını diğer 4 silindirin devrede olmadığını duydum eğer doğruysa bu,böyle bir bilginiz varsa seve seve 302cui tercih ederim yoksa 230cui ye baktım yaklaşık 3700cc lik bir motor ve bunun 155hp olması bana sacma içi boç gibi geldi motor oranında beygiri de fazla olucak ama yakıtı 15-20 lt yi geçmicek şehir dışında.bu anlattığım kriterlere uyan bir camaro bulabilirmiyim Turkiye de bir bilgin varmı?Allah izin verirde kazanırsam öss yi hemen alıcam 4 en fazla 5 ay sonra.ılgin için çok çok teşekkurler benimle sıkılmadan ilgileniyorsun sağol:)
-
10 Şubat 2009: 23:09 #16358
AngelusKatılımcıffg yazan:
Quote:Angelus aslına bakarsan istediğim 280-300hp arası bi camaro 74-76 model olması tercihimdir ve yakıt tüketimi kullanıma göre azalabiliyorsa yani 20-30lt den 15-20lt yi yakalayabilirsem şehir dışında sorun olmaz.bende 1968 camaro z28 in model arabası var motorunda 302cui 290hp yazıyor onun 1974-76 modelini(varsa)tercih edicem.dediğim gibi bi sitede,gaza yüklenilmediği taktirde 4silindirin çalıştığını diğer 4 silindirin devrede olmadığını duydum eğer doğruysa bu,böyle bir bilginiz varsa seve seve 302cui tercih ederim yoksa 230cui ye baktım yaklaşık 3700cc lik bir motor ve bunun 155hp olması bana sacma içi boç gibi geldi motor oranında beygiri de fazla olucak ama yakıtı 15-20 lt yi geçmicek şehir dışında.bu anlattığım kriterlere uyan bir camaro bulabilirmiyim Turkiye de bir bilgin varmı?Allah izin verirde kazanırsam öss yi hemen alıcam 4 en fazla 5 ay sonra.ılgin için çok çok teşekkurler benimle sıkılmadan ilgileniyorsun sağol:)Bu konuda büyük ustad , üstün insan ,Amerikan araba Sensei’si Siberbunak ın cevaplarını beklemek lazım.. Beni aşar bu konuluar .Umarım duyar bu yakarışları ve ugrar buraya :dry:
-
10 Şubat 2009: 23:48 #16359
Özcan AKENGÝNKatılımcı74-76 Camaroda 250, 305 ve 350 motor opsiyonları çıkar.
250 ler 6 silindir ve tekboğaz karbüratörlüdür. Senden daha uzun yaşar o motor.
Ama aldıına da pişman olursun. Zaten bulman da imkansız çünkü herkes düz altıları V8 yaptıV8ler iki boğaz ve dört boğaz karbüratörlüdür. ıki boğazlılar ekonomikdir ama aldıına pişman olursun.
4 boğaz olanlar ise güzeldir
74-76 arasında en güçlüsü 245 beygir ile 74 Z28dir ki ben de bundan bir tane var ) Tesadüfen bulmuştum ve hemen almıştım. Durumu vasat. Motoru öntarafını falan komple söktüm.305 ler ekonomikdir. Ama aldıına pişman olursun
74-76 arasındaki hiç bir Chevroletde displacement on demand yoktur. Yani sürekli tüm silindirler çalışır
Yakıt tüketimini düşüneceksen sakın ha bu arabalardan almayı düşünme
Şaka değil…Sakın dalga geçtiimi züppelik ettimi sanma.
-
10 Şubat 2009: 23:51 #16331
rikoKatılımcı1975 camaro da iki değişik 350 motor kuullanılmış, bunlardan biri 145 diğeri 155 hp. 1976 daki 350 cu in ise 4 barell karbüratörle 165 hp veriyor.
Ama 1970 deki detune edilmemiş 350 cu.in 360 hp ye kadar çıkıyor.O dediğin 4 silindirin devre dışı kalması yeni model motorlarda olabilir ama 70 li yıllarda ben böyle birşey olduğunu hiç duymadım.
-
11 Şubat 2009: 00:00 #16360
Özcan AKENGÝNKatılımcı1970 de brüt güç ölçülüyor
1973 de net güce yani tekerleklerden yola verilen güce geçiliyor.Dönüşüm kolay. 0.75 ile çarpın gerçeğe yakın bir değer çıkar
Ayrica 1970deki yasalar ile 1974 deki yasalar farklı. Motorlarda yasalara uymuş, sıkıştırma oranları düşmüş avans yerini rötara bırakmış. labuk lubuk eksantrikler takılmış
-
11 Şubat 2009: 16:18 #16332
Fýrat GüngörKatılımcıGerçekten belirtildiği gibi büyük bir üstadsın teşekkür ederim:D bende o yıllarda 4 silindirin devre dışı
kalması gibi bir şeyin motora aykırı olduğunu biliyordum fakat aklıma krankdaki dirseklerin parçalarının
hareketli
yani birbirinden bağımsız olarak dönebileceği geldi(hayal gücü işte:)) gerçek olabilir diye düşündüm.
peki şimdi 76 model 350cui camaro alsam bu şehir dışında en az ve en fazla olmak üzere 100km de kaç lt yakar
tecrübelerinize dayanarak ne söyleyebilirsiniz?
tabi bunun da kriterleri vardır karburatör markasına göre değişir holley de farklıdır edelbrock da farklıdır
rochester de farklıdır ama tahminen bişey söyleyebilirmisiniz? -
11 Şubat 2009: 18:07 #16366
Özcan AKENGÝNKatılımcıQuadrejet dışında karbüratör kullanmadım. Quadrajet ile şehir içinde 20 litre civarında olur sanırım. ben pek 25 litrenin altına inmedim
Şehir sışında ise 17 litre civarında olması muhtemel.Tahmini rakkamlar çünkü açıkçası hiç ölçmedim en az ne kadar olur diye.
-
12 Şubat 2009: 18:30 #16367
Fýrat GüngörKatılımcı17 litre az değil ama 5.7 motor taşıyan bir canavara göre az bile yani haklısınız ama tahminimce
verdiği zevk,duygu onu aşar küçüklüğümden beri benim hayalim bu amerikan arabaları özellikle camaro
lar.peki siberbunak sen kendi arabana parçalarını nerden temin ediyosun? -
12 Şubat 2009: 21:40 #16333
AnonimZiyaretçisiberbunak genelde parca ihtiyaclarında baska bir camaro alır… istedigi parcaları degistirdikten sonra atıl olanı satar….
ffg parca ihtiyaclarında 2 secenegin var. 1 az bulunan ve stokta olmayan parcalar icin amerika’ya sipariş vermek gerekiyor.
2 balata enjektor gibi surekli giden parcalar ise genelde stoklarda oluyor hemen alabiliyorsun…
chevrolet olursa bulabilecegin stoklu parcalar daha cok olacaktır…
ffg vakit buldukca eski mesajları okuman yararına olur… siberbunak camaro uzmanı olup istedigin sorulara cevap verecektir diye dusunuyorum….
-
13 Şubat 2009: 13:55 #16334
Özcan AKENGÝNKatılımcıBildiimizi anlatırız
) -
13 Şubat 2009: 14:45 #16374
Fýrat GüngörKatılımcıhepinize cok tesekkurler mesela arastirdim bu rochester quadrajet karburator parcacilarda buluınur mu yoksa amerika dan mı getirtmek gerekir?siz kolayca bulabiliyormusunuz motor parcalarini?
-
13 Şubat 2009: 15:04 #16335
Özcan AKENGÝNKatılımcıQjet parçaları bulunmuyor. sadece tamir takımı var. zaten qjetin bir parçası pek bozulmaz. bozulunca da yeni karbüratör almak daha verimli olur. ebayde bol miktarda satılık qjet var.
ben de de zaman içinde satın aldıım bir sürü q jet var
motor parçalarını buradaki firmalara ısmarlıyoruz onlar da Amerikadan getiriyor.
-
13 Şubat 2009: 16:04 #16336
Fýrat GüngörKatılımcıhele bir şu öss yi kazanıp 76 model 350 cui camaro mu aliyim sizlere çok işim düşücek bu parçalar konusunda
gerek bilgi gerek temin olsun yardımlarınıza ihtiyacım var :)3 ay sonra öss de herşey kesinleşicek ağustos da
nereye yerleştirildiğim belli olucak bende başlicam 74 yada 76 model 350 cui camaro aramaya -
13 Şubat 2009: 21:20 #16375
AngelusKatılımcıffg yazan:
Quote:hele bir şu öss yi kazanıp 76 model 350 cui camaro mu aliyim sizlere çok işim düşücek bu parçalar konusunda
gerek bilgi gerek temin olsun yardımlarınıza ihtiyacım var :)3 ay sonra öss de herşey kesinleşicek ağustos da
nereye yerleştirildiğim belli olucak bende başlicam 74 yada 76 model 350 cui camaro aramayaSiberbunak amcanın peşini bırakma onda orta halli bir dükkan açacak kadar parça var.
-
13 Şubat 2009: 22:19 #16376
Fýrat GüngörKatılımcıtamamdır saol unutmicam bunu
-
14 Şubat 2009: 14:02 #16377
LowriderKatılımcı2.56 gibi bi differansiyel oranı ve overdrivelı bir şanzıman ile şehir dışında 12 13 litrelere rahatlıkla iner diye düşünüyorum sağlıklı bir 350 motor. TBI a geçerse biraz daha aşağılara inebilir.
ama siz 300hplerden bahsettiğiniz için performans istiyorsunuz o yüzden o oran çok performans vermez hem de ne kadar güç okadar benzin
1750 kiloluk 5700 motorlu 3 ileri vitesli 35 yıllık bir aracıda günümüz teknolojisine kıyaslayıp yakıt tasarrufu yapmasını istemek yanlış olur. Amerikan musclecar ın ruhuna ters olduğunu düşündüğüm ama ekonomik bir secenek olan lpg ye geçiş yapabilirsiniz.
bahsettiğiniz 302 motor azsayıda üretilmiş özel bir seridir.
67-68-69 yıllarında ki 302 motorlar Trans-AM yarışları için z-28 kodu ile üretilmişlerdir. üzerinde 800cfm çift karburatör vardır. ve gm tarafından gücü normalden az olarak gösterilmiştir.gm in raporları 290hp@5800rpm olarak gösterilmiştir fakat senesinin çoğu testinde 3500-7000 devir arası 375 hpnin üzerinde güç çıkarmıştır. Penske racing team in 68 yılındaki Trans-am racing de ki yarıştıkları 13 yarışın 10 nunu kazanan 302 camaro 7000+rpmde 450 hp güç üretmiştir.
orjinal bir 302 motorlu z28 camaronun abd de bile 50.000dolardan ucuza satılmadığını bilmeniz lazım . Çlkemizde 302 motorlu camaro varmı bilmiyorum.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cars-Trucks___1969-Camaro-RS-Z28-36k-ORIGINAL-MILES-RESTORED_W0QQitemZ270340172171QQddnZCarsQ20Q26Q20TrucksQQddiZ2282QQcmdZViewItemQQptZUS_Cars_Trucks?hash=item270340172171&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=65%3A3%7C39%3A1%7C240%3A1308 -
14 Şubat 2009: 17:30 #16378
Fýrat GüngörKatılımcıgerçekten haklısın
ama yakıt 13-12 lt olucak diye camaro nun uysallaşmasını istemem doğrusu
yakıt 15-18 arası olabilir gaza yüklenilmediği zamanlar ve arac da 250-300 hp arasında olabilir
zaten camaro yu alma hakkım doğduğu zaman ilk olarak sizlere sorucam eğer satmayı düşüneniniz varsa
sizden alırım sonuçta bu işin piiri sizlersiniz -
14 Şubat 2009: 17:42 #16382
LowriderKatılımcıbenim aracımda 350hplik 454 motor var. şehir içinde 25-35 litre arası yakıyorum.
hem trafikde kalıp hemde boşluklarda abanarak kullanınca -
14 Şubat 2009: 17:46 #16384
Fýrat GüngörKatılımcıben zaten şehir içinde çok fazla kullanmayı düşünmüyorum anca ayda 4-5 keredir ama tatile fln gidicem uzun yolda
bitirmesin benzini kalmayalım yollarda -
14 Şubat 2009: 17:48 #16386
LowriderKatılımcıozaman dediğim gibi overdrive lı bir şanzıman ve uzun bir dif. oranı ile memnun kalırsınız.
-
14 Şubat 2009: 18:03 #16387
Fýrat GüngörKatılımcıpeki bu sanzımanla performansdan ödün vericekmi araba yoksa performansı aynı mı olucak?
yani tam 2sinin ortası olursa daha memnun kalırım hani gaza yüklenmeyince mesela şehir dışında 100km de
95km hızla giderken (56mi)15-18lt yakabilir ama gaza basınca da performans vericek(bununla beraber yakıtı da artıcak -
14 Şubat 2009: 18:11 #16389
LowriderKatılımcıOverdrive lı şanzıman demek son vites oranı 1den ufak demektir.
mesela chevroletlerin %80ninde olan TH-350 şanzıman ve ideal hem uzun yola hem hızlamaya gelen 3.08 son dişli oranlı bir araç 100km ile giderken 3. vitesde 2300devirde olur.
fakat OD li bir şanzıman ile bu devir 1600 e iner
bu da yakıt ekonomisi yapar. -
14 Şubat 2009: 19:04 #16337
Fýrat GüngörKatılımcıson oran küçüllürken 1 ve 2 aynı kalıyo dimi böylelikle hem performansdan ödün verilmiyo hemde
son viteste ekonomi sağlanıyo.peki bu şanzımanı kendimiz mi ayarlicaz yoksa senin dediğin şekilde
tek pğarça olarak mı satılıyo?nerden temin edebiliriz ilerde? -
14 Şubat 2009: 19:15 #16390
LowriderKatılımcıGM in otomatik şanzıman oranları :
çıkma şanzıman bulabilirsin yada abdden sıfır getirebilirsin. -
14 Şubat 2009: 19:38 #16338
Fýrat GüngörKatılımcılowrider seni de çok uğraştırıyorum
ama bana bu oranların neye göre olduğunu anlatırmısın birinden örnek versen yeter oranın artması neyi etkiler azalması neyi etkiler gibi -
14 Şubat 2009: 22:11 #16391
LowriderKatılımcıörnek vereyim ozaman ama kişiden kişiye değişiyor memnuniyet
200-4R ile 700-R4 ü kıyaslarsak. 700 ün 1. vitesi 200 ün 1. vites oranından daha kısadır (rakam büyüdükce oran kısalır). bu sayede 700 ün birinci vitesinde daha iyi bir kalkış ve güç sağlanır. fakat 2. vitese geçince 700un oranı 200e göre kısa olmasına ragmen performans olarak daha yavaş kalır. bunun sebebide 700ün 1. vitesi çok kısadır ve hemen biter 2. vitesde çok uzun kalır.
amerikalılar bunun için genelde 200-4r ı tercih eder 1. vitesi 700kadar güçlü olmasada 2. vitese geçince 700gibi güç kaybı olmaz. ama siberbunak(boogeyman) ise 1. vitesde hayvanlık yapmayı sevdiği için 700ü tercih ederbilgim dahilinde yardımcı olmaya calışırım istersen msnden ekleyebilirsin.
-
14 Şubat 2009: 22:17 #16393
rikoKatılımcıLowrider yazan:
Quote:bilgim dahilinde yardımcı olmaya calışırım istersen msnden ekleyebilirsin.Yok yok buradan yazışın yav, bizde okuyoruz, bilgi bilgidir
-
14 Şubat 2009: 22:22 #16394
LowriderKatılımcıhehe ama kaynak g.tüm de olabilir tabi
-
14 Şubat 2009: 23:31 #16339
Özcan AKENGÝNKatılımcıevet evet evet.
nıhaahahahahhaaaaa
cok zevkliiiii
supeeeeer
böööle lastikler yanmaya başlar, bembeyaz bir duman kaplar etrafı. arakandaki küfreder ezikliinden, araba durduu yerde sola dooru kaymaya başlar (kilit şart) ortalık leş gibi yanık lastik kokar. Sonra ışık yeşile döner. hıhıhshhshshshssshhhhaaaaaa bırakırsın freni ve araba yavaş yavaş ilerlemeye başlar gibi görünür ama birden ok gibi fırlar ve herkes aynada bir siluet haline gelir. Küfürler arkdaki arabaların içinde edilir. hıhahahahhaaaa looserlarrrrr. Sonra dier ışıklara gelirsin. mhhhmmhhssssssss… -
14 Şubat 2009: 23:57 #16340
AngelusKatılımcıSiberim bunagım bu 700 demi oluyor 200 demi? Son dişli olarak neyi seçiyorsun? Bu parametreler gerekli.
-
15 Şubat 2009: 00:20 #16341
Özcan AKENGÝNKatılımcıTH700R4 ve kilitli bir 3.08 ile oluyor.
-
15 Şubat 2009: 02:56 #16396
AngelusKatılımcısiberbunak yazan:
Quote:TH700R4 ve kilitli bir 3.08 ile oluyor.Bu konfigürasyonla kaç basarsın peki? 0 – 100 hızlanma nedir? Son hız? dicem..
bu konuda Texas Transam Service hizmetinizde imiş..
http://www.texastransams.com/articles/top_speed_calculator.htm
-
15 Şubat 2009: 09:52 #16342
Özcan AKENGÝNKatılımcıbu konfigürasyonla tek bildiim ışıklardan ışıklara anında varıyorsun
)top speed’i hiç ölçmedim çünkü kilometre saati yanlış gösteriyordu.
sonuçta rakkamların falanın filanın ne olduu değil benin ne zevk aldıım önemli olduğu için hiç ölçme islerine girmedim. o yüzden rakkam veremeyecem
) -
15 Şubat 2009: 14:49 #16397
Fýrat GüngörKatılımcıçok iyi ya örnekler olsun ilgiler olsun bilgilendirmeler olsun çok iyi
teşekkürler hepinize arabayı aldıktan sonra motor bakımından sonra ilk işim diferansiyel kilidi ve od şanzuman olucak ayrıca msn e girmeye başladığım zaman ki buda öss nin bittiği tarih çoğunuzu eklicem sizler olmadan amerikan yapamam:) -
17 Şubat 2009: 10:00 #16343
AnonimZiyaretçiarkadaslar msn yasahhhhtırrrrr
msn’de gorunen uyelere ceza var… arkadasım yazsanıza buraya… acık forum iste yaw… hem ekrana yapısmana da gerek yok, cevap geldikce yaz… gelmese yaz…
arkadaslar yeterince gaza gelirsem yaza süpriz çıkabilir… DıKKATTTT
-
17 Şubat 2009: 10:07 #16344
Özcan AKENGÝNKatılımcıyeni bir cesur 305 alacak galiba.
-
17 Şubat 2009: 10:08 #16412
LowriderKatılımcıAA draglarını yapalım bu sene
2 3 yarış güzel olur. -
17 Şubat 2009: 11:00 #16345
AngelusKatılımcıOnu kesse kesse rochesterlı bir 350 motor keser ama ilk önce ömer amcasına ugrayıp bir hayır duasını almasıda şart .. :laugh:
-
17 Şubat 2009: 14:46 #16415
Fýrat GüngörKatılımcıabi sizlerin msn adreslerinizi almak istiyorum size danışarak daha iyi bir camaro yapabilirim hayır duanızı da alırım
arabanızı hangi ustalara yaptırıyosunuz nerden parça temin ediyosunuz,bir arabaya değil,bir amerikana nasıl bakılır sizlerden öğrenmem lazım hepsini istanbul 4.levent harp akademileri lojmanlarında oturuyorum Atatürk oto sanayine yakınım eger memnunsanız oraya da gidebilirim bu yaz dediğim gibi Ağustosta üniversiteye yerleştirildiniz kağıdı geldikten(Allah izin verirse) sonra önce forum da sonra da internette model 74 model camaro aramaya başlicam karezyonsuz olması tercihim tabiki:) bulduğum gibi alıcaz aralık a kadar lojmanda sürücem aralıkta 18 yaşımı doldurup ehliyet alıcam onlan sonra trafiğe çıkıp yanınıza arabayla gelebilir,sizin tavsiyelerinizi alabilirim -
17 Şubat 2009: 17:11 #16416
AnonimZiyaretçiAngelus yazan:
Quote:Onu kesse kesse rochesterlı bir 350 motor keser ama ilk önce ömer amcasına ugrayıp bir hayır duasını almasıda şart .. :laugh:amcası gecen aradı…telefonu sessizi aldım… :ohmy:
-
17 Şubat 2009: 17:12 #16414
AnonimZiyaretçiLowrider yazan:
Quote:AA draglarını yapalım bu sene
2 3 yarış güzel olur.KESıNLıKLE !!!
-
17 Şubat 2009: 18:38 #16417
AngelusKatılımcıPiyu yazan:
Quote:Angelus yazan:Quote:Onu kesse kesse rochesterlı bir 350 motor keser ama ilk önce ömer amcasına ugrayıp bir hayır duasını almasıda şart .. :laugh:amcası gecen aradı…telefonu sessizi aldım… :ohmy:
Yolsuz kaldı demek yeni ördekler arıyor kümese :laugh:
-
17 Şubat 2009: 19:27 #16346
Fýrat GüngörKatılımcıa a
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.