Ana Sayfa Forumlar Teknik Bilgilerinizi Paylaşın Teknik bilgi ricam

45 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1198
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      Abiler teknik bilgi ricam var acaba bana 1976 model 350cui Camaro ile 1976 230cui Camaro nun teknik özelliklerini yazabilirmisiniz 100km de yaktıkları yakıt,beygir güçleri,farkları kısacası yazarsanız çok sevinirim ben 3500cm3 1976 camaro bulabileceğimi sanıyordum fakat Angelus un beni uyarması ve forumu daha iyi okumamla o arabanın aslında 350cui(halbuki 3500cm3 yazıyordu)oldugunu ve 100km de 20-30lt arası yaktığını öğrendim tek kelimeyle dehsete düşŸtüm ama bu artık camaro almak istemediğim anlamına gelmemeli,benimde alabileceğim bir camaro olmalı yakıtı bana uygun:) şŸimdiden teşŸekkurler ilginiz için kolay gelsin

    • #16330
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      350cui camaro motorunda gaza az basınca 4 silindir devre dışŸı kalabiliyor diye okudum az önce internette gezinirken böyle bir bilginiz varmı yani 5700cm3 motorun 100 km de 15 ila 18lt yakma şŸansı nedir
      yoksa 8 silindir de devrede mi her zaman cidden ihanete uğramışŸ gibi oldum bir anda acil yardımınız lazım

    • #16347
      Angelus
      Katılımcı

      ffg yazan:

      Quote:
      350cui camaro motorunda gaza az basınca 4 silindir devre dışŸı kalabiliyor diye okudum az önce internette gezinirken böyle bir bilginiz varmı yani 5700cm3 motorun 100 km de 15 ila 18lt yakma şŸansı nedir
      yoksa 8 silindir de devrede mi her zaman cidden ihanete uğramışŸ gibi oldum bir anda acil yardımınız lazım

      O kadar çok genişŸ parametreler varki bu konuda ilk önce ne istedigini ve araçtan beklentilerini belirlemen gerekiyor. LJok beygir dogal olarak sana bol yakıt sarfiyatı olarak geri dönecek. ılginç konfigürasyonlarla günümüz araçları kadar yakıt tüketimi v8 lerde yakalanabiliyor buda tamamen sizin istediklerinizle baglantılı.

    • #16348
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      Angelus aslına bakarsan istediğim 280-300hp arası bi camaro 74-76 model olması tercihimdir ve yakıt tüketimi kullanıma göre azalabiliyorsa yani 20-30lt den 15-20lt yi yakalayabilirsem şŸehir dışŸında sorun olmaz.bende 1968 camaro z28 in model arabası var motorunda 302cui 290hp yazıyor onun 1974-76 modelini(varsa)tercih edicem.dediğim gibi bi sitede,gaza yüklenilmediği taktirde 4silindirin çalışŸtığını diğer 4 silindirin devrede olmadığını duydum eğer doğruysa bu,böyle bir bilginiz varsa seve seve 302cui tercih ederim yoksa 230cui ye baktım yaklaşŸık 3700cc lik bir motor ve bunun 155hp olması bana sacma içi boç gibi geldi motor oranında beygiri de fazla olucak ama yakıtı 15-20 lt yi geçmicek şŸehir dışŸında.bu anlattığım kriterlere uyan bir camaro bulabilirmiyim Turkiye de bir bilgin varmı?Allah izin verirde kazanırsam öss yi hemen alıcam 4 en fazla 5 ay sonra.ılgin için çok çok teşŸekkurler benimle sıkılmadan ilgileniyorsun sağol:)

    • #16358
      Angelus
      Katılımcı

      ffg yazan:

      Quote:
      Angelus aslına bakarsan istediğim 280-300hp arası bi camaro 74-76 model olması tercihimdir ve yakıt tüketimi kullanıma göre azalabiliyorsa yani 20-30lt den 15-20lt yi yakalayabilirsem şŸehir dışŸında sorun olmaz.bende 1968 camaro z28 in model arabası var motorunda 302cui 290hp yazıyor onun 1974-76 modelini(varsa)tercih edicem.dediğim gibi bi sitede,gaza yüklenilmediği taktirde 4silindirin çalışŸtığını diğer 4 silindirin devrede olmadığını duydum eğer doğruysa bu,böyle bir bilginiz varsa seve seve 302cui tercih ederim yoksa 230cui ye baktım yaklaşŸık 3700cc lik bir motor ve bunun 155hp olması bana sacma içi boç gibi geldi motor oranında beygiri de fazla olucak ama yakıtı 15-20 lt yi geçmicek şŸehir dışŸında.bu anlattığım kriterlere uyan bir camaro bulabilirmiyim Turkiye de bir bilgin varmı?Allah izin verirde kazanırsam öss yi hemen alıcam 4 en fazla 5 ay sonra.ılgin için çok çok teşŸekkurler benimle sıkılmadan ilgileniyorsun sağol:)

      Bu konuda büyük ustad , üstün insan ,Amerikan araba Sensei’si Siberbunak ın cevaplarını beklemek lazım.. Beni aşŸar bu konuluar .Umarım duyar bu yakarışŸları ve ugrar buraya :dry:

    • #16359
      Özcan AKENGÝN
      Katılımcı

      74-76 Camaroda 250, 305 ve 350 motor opsiyonları çıkar.

      250 ler 6 silindir ve tekboğaz karbüratörlüdür. Senden daha uzun yaşŸar o motor. Ama aldıına da pişŸman olursun. Zaten bulman da imkansız çünkü herkes düz altıları V8 yaptı

      V8ler iki boğaz ve dört boğaz karbüratörlüdür. ıki boğazlılar ekonomikdir ama aldıına pişŸman olursun.

      4 boğaz olanlar ise güzeldir 74-76 arasında en güçlüsü 245 beygir ile 74 Z28dir ki ben de bundan bir tane var ) Tesadüfen bulmuşŸtum ve hemen almışŸtım. Durumu vasat. Motoru öntarafını falan komple söktüm.

      305 ler ekonomikdir. Ama aldıına pişŸman olursun

      74-76 arasındaki hiç bir Chevroletde displacement on demand yoktur. Yani sürekli tüm silindirler çalışŸır

      Yakıt tüketimini düşŸüneceksen sakın ha bu arabalardan almayı düşŸünme

      Şaka değil…Sakın dalga geçtiimi züppelik ettimi sanma.

    • #16331
      riko
      Katılımcı

      1975 camaro da iki değişŸik 350 motor kuullanılmışŸ, bunlardan biri 145 diğeri 155 hp. 1976 daki 350 cu in ise 4 barell karbüratörle 165 hp veriyor.
      Ama 1970 deki detune edilmemişŸ 350 cu.in 360 hp ye kadar çıkıyor.

      O dediğin 4 silindirin devre dışŸı kalması yeni model motorlarda olabilir ama 70 li yıllarda ben böyle birşŸey olduğunu hiç duymadım.

    • #16360
      Özcan AKENGÝN
      Katılımcı

      1970 de brüt güç ölçülüyor 1973 de net güce yani tekerleklerden yola verilen güce geçiliyor.

      DönüşŸüm kolay. 0.75 ile çarpın gerçeğe yakın bir değer çıkar

      Ayrica 1970deki yasalar ile 1974 deki yasalar farklı. Motorlarda yasalara uymuşŸ, sıkışŸtırma oranları düşŸmüşŸ avans yerini rötara bırakmışŸ. labuk lubuk eksantrikler takılmışŸ

    • #16332
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      Gerçekten belirtildiği gibi büyük bir üstadsın teşŸekkür ederim:D bende o yıllarda 4 silindirin devre dışŸı
      kalması gibi bir şŸeyin motora aykırı olduğunu biliyordum fakat aklıma krankdaki dirseklerin parçalarının
      hareketli
      yani birbirinden bağımsız olarak dönebileceği geldi(hayal gücü işŸte:)) gerçek olabilir diye düşŸündüm.
      peki şŸimdi 76 model 350cui camaro alsam bu şŸehir dışŸında en az ve en fazla olmak üzere 100km de kaç lt yakar
      tecrübelerinize dayanarak ne söyleyebilirsiniz?
      tabi bunun da kriterleri vardır karburatör markasına göre değişŸir holley de farklıdır edelbrock da farklıdır
      rochester de farklıdır ama tahminen bişŸey söyleyebilirmisiniz?

    • #16366
      Özcan AKENGÝN
      Katılımcı

      Quadrejet dışŸında karbüratör kullanmadım. Quadrajet ile şŸehir içinde 20 litre civarında olur sanırım. ben pek 25 litrenin altına inmedim Şehir sışŸında ise 17 litre civarında olması muhtemel.

      Tahmini rakkamlar çünkü açıkçası hiç ölçmedim en az ne kadar olur diye.

    • #16367
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      17 litre az değil ama 5.7 motor taşŸıyan bir canavara göre az bile yani haklısınız ama tahminimce
      verdiği zevk,duygu onu aşŸar küçüklüğümden beri benim hayalim bu amerikan arabaları özellikle camaro
      lar.peki siberbunak sen kendi arabana parçalarını nerden temin ediyosun?

    • #16333
      Anonim
      Ziyaretçi

      siberbunak genelde parca ihtiyaclarında baska bir camaro alır… istedigi parcaları degistirdikten sonra atıl olanı satar….

      ffg parca ihtiyaclarında 2 secenegin var. 1 az bulunan ve stokta olmayan parcalar icin amerika’ya siparişŸ vermek gerekiyor.

      2 balata enjektor gibi surekli giden parcalar ise genelde stoklarda oluyor hemen alabiliyorsun…

      chevrolet olursa bulabilecegin stoklu parcalar daha cok olacaktır…

      ffg vakit buldukca eski mesajları okuman yararına olur… siberbunak camaro uzmanı olup istedigin sorulara cevap verecektir diye dusunuyorum….

    • #16334
      Özcan AKENGÝN
      Katılımcı

      Bildiimizi anlatırız )

    • #16374
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      hepinize cok tesekkurler mesela arastirdim bu rochester quadrajet karburator parcacilarda buluınur mu yoksa amerika dan mı getirtmek gerekir?siz kolayca bulabiliyormusunuz motor parcalarini?

    • #16335
      Özcan AKENGÝN
      Katılımcı

      Qjet parçaları bulunmuyor. sadece tamir takımı var. zaten qjetin bir parçası pek bozulmaz. bozulunca da yeni karbüratör almak daha verimli olur. ebayde bol miktarda satılık qjet var.

      ben de de zaman içinde satın aldıım bir sürü q jet var

      motor parçalarını buradaki firmalara ısmarlıyoruz onlar da Amerikadan getiriyor.

    • #16336
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      hele bir şŸu öss yi kazanıp 76 model 350 cui camaro mu aliyim sizlere çok işŸim düşŸücek bu parçalar konusunda
      gerek bilgi gerek temin olsun yardımlarınıza ihtiyacım var :)3 ay sonra öss de herşŸey kesinleşŸicek ağustos da
      nereye yerleşŸtirildiğim belli olucak bende başŸlicam 74 yada 76 model 350 cui camaro aramaya

    • #16375
      Angelus
      Katılımcı

      ffg yazan:

      Quote:
      hele bir şŸu öss yi kazanıp 76 model 350 cui camaro mu aliyim sizlere çok işŸim düşŸücek bu parçalar konusunda
      gerek bilgi gerek temin olsun yardımlarınıza ihtiyacım var :)3 ay sonra öss de herşŸey kesinleşŸicek ağustos da
      nereye yerleşŸtirildiğim belli olucak bende başŸlicam 74 yada 76 model 350 cui camaro aramaya

      Siberbunak amcanın peşŸini bırakma onda orta halli bir dükkan açacak kadar parça var.

    • #16376
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      tamamdır saol unutmicam bunu

    • #16377
      Lowrider
      Katılımcı

      2.56 gibi bi differansiyel oranı ve overdrivelı bir şŸanzıman ile şŸehir dışŸında 12 13 litrelere rahatlıkla iner diye düşŸünüyorum sağlıklı bir 350 motor. TBI a geçerse biraz daha aşŸağılara inebilir.

      ama siz 300hplerden bahsettiğiniz için performans istiyorsunuz o yüzden o oran çok performans vermez hem de ne kadar güç okadar benzin

      1750 kiloluk 5700 motorlu 3 ileri vitesli 35 yıllık bir aracıda günümüz teknolojisine kıyaslayıp yakıt tasarrufu yapmasını istemek yanlışŸ olur. Amerikan musclecar ın ruhuna ters olduğunu düşŸündüğüm ama ekonomik bir secenek olan lpg ye geçişŸ yapabilirsiniz.

      bahsettiğiniz 302 motor azsayıda üretilmişŸ özel bir seridir.
      67-68-69 yıllarında ki 302 motorlar Trans-AM yarışŸları için z-28 kodu ile üretilmişŸlerdir. üzerinde 800cfm çift karburatör vardır. ve gm tarafından gücü normalden az olarak gösterilmişŸtir.gm in raporları 290hp@5800rpm olarak gösterilmişŸtir fakat senesinin çoğu testinde 3500-7000 devir arası 375 hpnin üzerinde güç çıkarmışŸtır. Penske racing team in 68 yılındaki Trans-am racing de ki yarışŸtıkları 13 yarışŸın 10 nunu kazanan 302 camaro 7000+rpmde 450 hp güç üretmişŸtir.
      orjinal bir 302 motorlu z28 camaronun abd de bile 50.000dolardan ucuza satılmadığını bilmeniz lazım . ǜlkemizde 302 motorlu camaro varmı bilmiyorum.
      http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cars-Trucks___1969-Camaro-RS-Z28-36k-ORIGINAL-MILES-RESTORED_W0QQitemZ270340172171QQddnZCarsQ20Q26Q20TrucksQQddiZ2282QQcmdZViewItemQQptZUS_Cars_Trucks?hash=item270340172171&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=65%3A3%7C39%3A1%7C240%3A1308

    • #16378
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      gerçekten haklısın ama yakıt 13-12 lt olucak diye camaro nun uysallaşŸmasını istemem doğrusu
      yakıt 15-18 arası olabilir gaza yüklenilmediği zamanlar ve arac da 250-300 hp arasında olabilir
      zaten camaro yu alma hakkım doğduğu zaman ilk olarak sizlere sorucam eğer satmayı düşŸüneniniz varsa
      sizden alırım sonuçta bu işŸin piiri sizlersiniz

    • #16382
      Lowrider
      Katılımcı

      benim aracımda 350hplik 454 motor var. şŸehir içinde 25-35 litre arası yakıyorum.
      hem trafikde kalıp hemde boşŸluklarda abanarak kullanınca

    • #16384
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      ben zaten şŸehir içinde çok fazla kullanmayı düşŸünmüyorum anca ayda 4-5 keredir ama tatile fln gidicem uzun yolda
      bitirmesin benzini kalmayalım yollarda

    • #16386
      Lowrider
      Katılımcı

      ozaman dediğim gibi overdrive lı bir şŸanzıman ve uzun bir dif. oranı ile memnun kalırsınız.

    • #16387
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      peki bu sanzımanla performansdan ödün vericekmi araba yoksa performansı aynı mı olucak?
      yani tam 2sinin ortası olursa daha memnun kalırım hani gaza yüklenmeyince mesela şŸehir dışŸında 100km de
      95km hızla giderken (56mi)15-18lt yakabilir ama gaza basınca da performans vericek(bununla beraber yakıtı da artıcak

    • #16389
      Lowrider
      Katılımcı

      Overdrive lı şŸanzıman demek son vites oranı 1den ufak demektir.
      mesela chevroletlerin %80ninde olan TH-350 şŸanzıman ve ideal hem uzun yola hem hızlamaya gelen 3.08 son dişŸli oranlı bir araç 100km ile giderken 3. vitesde 2300devirde olur.
      fakat OD li bir şŸanzıman ile bu devir 1600 e iner
      bu da yakıt ekonomisi yapar.

    • #16337
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      son oran küçüllürken 1 ve 2 aynı kalıyo dimi böylelikle hem performansdan ödün verilmiyo hemde
      son viteste ekonomi sağlanıyo.peki bu şŸanzımanı kendimiz mi ayarlicaz yoksa senin dediğin şŸekilde
      tek pğarça olarak mı satılıyo?nerden temin edebiliriz ilerde?

    • #16390
      Lowrider
      Katılımcı

      GM in otomatik şŸanzıman oranları :


      çıkma şŸanzıman bulabilirsin yada abdden sıfır getirebilirsin.

    • #16338
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      lowrider seni de çok uğraşŸtırıyorum ama bana bu oranların neye göre olduğunu anlatırmısın birinden örnek versen yeter oranın artması neyi etkiler azalması neyi etkiler gibi

    • #16391
      Lowrider
      Katılımcı

      örnek vereyim ozaman ama kişŸiden kişŸiye değişŸiyor memnuniyet

      200-4R ile 700-R4 ü kıyaslarsak. 700 ün 1. vitesi 200 ün 1. vites oranından daha kısadır (rakam büyüdükce oran kısalır). bu sayede 700 ün birinci vitesinde daha iyi bir kalkışŸ ve güç sağlanır. fakat 2. vitese geçince 700un oranı 200e göre kısa olmasına ragmen performans olarak daha yavaşŸ kalır. bunun sebebide 700ün 1. vitesi çok kısadır ve hemen biter 2. vitesde çok uzun kalır.
      amerikalılar bunun için genelde 200-4r ı tercih eder 1. vitesi 700kadar güçlü olmasada 2. vitese geçince 700gibi güç kaybı olmaz. ama siberbunak(boogeyman) ise 1. vitesde hayvanlık yapmayı sevdiği için 700ü tercih eder

      bilgim dahilinde yardımcı olmaya calışŸırım istersen msnden ekleyebilirsin.

    • #16393
      riko
      Katılımcı

      Lowrider yazan:

      Quote:
      bilgim dahilinde yardımcı olmaya calışŸırım istersen msnden ekleyebilirsin.

      Yok yok buradan yazışŸın yav, bizde okuyoruz, bilgi bilgidir

    • #16394
      Lowrider
      Katılımcı

      hehe ama kaynak g.tüm de olabilir tabi

    • #16339
      Özcan AKENGÝN
      Katılımcı

      evet evet evet.
      nıhaahahahahhaaaaa
      cok zevkliiiii
      supeeeeer
      böööle lastikler yanmaya başŸlar, bembeyaz bir duman kaplar etrafı. arakandaki küfreder ezikliinden, araba durduu yerde sola dooru kaymaya başŸlar (kilit şŸart) ortalık leşŸ gibi yanık lastik kokar. Sonra ışŸık yeşŸile döner. hıhıhshhshshshssshhhhaaaaaa bırakırsın freni ve araba yavaşŸ yavaşŸ ilerlemeye başŸlar gibi görünür ama birden ok gibi fırlar ve herkes aynada bir siluet haline gelir. Küfürler arkdaki arabaların içinde edilir. hıhahahahhaaaa looserlarrrrr. Sonra dier ışŸıklara gelirsin. mhhhmmhhssssssss…

    • #16340
      Angelus
      Katılımcı

      Siberim bunagım bu 700 demi oluyor 200 demi? Son dişŸli olarak neyi seçiyorsun? Bu parametreler gerekli.

    • #16341
      Özcan AKENGÝN
      Katılımcı

      TH700R4 ve kilitli bir 3.08 ile oluyor.

    • #16396
      Angelus
      Katılımcı

      siberbunak yazan:

      Quote:
      TH700R4 ve kilitli bir 3.08 ile oluyor.

      Bu konfigürasyonla kaç basarsın peki? 0 – 100 hızlanma nedir? Son hız? dicem..

      bu konuda Texas Transam Service hizmetinizde imişŸ..

      http://www.texastransams.com/articles/top_speed_calculator.htm

    • #16342
      Özcan AKENGÝN
      Katılımcı

      bu konfigürasyonla tek bildiim ışŸıklardan ışŸıklara anında varıyorsun )

      top speed’i hiç ölçmedim çünkü kilometre saati yanlışŸ gösteriyordu.

      sonuçta rakkamların falanın filanın ne olduu değil benin ne zevk aldıım önemli olduğu için hiç ölçme islerine girmedim. o yüzden rakkam veremeyecem )

    • #16397
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      çok iyi ya örnekler olsun ilgiler olsun bilgilendirmeler olsun çok iyi teşŸekkürler hepinize arabayı aldıktan sonra motor bakımından sonra ilk işŸim diferansiyel kilidi ve od şŸanzuman olucak ayrıca msn e girmeye başŸladığım zaman ki buda öss nin bittiği tarih çoğunuzu eklicem sizler olmadan amerikan yapamam:)

    • #16343
      Anonim
      Ziyaretçi

      arkadaslar msn yasahhhhtırrrrr

      msn’de gorunen uyelere ceza var… arkadasım yazsanıza buraya… acık forum iste yaw… hem ekrana yapısmana da gerek yok, cevap geldikce yaz… gelmese yaz…

      arkadaslar yeterince gaza gelirsem yaza süpriz çıkabilir… DıKKATTTT

    • #16344
      Özcan AKENGÝN
      Katılımcı

      yeni bir cesur 305 alacak galiba.

    • #16412
      Lowrider
      Katılımcı

      AA draglarını yapalım bu sene
      2 3 yarışŸ güzel olur.

    • #16345
      Angelus
      Katılımcı

      Onu kesse kesse rochesterlı bir 350 motor keser ama ilk önce ömer amcasına ugrayıp bir hayır duasını almasıda şŸart .. :laugh:

    • #16415
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      abi sizlerin msn adreslerinizi almak istiyorum size danışŸarak daha iyi bir camaro yapabilirim hayır duanızı da alırım arabanızı hangi ustalara yaptırıyosunuz nerden parça temin ediyosunuz,bir arabaya değil,bir amerikana nasıl bakılır sizlerden öğrenmem lazım hepsini istanbul 4.levent harp akademileri lojmanlarında oturuyorum Atatürk oto sanayine yakınım eger memnunsanız oraya da gidebilirim bu yaz dediğim gibi Ağustosta üniversiteye yerleşŸtirildiniz kağıdı geldikten(Allah izin verirse) sonra önce forum da sonra da internette model 74 model camaro aramaya başŸlicam karezyonsuz olması tercihim tabiki:) bulduğum gibi alıcaz aralık a kadar lojmanda sürücem aralıkta 18 yaşŸımı doldurup ehliyet alıcam onlan sonra trafiğe çıkıp yanınıza arabayla gelebilir,sizin tavsiyelerinizi alabilirim

    • #16416
      Anonim
      Ziyaretçi

      Angelus yazan:

      Quote:
      Onu kesse kesse rochesterlı bir 350 motor keser ama ilk önce ömer amcasına ugrayıp bir hayır duasını almasıda şŸart .. :laugh:

      amcası gecen aradı…telefonu sessizi aldım… :ohmy:

    • #16414
      Anonim
      Ziyaretçi

      Lowrider yazan:

      Quote:
      AA draglarını yapalım bu sene
      2 3 yarışŸ güzel olur.

      KESıNLıKLE !!!

    • #16417
      Angelus
      Katılımcı

      Piyu yazan:

      Quote:
      Angelus yazan:
      Quote:
      Onu kesse kesse rochesterlı bir 350 motor keser ama ilk önce ömer amcasına ugrayıp bir hayır duasını almasıda şŸart .. :laugh:

      amcası gecen aradı…telefonu sessizi aldım… :ohmy:

      Yolsuz kaldı demek yeni ördekler arıyor kümese :laugh:

    • #16346
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      a a

45 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version