Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Bilgilerinizi Paylaşın › Pontiac GTO efsanesinin do�u�u
- Bu konu 3 yanıt içerir, 4 izleyen vardır ve en son 15 yıl 9 ay önce
fehmi tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
25 Kasım 2008: 23:31 #1180
rikoKatılımcıChrysler, 50 li yılların başında , 60 larda zirveye çıkacak olan performans yarışını "hemi" ile başlatmış ve 55-56 yıllarında Chrysler 300 modeliyle NASCAR’da rakiplerine üstünlük sağlamıştı.
O yıllarda Hemi’yi sadece Chevy’nin enjektörlü V 8 i tehdit ediyordu.Bu arada imajı iyice solmaya başlayan Pontiac, kendine otomobil alacak yaşa gelen gençleri kazanarak imajını yeniden güçlendirme projeleri üzerinde çalışıyordu, bununda en önemli yolu yarışlarda zafer kazanmaktı, fakat AMA (Amerikan otomobil tasarımcıları birliği ) üyelerinin yarışlara katılmayı askıya alma kararı Pontiac’ın programını suya düşürmüştü.
Pontiac başkanı Knudsen, AMA nın kararını göz ardı etmeyi kararlaştırdı. 1955 yılında çıkarttıkları 300 Hp lik V8 le, 57-58-59 yıllarında Daytona yarışlarını kazandılar. Bu motorun daha yüksek performanslı versiyonu " süper duty " de Drag pistlerinde başarı kazandı. Bu başarıların yanında Pontiac bayilerinin satışa sunduğu modifikasyon setleri, Pontiac’ın Amerikan otomobil tasarımcıları listesinde 6. lıktan 3. lüğe çıkmasını sağladı. Pontiac sahipleri bu modifikasyon kitleriyle,ağırbaşlı araçlarını tehlikeli bir yarış aracına döndürebiliyorlardı.
Tam bu sırada G.M. , tasarımcılarının yarışlara katılmasını yasaklama kararı aldı ve Pontiac’tan modifiye edilmiş bütün otomobillerini 15 gün içerisinde trafikten çekmesini istedi. Bu durum, yarışlara katılarak elde etti�i başarılarla etkili bir şekilde reklamını yapmayı amaçlayan Pontiac’ı tamamen çaresiz bıraktı. Bu yüzden amaçlarına ulaşmak için dolambaçıl yollar bulmaları gerekiyordu.
Reklam müdürü Jim Wangers, Pontiac’ın baş mühendisi John DeLorean ile birlikte 6.4 litrelik V8 i Tempest’a koymak için firma yöneticilerinden Peter Estes’i ikna etti (Tempest,Pontiac’ın ürettiği en küçük otomobildi) ve GTO nun ilk adımları atılmış oldu.
GM, bir talimatname ile üretilen bütün modellerin güç-ağırlık oranlarını sınırlandırmıştı. Bu yüzden GTO nun geliştirme çalışmaları gizlilik içinde başlatıldı. GTO prototipi fabrikanın gizli bir yerinde saklandı ve sadece geceleri ve hafta sonları üzerinde çalışıldı.
GM in belirlediği sınırlar Tempest için en fazla 5.4 lt. lik bir motora izin veriyordu. Bu yüzden GTO , yönetim kuruluna 5.35 lt.lik bir motorla sunuldu ve 6.4 lt. lik motorun opsiyonel olması önerildi.
Ancak bu teklif bile yönetim kurulundan sert tepkiler aldı. Toplantının sonunda yönetim kurulunun aldığı karar ise " GTO nun geleceği yok ve hiçbir zaman kazanç getiremez" oldu.
Buna ra�men GTO nun duyurusu yapılmış, bayilerden siparişler alınmıştı. Pontiac ilk başta 5.000 adetlik küçük bir seri ile başlamayı düşündü ve GTO yu " Tempest GTO" adı altında piyasaya sürdü. Ama GTO ilk yılında 32.000 alıcı buldu, o zamana kadar hiç bir Pontiac, bu satış rakamına erişememişti. Ertesi yıl ise bu rakam iki katına çıktı.
GTO, aslında yeni bir tasarım de�il, makyajlanmış bir Tempest’ti. Daha sonra Le Mans ve Catalina modellerinin de GTO versiyonları üretildi. Ancak resmi adı "Pontiac GTO" olan bir model hiç bir zaman var olmadı. GTO, aslında çok güçlü donanımlara sahip, tek kapılı, sportif bir tur otomobiliydi. Düz yolda etkileyici bir performans gösteren GTO nun yol tutuşunu iyileştirmek için süspansiyonu da sertleştirilmişti.
Pontiac Catalina GTO 1966
GTO, kaputunun üzerindeki hava girişi ve ön pancur, ön konsol, ön çamurluk gibi yerlerine konulmuş mavi,beyaz,kırmızı amblemi sayesinde ayırt ediliyordu.
GTO, başarısını biraz da zengin aksesuar seçene�ine borçluydu. Bu seçeneklerde orta konsoldan, "tri power" denen üç karbüratörlü besleme sistemine kadar her türlü extra mevcuttu.
Tri power sistemi, motor devri 3300. ün altındayken tek karbüratörü devrede tutarken, bu devrin üzerine çıkıldı�ında her üç karbüratörü de devreye sokuyordu. Tri power’li bir GTO, 348 hp.lik max. güce erişebiliyordu.GTO "The Judge" 1970
American otomobil dergisi "car and driver", Ferrari Berlinetta GTO ile, 6.9 lt motorlu Pontiac Catalina GTO arasında bir karşılaştırma testi düzenliyor ve Pontiac’ın daha yüksek bir ivmeyle hızlandı�ı tespit ediliyordu. Aynı testte virajlardaki yol tutuşunun ıtalyan rakibine göre daha düşük oldu�u fakat daha sert bir süspansiyonla, Pontiac’ın Ferrari’ye karşı virajlardada üstünlük sa�layabilece�i belirtilmişti. Çstelik Amerikalı GTO , fren gücü yükselticisi, özel alaşımlı fren balataları ve aks stabilizatörleri gibi ek özellikleri de içeren full aksesuar paketi ile birlikte bile, ıtalyalı GTO dan 10.000 dolar daha ucuzdu.
GTO, kısa sürede tam bir fenomen, hatta tapınma simgesi oldu. Piyasaya GTO ismini taşıyan parfümler, kol dü�meleri, kravatlar v.s. çıktı. GTO, ço�u tv dizisinde başrol oynamaya başladı, bütün üyeleri GTO kullanan, GTO isimli pop müzik grubu oluştu, hatta Beach boys grubu "little GTO" diye bir şarkı yaptı…
Sonuçta Pontiac GTO, destanımsı "muscle car" ekolüne, adını büyük puntalarla yazdırdı.( yazıdaki bazı bölümler 1993 tarihli auto show dan alıntıdır)
-
3 Aralık 2008: 22:39 #16200
ömer çemenKatılımcıEvet işte bu tam bana göre bir yazı teşekkürler riko
-
8 Şubat 2009: 19:09 #16202
burak ayKatılımcıteşekkürler riko:)
-
8 Şubat 2009: 23:20 #16203
fehmiKatılımcıcmn yazan:
Quote:Evet işte bu tam bana göre bir yazı teşekkürler rikoadamın işi bu yürüyen ansiklopedi :laugh:
baba saol güzel bilgiler valla olsada yesek misali
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.