Ana Sayfa › Forumlar › Forumlar › Başınızdan geçen ilginç olaylar › köprüde 70 milde stop eden 64 dodge plymouş!
- Bu konu 25 yanıt içerir, 7 izleyen vardır ve en son 17 yıl 5 ay önce illetyus tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
27 Mayıs 2007: 15:57 #957Emre ÞanKatılımcı
bundan iki sene önceydi sanırım 64 plymouş valiant signet amerikanımla bir farı uzun ir farı kısa çekilde boğaz köprüsünden idare eder bir hızda (ben 70 mil yani 120-140 kmh ile giderken arabadan ruhu şad olan eski sahiplerinin çığlıkları motorun sesini bastırırdı) seyahat ederken bir anda küt diye araba hiçbir windowsvari “min misiniz?” sorusu sormadan stop etti. ben o an ki ebedi sessizliğin huzuru için mi sevineyim, 4.5 derece sağa kıvrılı kitlenen ve şeritlerden şerit beğenmeme sebep olan sağa süzülmeme mi korkayım, dikiz aynasından bana çarpacak arabayı seçmekte zorlanmamamı korkayım bilemedim. Hali hazırda frende şişti, direksiyonda kitlendi, motorda çalışmıyo. Ellerimi boynumun arkasına alıp keyifli bir halde dikiz aynasından dier arabaları kesim olacakları büyük bir soğuk kanlılıkla tahmin etmeye koyuldum. tabi bu arada direksiyonun altındaki tulumba kolu misali el frenide arabayı yavaşlatacak bile fonksiyona sahip değil. 1-2 şeriti damat ferit misali yakışıklısından sürüklenerek değiştirdikten sonra amerikan filmlerinde olmayan bir heyecan ve atraksiyon duygusu ile 120 kmh ile arabayı 4. viteste vurdurmaya karar verdim. (4 ileri manuel spor şanzıman) ve kontağı sola çevirip sağa çevirmemle direksiyon boşaldı. arabayı vitese takınca araba bir küfreder gibi böyle homurdanız gibi ıkındı kasıldı ve 23 saniyelik o geceki son motor sesimi duydum, yavvaşça vites küçülterek olsun frene basarak olsun arabayı muhtarı (lakabı muhtar) beşiktaş sapağının dibinde en fiyakalısından parketmeyi başardım. Kendisine dışarıdan şöyle bi bakıp “wats goin ooon” şeklinde bi bakış fırlattımsada oralı olmadı. birkaç saat sonra hiçbirşey olmamış gibi benzin şamandırası arızalı olduğu için anlamadığım benzinsiliziği sona erdi ve beni eve bıraktı. o gün bu gün aramızda bir mesafe bir tedirginlik var bende. Yinede severim kendisini. bakalım nerde toplatıcam ağzını burnunu kırdığımı.
-
27 Mayıs 2007: 22:31 #13038piyuAnahtar yönetici
emre 2004 yılında uye olup daha yeni mi mesaj yazıyorsun???
aramıza tekrar hosgeldin…
stresli ama guzel hatıra… bende ilk aldıgım gunu kabus gibi gecirmistim… benzin bitti, lastik patladı, bijon kesti, kriko bozuldu…vs
-
27 Mayıs 2007: 22:47 #13039Emre ÞanKatılımcı
arıtk vaktim oldukça mesaj yasmaya devam ederim inşallah. amerikanımın restorasyonu, usta tavsiyeleri,döşemeci
nikelajcıydı yürüraksam-makaniçiydi derken bir takım çervrelerle tanışmak için bulunmaz bir fırsat, iyi bir bilgi kaynağı burası. tekrar hoş bulduk. -
28 Mayıs 2007: 02:38 #13040zimazimaKatılımcı
bende hoşgeldin diyerek söze başlayayım.arkadaşların sordukları sorulara verilen cevapları (forumları mı deseydim özetle) takip etmek gerçekten zevkli. bu araçlara gönül veren insanların tecrübelerinden ve bilgilerinden faydalanmak büyük bi lütuf bence.piyu’nun yerinde müdahaleleri hakikaten takdire şayan.yönetici olunmaz yönetici doğulur misali.katılımcı arkadaşlara ayrıca teşekkür.sizlerden çok şey öğrendim ve daha öğreneceğim inşallah
-
28 Mayıs 2007: 03:31 #13041illetyusKatılımcıemresan wrote:arıtk vaktim oldukça mesaj yasmaya devam ederim inşallah. amerikanımın restorasyonu, usta tavsiyeleri,döşemeci
nikelajcıydı yürüraksam-makaniçiydi derken bir takım çervrelerle tanışmak için bulunmaz bir fırsat, iyi bir bilgi kaynağı burası. tekrar hoş bulduk.Gecmis olsun….Tehlikeli ama dua et duz giderken olmus….
Ya o direksiyon kilitlenmesi benimki gibi cocuklarin oynadigi bir sokakta saga tam dondugun anda olsaydi…….
-
28 Mayıs 2007: 05:16 #13042Emre ÞanKatılımcı
oy oy oy oyyyy!!!
-
28 Mayıs 2007: 13:45 #13043illetyusKatılımcı
O anda bende aynen oyle demistim zaten…… 😯
-
28 Mayıs 2007: 14:53 #13044piyuAnahtar yönetici
bende e5 üzerinde stop vakası yasadım ama oy oy oy demedim valla… an…. filan diye girdim konuya…
opppssss pardon…
-
28 Mayıs 2007: 17:21 #13045Emre ÞanKatılımcı
bir keresinde de arabamın göstergelerinden duman çıkmaya başladı. Gaza başladıkça artıp yavaşladıkça artıyodu. Dedim çok hızlı gidiyorum arabadan çizgifilm gibi ateş çıkıyo heralde. huyumdan mıdır nedir, fazla sallamadan bi 25 km tütsü gibi tüte tüte gittim eve kadar. sonra elektrinkçi arkadaşa olayı fıkra anlatır gibi alıştıra alıştıra anlattım. Meğer kaportaya tornavide ile kapuğun altında çamurluk çıkıntısına çakılı olan kibrit büyüklüğüdeki akımı regüle eden alet bozulmuş ve ben gaza bastıkça arabanın tesisatına 12-ila 28 volt arasında elektrik yükleniyomuş. meğer 6 ayda 3 akü deiştirmemin ve arabanın rolantisinde dahi ateşlemesini aküden yapmasını ve benim otoru rektifiyeye sokup sonuç alamamamı sağlayan onca masrafın sebebi o kibrit kutusymuş. allah cezanı verecek senin.
-
28 Mayıs 2007: 22:44 #13046illetyusKatılımcıpiyu wrote:bende e5 üzerinde stop vakası yasadım ama oy oy oy demedim valla… an…. filan diye girdim konuya…
opppssss pardon…
Anla iste Dogan….Sitede bayanlarda var cok fazla acik etmiyelim diye oole yazdim. 😉
Ilk etapta “oy” layip tehlikeyi vitesi geriye kanirtmak sureti ile atlattiktan sonra sadece “an….”ile kalmayip 7 ceddini saygi ile anmistim… 👿 -
28 Mayıs 2007: 22:58 #13047illetyusKatılımcı
Bu arada felaket anilari serii si gibi olacak ama yukardakileri yazarken aklima geldi.
Herkezin aklinin bir kosesinde bulunsun diye yaziyorum.Hani su defransiel dedigimiz acaip mekanizma var ya…hah iste onun tam ortasindan gecen soyle gallavi bi kama var….hepimiz az cok taniriz.
Iste o essek kadar kamayi, uzerine tonlarca yuk binen o mekanizmanin icinde yerli yerinde tutmaya yarayan serce penisi boyutlarinda bir civata var ya…. Iste namussuz sey kirilmis ve o kama yerinden cikip mahruti dislisini kitledi.
O gun sansliydim….trafikte kirmizi yandi durdum, yesile donunce kalkmak istedim….COTARAAANNNKK diye bir ses esliginde yere cakildim. 😯
Bu durum yusek suratle giderken olsaydi neler olabilirdi dusunmek bile istemiyorum…..
Aklinizda bulunsun baa-b’ inda hani……. 😈 -
28 Mayıs 2007: 23:02 #13048illetyusKatılımcıemresan wrote:bir keresinde de arabamın göstergelerinden duman çıkmaya başladı. Gaza başladıkça artıp yavaşladıkça artıyodu. Dedim çok hızlı gidiyorum arabadan çizgifilm gibi ateş çıkıyo heralde. huyumdan mıdır nedir, fazla sallamadan bi 25 km tütsü gibi tüte tüte gittim eve kadar. sonra elektrinkçi arkadaşa olayı fıkra anlatır gibi alıştıra alıştıra anlattım. Meğer kaportaya tornavide ile kapuğun altında çamurluk çıkıntısına çakılı olan kibrit büyüklüğüdeki akımı regüle eden alet bozulmuş ve ben gaza bastıkça arabanın tesisatına 12-ila 28 volt arasında elektrik yükleniyomuş. meğer 6 ayda 3 akü deiştirmemin ve arabanın rolantisinde dahi ateşlemesini aküden yapmasını ve benim otoru rektifiyeye sokup sonuç alamamamı sağlayan onca masrafın sebebi o kibrit kutusymuş. allah cezanı verecek senin.
Peki siz hic cep telefonu caldiginda mars basan bir Amerikan gordunuzmu ! 😯 🙄
-
29 Mayıs 2007: 00:19 #13049kamaruKatılımcı
Yaw merak ettim şimdi 😯
Hiç başıma gelmedi ama otomatik bir araba yolda giderken stop etse ne olur?? Ne yapmalıdır???
-
29 Mayıs 2007: 00:58 #13050XLR-VKatılımcı
Illetyus, ben cep telefonu calinca stop eden BMW oldugunu duydum .Onunda nedeni yanlis monte edilen arac kiti
-
29 Mayıs 2007: 14:54 #13051illetyusKatılımcı
Yeni model elektronik donanimli oyuncaklari bilmem ama bir 75 Camaro da boyle bisey yasayinca insan ister istemez “essheduenlaaa….” 😯 diye bi toparlaniyor ve arabaya daha temkinli yaklasmaya basliyorsun. Ilk kez oldugunda araba calisir vaziyette degildi ben icindeydim…Cep telefonu caldi, ben daha montun cebinden cikaripta cevap verene kadar araba mars basti ve calismaya basladi 😮 Hah dedim… tamam simdi sirayla camlari kaldiracak sonra kapilari kilitleyecek sonrada benim icabima bakacak 😥 Sebebi buluncaya kadar tirsmaya basladim… Garaja her girdigimde efsanevi “Christine” ile karsilasiyorum gibi oluyordu, butun tuylerim yon degistiriyordu. Bir yere giderken sanki ucaga binermis gibi cebi kapatmaya basladim.
Elektriksel anlamda akla gelebilecek her sey degisti…Ve benden cikan parcalari baska arabalarda kullandik…hic birinde boyle bir sorun cikmadi….ama onlar toplanip denemek icin benim arabaya yeniden baglandiginda yine ayni sey…. nerden kaynakladigini gercekten cozemedik….Su anda, yani 3 yildir boyle bisey yok, cunki dedigim gibi tum parcalarim degisti.O donemde arabayi bir yere parkettigim zaman 70′ lerde Almanya’ dan izine gelenlerin cokca kullandigi bir yontem olan bobin kablosunu alip oyle gidiyordum…. 😉 Yada akunun kutup basini cikariyordum.
Demekki bu konudan cikardigimiz ders neymis efenim ; Bir Amerikanin el fren sistemini her sart altinda saglam ve calisir durumda bulundurmak gerekiyor
-
29 Mayıs 2007: 15:02 #13052illetyusKatılımcıkamaru wrote:Yaw merak ettim şimdi 😯
Hiç başıma gelmedi ama otomatik bir araba yolda giderken stop etse ne olur?? Ne yapmalıdır???
Cok kotu olur emin ol…. 😆
Ben bu gune kadar, (sevmedigim icin) cok fazla otomatik Amerikan kullanmadim ama bildigim kadari ile (emin degilim) bir otomatik sanzimanli arabanin yurutulerek (vurduralim aabi yontemi) yeniden mars basmasi icin gereken minimum surat 80 Km. civariydi……
Bu suratte veya uzerinde stop ederse, o daha kotu… ne fren kalir ne direksiyon, her sey bi anda tas kesilir gibime geliyor….Dilerim otomatiklerin hicbiri boyle bi sorun yasamaz.
Bu sitede otomatik kullanan cok kisi var, onlar daha iyi bilir. -
29 Mayıs 2007: 23:39 #13053kamaruKatılımcı
peki şanzuman içerisinde bir günenlik önlemi olabilirmi??? Mesela vakum kesildiğinde boşa atmak gibi. Yoksa bir süre sonra tekerlekler kitlenir heralde
-
30 Mayıs 2007: 01:21 #13054XLR-VKatılımcı
Myşbusters, bu isle ilgilense iyi olur :p
En iyisi adamlara e-mail falan gonderelim de su konuyla ilgilensinler -
30 Mayıs 2007: 01:31 #13055piyuAnahtar yönetici
ben daha once anlatmıstım kısa keseyim…
e5 te giderken yeni taktırdıgım shifter’ı deniyorum… asagı yukarı surekli oynuyorum… bosa attıgım sırada geri vitese gecti… tabiri caiz ise zonk diye patinaj sesi icinde e5’te durduk… hemen parmagımla vites kablosunu cekip vitesi bosa aldım… marsa basınca calıstı ve vitese takıp kenara cekebildim…
yolda giderken 1 kez stop etti onda da trafikte dur-kalk yaparken benzin bittiginde olmustu… fren sertlestiginden ondeki mercedes’e hafif vurdum… vitesi bosa almaya calısana kadar hafif hafif birkac kez daha vurdum
neyse sonra durdurabildim (ama acemiydim)yolda 40-50mil civarı giderken hic boyle birsey yasamadım…
-
30 Mayıs 2007: 02:50 #13056AngelusKatılımcı
Benim başıma Bursadan dönerken geldi aynısı 80-90 km ile giderken Bursa çıkışında motor birden durdu araba kızaga çekti 150-200 mt kadar kayarak düz bir şekilde durdu . Bu arada frende şişmişti. Ha… dedim o arada aklım benden çok arkadan gelip bana bir şekilde çarpacak arabalarda idi. Neyse bir şey olmadı. Vitesi parka aldım kontagı cevirdim araba çalıştı ve istanbula kadar problemsiz geldi . Eskihisardan Beşiktaşa gelirken Köprü girişinde ben korkudan sağ şeritte usul usul giderken pejojunun biri makas atmaya çalıştı tam sağımdan emniyet şeridinden beni sağlamaya kalkarken ben gaz verip öndeki audinin tampona yapışınca sağlıyamadı 100 mt ilerideki trafik polislerinin eline düştü. Buda ayrı güzel bir olay oldu o gün için 😆
-
30 Mayıs 2007: 03:57 #13057illetyusKatılımcıAngelus wrote:Benim başıma Bursadan dönerken geldi aynısı 80-90 km ile giderken Bursa çıkışında motor birden durdu araba kızaga çekti 150-200 mt kadar kayarak düz bir şekilde durdu . Bu arada frende şişmişti.
Su biraz daha acarmisin……Kizaga cekti derken 4 tekerlek kilitlenme durumu mu….. orayi anlayamadim 🙄
-
30 Mayıs 2007: 04:49 #13058illetyusKatılımcıXLR-V wrote:Myşbusters, bu isle ilgilense iyi olur :p
En iyisi adamlara e-mail falan gonderelim de su konuyla ilgilensinlerO fok baligi biyikli herif arabalari hep uzaktan kumanda ile kullaniyo…
Action’ nin tadi cikmaz o zaman…. 😈 -
30 Mayıs 2007: 15:05 #13059AngelusKatılımcıilletyus wrote:Angelus wrote:Benim başıma Bursadan dönerken geldi aynısı 80-90 km ile giderken Bursa çıkışında motor birden durdu araba kızaga çekti 150-200 mt kadar kayarak düz bir şekilde durdu . Bu arada frende şişmişti.
Su biraz daha acarmisin……Kizaga cekti derken 4 tekerlek kilitlenme durumu mu….. orayi anlayamadim 🙄
Evet 4 tekerlekte kilitlendi. Abuk sabuk bir durumdu.
-
30 Mayıs 2007: 15:17 #13060illetyusKatılımcı
Himm….. ben almiim yine soyle bi kenarda dursun……Zaten yillardir sevemedim gitti su mereti…
Benim otomatik arabada uykum geliyo, hem kurcalicak baska bisey yok 😆
hemde tek ayak calistirdigin icin fizigim bozuluyo…. -
31 Mayıs 2007: 01:43 #13061piyuAnahtar yönetici
4 tekerlek kızaklamaz… arkalar kilitlenir…onler alakasız…ama aynı anda frene de bastım dersen o baska bak hakan… bana oldugunda arkalar kızaklamıstı…
hakan, bu arada aynı pratik cozum…
gürcan düz vites challenger kullanmıstım… pistol grip shifter…muazzam bir keyif… ya otomatik ya pistol grip… baska birsey istemem…
-
31 Mayıs 2007: 02:09 #13062illetyusKatılımcı
Ben alisik oldugum icin soylemiyorum ama duz vites gercekten zevkli.
Aslina bakarsan otomatige gore bazi avantajlari da var…..
Ben senelerdir zaman zaman denedim, acikcasi Amerikan yada yeni sistem olsun alisamadim.
Hatta Camaro’ yu almadan once ozellikle otomatik bir araba aldim alisayim diye, bir sure kullandim ama sarmadi.
Bu yuzden otomatigin arizasi yada kitlenmesi durumunda neler yapilmalidir bilmem cunki benim otomatik kullanma surem ariza yasayacak kadar uzun olmadi hic… 😆
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.